میرنیوز

کاهش سن بروز سکته های قلبی/تعیین خطر بیماریهای قلبی برای سنین بالای ۳۰ سال

کاهش سن بروز سکته های قلبی/تعیین خطر بیماریهای قلبی برای سنین بالای ۳۰ سال 2020-09-29T13:02:29+03:30

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا مهدوی در نشست خبری ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت، به مناسبت روز جهانی قلب با اشاره به برنامه های مختلفی که از سال ها قبل برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر انجام می شود، گفت: چاقی نیز یک بیماری است و برای کنترل وزن هم برنامه هایی داریم. این موضوع در حوزه تغذیه و فعالیت فیزیکی تعریف می شود. در برنامه "ایراپن" ارزیابی میزان خطر حوادث قلبی عروقی را انجام می دهیم. همچنین میزان فعالیت بدنی و وضعیت تغذیه نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا جایی که در سال های گذشته کارشناس تغذیه نیز برای فعالیت به مراکز سطح یک خدمات ما اضافه شده و به مراجعان، مشاوره تغذیه می دهند.

کاهش مراجعات پزشکی برای بیماریهای غیرواگیر در دوران کرونا

وی با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا ارائه خدمات برای بیماری های غیر واگیر کاهش یافته است، گفت: حتی در زمان قرنطینه برخی خدمات متوقف هم شدند. برخی خدمات که آنچنان حیاتی نبودند بر اساس نیاز افراد و در صورت مراجعه آنها ارائه می شدند. در عین حال دستورالعمل هایی برای فعالیت بدنی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ارائه کردیم. شاید در ابتدا تصور می شد که بساط کرونا طی دو یا سه ماه برچیده خواهد شد، اما پس از آنکه متوجه شدیم کرونا فعلا همراه ماست ارائه خدمات نیز نسبت به دوران قرنطینه افزایش پیدا کرد.

مهدوی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند احتمالا در صورت ابتلا به کرونا، نوع شدیدتری از آن را تجربه می کنند، گفت: این موضوع یک تهدید محسوب می شود. زیرا افراد در این شرایط حتی برای دریافت مراقبت بیماری های زمینه ای نیز کمتر مراجعه می کنند و همزمانی آن با خطر کووید ۱۹ کنترل بیماری زمینه ای آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

سالی ۳۵۰هزار مرگ در کشور

حدود ۵۰ درصد مرگهای سالانه مربوط به بیماریهای قلبی عروقی است

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تعداد تقریبی مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی اظهار کرد: بطور تقریبی سالانه ۳۵۰ هزار مرگ اتفاق می افتد که این یعنی روزی تقریبا ۱۰۰۰ مرگ، بر اساس بررسی های صورت گرفته حدودا ۴۵ تا ۵۰ درصد این مرگ ها به علت بیماری های قلبی و عروقی است. بسیاری از بیمارانی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند ممکن است هم سالمند بوده و هم بیماری زمینه ای داشته باشند. بیماری های زمینه ای شامل بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون و ... است.

پیش بینی و خطرسنجی سکته های قلبی

وی با تاکید بر اینکه نیمی از بار بیماری ها به دلیل بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: در راستای کنترل این بیماری ها کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در سال گذشته پیگیری و اجرا شد. در این زمینه دانشگاه ها توانستند این هدف را با موفقیت و پوشش بیش از ۹۰ درصدی انجام دهند. مراقبت ها و غربالگری فشار خون در سطح یک خدمات ارائه می شود و در صورتیکه هر شخص بالای ۳۰ سال به مراکز جامع خدمات سلامت و یا خانه های بهداشت مراجعه کند، مورد غربالگری قرار گرفته و در صورتیکه فشار خون بالا یا دیابت داشته باشد، تشخیص داده شده و مورد تعیین خطر قرار می گیرد. یعنی بررسی می شود که طی ۱۰ سال آینده چقدر احتمال دارد که دچار یک عارضه قلبی کشنده شده و خطرسنجی سکته های قلبی عروقی پیش بینی می شود.

وی افزود: با شیوع کرونا این خدمات نسبت به قبل کاهش پیدا کرد. زیرا در حال ارائه خدمت با تمام قوا در حوزه کرونا بودیم. از سوی دیگر بیماران نیز برای مراجعه به مراکز ما رغبت نداشتند، در نتیجه خدمات غربالگری بیماری های غیر واگیر ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به ارائه خدمت در زمان مشابه سال قبل کاهش یافت. البته خوشبختانه از تیر ماه ارائه خدمات شیب افزایشی به خود گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم انجام فعالیت بدنی مناسب اظهار کرد: در این زمینه سندی برای فعالیت بدنی تصویب شده است که پس از هفته ملی دیابت این سند توسط وزرای بهداشت، ورزش و آموزش و پرورش به امضا می رسد و فعالیت های ما برای آموزش در این زمینه آغاز می شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه بیماری های واگیر دوره ظهور و بروز مشخصی دارند، تصریح کرد: اما بیماری های غیر واگیر اینگونه نیستند و نمی توانیم به شکل موقتی خدمات آن را ارائه کنیم و باید تا پایان سال صبر کنیم. اکنون می بینیم که خدمات ما در سطح یک به دلیل تمرکز بر بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته است. در مورد بیماری ها و عوامل خطر غیر واگیر مطالعه ای هر چند سال یکبار انجام می شود که آخرین مطالعه در سال ۹۵ صورت گرفت. از اواخر سال گذشته دور بعدی این مطالعات را آغاز کرده بودیم که با ورود ویروس کرونا به کشور این مطالعه متوقف شد.

کاهش سن بروز سکته های قلبی

هدفگذاری کاهش ۲۵ درصدی مرگهای زودرس در سنین ۳۰ تا ۷۰ سالگی

وی با اشاره به اهداف سند ملی بیماری های غیر واگیر گفت: یکی از اهداف کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر زودرس در سنین ۳۰ تا ۷۰ سالگی به دلیل بیماری های غیر واگیر است. امروزه می بینیم که سن سکته های قلبی در حال کاهش است و حتی دیابت نوع ۲ در جوانان و نوجوانان نیز مشاهده می شود که علت این موضوع کم تحرکی است. از طرف دیگر با افزایش مصرف چربی های مضر و کاهش مصرف میوه و سبزیجات، خطر چاقی افزایش می یابد تا جایی که ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. این موضوع به علت نوع زندگی اتفاق می افتد.

مهدوی ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه به علت ماهیت این موضوع و شرایط شهر نشینی و زندگی ماشینی این اتفاق می افتد و باید مردم را ترغیب به فعالیت بدنی کافی و اصلاح سبک زندگی و تغذیه سالم کنیم. ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در سه تا پنج نوبت در طول هفته، عدم مصرف الکل و دخانیات و همچنین عدم مصرف فست فود و غذاهای چرب در کنترل بیماری های غیر واگیر می تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی قلب مبنی بر اینکه (با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید)، ادامه داد: مهمترین نکته اصلاح شیوه زندگی برای افرادی است که هنوز به بیماری های قلبی مبتلا نشده اند.

تعیین خطر بیماریهای قلبی برای سنین بالای ۳۰ سال

اگر می خواهید بدانید چقدر ممکن است دچار حادثه قلبی شوید، به پایگاه های سلامت مراجعه کنید

معاون مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، افزود: برای سال جاری و همزمان با روز جهانی قلب پروژه ای برای تعیین خطر بیماری های قلبی عروقی در افراد بالای ۳۰ سال به شکل نوینی در حال انجام است. این خدمات از سال ۹۵ در سطح یک به تمام افراد بالای ۳۰ سال در حال ارائه است و کسانی که می خواهند بدانند در ۱۰ سال آینده چقدر ممکن است دچار حادثه قلبی عروقی شوند می توانند به پایگاه های سلامت مراجعه کرده و از این موضوع آگاه شوند.

چاقی از مهمترین علل بیماری های قلبی و عروقی

وی افزود: چاقی یکی از مهمترین عامل بیماری های قلبی عروقی است. البته نباید در کنار آن از نقش دخانیات در بروز این بیماری ها غافل باشیم. خانم ها به دلیل شرایط فیزیولوژی تا پیش از یائسگی کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، اما پس از یائسگی این موضوع تغییر کرده و بعد از یک تا دو دهه در خطر بیماری های قلبی با آقایان یکسان می شوند. در بررسی ۲۰ علت اول بروز مرگ و میر، دو عامل سکته های قلبی و مغزی در رتبه های بالا قرار دارند.

تنباکوهای معطر حذف شوند

وی با اشاره به عوارض مصرف دخانیات در بروز بیماری های قلبی و عروقی تاکید کرد: کمتر از دو دهه است مصرف قلیان نسبت به گذشته فراگیر شده است. با ورود تنباکوهای معطر طیف مصرف کنندگان قلیان گسترش یافت. به نظر بنده اگر نمی توانیم جلوی عرضه قلیان را بگیریم یکی از روش های کاهش آسیب می تواند این باشد که تنباکوهای معطر را حذف کرده و تنباکوهای طبیعی را عرضه شوند و آن وقت می بینیم که دیگر خیلی ها نمی توانند به شکل سنتی با این نوع تنباکو متقاضی قلیان باشند.

مهدوی افزود: در تعیین خطر عوارض بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون، کلسترول خون، سن، جنس و مصرف دخانیات موثر است. شاید نتوانیم سن یا جنسیت را کنترل کنیم، اما با مداخله به موقع در سه عامل دیگر می توانیم خطر بروز بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهیم. اکنون پس از آنکه افراد برای سنجش خطر به ما مراجعه می کنند؛ در صورتیکه احتمال بدهیم در ۱۰ سال آینده ممکن است دچار عارضه قلبی حادی شوند، داروی استاتین را برای آنها تجویز می کنیم.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت در خاتمه افزود: بر این باور هستیم که با اقدامات ذکر شده می توانیم تا ۲۵ درصد مرگ و میرهای زودرس را که ناشی از بیماری های غیر واگیر است، کاهش دهیم. از سال ۱۳۸۳ برنامه پیشگیری از دیابت و فشار خون در کشور ادغام شد و از سال ۹۵ در تمام پایگاه ها خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی به شکل رایگان انجام می شود و افراد پس از تشخیص بیماری می توانند با پوشش بیمه ای تحت درمان قرار گیرند. خدماتی که ما در مراکزمان در سطح یک ارائه می کنیم، رایگان است. از ابتدای مهر ماه امسال نیز تصمیم گرفته ایم نوع خدمات را در گروه هدف در ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی با توجه به شیوع کرونا اندکی تغییر دهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)