میرنیوز

بحران تجهیزات در حوزه محیط‌بانی/ حقوق محیط بانان افزایش می‌بابد

بحران تجهیزات در حوزه محیط‌بانی/ حقوق محیط بانان افزایش می‌بابد 2021-03-07T18:42:41+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان محیط زیست امروز در نشست خبری یگان حفاظت سازمان محیط زیست که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با گلایه مندی از طولانی بودن فرایند اخذ عنوان شهید برای محیط‌بانان در بنیاد شهید اظهار کرد: طی سه سال و نیم اخیر پنج محیط بان شهید داشتیم که متأسفانه پرونده این محیط بانان همچنان در بنیاد شهید مفتوح است و نام شهید را هنوز نگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حقوق برخی از این خانواده‌های شهدا درحالی‌که سرپرست خانوار را از دست داده‌اند نیز قطع شده است. گفت: ما و خانواده‌های این شهدا به‌شدت گله‌مند هستیم و نمی‌دانیم چرا فرایند ثبت نام شهید برای محیط بانان اینقدر طولانی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ابراز داشت: ما پیگیر هستیم که روز ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان روز محیط بان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهوری در خصوص ثبت روز ملی محیط بان را گرفته‌ایم و این موضوع در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال بررسی است. امیدواریم هرچه زودتر روز ملی محیط بان را در تقویم رسمی کشور داشته باشیم.

محبت‌خانی با بیان اینکه اخیراً آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از محیط بانان نیز به‌تصویب رسیده است، گفت: یکی از بندهای خوب این آئین‌نامه حمایت از همیاران طبیعت است.
وی با اشاره به اینکه همیاران طبیعت در چه شرایطی می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست استفاده کنند، تصریح کرد: اول آنکه تمامی همیاران طبیعت باید در سامانه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، ثبت نام و کارت همیار طبیعت دریافت کنند. پس از آن کلیه داوطلبان برای اطفای آتش و… باید تحت نظارت محیط زیست وارد منطقه شوند یعنی نباید خودسرانه برای برخورد با متخلفان یا اطفای حریق وارد میدان شوند.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد و داوطلبان بدون هماهنگی با محیط زیست اقدام کنند، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان نخواهند بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه طی سال آینده حقوق محیط بانان افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از مطالبات ما تأمین هزینه‌های جیره غذایی محیط بانان بود. امسال بودجه‌ای حدود ۲ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که البته تنها برای چند ماه کافی بود. این مشکل برای سال آینده حل شده و ماهانه ۴۵۰ هزار تومان برای جیره غذایی محیط بانان در نظر گرفته شده است همچنین مبالغ مربوط به اضافه‌کاری، مأموریت‌ها و… نیز طی سال آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: ما محیط بان را فردی مسلح برای حفظ طبیعت نمی‌بینیم بلکه محیط بانان معلمان فرهنگ برای حفظ محیط زیست هستند و به گفته مقام معظم رهبری نیز محیط زیست موضوعی تجملاتی نیست.

محبت‌خانی با اشاره به تجهیزات کم و فرسوده محیط بانان در حوزه خودرو و موتورسیکلت گفت: این موضوع بحران در حوزه محیط بانی است و تجهیزات خودرویی محیط بانان فرسوده و برای مسیرهای صعب‌العبور محیط‌بانی نامناسب است. آرزوی ماست که یک موتور یا خودروی تولید داخل جوابگوی مسیرهای سخت محیط بانی باشد اما کارآمدی لازم را ندارند.

وی افزود: باید موتور و خودروهای خاصی برای محیط‌بانان انتخاب شود که مناسب باشد و بتواند تا ۱۰ سال پاسخگوی نیازهای این حوزه باشد تا بیت‌المال هم هدر نرود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور قرار است تا پایان سال یا در نهایت فروردین ماه سال آینده ۱۲۵۰ دستگاه خودرو برای محیط‌بانان خریداری شود که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امسال دو محیط بان زندانی آزاد شدند و اکنون هیچ محیط‌بانی در زندان نیست، تصریح کرد: محیط‌بانان ما برای حفاظت از حیات وحش، آب، گیاه و… جان خود را کف دست گذاشته‌اند و در مرحله آخر که جان خود درخطر است از سلاح استفاده می‌کند البته اگر محیط‌بانی قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت نکند طبق قانون با او برخورد خواهد شد.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه سایر تجهیزات محیط‌بانی ازجمله دوربین‌های روی البسه و کوادکوپتر محدود هستند، اظهار کرد: استفاده از این تجهیزات ارتباط فیزیکی محیط‌بان با شکارچی را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در دیداری که با رئیس قوه قضائیه داشتیم، مقرر شد که در هر استان شعبی ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های زیست‌محیطی ایجاد شود چرا که در این پرونده‌ها زمان برای ما بسیار مهم است‌. در حال حاضر در برخی استان‌ها این شعب تشکیل شده است. انتطار ما این است که در تمامی استان‌ها شعبی ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی داشته باشیم حتی به دستور رئیس قوه قضائیه قرار است قاضی‌های این شعب ویژه آموزش‌های زیست محیطی نیز ببینند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: طی امسال تعدادی از محیط‌بانان را به‌علت ابتلاء به ویروس کرونا، تصادف و … از دست دادیم که دیه آن‌ها به‌طور کامل به خانواده‌ها پرداخت شد. از سویی دیگر کمیته تحول محیط‌بانی نیز شکل گرفته است.

محبت‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه محیط‌بانی شغلی است که باید همراه با عشق و علاقه باشد، تصریح کرد: ما تعدادی از افراد متقاضی را امسال آموزش دادیم که برخی از آنان انصراف دادند. از این‌رو از متقاضیان محیط‌بانی می‌خواهیم که پیش از ثبت نام از نزدیک با کار محیط‌بانی آشنا شوند.

وی با اشاره به پرداخت معوقات حق‌الکشف محیط‌بانان اظهار کرد: مبلغی حدود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان به عنوان معوقه حق‌الکشف از سال‌های ٩۵ تا ٩٨ و مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به‌عنوان معوقه سال‌های ٩۴ تا ٩٧ به محیط‌بانان پرداخت شده است همچنین ٧٠٠ میلیون تومان برای رسیدگی به پرونده‌های محیط زیستی به محاکم قضائی پرداخت شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با ارائه آماری از شکار وصید غیر مجاز در سال ۹۹ و مقایسه آن با سال گذشته گفت: صید غیرمجاز آبزیان طی امسال ۱۷ درصد و شکار غیر مجاز پرنده ۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی این ارقام درخصوص شکار غیرمجاز پستانداران، زنده‌گیری پرندگان و زنده‌گیری پستانداران به‌ترتیب ۱۵ درصد، ۳۹ درصد و ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است.

محبت‌خانی افزود: از سویی دیگر نگهداری و خرید و فروش حیات وحش ۴۰ درصد افزایش یافته و علت این مسئله نیز ایجاد مرکز فوریت‌های سایبری در یگان حفاظت محیط زیست است که با ایجاد آن پایش در فضای مجازی بیشتر شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: کشف اسلحه شکاری ۱۰ درصد، کشف سلاح جنگی ۳۳ درصد، تشکیل پرونده برای آلودگی‌های زیست محیطی ٣٩ درصد، دستگیری متخلفان ١٨ درصد و تعداد پرونده‌های قضائی تشکیل شده ٣٨ درصد کاهش یافته است.

محبت‌خانی درباره کاهش تخلفات گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تقویت شده است و از محیط‌بانان خود حمایت می‌کند. از این‌رو جسارت متخلفان برای حضور در مناطق تحت مدیریت سازمان کم شده است البته به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا نیز تا حدی بر کاهش تخلفات تأثیرگذار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: البته شاید در مقابل بتوان گفت که تورم و گرانی سبب شد که عده‌ای به شکار رو آورند اما در مجموع پایش‌های دقیق محیط‌بانان موجب کاهش تخلف در محیط زیست شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ایجاد مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست گفت: براساس گزارش‌های این مرکز طی امسال ۶۹ پرونده حیوان‌آزاری، ۴۴ پرونده خرید و فروش حیات وحش و ۷ پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده است.

به گفته محبت‌خانی دو مورد از این تخلفات در مازندران بود که در فضای مجازی متوجه قرارهای متخلفان شدیم و درنهایت پیش از شروع به‌شکار ۴۰ قبضه سلاح از آن‌ها کشف شد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه امسال به‌دلیل شیوع کرونا مجوز شکار صادر نشد، اظهار کرد: از این‌رو افرادی که اقدام به خرید سلاح مجاز کرده‌اند باید به باشگاه‌های تیراندازی مراجعه کنند. یگان حفاظت محیط زیست با مجموعه محیط‌بانی در بحث قانون شکار و صید فقط موظف به اجرای آن است و در صدور مجوز یگان حفاظت نقشی ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور درباره آخرین پرونده محیط‌بان میرزاکریمی که اخیراً به‌طرز مشکوکی کشته شد، تصریح کرد: این پرونده همچنان در دست بررسی است. دو روز گذشته هم پرونده برای تحقیقات بیشتر از شهرستان دماوند به پلیس پیشگیری ناجا ارسال شده است تا با دقت و سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

محبت‌خانی در پایان با اشاره به اینکه نزدیک ایام نوروز هستیم و متأسفانه در این ایام گونه‌هایی ازجمله لاک‌پشت، مار، سمندر لرستانی و… به فروش می‌رسد، گفت: به تمامی افرادی که این گونه‌ها را صید و برای فروش به نقاط مختلف منتقل می‌کنند اخطار می‌دهیم که امسال با هماهنگی نیروی انتظامی با این متخلفان برخوردی جدی خواهیم کرد.
 

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)