میرنیوز

پروتکل‌ها رعایت نشود، جشنواره را می‌بندیم/ جریمه برای سفر کرونا مثبت‌ها در نوروز

پروتکل‌ها رعایت نشود، جشنواره را می‌بندیم/ جریمه برای سفر کرونا مثبت‌ها در نوروز 2021-02-02T13:46:39+03:30

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در بخش دیگر نشست خبری ویدیو کنفرانسی، در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی پروتکل‌شکنی‌ها در جشنواره فجر، تصریح کرد: هشدار قاطعانه‌ای دادیم و اعلام کردم که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنید، جشنواره را می‌بندیم و واقعا پای این حرف ایستاده‌ایم. اعلام کردیم که بازدیدهای جدی و قاطعانه انجام دهند و اگر پروتکل‌شکنی ببینیم، جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، آن را می‌بندیم.

وی تاکید کرد: به هر حال ما ابتدا زیر بار برگزاری نمی‌رفتیم اما دوستان تعهدات بسیار سفت و سختی دادند از جمله اینکه گفتیم اولا حتما یک نفر کارشناس بهداشت محیط حرفه ای در محل برگزاری حضور دائم داشته باشد که این اقدام انجام نشده بود، دوما اینکه کد ملی افرادی که می خواهند وارد شوند باید به سامانه ماسک وصل باشد که بررسی شود آیا این افراد کرونا مثبت هستند یا خیر و اگر مثبت بودند به محل راه داده نشوند که ظاهرا پریروز این اقدام هم انجام نشده بود.

رییسی گفت: اقدام سوم هم این بود که یکسری تصاویر دیدیم که افراد و به ویژه عکاسان بسیار جمع شده بودند و فاصله گذاری رعایت نشده بود. بر این اساس اعلام کردیم که واقعا اگر رعایت نکنند، در هر مرحله ای باشد جشنواره را قطع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم با پروتکل‌شکنی پیش رود.

وی افزود: به هر حال تاکنون این همه مراسم فرهنگی، مذهبی و ملی را تعطیل کردیم و نمی توان به یکباره بدون رعایت پروتکل ها اقدام کنند که ظلم است.

نحوه اعمال محدودیتها در نوروز

جریمه برای سفر کرونا مثبتها در نوروز

رییسی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره محدودیت‌های احتمالی در آستانه نوروز، گفت: یک واقعیت این است که یکسال است که مردم واقعا سخت‌گیری زیادی داشتند و مسافرت و تفریحی نداشتند. ما اینگونه پیش‌بینی کردیم که اگر بتوانیم یکسری تمهیداتی را بیندیشیم و پروتکل‌هایی رعایت شود خوب است. به عنوان مثال در هتل‌ها که واقعا به خوبی رعایت می‌کنند. هم در بحث سرو غذا و هم اتاق‌ها طبق بررسی‌ها به خوبی عمل کردند. اگر افرادی که به سفر می‌روند، به هتل روند نه اینکه در چادر یا جای دیگر باشند یا با توری که کاملا تحت کنترل است مانند پرواز ۶۰ درصد و .... روند، مناسب است. از طرفی یکی از اقداماتی که قرار است انجام دهیم، این است که اگر ببینیم که فرد مثبتی سفر کرده است، جرایم بسیار سنگینی برایش قائل می‌شویم و این اقدام در دستور کارمان است.

مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع

وی ادامه داد:  البته این موارد یک شرط هم دارد و آن این است که تا اسفند هیچ پیک یا شهر قرمزی نداشته باشیم. اگر خدایی نکرده این اتفاق بیفتد، تمام این بحث‌ها باطل است و ممنوع خواهد شد. ما در هیچ شهر قرمز و نارنجی اجازه مسافرت نمی‌دهیم، اما اگر شهرهای آبی ما همینگونه باقی بمانند، می‌توانیم بر اساس برخی پروتکل‌ها و توصیه‌ها اجازه سفر دهیم. به عنوان مثال کسی که می‌خواهد به جزیره قشم یا کیش رود، اولا به هیچ وجه نباید خودرو شخصی به آنجا ببرد. زیرا قابل کنترل نیست و دوم اینکه باید با توجه به ظرفیت هتل‌ها، یک ظرفیت خاصی برای هر منطقه انجام دهیم تا تورها بتوانند تقسیم بندی کنند و ناگهان همه را باهم در یک وقت محدود نبرند. البته همه این‌ها به این بستگی دارد که وضعیت بیماری در شش هفته آینده چگونه باشد و بر اساس آن می‌تواند گشایشی اتفاق بیفتد. زیرا مردم هم از نظر روحی و روانی تحت فشار زیادی قرار دارند. یادتان باشد که فقط عید سال قبل نبود، بلکه سال ماقبل هم سیل داشتیم و بعد هم کرونا بود و امسال، سال سومی است که مردم در خانه مانده‌اند.

طرح "سلامت سفر" وزارت بهداشت برای نوروز

رییسی گفت: وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی طرحی به نام سلامت سفر ارائه دادند که طرح جامعی بود. همانطور که درباره جشنواره فجر گفتم که اگر امروز گزارش تخلفی به دستم برسد، قطعا آن را تا شب می‌بندم، درباره سفر هم همینطور است. اگر هتلی یا جای دیگری تخطی کند، آن را می‌بندیم. این وضعیت مربوط به سلامت مردم است و بسیار مهم است و از آن کوتاه نمی‌آییم و باید از آن پاسداری کنیم.

امکان رهگیری کرونا مثبتها حتی در سفر

وی افزود: در عین حال با کمک وزارت ارتباطات، نیروی انتظامی، آی تی و... این زیرساخت را فراهم کردیم و قادر هستیم که شمار تلفن، پلاک و کد ملی را با هم وصل کرده و از طرفی می توانیم فرد کرونا مثبتی را که دارد حرکت می‌کند، رهگیری کنیم، همه این موارد را به کار می‌گیریم و از طرفی خود هتل هم موظف است کارت ملی فرد مراجعه کننده را چک کند و با سامانه ما چک کند. اکنون همه هتل‌ها به سامانه وزارت بهداشت متصل شوند و هیچکس نمی‌تواند وارد هتل شود، مگر اینکه کارت ملی‌اش چک شود. اگر فرد مثبت باشد، حق ورود به هتل را ندارد و در عین حال به این معنی است که نقض قرنطینه کرده و باید جریمه شود؛ بنابراین یا در همانجا قرنطینه می‌شود و یا بازگدانده می‌شود. سامانه به نیروی انتظامی هم وصل است. یعنی به محض اینکه کارت ملی فرد را چک می‌کنیم و نشان می‌دهد که مثبت است، پیامکی برای سامانه نیروی انتظامی هم می‌رود.

رییسی درباره الزام مسافران به انجام تست کرونا، گفت: اتفاقا این موضوع مطرح شد، در برخی استان‌ها و مناطق مانند جزایر، استاندار تصمیم گرفت که این اقدام را انجام دهد و با هزینه خود افراد تست بگیرند و اگر منفی هستند وارد شوند و اگر مثبت بودند، اجازه ورود داده نشود. البته این امکان برای کل کشور وجود ندارد، اما از قبل تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده می‌شود؛ اینکه افراد کنترل شده سفر کنند، در هتل استقرار داشته باشند و اگر مثبت بودند به سفر نروند و افراد با کد ملی و شماره پلاک ماشین چک شوند. ما قادر به ردیابی افراد کرونا مثبت هستیم.

اثربخشی ۹۵ درصدی اسپوتنیک V

احتمال ورود اولین محموله این واکسن به کشور تا هفته آینده

در بخش دیگری از این نشست، رییسی در پاسخ به سوالی درباره واکسن اسپوتنیک وی و چرایی انتخاب این واکسن از سوی ایران و زمان ورود آن به کشور، گفت: مسئول تایید ورود این واکسن به کشور سازمان غذا و دارو است. نتایج اثربخشی فاز یک اسپوتنیک روسیه منتشر شده و تا ۹۵ درصد اثربخشی آن را اعلام کرده‌اند. بر اساس معیارهای سازمان غذا و دارو، تایید شده که این واکسن وارد شود. به هر حال واردات آن یکسری هماهنگی نیاز دارد که قرار بود با پرواز ماهان وارد شود. یکی دو بار در بحث زمان بندی روسیه خودشان تاخیر کردند. فکر می کنم این واکسن ظرف هفته آینده وارد می‌شود.

روسیه در ساخت واکسن، قوی است

وی افزود: البته در چند مرحله وارد می‌شود و اینطور نیست تمام واکسن را یکجا وارد کنیم. در چند مرحله، ابتدا در تعداد دوز کمتری وارد می‌شود و بعد دوزهای دیگر وارد می‌شوند. البته ممکن است تا زمانیکه دوزهای واکسن اسپوتنیک وارد شود، از جاهای دیگر هم واکسن برسد. واکسن اسپوتنیک هم یکی از واکسن های کرونا در دنیا است. البته روسیه در زمینه واکسن سازی، کشور دست و پا بسته‌ای نیست و در زمینه تولید و ساخت واکسن کشور قوی است، اما یکجاهایی است که شما مستندات ارائه می‌کنید یا در ارائه مستندات به سازمان‌های بین‌المللی تاخیر دارید و در حال حاضر این موضوعی است که درباره اسپوتنیک وجود دارد، وگرنه علاوه بر کشور ما بسیاری از کشورها مانند مجارستان، آرژانتین، مکزیک، امارات و ... از اسپوتنیک واکسن خریدند. اتفاقا پلتفرم اسپوتنیک مانند پلتفروم آسترازنکا است و از طریق آدنو ویروس‌ها است. خود انگلیس دارد با روسیه مذاکره می کنند که باهم این تکنولوژی را ادغام و یک واکسن تولید کنند. یعنی انگلیس هم این واکسن را به نوعی مورد تایید قرار داده است.

دل مردم را خالی نکنید

وی تاکید کرد: نباید دل مردم را خالی کنیم که اگر این واکس را بزنیم افراد می میرند و ... من این را با تمام اطمینان می‌گویم که در هر نوع واکسنی مشکل این نیست که بعد از تزریق واکسن فرد می‌میرد، بلکه بحث این است که واکسن ممکن است موثر نباشد. بنابراین در دنیا بحث اثربخشی واکسن است، نه ایمن بودن آن. زیرا هر واکسنی که اکنون در زمینه کرونا در دنیا دارد تزریق می‌شود، تقریبا از نظر ایمنی مانند هم هستند. حال کسانی که از بیرون پمپاژ خبر می‌کنند و دل مردم را خالی می‌کنند، به مردم القا می‌کنند که این واکسن ایمن نیست. در حالی که ایمنی آن مانند سایر واکسن‌هاست و اگر بحثی باشد، روی اثربخشی است. رقابت در بحث اثربخشی در برابر کرونا است. اکنون بیش از یک میلیون نفر اسپوتنیک را در روسیه تزریق کردند و مشکلی نداشتند.

ادامه دارد

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند

 زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
2024-05-19T22:58:33+03:30
زائران حج تمتع از شب گذشته پس از ۵ روز اقامت در مدینه، با قطار سریع‌السیر و بدون چمدان عازم مکه مکرمه شدند.

دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه در مدینه منوره

 دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
2024-05-19T22:58:29+03:30
گروهی از زائران ایرانی که هم‌اکنون در مدینه منوره حضور دارند برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه دعا کردند.

آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور توسط هلال‌احمر

 آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور توسط هلال‌احمر
2024-05-19T22:58:28+03:30
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام این مطب که امیدواریم تا دقایقی دیگر خبر خوبی دریافت کنیم، گفت تاکنون ۴۸ تیم واکنش سریع در منطقه حاضر شده‌اند.

از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران

 از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
2024-05-19T20:58:45+03:30
رویداد "شبی با ستارگان" به مناسبت هفته جهانی نجوم، با هدف ترویج علم و به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سطح شهر تهران و با حضور کارشنا...

استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج

 استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
2024-05-19T20:58:44+03:30
سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان عملیات حج ۱۴۰۳، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

دلایل کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟

 دلایل کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
2024-05-19T20:58:43+03:30
بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند رشد جمعیت و ازدواج طی سال‌های اخیر به شدت نزولی بوده است؛ با وجود این کارشناسان می‌گویند که مردم دوست دارند که بیش از دو فرزند ...

فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانش‌بنیان‌ها

 فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانش‌بنیان‌ها
2024-05-19T20:58:42+03:30
رئیس هیئت مدیره کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده، بیش از ۲۰۰ شرکت از طریق فن بازار شیراز به فرآیند دانش‌بنیان شدن ورود پیدا ک...

بازداشت مالخران یک پاساژ موبایل‌فروشی در تهران

 بازداشت مالخران یک پاساژ موبایل‌فروشی در تهران
2024-05-19T20:58:42+03:30
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷ متصدی یک مغازه که مالخری تلفن‌های همراه می‌پرداختند خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی ۴۵ مال‌باخته شناسایی شدند.

ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟

 ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
2024-05-19T20:58:41+03:30
معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ درباره قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.

چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

 چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز
2024-05-19T20:58:40+03:30
در حالی که امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار خواهد شد اما در گام‌های ابتدایی آن، چالش‌ها و مشکلات موجب سردرگمی و استرس ...

دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد

 دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
2024-05-19T20:58:40+03:30
مرد جوانی که ۲۰ سال قبل همسر خود را به قتل رسانده و مخفیانه به سوئد فرار کرده بود، پس از ۲۰ سال به ایران بازگشت و در فرودگاه توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آ...

سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!

 سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
2024-05-19T20:58:39+03:30
ما هم میهمان جنوبی‌ها بودیم؛ در استان هرمزگان و بندرعباس، همراه با گروهی ۲۸ نفره از خبرنگاران و گرمای جنوب و گرمی جنوبی‌ها را همراه با قهوه عربی و چای کِرَک...

اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

 اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
2024-05-19T20:58:37+03:30
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود، گفت: هشت دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

 اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
2024-05-19T20:58:37+03:30
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

 همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
2024-05-19T20:58:36+03:30
وزیر بهداشت با بیان این که به دلیل آن که منطقه شدیداً مه‌آلود است امکان جست‌و‌جو سخت است، گفت: ما همه امکانات درمانی را در منطقه مستقر کرده‌ایم.

هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز

 هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
2024-05-19T20:58:36+03:30
دادستانی تهران با ورود به موضوع تولید محتوای کذب درباره وقوع حادثه برای هلیکوپتر رئیس‌جمهور، طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بو...

حضور یگان‌های ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور یگان‌های ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T20:58:36+03:30
سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور در منطقه سانحه هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور خبر داد.

نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شدند

 نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شدند
2024-05-19T20:58:35+03:30
رئیس اتاق عملیلات جمعیت هلال احمر گفت: ۴ تیم عملیاتی به محل مختصات حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نزدیک شدند.

۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند

 ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
2024-05-19T20:58:35+03:30
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۰ تیم امدادی و واکنش سریع به محل حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور اعزام شدند و با توجه به شرایط جوی و منطقه‌ای، جستجو فقط به صورت ز...

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)