میرنیوز
به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید گفت: رهبری در یازدهم شهریور ماه سال گذشته در جمع مدیران کل آموزش و پرورش سخنان مهمی مطرح فرمودند که کلید واژه مهم آن، این بود که معلمان را افسران پیشرفت کشور نامیدند.
وی افزود: ایشان سه سطح را برای حفظ شان و تکریم معلمان تعیین کردند که خود معلم، ستاد وزارتخانه و دستگاه های فرهنگی مربوط به ویژه رسانه ملی از این جمله اند. برنامه های ما در هفته معلم نیز انعکاس تلاش ها و قدردانی از زحمات آنها به ویژه در دوران کروناست.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدیم معلمان سربازان خط مقدم آموزش هستند گفت: آنها در این شرایط بحرانی کرونا این پیام را به جامعه القا می کنند که آموزش تعطیل نشده و امیدآفرینی می کنند. مقدمات بزرگداشت هفته معلم با ارسال بخشنامه ای به استان ها از آذرماه فراهم شد و تفویض اختیار استانی برای اجرای برنامه های هفته معلم صورت پذیرفته است.
نامگذاری هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت
الهیار به نامگذاری هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: به ترتیب از روز دوازدهم اردیبهشت روزهای هفته تحت عنوان:
ـ معلم، شهید مطهری معلم ماندگار
ـ معلم، قدر و منزلت معلمی
ـ معلم، افسران سپاه پیشرفت
ـ معلم، مرجعیت تربیت اجتماعی
ـ معلم، زیست بوم جدید چالش ها و فرصت ها
ـ معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی
ـ معلم، پیشکسوتان و تکریم چهره های معلمی نامگذاری شده است.
برنامه های ملی هفته معلم از پخش بیانات رهبری و دیدار فرهنگیان با رییس جمهور تا سپاس معلم
وی برنامه های ملی هفته بزرگداشت معلم را اعلام کرد و گفت: شنبه یازدهم اردیبهشت، دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور را داریم که هشت نفر از معلمان حضوری و مابقی در استانداری ها با حضور استانداران به صورت مجازی در برنامه شرکت میکنند. یک شنبه، دوازدهم اردیبهشت، پخش پیام و بیانات رهبری از رسانه ملی، اجرای برنامه سپاس معلم به طور نمادین در مدرسه تلویزیونی توسط وزیر آموزش و پرورش، گلباران محل شهادت شهید مطهری و برگزاری مجلس یادبود برای شهید مطهری را خواهیم داشت.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روز دوشنبه، سیزدهم اردیبهشت دیدار مجازی با وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان خواهیم داشت. گفت وگوی تلفنی با خانواده شهیدان مطهری، رجایی، مطهری و چندتن از چهره های ماندگار نیز انجام میشود. روز چهارشنبه وزیر و معاونان در برنامه های مختلف رسانه ای شرکت می کنند. روز پنج شنبه دیدار مجازی با رئیس مجلس را خواهیم داشت. روز جمعه به علت تعطیلی نماز جماعات در شرایط کرونا برنامه خاصی نداریم. روز شنبه، هجدهم اردیبهشت نیز وزیر در شبکه شاد سخنرانی و دیدار خواهد داشت و جمع بندی هفته بزرگداشت را انجام می دهد.
شناسایی جلوه های معلمی برای اولین بار
الهیار با بیان اینکه علاوه بر اینها در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار برنامه ای تدوین کردیم که شناسایی جلوه های معلمی است گفت: این برنامه با استقبال خوب معلمان مواجه شد و تلاش کردیم بالاترین امتیازات و مستندات را جمع آوری و معرفی کنیم. ۳۰۵ هزار و ۹۱۱ معلم در برنامه خودارزیابی عملکردی شرکت کردند. از این تعداد ۲۲۸ هزار و ۱۸۹ نفر در سطح مدرسه ارزیابی و به منطقه معرفی شدند. ۷۰ هزار نفر مستندات را در سامانه بارگذاری کرده بودند. ۴ هزار و ۲۶ نفر وارد ارزیابی استانی و در نهایت ۳۸۳ نفر وارد مرحله کشوری شدند که از این افراد تجلیل خواهد شد.
نارضایتی شغلی یک اپیدمی است
لزوم تدوین قانون خاص معلمان برای رفع تبعیض ها
وی درباره اثربخشی برنامه های هفته معلم که هرساله به طور معمول برگزار می شود گفت: نارضایتی شغلی یک اپیدمی کلی است و سندیکاها و کانون های صنفی در مشاغل مختلف در جهت کاهش نارضایتی شغلی شکل می گیرند. هدف غایی را تدوین قانون خاص معلمی می دانم که بتواند شرایط کار معلمی را تعریف و زمینه ساز رفع تبعیض ها باشد. نمونه تجربه شده، قانون خاص نظام آموزش عالی است که اثرات خوبی در جامعه دانشگاهی دارد. همه ما باید روی التزامات شکل گیری این قانون خاص تلاش کرده و به یک هم افزایی برسیم.
ضرورت نوسازی فرآیندهای مالی اداری آموزش و پرورش
الهیار ادامه داد: اگر مطالبات معلمان را به مطالبات سطح پایه و سطح بالاتر تقسیم کنیم، آموزش و پرورش در مطالبات سطح پایه علی رغم مشکلات و مضایق مالی کشور خوب عمل کرده است. باید به سمت مطالبات سطح بالاتر که نوسازی در فرایندها و روش های مالی اداری در چارچوب سندتحول بنیادین است حرکت کنیم که در دستورکار است.
نظر معاون وزیر در خصوص راه اندازی سازمان نظام معلمی
وی درباره راه اندازی سازمان نظام معلمی گفت: نظر بنده به تنهایی در شکلگیری سازمان نظام معلمی دخیل و اثرگذار نیست، اما معتقدم شکلگیری سازمان نظام معلمی با توجه به شرایط ناظر بر ساختار مالی و اداری وزارتخانه نمیتواند ایفای نقش موثری داشته باشد. ابتدا باید به قانون خاص اداری مالی آموزش و پرورش برسیم و سپس سازمانی ناظر بر آن فعالیت کند. معتقدم برنامه هفتم توسعه باید به جراحی روش ها و فرایندهای آموزش و پرورش بپردازد به نحوی که ارتقای عملکردی وزارتخانه را در پی داشته باشد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد
انتصاب رئیس میز تخصصی پرستاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی
اهدای ۴۲۲ تن خرما و ۵ کیلو طلا برای کمک به لبنان توسط بوشهریها
زمین لرزه ۵.۱ ریشتری آئوموری ژاپن را لرزاند؛خطر سونامی وجود ندارد
بایستههای سیاستگذاری رسانهای برای روایت اقناعی از حجاب
عفو ۷ هزار نفر طی امسال؛ کاهش زمان رسیدگی به پروندههای قضائی
وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور؛ انسداد جاده چالوس