میرنیوز
به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم، درباره وضعیت کمبود معلم برای دوره های تحصیلی مختلف اظهار کرد: اطلاعات کمبود معلم را در اختیار سازمان اداری استخدامی قرار دادیم و بعد از گرفتن مجوز جذب و استخدام نیرو برای سال ۱۴۰۰، اطلاعات تکمیلی را اعلام می کنیم.
وی افزود: سال گذشته مصوبه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره روش های جذب و تامین نیرو دریافت کردیم که قرار شده کار مشترکی میان سازمان برنامه و بودجه، شورا و وزارتخانه صورت بگیرد و به مصوبه دولت تبدیل شود که در پی آن بتوانیم نیروی اداری را از نیروی آموزشی تفکیک کنیم که یکی از دستاوردهای مهم محسوب می شود.
الهیار درباره کمبود نیروی مشاور گفت: شیوه جذب نیروی مشاور مکانیزمهایی دارد و در دستورکار قرار دارد.
اعلام وصول رتبه بندی در مجلس
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشینه اجرای رتبه بندی معلمان طی چندسال اخیر گفت: با توجه به الزام برنامه ششم توسعه اگر نمیتوانستیم ضرایب قانون مدیریت خدمات کشوری را افزایش دهیم شاید سرنوشت لایحه رتبه بندی متفاوت از شکل فعلی آن میشد، از حداکثر ظرفیت ها از سال ۹۴ تا ۹۸ استفاده کردیم و در نهایت رتبه بندی را ارائه کردیم که به شکل کاملتری در قالب قانون اجرایی شود. رتبه بندی معلمان در مجلس اعلام وصول شده و در دست بررسی است.
۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن هستند
معرفی فرهنگیان واجد شرایط به بانکها برای دریافت وام مسکن
وی درباره آخرین وضعیت تامین مسکن فرهنگیان اظهار کرد: تفاهم نامه تامین مسکن را با وزارت راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۱ به طور جدی در دستورکار قرار دادیم. ثبت نامی از واجدین شرایط انجام شد و عمده ظرفیت مسکن ها در شهرهای جدید است.
الهیار ادامه داد: سال ۹۹ اولین سال اجرای قانون بود و ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد قطعی شد که ۲۵ هزار مورد به مرحله اجرایی سازی رسیده و فرهنگیان برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده اند. مابقی نیز در دست پیگیری است. امیدواریم سال جاری شاهد واگذاری اولین مسکن ها به فرهنگیان باشیم. بر اساس اطلاعات ما و ثبت نام انجام شده ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن بودند.
۱۶۰۰۰ معلم به صورت خرید خدمتی با آموزش و پرورش همکاری دارند
جذب نیروی جدید خریدخدمتی فعلا ممنوع
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره طرح خرید خدمات آموزشی گفت: برخی معتقدند آموزش و پرورش کمبود نیرویش را از طریق خرید خدمات دنبال می کند در حالی که اینگونه نیست و روش های مختلفی برای تامین نیرو وجود دارد. چندسال است که تعداد نیروی خرید خدمات را افزایش ندادیم و از سال ۹۶ به این سو به هیچ استانی اجازه ندادیم نیروی خرید خدمات جذب کند. ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار معلم در این طرح بودند که تعدادشان ثابت مانده است. هرچند اثرات این طرح در مناطق محروم بسیار خوب بوده است.
وی با بیان اینکه کل اعتبارات آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است گفت: این رقم سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده است. سه هزینه عمده داریم نخست هزینه ارائه آموزش به مردم داریم. هزینه دوم نیز تامین محتوا و روش های آموزش است و سوم؛ هزینه واحدهای آموزشی است. دو هزینه اول از طرف دولت تامین می شود و در بخش سوم هم برخی کمک های داوطلبانه مردمی و غیره را شاهدیم.
مشکل معلمان دانش سرایی حل شد/صندوق بازنشستگی پرونده ها را به جریان می اندازد
الهیار در پاسخ به ایسنا درباره مشکل معلمان دانشسرایی و ابطال طرح معلمان تمام وقت در دیوان عدالت اداری گفت: درباره معلمان دانش سرایی با هماهنگی دیوان عدالت اداری و تفسیر حقوقی توانستیم مشکل دانشسرایی ها را حل کنیم. هفته جاری جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاههای مربوط و نمایندگان معلمان دانشسرایی برگزار شد. قرار شد صندوق بازنشستگی پرونده ها را به جریان بیندازد.
هدف آموزش و پرورش از طرح معلم تمام وقت صرفا رفع کمبود نیرو نبود/هدفمان برقراری فوق العاده ویژه بود
وی افزود: درباره طرح معلم تمام وقت نیز عمده هدف ما برقراری ۱۷.۵ درصد فوق العاده ویژه بود. اگر معلم تمام وقت را اجرا هم نمی کردیم آن شش ساعت اضافه ساعت باید در قالب حق التدریس پرداخت می شد. هدف ما این بود که باب برقراری پرداخت فوق العاده ویژه را در آموزش و پرورش باز کنیم و پرداختی ها مستمر بوده و به جای ۹ ماه ۱۲ ماه پرداخت کنیم به نحوی که مشمول کسور بازنشستگی هم بشود.
وی افزود: صرفا بحث رفع کمبود نیرو درباره این طرح، مطرح نبود. ما به مقدمه ای که قضات دیوان در هیئت عمومی بررسی کرده بودند نقدی داشتیم. جلسه ای برگزار و ادله خود را مطرح کردیم و گفتیم که تعیین فوق العاده به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری برعهده دولت است و دولت تمام الزامات قانونی را رعایت کرده و مجوزهای لازم را گرفته است.
الهیار اضافه کرد: قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل شود تا اگر دیوان به این قطعیت رسید که این ابطال کمتر از وجاهت قانونی برخوردار است شمول ماده ۹۱ قانون تاسیس دیوان را درخواست بدهند و مسئله را حل کنیم. از لحاظ مالی و نیروی انسانی برای ما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳