میرنیوز

ساماندهی مشاوره های مجازی تا ۴ ماه آینده

ساماندهی مشاوره های مجازی تا ۴ ماه آینده 2020-09-16T12:02:20+04:30

به گزارش ایسنا، بهزاد وحیدنیا در نشستی خبری با بیان اینکه معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در ابعاد مختلفی راهبردهای خود را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها پیاده می کند، گفت: یکی از دفاتری که در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند دفتر مشاوره و امور روانشناختی است که عمدتاً متمرکز بر برنامه‌های ارتقایی در دو گروه کار خود را پیش می‌برد. گروه اول برنامه های ارتقایی و آموزشهایی است که به صورت عمده در حوزه خانواده فعالیت می کنند و گروه دوم مداخلات روانشناختی و مراکز مشاوره است. در حوزه آموزشها، استانداردهای ویژه ای طراحی شده و برنامه های مداخلات ارتقایی نیز بر مبنای آنها پیش می رود. به طور مثال آموزشهای پیش از ازدواج و آموزش پس از ازدواج طراحی شده و اولین مجموعه ای است که در کشور به این موضوع پرداخته و شاخصهای نظارتی خاصی برای آن دارد. 

وی با اشاره به حوزه خانواده و برنامه های ارتقایی گفت: در این حوزه می توان به برنامه های دیگری مانند افزایش تاب آوری اجتماعی، برنامه هایی که بحث فرزندپروری را مورد توجه قرار می دهد و توجه بیشتر به حوزه بلوغ و نوجوانی به آموزشها اشاره کرد. سازمان استراتژی کلانی را به عنوان نقشه راه دفتر مشاوره و امور روانشناختی طراحی کرده که این نقشه راه نیز بر اساس عناوین توسعه ای، برنامه های خود را شکل داده است. 

وی با بیان اینکه ما اهداف کلی را در نقشه راه داریم، اظهار کرد: یکی از اهداف، افزایش دسترسی جامعه به خدمات روانی و اجتماعی استاندارد است که با این محور باید بتوانیم خدمات استانداردی را در کشور طرح ریزی کنیم و میزان دسترسی افراد مختلف را نیز به آنها افزایش دهیم. استفاده از فناوریهای روز شاید بتواند بخشی از این موضوع را تامین کند. 

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور افزود: ظرفیت سازی بخش غیر دولتی نیز از دیگر الزامات است. همچنین هدف دیگری که در اهداف کلی می توان به آن اشاره کرد ارتقای سلامت روانی اجتماعی افراد و بهبود کیفیت زندگی جامعه است که دستگاههای مختلف در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه ارتقاء سلامت روان جامعه برنامه های متعددی دارند که گاهی از موازی کاری و گاهی از همکاری یاد می شود، اما ما نگاهی پیوستاری لازم داریم که بتواند افراد را قبل از تولد مورد توجه قرار دهد تا به صورت ممتد برنامه های مختلفی را طرح ریزی کند. همچنین محور دیگر حمایتهای اجتماعی در حوزه سلامت روانی اجتماعی بوده است. در محور چهارم حفظ و ارتقاء منابع و سرمایه ها مورد توجه است و محور پنجم نیز اتخاذ رویکرد علمی فعالیتها است. 

وحیدنیا با اشاره به محور ششم نیز اظهار کرد: در محور ششم اهداف، مشارکت حداکثری جامعه نیز مد نظر است.  

وی در ادامه با اشاره به خدمات مراکز مشاوره گفت: در بحث مشاوره ها هم مشاوره حضوری و هم مشاورهای غیرحضوری را داریم. مشاوره حضوری در دو دسته دولتی و غیردولتی تنظیم شده است.

به گفته معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ، در بخش دولتی آنچه به تبع تکالیف سازمان بهزیستی در تامین خدمات به صورت مستمر دیده شده بحث تقویت ناظرین کشوری و استانی و مجموعه هایی که در بخش اجرا بتوانند این توانمندی و تخصص را برای نظارت و خدمات داشته باشند در دستور کار است. در بخش غیرحضوری نیز برنامه های توسعه ویژه ای دیده شد که تسهیل صدور مجوز مراکز مشاوره ای و ارتقاء توانمندیهای تخصصی افراد و... در دستور کار قرار گرفت. در نهایت در بحث حضوری، توسعه محورهای تخصصی خدمات توجه شده است و در ۹ محور مراکز مشاوره تخصصی خدمات ارایه می شود و مراکز مشاوره عمومی نیز داریم. 

وی همچنین اعلام کرد که در سطح یک خدمات، خدمات سلامت روان محلی نیز دیده شده است. 

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به  برنامه های غربالگری نیز گفت: برنامه غربالگری اضطراب را داشتیم که توانست در سالهای گذشته بخشی از نیاز ما را در شناسایی کودکانی که بیشترین اضطراب را تجربه می کنند و نیاز به مداخله بالینی دارند، کمک کند.

وی افزود: همچنین ما برنامه محب را در فعالیت خود در نظر داریم. مداخلات روانی و اجتماعی در بحرانها و بلایای انسان ساخت را شامل می شود که این نیز متشکل از تیم هایی است که آموزشهای خاصی را دریافت کرده اند و تیم های داوطلب تخصصی به صورت ترکیبی و متشکل از روانشناس و مددکار است. 

وحیدنیا در ادامه با اشاره به اینکه در بحث انتقال برنامه تحکیم بنیان خانواده به دفتر مشاوره نیازمند طرح ریزی ویژه بودیم، گفت: طرح ریزی با همان نگاهی که در نقشه راه هم بحث نگاه پیوستاری به مسایل حوزه خانواده بوده، منتج به طراحی الگویی از مداخلات شد که بتواند روش های مختلف را که مبتنی بر داده هاست، نیاز افراد را قبل از ازدواج و تا ۵ سال بعد از ازدواج پشتیبانی کند که این را در قالب برنامه ارتقای کیفیت زندگی خانواده طرح ریزی کردیم.  

وی ادامه داد: آموزش هایی که افراد پیش از ازدواج به آن نیاز دارند در قالب دانشنامه ازدواج باید به آن توجه شود. البته در ۴ استان در اسفند ماه سال گذشته فعالیت را شروع کردیم. پس از دانش نامه، بحث نیازهای افراد در مباحث حین ازدواج است که باتوجه به برنامه حین دستگاهی که وجود دارد نیازمند هماهنگ بین بخشی بوده است و در بخش محدود اجرا شده است اما در سطح کلان تعاملات با مجموعه بهداشت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... در دست پیگیری است تا بتوانیم فعالیتهای استاندارد را در این حوزه افزایش دهیم. 

وی در بخش دیگری اعلام کرد که به طور کلی در حوزه آموزشهای خانواده ما سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر را در بحث آموزشهای پیش و پس از ازدواج پشتیبانی می کنیم. 

وی همچنین در بخش دیگری با بیان اینکه مهارتهای زندگی در کشور ما تجربه ویژه ای داشته است، گفت: برای اولین بار بحث بومی سازی مهارتهای زندگی در کشور ما از سه سال گذشته با این نگاه که آسیبهای اجتماعی در قسمتهای مختلف کشور متفاوت است، آغاز شد. برنامه ریزی برای اینکه مهارت افراد در برخورد با آسیبها افزایش یابد و مدیریت رفتار فردی و بین فردی را به نحوی تنظیم کنند که در برابر آسیبها بیشتر مصون شوند، نگاه متفاوتی را می طلبید. آغاز بومی سازی که کار پیچیده ای بود، پیش رفت و ۷۰ درصد از کار در سه محور به پایان رساندیم.

وی با بیان اینکه گروه های مختلف شامل کودکان، جوانان و بزرگسالان مورد هدف قرار گرفت، افزود: ما سه محتوا را برای بومی سازی مهارتهای زندگی در استانهای مختلف به نتیجه رساندیم که در ۲۴ استان برای اجرا در قالب مراکز وارد شدیم و سایر استانها نیز آماده برای ورود به مرحله اجرا هستند البته شرایط موجود، پیش برد کار را سخت کرده و برنامه ریزی های مجددی را در مورد نحوه انتقال این آموزشها می‌طلبد. 
  
وحیدنیا در ادامه با بیان اینکه  در حوزه مراکز مشاوره حدود ۳۰۶۹ مرکز مشاوره در کشور داریم، گفت: این مراکز در حوزه های عمومی و تخصصی خدماتی را تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط موجود، تاحدودی توجه به مداخلات غیرحضوری را می‌طلبد، اظهار کرد: در گذشته در بحث مشاوره های تلفنی ۴۷ مرکز مشاوره تلفنی را داشتیم.

وی ادامه داد: تجربه ای که کشور داشت و گزارشات متعددی که در بحث سوء استفاده از فضای مجازی و سوء استفاده از مشاوره تلفنی بود، نشان داد که باید ساماندهی جدی اتفاق بیفتد. اقدامی که سازمان بهزیستی داشت این بود که به بحث دستورالعمل مشاوره های غیرحضوری غیردولتی ورود کرد و به همه استانها ابلاغ شد تا بخش غیردولتی متخصص و توانمند پس از طی مراحلی که در قانون پیش بینی شده است، بتواند وارد عرصه شود و خدمات را به صورت ویژه تامین کند. 

وی با بیان اینکه ساماندهی مشاوره های مجازی نیز در دستور کار است، افزود: حساسیت های ویژه ای در این حوزه وجود دارد و تمرکز ویژه‌ای را می‌طلبد و امیدواریم که بتوانیم این را به زودی طی چهار ماه آینده نهایی کنیم و استانداردهای آن را در اختیار بخش غیردولتی قرار دهیم، البته مشاوره مجازی تحت نظارت دولت نیز در قالب سامانه مشاوره مجازی سازمان بهزیستی از گذشته بوده که خدمات آن محدود بود. 

وی در ادامه به ارائه آماری از میزان غربالگری پرداخت و گفت: در برنامه غربالگری حدود ۵۴ هزار کودک سال گذشته مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۲۰ درصد آنها مشکوک شناخته شدند و نیاز به ارزیابی مجدد داشتند و ارجاع به متخصص را برای حدود ۳۰ درصد از کودکان غربال شده تشخیص دادند. ۷ درصد کودکان به صورت ویژه مورد پیگیری و مداخله روانشناختی قرار گرفتند. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شورای ملی سالمندان  خاطرنشان کرد: به حوزه خدمات روانی تاحدودی توجه شده است اما به نظر باید بخشی از برنامه ها را به صورت ویژه‌ طراحی کنیم تا دوره پیش سالمندی را نیز شامل شود و به سلامت روان در دوران سالمندی نیز در ادامه توجه کنیم. ترجیح بر این است که در قالب نظام جامع خدمات و در تعامل با سایر دستگاه‌ها به موضوع توجه کنیم. لازم به ذکر است که یکی از ۹ مرکز مشاوره تخصصی که در حوزه مشاوره فعالیت می کنند مربوط به سالمندان است.

وی در ادامه به موضوع اعتیادهای رفتاری در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اعتیادهای رفتاری طیف وسیع‌تری را نسبت به مقوله اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به خود می گیرند و در کشور به آنها توجه شده اما گستره اعتیادهای رفتاری بسیار وسیع تر است و زود اتفاق می افتد و عمدتا پیش زمینه اختلالات بعدی است؛ لذا تفاهم نامه ای با مرکز ملی مطالعات اعتیاد داشتیم که برای دو دسته از موارد بتوانیم اقدام کنیم که موضوع بازی‌ها و فضای مجازی برای مدیریت رفتار در این حوزه افرادی را تربیت کنیم.

ادامه دارد

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)