میرنیوز

۴۱ هزار میلیارد از بدهی‌ دولت به تأمین اجتماعی تسویه شد

۴۱ هزار میلیارد از بدهی‌ دولت به تأمین اجتماعی تسویه شد 2021-07-13T10:14:54+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، اهم اقدامات معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بازه زمانی سال ۹۹ لغایت تیر ماه ۱۴۰۰ تشریح شد.

وصول مطالبات از دولت

در راستای وصول مطالبات از دولت، از محل تمهیدات پیش بینی شده بر اساس احکام قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور جمعاً مبلغ ۴۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان به شرح ذیل تسویه شد؛

۱- بند "و" تبصره (۲) : اخذ سهام شرکت‌های پالایش نفت امام خمینی شازند (۹ درصد)، دخانیات ایران (۱۵ درصد)، هپکو (۵۲ درصد) و پتروشیمی دماوند (۱۹ درصد) جمعاً به ارزش ۳۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان.

۲- بند"و" تبصره (۵): بدهی‌های بانکی، مالیاتی و خزانه داری کل کشور در خصوص شرکت تجهیزات سنگین – هپکو به مبلغ یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان و شرکت سرمایه‌گذاری خانه سازی ایران به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان تهاتر شد.

۳- بند "ح" تبصره (۵): مبلغ چهار هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان به منظور اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در قالب اسناد خزانه اسلامی به سازمان اختصاص یافت.

طرح خروج از بنگاه‌داری

به منظور اصلاح و بهینه سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری سازمان، پیش نویس طرح خروج از بنگاه‌داری توسط سازمان تهیه و نسبت به اخذ مصوبه هیأت مدیره اقدام شد که این طرح در مرحله اخذ مصوبه از هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی است.

ساماندهی و پایش املاک سازمان

۱- نظارت بر عملکرد مؤسسه املاک و مستغلات و پروژه‌های شرکت‌های تابعه

۲- پیگیری مصوبات کمیته سرمایه‌گذاری پروژه‌های اقتصادی

۳- پیگیری، تعیین تکلیف، تهاتر و پایان کار املاک

۴- تعیین تکلیف وضعیت پروژه‌های؛ ائل گلی، یاسوج و چهاردانگه

گزارشات کارشناسی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری‌ها

۱- طراحی مکانیزم پیگیری مصوبات هیأت مدیره پیرامون حوزه املاک و مستغلات

۲- بررسی عملکرد شرکت‌های چند رشته‌ای و ترسیم چشم انداز صنعت مربوطه

۳- بررسی عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ذوب آهن اصفهان

۴- بررسی عملکرد شرکت سیمان تأمین و ارائه چشم انداز آتی صنعت

۵- پیش بینی منابع و مصارف سازمان طی ۱۰ سال آینده

۶- انتخاب حوزه‌های سرمایه‌گذاری، صنایع استراتژیک و پیشرو در راستای راهبردهای مصوب سرمایه‌گذاری سازمان

۷- بررسی ریسک و بازدهی پرتفوی سرمایه‌گذاری

۸- بررسی بازار املاک و مسکن در ۵ سال آینده و ارائه استراتژی سازمان در این حوزه

ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه

ایجاد ساختار نظام ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان تأمین اجتماعی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه است. در این بخش، انتشار کارنامه ارزیابی برای ۹ و ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، برای اولین بار در سازمان تأمین اجتماعی در سطح شرکت‌ها و مؤسسات تابعه مستقیم انجام شد.

در این خصوص با توجه به ترکیب بسیار متنوع شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان در حوزه فعالیت و عملیات تکلیفی و غیر تکلیفی، ابتدا مدل مفهومی و اجرایی استقرار نظام و سامانه ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات تابعه تدوین و سپس شاخص‌های ارزیابی اختصاصی هر شرکت با تعامل و مشارکت شرکت‌ها و مؤسسات تابعه جمع آوری شد. در مرحله بعد محاسبه وزن و اهمیت شاخص‌های ارزیابی و نهایی کردن آن انجام و در ادامه نسبت به طراحی و ایجاد کارنامه ارزیابی و گزارش‌های خروجی اقدام شد.

ساخت نرم افزار ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه تأمین اجتماعی با استفاده از ظرفیت موجود در معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان و بدون انجام هزینه‌های برون سپاری و در حداقل زمان ممکن به عنوان یک تجربه موفق در این زمینه اشاره کرد.

ساخت نرم افزار مدیریتی تحت وب در حوزه شرکت‌ها و مؤسسات تابعه از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان تأمین اجتماعی است. با استفاده از ظرفیت داخلی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان و ایجاد دسترسی برای ارکان تصمیم گیر سازمان و مدیران شرکت‌ها و مؤسسات تابعه نرم افزار مذکور ساخته و برای اولین بار اجرایی شد که مورد استقبال ارکان سازمان واقع شد.

جمع آوری اطلاعات ۹۵ شرکت تابعه سازمان و هلدینگ‌های تابعه، ارائه دسترسی برخط به سیستم امور شرکت‌ها به هلدینگ‌های تابعه و شرکت‌ها و مؤسسات مستقل، ‏ارتقا، اصلاح و توسعه بیش از ۱۵۰ مورد در سیستم امور شرکت‌ها و برگزاری چندین جلسه آموزشی در خصوص آموزش سیستم‌های مکانیزه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری از مهمترین فعالیت‌های انجام شده این برنامه است به نحوی که کارنامه ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه نیز در سیستم مذکور برای ارکان سازمان تأمین اجتماعی قابل مشاهده است.

ایجاد ساختار نظارت میدانی

یکی از حلقه‌های مفقود نظارت در بخش شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان ایجاد ساختار منسجم و به هنگام برای نظارت میدانی، ارائه گزارشات به ارکان تصمیم گیر سازمان است که با توجه به اهمیت آن در اساسنامه این سازمان نیز بدان اشاره شده است.

در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار و برای ایجاد این ساختار و پرهیز از هر گونه سلیقه نگری در نظارت‌های مذکور شیوه نامه نحوه رسیدگی و گزارشگری آن حاوی چک لیست‌های استاندارد تهیه و ابلاغ شد. حسب این امر و برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد در سال جاری به تمامی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه مستقیم مراجعه و گزارش مربوطه تهیه و به ارکان سازمان ارائه شود. با انجام این عملیات و شناسایی نقاط بحرانی و قابل اصلاح در این حوزه گامی مؤثر در حوزه عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات تابعه برداشته خواهد شد.

امور مجامع شرکت‌ها اقدامات

۱. اصلاح ساختار مدیریت شرکت‌ها و مؤسسات تابعه (از طریق ایجاد شرکت‌های تخصصی و بازار گردانی با عنایت به ورود شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به بورس و اوراق بهادار)

۲. برگزاری مجامع شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان

۳. ارائه گزارش صورت مقایسه بودجه و عملکرد فصلی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان به هیأت مدیره سازمان

۴. ابلاغ بخشنامه و پیگیری‌های مربوط به شرکت‌ها موضوع جز (۹) بند ط تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور در خصوص عضویت همزمان مدیران شرکت‌ها و تغییر برخی افراد مشمول و پیگیری انجام سایرموارد

۵. پیگیری جهت اخذ مصوبه هیأت مدیره سازمان در خصوص دستورالعمل برنامه و بودجه به منظور ابلاغ دستورالعمل برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان جهت اخذ برنامه و بودجه پیشنهادی و ارائه به هیأت مدیره سازمان

۶. تکمیل بانک اطلاعاتی جامع مدیران شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و در اختیار عموم قراردادن آن

۷. پیگیری و انجام وظایف محوله و تشریفات قانونی جهت اصلاح ساختار سهامداری بانک رفاه کارگران

۸. پیگیری و ارائه گزارش مستمر به مدیرعامل سازمان در خصوص ترمیم اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها و مؤسسات تابعه

۹. پیگیری مستمر اقدامات شرکت‌ها و مؤسسات تابعه در اجرای تکالیف مجامع و ارائه گزارش به هیأت مدیره سازمان

۱۰. پیگیری افزایش سرمایه شرکت‌ها و مؤسسات تابعه شامل مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی، شرکت رفاه گستر تأمین اجتماعی، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین اجتماعی، شرکت مهندسان مشاور خانه سازی ایران و شرکت رفاه و گردشگری تأمین در راستای تغییر ساختار شرکت به موجب مصوبه هیأت مدیره سازمان

۱۱. پیگیری و انجام وظایف محوله و تشریفات قانونی جهت انتقال سهام شرکت‌های زیر مجموعه شرکت رفاه و گردشگری به شرکت مذکور.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند

 زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
2024-05-19T22:58:33+03:30
زائران حج تمتع از شب گذشته پس از ۵ روز اقامت در مدینه، با قطار سریع‌السیر و بدون چمدان عازم مکه مکرمه شدند.

دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه در مدینه منوره

 دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
2024-05-19T22:58:29+03:30
گروهی از زائران ایرانی که هم‌اکنون در مدینه منوره حضور دارند برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه دعا کردند.

آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور توسط هلال‌احمر

 آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور توسط هلال‌احمر
2024-05-19T22:58:28+03:30
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام این مطب که امیدواریم تا دقایقی دیگر خبر خوبی دریافت کنیم، گفت تاکنون ۴۸ تیم واکنش سریع در منطقه حاضر شده‌اند.

از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران

 از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
2024-05-19T20:58:45+03:30
رویداد "شبی با ستارگان" به مناسبت هفته جهانی نجوم، با هدف ترویج علم و به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سطح شهر تهران و با حضور کارشنا...

استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج

 استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
2024-05-19T20:58:44+03:30
سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان عملیات حج ۱۴۰۳، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

دلایل کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟

 دلایل کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
2024-05-19T20:58:43+03:30
بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند رشد جمعیت و ازدواج طی سال‌های اخیر به شدت نزولی بوده است؛ با وجود این کارشناسان می‌گویند که مردم دوست دارند که بیش از دو فرزند ...

فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانش‌بنیان‌ها

 فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانش‌بنیان‌ها
2024-05-19T20:58:42+03:30
رئیس هیئت مدیره کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده، بیش از ۲۰۰ شرکت از طریق فن بازار شیراز به فرآیند دانش‌بنیان شدن ورود پیدا ک...

بازداشت مالخران یک پاساژ موبایل‌فروشی در تهران

 بازداشت مالخران یک پاساژ موبایل‌فروشی در تهران
2024-05-19T20:58:42+03:30
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷ متصدی یک مغازه که مالخری تلفن‌های همراه می‌پرداختند خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی ۴۵ مال‌باخته شناسایی شدند.

ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟

 ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
2024-05-19T20:58:41+03:30
معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ درباره قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.

چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

 چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز
2024-05-19T20:58:40+03:30
در حالی که امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار خواهد شد اما در گام‌های ابتدایی آن، چالش‌ها و مشکلات موجب سردرگمی و استرس ...

دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد

 دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
2024-05-19T20:58:40+03:30
مرد جوانی که ۲۰ سال قبل همسر خود را به قتل رسانده و مخفیانه به سوئد فرار کرده بود، پس از ۲۰ سال به ایران بازگشت و در فرودگاه توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آ...

سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!

 سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
2024-05-19T20:58:39+03:30
ما هم میهمان جنوبی‌ها بودیم؛ در استان هرمزگان و بندرعباس، همراه با گروهی ۲۸ نفره از خبرنگاران و گرمای جنوب و گرمی جنوبی‌ها را همراه با قهوه عربی و چای کِرَک...

اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

 اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
2024-05-19T20:58:37+03:30
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود، گفت: هشت دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

 اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
2024-05-19T20:58:37+03:30
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

 همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
2024-05-19T20:58:36+03:30
وزیر بهداشت با بیان این که به دلیل آن که منطقه شدیداً مه‌آلود است امکان جست‌و‌جو سخت است، گفت: ما همه امکانات درمانی را در منطقه مستقر کرده‌ایم.

هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز

 هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
2024-05-19T20:58:36+03:30
دادستانی تهران با ورود به موضوع تولید محتوای کذب درباره وقوع حادثه برای هلیکوپتر رئیس‌جمهور، طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بو...

حضور یگان‌های ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور یگان‌های ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T20:58:36+03:30
سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور در منطقه سانحه هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور خبر داد.

نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شدند

 نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شدند
2024-05-19T20:58:35+03:30
رئیس اتاق عملیلات جمعیت هلال احمر گفت: ۴ تیم عملیاتی به محل مختصات حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نزدیک شدند.

۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند

 ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
2024-05-19T20:58:35+03:30
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۰ تیم امدادی و واکنش سریع به محل حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور اعزام شدند و با توجه به شرایط جوی و منطقه‌ای، جستجو فقط به صورت ز...

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)