میرنیوز
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی در مورد تامین تبلت برای دانش آموزان، با اشاره به ایام کرونا و شروع آموزشهای مجازی در کشور و نیاز دانش آموزان به موبایل و تبلت، اظهار کرد: در آغاز شروع طرح تامین تبلت برای دانش آموزان در سه زمینه؛ اعتبار، ساختار و اختیار هیچ زیر ساختی در کشور فراهم نبود و این زیرساختها به تدریج فراهم شد.
وی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزش دانش آموزان گفت: 30 درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین 8 درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده میکنند که این تجهیزات هم پایدار نیست و باید با تجهیزات پایدار جایگزین شود؛ لذا 5 میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.
تنوع مدارس و لطمه به عدالت آموزشی
حسینی گفت: عدالت آموزشی در سه قلمرور عدم تعادلهای مدرسه، منطقهای و بی عدالتی دیجیتالی دسته بندی میشود که تنوع مدارس یکی از عوامل کاهش عدالت آموزشی است.
وی با اشاره به اجرای طرح هدایت، گفت: این طرح به صورت ساختار ماتریسی طراحی شد که باعث هم افزایی خواهد شد، اما چالش جدی این طرح لزوم همکاریهای بین دستگاهی است.
حسینی ادامه داد: در ابتدای طرح هدایت، هفت محور و پرسش اساسی مد نظر بود که این پرسشها عبارتند از: چه تعداد دانش آموز در چه سن، مقطع، جنسیت و کدام شهرستان و مدرسه به ابزار دیجیتال دسترسی ندارند، روشی برای تامین 12 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تامین تبلت و موبایل، روش تامین منابع این طرح مشخص شود، چگونه تامین تجهیزات هوشمند صورت گیرد زیرا اگر پول داشته باشیم امکان خرید در کشور نداریم، تسهیل واردات و صادرات و تامین ارز چگونه باشد، چگونه توزیع درست دستگاههای تهیه شده را داشته باشیم، اطلاع رسانی برای جذب مشارکت تامین منابع مشخص شود و چگونه آسیبها و چالشهای بردن مدرسه در تبلت را به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در محور اول با طراحی سامانه هدایت و ابلاغ بخشنامه آن، امکاناتی فراهم شده است تا رفع شکافهای دیجیتالی در مناطق ممکن شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشریح روند تامین منابع گفت: تامین منابع از طریق اعتبارات دولتی، عمومی مانند شهرداریها و ... و خیرین و مردم بوده است که از ظرفیت هر سه این منابع استفاده شد و در قالب تفاهم نامه یک میلیون و 700 هزار، شوراهای آموزش و پرورش 125 هزار و از بودجه کشور 500 میلیارد تومان تعهد تامین دستگاه هوشمند داده شده است که جمع تعهدات به 2 میلیون 980 هزار تبلت رسیده است.
وی در پایان گفت : بر اساس آخرین آمار تاکنون 270 هزار تبلت و موبایل تهیه و به دانش آموزان اهدا شده است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد
انتصاب رئیس میز تخصصی پرستاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی
اهدای ۴۲۲ تن خرما و ۵ کیلو طلا برای کمک به لبنان توسط بوشهریها
زمین لرزه ۵.۱ ریشتری آئوموری ژاپن را لرزاند؛خطر سونامی وجود ندارد
بایستههای سیاستگذاری رسانهای برای روایت اقناعی از حجاب
عفو ۷ هزار نفر طی امسال؛ کاهش زمان رسیدگی به پروندههای قضائی
وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور؛ انسداد جاده چالوس
۴ کشته بر اثر رانش زمین در مرکز اندونزی
شهرداری تهران جایزه جهانی شهرهای زیست پذیر را دریافت کرد
واکنش ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه علیه ایران چه بود؟
سفارتخانه مقاومت با حضور نوجوانان سراسر کشور آغاز به کار کرد
نظارت اژهای بر روند بررسی پروندههای خاص/آسیبشناسی تدوین فهرستهای عفو مناسبتی
آزادی و اعطای مرخصی به بیش از ۸ هزار زندانی در استان تهران
نظارت اژهای بر روند بررسی پروندههای خاص