میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، در دستور دوم جلسه دویست و چهلم شورای شهر تهران به بررسی یک فوریت لایحه در خصوص «اصلاح ردیف (۱۱) بند (۱) تبصره (۲۴) مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و سازمانها و شرکتهای تابعه (نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینیبوسرانی) پرداخته شد.
علی اعطا عضو شورای شهر در جایگاه مخالف این طرح گفت: این کار اولین راه حلی است که به ذهن هر دستگاهی میرسد که جبران هزینه کند، دلیل مخالفتم این است که اگر به فوریت به بررسی گذاشته شود معنیاش این است که ما میخواهیم تنها این راه حل را بررسی کنیم. و بار این هزینه را بر دوش مردم بیاندازیم.
وی افزود: بنای این لایحه این است که هزینههای مازاد را بر دوش مردم بیاندازیم و معتقدم نباید به دوش مردم بیافتد تا به نتایج دیگری هم در کمیسیونها برسیم.
کمک مردم فعلاً تنها منبع در دسترس است
حسن میرلوحی در جایگاه موافق گفت: در موضوع قیمت تمام شده بلیت قبلاً مفصل صحبت کردهایم، امروز اگر درست محاسبه شود، که اگر میگوئیم بلیت هزار تومان ۲۵ درصد اضافه شود باید این مساله به مردم توضیح داده شود که چقدر از مبلغ اصلی بلیت را مردم میپردازند.
وی افزود: البته باید تشکر کنیم که مردم در این شرایط از حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنیم اما ناچاریم حدود ۷ ماهی که از سال گذشته است با توجه به شرایط اقتصادی از امکانات محروم میشوید. فعلاً تنها منبعی که در دسترس تهران است کمک مردم است.
نباید در هر شرایطی دست در جیب مردم بکنیم
حجت نظری با اشاره به اینکه نباید هر شرایطی که فکر میکنیم نمیتوانیم هزینههایمان را تأمین کنیم، دست در جیب مردم کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به تغییر ساعت کاری محدوده ترافیک با اجرای این طرح کاری خواهید کرد که کسانی که ماشین شخصی دارند ترغیب میکنید که از ماشین شخصی استفاده کنند. و عملاً این افزایش قیمت منجر به افزایش ترافیک در شهر خواهد شد. بهتر است در شرایط بد اقتصادی این روزهای کشور بیشتر به مردم فشار نیاوریم.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه بسیاری از شرکتها و سازمان و زیرمجموعههای شهرداری در این مدت نتوانستهاند درآمد کسب کنند گفت: آیا باید همه هزینههای مربوط به بهای خدمات آنها را گردن مردم بیاندازیم. بهتر است هزینهها را کاهش دهیم.
مبلغ حاصل از این طرح زیاد نیست
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی اما با تاکید بر اینکه این طرح یک فوریت است و در کمیسیون بررسی میشود و همه اعضا میتوانند نظر بدهند، گفت: وضعیت مترو و اتوبوس بحرانی است و دولت به وظیفهاش عمل نکرده است و درصدی که افزایش مییابد زیاد نیست و کلاً ۳۰ میلیارد به درآمد مترو و ۲۵ میلیارد به درآمد اتوبوسرانی افزوده میشود و این رقم زیاد نیست. و باید راهکارهای دیگری هم پیدا کنیم. چون مسافر مترو و اتوبوس به شدت کاهش یافته است و وضعیت بحرانی است و باید چاره اندیشی کنیم و اجازه دهیم یک فوریت رأی بیاورد.
سرانجام یک فوریت این طرح با ۱۰ موافق و ۵ مخالف به تصویب رسید.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳