میرنیوز

کرونا و خطر ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی

کرونا و خطر ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی 2020-09-22T08:42:22+03:30

دکتر فریبا ملاجعفری در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا به مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات این معاونت جهت ارتقای کیفیت ارایه خدمات و تسهیل امور از مدت‌ها قبل از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا می‌توان به پروژه نظام ارجاع الکترونیک،  نسخه‌نویسی الکترونیک،  پروژه ارسال الکترونیک اسناد به سازمان‌های بیمه‌گر و پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد که همگی در حال اجراست و در کنار آن اداره اقتصاد سلامت بر پروژه‌های اقتصادی دیگری همچون نظارت بر تعرفه‌ها و برنامه کاهش فرانشیز در طرح تحول سلامت (به منظور کاهش دریافتی بیماران) نیز نظارت می‌کند.

اقدام در جهت ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی بیماران

وی همچنین با اشاره به فرایند ارسال پرونده‌ بیماران از بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت جهت یکپارچگی فرایندها،  گفت: در این راستا سامانه "سپاس" با هدف نظارت بر کامل بودن پرونده بیماران و رسیدگی به شکایات بیماران طراحی شده است.  

ملاجعفری در ادامه با اشاره به اهمیت رضایتمندی بیماران از نوع و کیفیت خدمات، خاطر نشان کرد: از سال ۹۶ کمیته بهره‌ وری‌ دانشگاه با همکاری معاونت‌های توسعه، غذا و دارو،  درمان و معاونت آموزشی با هدف افزایش درآمد، کاهش هزینه‌های بیمارستانی،  ارتقای رضایت‌مندی بیمار و کیفیت مطلوب خدمات تشکیل شد و در پی آن سامانه‌ای تحت عنوان "مدیریت هوشمند بیمارستانی" با هدف ارتقا و بهینه سازی شاخص‌های عملکردی بیمارستان‌ها راه‌اندازی شد.

افزایش بهره‌وری به دنبال راه‌اندازی سامانه "مدیریت هوشمند بیمارستانی"

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح‌ها در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های بیمارستانی، عنوان کرد: به دنبال اجرای این طرح تعداد اعمال جراحی به میزان ۱۵.۵۴ درصد،  پذیرش اورژانس۱۳درصد، درآمد بدون احتساب افزایش تعرفه ۱۳.۹ درصد،  تعداد ویزیت‌های سرپایی ۱۶.۵ درصد و تعداد پذیرش سرپایی کلینیک‌ها ۲۶ درصد افزایش داشت.  

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت نظارت مدیران بر روند فعالت و ارایه خدمات در بیمارستان‌ها، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی (HIM) در جهت مدیریت تخت‌های بیمارستانی، روند پذیرش و ترخیص بیماران و رصد و مدیریت شاخص‌های کلینیکی مراکز طراحی شده و از این طریق مدیران هر مرکز بدون حضور فیزیکی در مراکز می‌توانند بر روی اقدامات و خدمات انجام شده برای بیماران نظارت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح زیربنای طرح نظام ارجاع و پرونده الکترونیک بوده و اطلاعات پرونده بیماران به صورت تایپ شده در دسترس مدیران قرار دارد، عنوان کرد: به جز چند مورد مانند دستور پزشک، شرح حال بیمار و ... که هنوز الکترونیک نشده و اسکن شده در دسترس قرار دارد، سایر موارد توسط سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی و در قالب تکمیل پرونده الکترونیک بیماران پوشش داده می‌شود.  

توزیع عادلانه بیماران با سامانه HIM 

ملاجعفری در رابطه با مساله توزیع مناسب بیماران و استفاده عادلانه از خدمات بیمارستانی برای بیماران به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌ها و وظایف این حوزه، عنوان کرد: ستاد مدیریت حوادث معاونت درمان، با هدف صرفه جویی در وقت و هزینه، توزیع صحیح بیماران و رفاه حال آن‌ها؛   می‌تواند با استفاده از سامانه HIM،  بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها با اتصال به سامانه از وضعیت تخت‌های خالی بیمارستانی اطلاع پیدا کرده و بیماران را به طور صحیح در بیمارستان‌ها توزیع کنند.  

تاثیر کرونا بر افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای بیمارستانی

مدیر اقتصاد سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگر گفت‌وگو با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اثرگذاری بالای آن بر افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای بیمارستانی، با تاکید بر اینکه از همان ابتدا با هدف مدیریت شرایط سامانه‌هایی برای مدیریت بحران طراحی شد، عنوان کرد: به عنوان نمونه تقویت سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در این شرایط بسیار مفید واقع شد،  حتی برای بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز باکسی با رمز و نام کاربری مخصوص خودشان باز شده و بیمارستان‌ها از این طریق می‌توانند روزانه اطلاعات خود را ثبت کرده و نهایتا در داشبورد ستاد گزارش می‌شود.

افت شدید مراجعات و شاخص‌های بیمارستانی

وی با اشاره به وضعیت شاخص‌های بیمارستانی از ابتدای شیوع بیماری کرونا یعنی بازه زمانی اسفند تا تیرماه و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته، عنوان کرد: بررسی این گزارش نشان دهنده افت شدید شاخص‌ها در سال جاری است. بر اساس این گزارش،  اورژانس ۴۵.۸ درصد، بیماران بستری۳۱.۵ درصد، عمل جراحی ۴۲.۶ درصد،  درآمد بیمارستان‌ها با وجود رشد تعرفه ۱۵ درصدی ۴۰ تا ۴۵ درصد، مراجعات درمانگاه ۵۶.۷۳ درصد، تصویر برداری ۳۴ درصد،  فیزیوتراپی ۴۰.۷ درصد،  مراجعات اندوسکوپی ۶۱ درصد و پزشکی هسته‌ای ۵۸.۲ درصد کاهش همراه بوده‌اند.  

وی ادامه داد: یکی از علل کاهش شاخص‌های مذکور این است که پیش از شیوع کرونا، بیماران و مراجعان به صورت الکتیو خدماتی را دریافت می‌کردند که با توجه به شیوع کرونا و ترس از ابتلا به کرونا، آمار مراجعین الکتیو و اورژانس بسیار کمتر شده است.

اقدامات صورت گرفته برای جبران ضرر و زیان بیمارستان‌ها

ملاجعفری با اشاره به اقداماتی که برای جبران این ضرر و زیان‌ها و افزایش درآمدهای بیمارستانی انجام شده، اظهار کرد: با بهینه و مرتب کردن چینش نیروهای متخصص، جابه‌جایی نیروها از بخش‌های با بیمار کمتر به بخش‌های با بیمار بیشتر، تسریع در ترخیص بیماران پس از عمل جراحی، شبانه روزی کردن ظرفیت بخش‌های پاراکلینیک و بخش‌هایی مثل سی تی،  افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه بیشتر از تعداد مصوب و توان بهره برداری و اختصاص تعدادی از تخت‌های بخش‌های عادی بیمارستان‌ها به بخش ایزوله و ICU؛ تلاش شده تا علاوه بر خدمت مناسب به بیماران، بخشی از این خسارات و کمبودها جبران شود.  

مدیر اقتصاد سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر الزام کلیه بیمارستان‌ها نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، تصریح کرد: تقریبا تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به جز بیمارستان‌های توحید، اختر،  ۱۵ خرداد و مهدیه که از کرونا پاکسازی شده و یا بیمار کرونایی پذیرش نکرده‌اند؛  سایر بیمارستان‌ها درگیر کرونا هستند که در این راستا پیشنهاد داده‌ایم که یکسری مراکز از کرونا پاک‌سازی شوند تا از این طریق بتوان کاهش درآمدها و خسارات را تا حدودی جبران کرد.

بار مالی مضاعف ناشی از تهیه اقلام حفاظت فردی در شرایط کرونا

ملاجعفری همچنین با اشاره به بار مالی مضاعف ناشی از تهیه اقلام حفاظت فردی در شرایط کرونا برای بیمارستان‌ها، اظهار کرد: برآوردی از میزان مصرف اقلام حفاظتی در مراکز تهیه و به ستاد فرماندهی کرونا و وزارت متبوع ارجاع شده تا در صورت تصویب، هزینه‌های آن از طریق سازمان‌های بیمه‌گر یا وزرات خانه جبران شود.

عدم تامین بخش زیادی از هزینه‌های بیمارستانی از سوی بیمه‌ها 

وی در عین حال درخصوص عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر در دوران پاندمی کرونا،  گفت: با وجود مشکلات اقتصادی بیمارستان‌ها در دوران کرونا، بسیاری از هزینه‌ها از سوی بیمه تامین نشده، به عنوان نمونه با وجود تغییر کاربری بعضی بخش‌ها به ICU و افزایش تعداد تخت‌های این بخش، بیمه تأمین اجتماعی علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعدد صورت گرفته،  این بخش‌ها را کسور داده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تنها در یک مورد در بیمارستان شهدای پاکدشت به دلیل افزایش تعداد تخت‌های ICU ،  در مدت زمان یک ماه حدود صد میلیون تومان کسور ایجاد شده که با توجه به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها، این مساله شرایط راسخت‌تر کرده است.

وی با اشاره به هزینه داروهایی که در پروتکل‌های مراقبت از بیماران کرونا تعریف شده نیز اظهار کرد: متاسفانه در برخی بیمارستان‌ها، سازمان‌های بیمه‌گر هزینه داروهای استفاده شده برای بیماران کرونا را پرداخت نکرده که مکاتبات آن هم برای وزارت‌خانه و شورای عالی بیمه و هم برای‌ بیمه تامین اجتماعی ارسال شده ولی هنوز محقق نشده است.

مسئولین برای رفع مشکلات بیمارستان‌ها راهکار دهند

به گفته وی،  همه این مسایل و مشکلات مالی در کنار فشار جسمی و روانی وارده بر پرسنل کادر درمان، شرایط سخت و دشواری در بیمارستان‌ها ایجاد کرده که باید برای تعدیل و رفع آن هرچه سریعتر راهکاری مناسب اندیشیده شود.

مدیر اقتصاد سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه البته برخی مداخلات برای جبران و کاهش فشار وارده بر بیمارستان‌ها بکار گرفته شده، ضمن مقایسه وضعیت شاخص‌های بیمارستانی در اردیبهشت و تیرماه امسال که دو ماه مشابه از لحاظ تعداد بیماران کرونایی و پیک مشابه بوده‌اند،  گفت: بعد از مداخلات انجام شده در تیرماه به نسبت اردیبهشت ماه،  تعداد اعمال جراحی حدود ۴۹.۹ درصد، مراجعین تصویر برداری حدود ۳۰ درصد، بیماران بستری حدود ۳۴.۷ درصد،  مراجعات به درمانگاه حدود ۶۳.۶ درصد و آندوسکوپی حدود ۶۶.۶ درصد افزایش پیدا کرد. البته با وجود این افزایش‌ها، هنوز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وضعیت مناسبی نداریم؛ به گونه‌ای که اعمال جراحی به میزان ۲۵ درصد،  درآمد به میزان ۷ درصد، مراجعین درمانگاه حدود ۴۱ درصد، پذیرش اورژانس حدود ۲۵.۷ درصد، بیماران بستری ۱۹.۷ درصد، تصویر برداری ۲۲ درصد،  فیزیو تراپی ۱۹.۶درصد،  آندوسکوپی ۳۸.۷ درصد در تیرماه امسال در مقایسه با تیرماه سال گذشته با کاهش روبرو شده است.  

ملاجعفری در خاتمه با اشاره به احتمال افزایش بار بیماری کووید ۱۹ در پاییز و همزمانی آن با شیوع آنفلوانزا، در رابطه با میزان آمادگی بیمارستان‌ها برای مواجهه با این شرایط،  گفت: با توجه به خستگی و فرسودگی کادر درمان و جانفشانی پرسنل و کادر درمان بیمارستان‌ها طی دوره ۷ ماهه شیوع کرونا و در کنار آن افزایش هزینه‌ها و کاهش شدید درآمد بیمارستان‌ها، این سازمان‌ها را در معرض ورشکستگی قرار داده، لذا سازمان برنامه و بودجه و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط باید ضمن حمایت اقتصادی از بیمارستان‌ها،  با هدف جبران کمبودها و کسری‌ها و همچنین پیشگیری از ورشکستگی، هرچه سریعتر به کمک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بشتابند.  

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)