میرنیوز
محمود امانی طهرانی در گفت وگو با ایسنا، چهار محور اصلی عملکردی برای دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش تعیین و اظهار کرد: معتقدم اگر این چهار محور به طور نسبی بهبود یابد حال آموزش و پرورش بهتر می شود. محور نخست جذب، ورود، نگه داشت و ارتقای معلم است. نقشه کلانی از پیش از ورود به سیستم تا بازنشستگی را در این جریان در دست نداریم. اکنون تهیه سند «معلم صفر تا صد» در دستورکار و در حال انجام است.
وی افزود: دومین محور ارزشیابی است. اگر بازخوردگیری موثری در کل سطوح از دانش آموز تا ستاد داشته باشیم که داده های معتبر در آن وجود داشته باشد به ما کمک بسیاری در ارتقای کیفیت آموزش می کند. ساماندهی عرصه ارزشیابی از مهمترین ماموریت های نظام آموزشی است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش محور سوم را مدیریت مشارکتی مدرسه دانست و گفت: وقتی سند می گوید مدرسه کانون تربیتی محله است یعنی باید مدارس نقطه ای باشند که آینده یک محله را تغییر دهند و باید مانند بافتی که به بدن پیوند می خورد، پیوند مدرسه با محله بگیرد و مانند عضوی از محله باشد. تمام محله هم باید به فکر مدرسه باشند. مدرسه باید دائم فکر کند برای محله چه کند و چه طور دانش آموزانی را تربیت کند که در محله کنشگر باشند که عمدتا به مدیریت مدرسه برمی گردد. مدرسه باید ملتی و عمومی و مال مردم باشد.
امانی افزود: محور چهارم، برنامه های درسی است که طبق آن باید اهداف عالی حیات طیبه تا کف مدرسه بیاید و به فعل های روزانه مدرسه تبدیل شود. این محورها همه با هم یک سیستم را می سازند.
وی ادامه داد: اکنون این چهار محور را مبنا قرار دادیم که الزاماتی دارد. به سهم خودم وظیفه دارم این فرهنگ، نگاه و این اولویت بندی را جا بیندازم و به شکل گیری برنامه هایی که معطوف به این نقاط باشد کمک کنم.
امانی درباره بازنگری در مصوبات قدیمی مدارس نیز گفت: درباره بروز رسانی مقررات و آیین نامه ها، علت تاخیر فراوان این است که این نوع کارها از جنس خلق ایده هستند و خلق ایده های جدید زمان می برند. آیین نامه اجرایی مدارس، قدیمی نبود اما وقتی می خواست خودش را با گزاره های سند انطباق دهد باید خلق ایده می کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در خصوص ارزشیابی نظام آموزشی باید گفت که ارزشیابی از آیین نامه اجرایی مدارس هم مشکلتر است زیرا ارزشیابی معتبری که در خدمت یادگیری باشد و ضرر نزند کار آسانی نیست. ارزشیابی مانند تیغ دولبه است و خلق ایده هایی که سازندگی اش بیشتر از کاهندگی اش باشد خیلی مهم است. به همین علت این کارها طول کشیده و اسناد بارها رفته و آمده اند. انگلستان از ۱۹۸۸ تدوین نظام ارزشیابی اش را شروع کرده و هنوز در جریان است و گروهی دارند روی آن کار می کنند. ۳۳ سال از تشکیل گروه برای بهبود ارزشیابی می گذرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود