میرنیوز
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در حاشیه بازدید از برخی اقدامات و رونمایی از چند طرح معاونت ابتدایی استان یزد، در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزشوپرورش و روسای آموزشوپرورش نواحی، مناطق و شهرستانهای ۱۴گانه استان یزد، اظهار کرد: توجه ویژه به اقتضائات دوران کودکی و جایگزین کردن تکالیف مهارتی با تکالیف سنتی از فعالیتهای ضروری است، اگر میخواهیم در دوره ابتدایی توفیق به دست آوریم و تربیت و تحول اتفاق بیافتد، باید بر اساس سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به کودک داشته باشیم و اقتضائات دوران کودکی را به رسمیت بشناسیم و بدانیم که مسئول تربیت و هدایت همه دانش آموزان هستیم و باید در کلام و رفتار خود عدالت تربیتی داشته باشیم و به بچهها اجازه اشتباه کردن بدهیم تا یاد بگیرند و اعتمادبهنفس و عزتنفس پیدا کنند.
وی افزود: بههیچوجه تکلیف را حذف نکردیم بلکه بر اساس اصول تربیتی تکالیف مهارتی را جایگزین مشق شب سنتی کردیم و میخواهیم بهجای رونویسی صرف، مهارت نوشتن افکار، مشاهدات، احساسات و نظرات را در دانشآموز تقویت کنیم و اگر بخواهیم بچهها در مدرسه و منزل همهچیز را کاربردی یاد بگیرند، باید تکالیف مهارتی را جایگزین تکالیف سنتی کنیم.
حکیم زاده ادامه داد: مهارتهای خواندن، نوشتن، گوش کردن و سخن گفتن که در بسته تحولی خوانا مدنظر است، در درجه اول برای یک زیست سالم انسانی موردتوجه خداوند در قرآن نیز قرارگرفته و درآیات متعددی به آنها اشارهشده است.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که نتایج را در رفتار دانش آموزان مشاهده کنیم و افرادی داشته باشیم که زبان فارسی را به شکل درستی بخوانند و بنویسند و اگر به این مهم دستیابیم، یکی از مأموریتهای اساسی دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین حتماً محقق خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش اظهار کرد: هدف سند تحول بنیادین محور قرار دادن تربیت بود اما عملاً تربیت را تبدیل کردیم به آموزش و آموزش را به تست زدن تبدیل کردیم.
وی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا هیچ گونه جداسازی و گروهبندی برای دانش آموزان وجود ندارد و گروهبندی دانش آموزان به ضعیف، متوسط و قوی کاری اشتباه است؛ زیرا که باور و توانمندی دانشآموز را از بین میبرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، حکیم زاده، دلیل حذف آزمونهای پیشرفت تحصیلی، کتابهای کمکآموزشی، مصاحبهها و آزمون ورودی را لطمه زدن و خدشهدار کردن کرامت بچهها دانست و تصریح کرد: این برنامهها، محیط مشارکتی و رفاقتی را که مدنظر مبانی دینی است را از بین میبرد و دستاورد دیگری نخواهد داشت.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
موحدی: باید ساختارها و قالبهای سنتی را بشکنیم
اختصاص ۲.۲ همت برای تکمیل پروژههای آموزشی سیستان و بلوچستان
وعده صادق ۳ در راه است/ دوره نوجوانی بهار معنویت است
جزییات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
صدور حکم بازداشت نتانیاهو پیروزی حامیان فلسطین است
صدور حکم دیوان کیفری بینالمللی علیه نتانیاهو و گالانت پیروزی است
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد