میرنیوز

راهکارهای اصلی مراقبت حین بارداری

راهکارهای اصلی مراقبت حین بارداری 2021-07-15T10:51:25+04:30

دکتر زهره داودی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مراقبت بارداری پیش از بارداری باید انجام شود، گفت: خانمی که تصمیم به بارداری گرفته است حتما باید با متخصص زنان مشاوره داشته باشد که از نظر بدنی معاینه شده و در عین حال سوابق بیماری‌اش پرس و جو شود؛ زیرا برخی بیماری‌ها لازم است پیش از اقدام به بارداری با دارو کنترل شود. تعیین گروه خونی، برخی آزمایشات خونی، چکاپ کلیه‌ها و... از دیگر اقدامات مهم پیش از بارداری است تا در صورت مساعد بودن همه‌ شرایط، اجازه اقدام به بارداری داده شود.

وی افزود: مصرف قرص فولیک اسید باید از همین دوران آغاز شود تا جلوی برخی ناهنجاری‌های لوله عصبی را بگیرد. با آغاز بارداری مراقبت‌های جدی آغاز می‌شود و خانم با انجام اولین آزمایش و احراز بارداری باید به دکتر زنان مراجعه کند. بارداری را به سه بخش سه ماهه تقسیم می‌کنیم که در هر سه ماه برخی اقدامات باید صورت گیرد. در سه ماهه اول باید چک کنیم بارداری خارج از رحم رخ نداده باشد و مراقب باشیم تا جنین سقط نشود. در اواخر سه ماهه اول غربالگری جنین باید انجام شود. در سه ماهه دوم  نیز غربالگری دوم، سونوگرافی سلامت و چکاپ دهانه رحم انجام می‌شود و در سه ماهه سوم مواردی همچون جفت سر راهی، خون‌ریزی‌های احتمالی، وزن گیری جنین و... بررسی می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان،ادامه داد: نکته مهم این است که حتی با انجام زایمان نیز مراقبت بارداری به اتمام نمی‌رسد و تا ۶ هفته بعد از زایمان هم باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد. کنترل فشارخون، بررسی زخم برای جلوگیری از بروز عفونت و... از موارد مهم مراقبت پس از بارداری است.

وی با تاکید بر لزوم فاصله‌گذاری کافی بین دو بارداری‌، بیان کرد: یکی از اقدامات پزشک، مشاوره درست در این زمینه است؛ زیرا فاصله زمانی بین دو بارداری باید مناسب باشد. فاصله زمانی مناسب بین دو بارداری ۱۸ ماه و بالاتر است.

داوودی مقدم ادامه داد: اصلاح سبک زندگی، بهبود تغذیه، ترک سیگار، قلیان و الکل، انجام ورزش مناسب و... از نکات بسیار مهم در مراقبت بارداری است که خود فرد باید رعایت کند.

وی به یک تصور غلط در خانم‌های باردار اشاره کرد و گفت: تصور اینکه مصرف هر نوع گیاه دارویی برای دوره بارداری مناسب است، درست نیست. مثلا گیاه شیرین بیان سبب افزایش فشارخون می‌شود که در دوره بارداری ما سعی می‌کنیم این موضوع را کنترل کنیم بنابراین؛ پیش از مصرف موارد این چنینی بهتر است با پزشک مشورت کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

آغاز واکسیناسیون سراسری پرسنل نیروی انتظامی از امروز

 آغاز واکسیناسیون سراسری پرسنل نیروی انتظامی از امروز
2021-08-02T08:35:54+04:30
واکسیناسیون سراسری پرسنل نیروی انتظامی از امروز آغاز شد.

"مازیار حسینی" برنامه‌های خود را در شهرداری تهران ارائه کرد؛ ارائه ۷ چالش و ۳ کار ویژه در پایتخت

 "مازیار حسینی" برنامه‌های خود را در شهرداری تهران ارائه کرد؛ ارائه ۷ چالش و ۳ کار ویژه در پایتخت
2021-08-02T08:35:54+04:30
در حالی برنامه مازیار حسینی یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری تهران ارائه کرد که در بخشی از این برنامه‌ها به مدیریت بحران کرونا و پیگیری شعار رونق تولید، پشتیبا...

افشای جزئیات جدید از "هک" اطلاعات مجموعه‌های دولتی و خصوصی کشور

 افشای جزئیات جدید از "هک" اطلاعات مجموعه‌های دولتی و خصوصی کشور
2021-08-02T08:35:54+04:30
یک کارشناس فضای مجازی از جزئیات جدید از "هک" اطلاعات مجموعه‌های دولتی و خصوصی کشور گفت.

برای نجات کشور "دولت و مردم" باید آخرین فرصت "پنجره جمعیتی کشور" را جدی بگیرند!

 برای نجات کشور "دولت و مردم" باید آخرین فرصت "پنجره جمعیتی کشور" را جدی بگیرند!
2021-08-02T08:35:54+04:30
اگر در دولت سیزدهم اقدامی منسجم انجام نگیرد، سالمندی مفرط در انتظارمان خواهد بود! طرح جوانی جمعیت با اینکه ایده‌آل نیست اما بسیار ضروری است؛ چون ما زما...

"سِرُم تزریقی" کم است؟

"سِرُم تزریقی" کم است؟
2021-08-02T08:19:18+04:30
به دنبال انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر نبود و کمبود سرم بویژه برای بیماران مبتلا به کرونا، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:...

تداوم کاهش نرخ بیکاری استان تهران در بهار ۱۴۰۰/ نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد رسید

تداوم کاهش نرخ بیکاری استان تهران در بهار ۱۴۰۰/ نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد رسید
2021-08-02T08:05:58+04:30
استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری استان تهران در بهار ۱۴۰۰ به میزان ۶.۳ درصد اعلام شده که این نرخ در بهار ۱۳۹۹ معادل ۸.۸ درصد بوده است. ...

درخواست انجمن صرع برای واکسیناسیون بیماران مصروع پرخطر

درخواست انجمن صرع برای واکسیناسیون بیماران مصروع پرخطر
2021-08-02T07:12:39+04:30
مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به عوارض ابتلا به کرونا در میان بیماران مصروع، بر لزوم واکسیناسیون این بیماران به منظور جلوگیری از عوارض شدید کووید۱۹ تاکید...

چگونه از سردرد صبحگاهی خلاص شویم؟

چگونه از سردرد صبحگاهی خلاص شویم؟
2021-08-02T07:12:39+04:30
اگرچه بسیاری از افراد سردردهای صبحگاهی را تجربه می‌کنند اما شناسایی دلیل بروز این سردردها بسیار حیاتی است.

هدف‌گذاری هلال احمر برای واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا

هدف‌گذاری هلال احمر برای واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا
2021-08-02T07:12:38+04:30
سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به هدف گذاری جدید این سازمان برای واردات ۳۰ میلیون دُزی واردات واکسن کرونا، گفت: در صورتی که هماهنگی‌های ارزی به موقع انجام ش...

روند ثبت نام اینترنتی «وام» بازنشستگان تامین اجتماعی/ افزایش سن دریافت وام به ۷۷ سال

روند ثبت نام اینترنتی «وام» بازنشستگان تامین اجتماعی/ افزایش سن دریافت وام به ۷۷ سال
2021-08-02T07:12:38+04:30
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام اینترنتی تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: طی ...

هزینه‌ تست، دارو و درمان کرونا با بیمه چقدر است؟

هزینه‌ تست، دارو و درمان کرونا با بیمه چقدر است؟
2021-08-02T07:12:38+04:30
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، هزینه‌های درمان کرونا با بیمه پایه را تشریح کرد.

ممنوع‌الخروج کردن زن و فرزند؛ گَزَک قدیمی مردانه/داستانی که اینبار گریبان دختر سوارکار را گرفت

ممنوع‌الخروج کردن زن و فرزند؛ گَزَک قدیمی مردانه/داستانی که اینبار گریبان دختر سوارکار را گرفت
2021-08-02T07:12:37+04:30
ممنوع الخروجی زنان از کشور به دست مردان، آن هم بعضا به صرف دلایل اختلافات و نظرات شخصی و نه منطقی، گَزَک قدیمی است که در هر برهه‌ای به اشکال مختلف در مسیر زن...

عقد قرارداد اولیه با رانندگان سرویس مدارس/لزوم رعایت چارچوبها برای استفاده از لباس فرم "محلی"

عقد قرارداد اولیه با رانندگان سرویس مدارس/لزوم رعایت چارچوبها برای استفاده از لباس فرم "محلی"
2021-08-02T07:12:37+04:30
مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره روند انعقاد قرارداد سرویس مدارس و واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس توضیحاتی ارائه کرد و گفت که ق...

"سِرُم" کم است؟

"سِرُم" کم است؟
2021-08-02T07:12:37+04:30
به دنبال انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر نبود و کمبود سرم بویژه برای بیماران مبتلا به کرونا، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:...

انعقاد ۱۲ قرارداد نمادین نشانه‌ای از رویکرد به ساخت داخل است

انعقاد ۱۲ قرارداد نمادین نشانه‌ای از رویکرد به ساخت داخل است
2021-08-01T18:55:58+04:30
قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: کسب دانش فنی حمل ونقل انبوه‌بر و ورود به سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه توسط دانش‌بنیان‌ها در این حوزه ...

فراخوان مجازی رئیس قوه قضاییه برای نظارت همگانی

فراخوان مجازی رئیس قوه قضاییه برای نظارت همگانی
2021-08-01T18:55:57+04:30
صفحه رئیس قوه قضاییه در اینستاگرام، اپارات و روبیکا در انتقاد به برخی روندهای قضایی از مخاطبین برای نظارت همگانی بر روندهای قضایی کمک خواست.

کمک ۳۳۱ میلیارد تومانی مردم به نیازمندان در پویش نذر قربانی

کمک ۳۳۱ میلیارد تومانی مردم به نیازمندان در پویش نذر قربانی
2021-08-01T18:55:57+04:30
رئیس کمیته امداد از جمع‌آوری ۳۳۱ میلیارد تومان کمک مردمی به مددجویان و خانواده‌های نیازمند در پویش نذر قربانی خبر داد.

دستگیری کلاهبردار بزرگ حوزه رمز ارز در تهران

دستگیری کلاهبردار بزرگ حوزه رمز ارز در تهران
2021-08-01T18:55:56+04:30
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری مجرم سایبری که با ایجاد یک سایت احراز هویت حساب‌های کاربری ارزهای دیجیتال در یک صرافی خارجی از شهروند...

تقدیم برنامه‌های «مازیار حسینی» به منتخبین شورای شهر تهران

تقدیم برنامه‌های «مازیار حسینی» به منتخبین شورای شهر تهران
2021-08-01T17:49:20+04:30
سخنگوی منتخبین شورای ششم شهر تهران از تقدیم برنامه‌های «مازیار حسینی» با شعار «طهران شهر زندگی» به اعضای منتخب شورای شهر ششم خبر داد.

۳۰۰ مدرسه و مرکز فرهنگی در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح شد

۳۰۰ مدرسه و مرکز فرهنگی در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح شد
2021-08-01T17:36:00+04:30
۱۵۰ مدرسه برکت با ۷۵۰ کلاس درس و۱۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی برکت با اعتیار ۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسید.

رگبار و رعد و برق در برخی استان ها ادامه دارد

رگبار و رعد و برق در برخی استان ها ادامه دارد
2021-08-01T17:36:00+04:30
امروز در برخی استان ها رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

آمادگی ناجا برای برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری/ هیچ گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است

آمادگی ناجا برای برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری/ هیچ گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است
2021-08-01T16:52:41+04:30
فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی ناجا برای برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری در ۱۲ و ۱۴ مردادماه خبر داد.

تهران از تک آرامستانی باید خارج شود/بهشت زهرا تا سه سال ظرفیت دارد

تهران از تک آرامستانی باید خارج شود/بهشت زهرا تا سه سال ظرفیت دارد
2021-08-01T16:52:41+04:30
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به حمل و نقل عمومی برای تبدیل از خودرو محوری به حمل و نقل عمومی نیاز اساسی تهران است و امیدواریم مدیریت شهری آینده به ا...

توضیحات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکوری/ دانشگاه‌ها در تعیین معدل افراط نکنند

 توضیحات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکوری/ دانشگاه‌ها در تعیین معدل افراط نکنند
2021-08-01T16:42:36+04:30
قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره تعیین حدنصاب معدل برای پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌ها گفت: اگر در تعیین حدنصاب معدل سخت‌گیری شود، مضر ا...

نتایج کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد /آغاز انتخاب رشته از ۱۴ مرداد

 نتایج کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد /آغاز انتخاب رشته از ۱۴ مرداد
2021-08-01T16:42:36+04:30
نتایج اولیه آزمون کارشناسی سال 1400 اعلام شد.

راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن برکت تا ۱۸ مردادماه

 راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن برکت تا ۱۸ مردادماه
2021-08-01T16:02:36+04:30
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره راه‌اندازی خط دوم تولید کوو ایران برکت گفت: خط دوم تولید واکسن برکت به لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزاری آماده شده و تست‌های آز...

درخواست رئیس قوه‌قضائیه از مردم در اینستاگرام و آپارات؛ تخلفات را خصوصی گزارش دهید

 درخواست رئیس قوه‌قضائیه از مردم در اینستاگرام و آپارات؛ تخلفات را خصوصی گزارش دهید
2021-08-01T16:02:36+04:30
صفحه ejeii_org در اینستاگرام، آپارات و روبیکا، ضمن انتشار ویدئوی اظهارات حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در انتقاد به برخی روندهای قضائی از مخاطبین برای نظارت همگا...

هوای تهران در آستانه آلودگی

 هوای تهران در آستانه آلودگی
2021-08-01T16:02:36+04:30
کیفیت هوای تهران با شاخص ۱۰۰ در آستانه وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

غیبت "رستم قاسمی" در جلسه بررسی گزینه‌های تصدی شهرداری تهران

 غیبت "رستم قاسمی" در جلسه بررسی گزینه‌های تصدی شهرداری تهران
2021-08-01T16:02:36+04:30
در حالی بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده قرار بود رستم قاسمی در جلسه بررسی برنامه‌های گزینه‌های تصدی شهرداری تهران در جمع منتخبین شورای حاضر شود که وی در جلسه ...

کمبود سرم و برخی داروهای کرونا در داروخانه‌ها

 کمبود سرم و برخی داروهای کرونا در داروخانه‌ها
2021-08-01T15:35:56+04:30
دبیر انجمن داروسازان تهران ضمن تأیید کمبود برخی داروهای مورد نیاز در درمان بیماری کرونا و سرم‌های تزریقی، گفت: سرم و بسیاری از داروهای کرونا مانند رسیژن(این...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)