میرنیوز

اشتری: ناقضان پروتکلهای بهداشتی را حتماً جریمه می‌کنیم/تشریح اقدامات پلیس در بحران کرونا

 اشتری: ناقضان پروتکلهای بهداشتی را حتماً جریمه می‌کنیم/تشریح اقدامات پلیس در بحران کرونا 2020-10-25T01:34:25+03:30

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: بنده مراتب سپاس خود را از محضر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم و می‌گویم بعد از پیام حضرت آقا، شاهد تأثیرات این پیام بودیم، واقعاً روح جدیدی در کارکنان ما در نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها دمیده شد و این پیام بسیار مؤثر بود.

اشتری افزود: حضرت آقا در این پیام از واژه‌های خدوم و زحمت‌کش برای کارکنان نیروی انتظامی استفاده کردند و فرمودند مردم  از ابتکارات ناجا در برخورد با منکرات استقبال می‌کنند.

رئیس پلیس کشور درباره تمهیدات نیروی انتظامی مبنی بر صیانت از کارکنان نیروی انتظامی و توجه به معیشت آنها، تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی با حداقلها بیشترین خدمات را ارائه می‌کنند، اگر به عنوان یک کارشناس و بدون تعصب بگویم، نداریم مانند نیروهای انتظامی که شبانه‌روز در تمام ایام، مشغول خدمت باشند و کمترین توقع را داشته باشند.

وی بیان کرد: همکاران بنده در معرض خطر هستند و جا دارد که حداقلها را برای معیشت آنها درنظر بگیریم که مهمترین نیاز آنها نیز مسکن است، طبق دستورالعمل ستاد کل، نیروی نظامی در تاریخی معین باید خانه سازمانی داشته باشد، ما اکنون با حداقها فاصله داریم و متأسفانه در ارتباط با بحث مسکن کارکنان مشکلاتی داریم البته قرارگاه تأمین مسکن را سال گذشته راه‌اندازی کرده و در برنامه پنج ساله (که یک سال آن گذشته) در پی این هستیم که حداقلها را رعایت کرده و به استاندار مناسبی برسیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متأسفانه در شرایطی واقع شدیم که توان نیروی انتظامی برای این کار پایین است که مستقل از اعتبارات دولتی بتوانیم آن را انجام دهیم، اعتبارات این نیرو نسبت به گذشته کمتر است اما با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع مسئول این کار شده و البته نیروی انتظامی مستقل نیز کار را پیش می‌برد، با وزارت راه جلساتی داشتیم تا با تهیه وام، کمکی برای تأمین مسکن کارکنان نیروی انتظامی ایجاد کنیم.

اشتری عنوان کرد: تمام متولیان قبول دارند که پلیس در این رابطه تقویت شود و امیدواریم این مشکل را با یک کار انقلابی و جهادی برطرف شود، این کار با اقدام معمولی پیش نمی‌رود، امیدواریم در یکی دو سال آینده گشایشهایی ایجاد شود همچنین درباره افزایش حقوق پرسنل چند مرحله این کار را انجام دادیم اما به دلیل تورم موجود در جامعه، باز هم کارکنان در فشار و مضیقه هستند، کارکنان نیز می‌دانند که فرماندهان به فکر نیروها هستند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه هفته گذشته در مجلس حضور پیدا کردیم، یکی از خواسته‌های در آنجا بحث معیشت کارکنان بود که خواستم برای برنامه توسعه هفتم و 1400 این موارد لحاظ شود، بسیار مایل بودم در هفته نیروی انتظامی مصوبه‌ای داشته باشیم که تأثیر آن در چند ماه و چند سال گذشته اثرگذار باشد.

وی درباره شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان "باهم برای امنیت و سلامت" متذکر شد: هر ساله شعاری برای هفته نیروی انتظامی انتخاب می‌کنیم و سعی داریم این شعار راهبرد سال ما باشد، امسال با بحث کرونا و سلامت مردم مصادف شد و از همان روزهای نخست شیوع کرونا، با حضور در خدمت متولیان امنیت، آمادگی خود را اعلام کردیم و واقعاً این کار را انجام دادیم، آقا فرمودند که اولویت سلامت مردم است، ما ضمن مسئولیت در امنیت کشور، باید بحث سلامت مردم را نیز پیگیری کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا توأمان در جامعه وجود خواهد داشت، تأکید کرد: از همان ساعات اولیه که رسماً موضوع ویروس کرونا در کشور مطرح شد، نیروی انتظامی کار خود را بدون توقف سایر مأموریتها انجام داد یعنی تمام مأموریتها را انجام دادیم و در کنار آن بحث سلامت مردم را مدنظر قرار دادیم.

اشتری گفت: مقام معظم رهبری روزهای نخست از نیروهای مسلح خواستند که از تمام امکانات خود برای مقابله با این ویروس استفاده کنند، در همین رابطه نیروهای مسلح و انتظامی، تمام مراکز درمانی خود را برای خدمت به بیماران آماده کردند.

رئیس پلیس کشور یادآور شد: به گفته وزیر بهداشت، ما در این بخش بیشتر از توان خود کار کردیم و هنوز نیز بیمارستانهای ما برای ارائه خدمات آماده است البته بیشترین نگرانی ما در روزهای نخست شیوع کرونا احتکار اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش بود، نیروی انتظامی در کمتر از چند روز اکثر انبارهای احتکار شده از اقلام بهداشتی را شناسایی کرد و کالاها را با نظر مرجع محترم قضائی و وزارت بهداشت بین مردم توزیع کرد.

وی افزود: در آن روزها در فضای مجازی، افرادی مردم را نگران کردند، با پخش شایعات و تصاویر به دنبال ایجاد تشویش بودند، برخی از این اقدامات منشاء داخلی و بخشی خارجی داشت، همکاران بنده در پلیس فتا بیش از سه هزار تارنما که تشویش اذهان عمومی می‌کردند را شناسایی کردند، برخی از این افراد ضمن احضار تذکر گرفتند و بخشی از این افراد نیز به مقام قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه اکنون اشراف بسیار خوبی در پلیس فتا داریم، بیان کرد: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مشکلات زیادی داشتیم، آن روزها با تعطیلات نوروز مصادف بود، همیشه ما از 25 اسفند تا 17 فروردین سال بعد آماده‌باش هستیم و به مردم خدمات می‌دادیم، هر سال ترددها را تسهیل می‌کردیم اما امسال بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، سفرها را کنترل کردیم یعنی مانع سفرهای ضروری شدیم و حدود 70 درصد در مقطعی کاهش سفر داشتیم.

اشتری ادامه داد: در داخل شهرها نیز به اصناف توصیه‌هایی کردیم، برخی از صنوف بعد از فروردین و اردیبشهت محدودیت فعالیت داشتند و اکنون نیز دارند که با تیمهای مشترک با دستگاه قضائی این موارد را کنترل می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نمونه کار ما 13 فروردین بود، در آن روز همه از منازل خود خارج شده و به طبیعت می‌روند، آن روز ستاد کرونا تصمیم گرفت که محدودیت اعمال شود، مقام معظم رهبری هم فرمودند که مردم باید پروتکلها را رعایت کنند که مردم نیز رعایت کردند.

وی بیان کرد: پلیس از روز قبل در تفرجگاه‌ها حاضر شدیم و از ساعت چهار صبح روز 13 در این اماکن حضور داشتند، آن روز در تهران پروازی داشتیم حتی یک جا ندیدیم که مردم در تفرجگاه‌ها توقف کرده باشند همچنین ما معابر را ضدعفونی کردیم، از همان خودروی آب‌پاش که در برخی از تجمعات حضور پیدا می‌کند، برای ضدعفونی کردن و امنیت مردم استفاده کردیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام ارشد انتظامی درباره برخی از سفرهای انجام شده در تعطیلات قبلی نیز با وجود ممنوعیت به رفت‌وآمد در پنج استان کشور متذکر شد: از روز دوشنبه و سه‌شنبه سفرها شروع شده بود و حدود 70 درصد از افرادی که قصد سفر داشتند، در نیمه راه بودند اما باز نیروی انتظامی به سرعت خود را آماده کرد، واقعاً نیروی انتظامی یک مجموعه انعطاف‌پذیر است که همکاران در تمام نقاط مشخص شده مستقر شدند و درصد قابل توجهی سفرها کاهش پیدا کرد.

اشتری خاطرنشان کرد: ما مصوبات ستاد ملی کرونا را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و تمام مسئولان مربوطه از پلیس تشکر داشتند و قدردان زحمات پلیس بودند، از مردم می‌خواهیم پروتکلها را بر اساس دستورالعملها رعایت کنند، وظیفه پلیس اعمال قانون است و ما این کار را خواهیم کرد، اگر خودرویی چهار سرنشین داشته باشد و یکی از آنها ماسک نزده باشد، حتماً جریمه خواهیم کرد، این کار برای سلامت مردم است و هیچ نفعی برای ما ندارد البته مردم تابع قانون هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)