میرنیوز

گزارش// توقف فرایند صحیح آموزش در مدارس یا برگزاری حضوری کلاس‌ها با رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی

 گزارش// توقف فرایند صحیح آموزش در مدارس یا برگزاری حضوری کلاس‌ها با رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی 2020-09-13T09:58:58+04:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  تسنیم؛ یک هفته‌ای می‌شود که از آغاز سال تحصیلی جدید و فعالیت مدارس می‌گذرد،‌ برخی دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند بعضی روزها به مدرسه رفته و برای ساعاتی کوتاه از آموزش  حضوری معلم بهره‌مند شوند برخی دیگر اما رفتن به مدرسه را نپذیرفته و به همان آموزش مجازی اکتفا کرده‌اند و در تمام این مدت  فعالیت مدرسه به شیوه حضوری یا مجازی؛ پرسشی است که  به شکل جدی محل بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفته است.

آنچه از سوی کارشناسان آموزشی، برخی معلمان و حتی  خانواده‌ها اعتراف می‌شود این است که آموزش مجازی به‌هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و کیفیت یادگیری در این شیوه با مشکلاتی همراه است.

در همین باره، محمد حسنی؛ عضو پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش می‌گوید: ﺑﺎ ﯾﮏ ﺣﺴﺎب ﺳﺮانگشتی می‌توان نتیجه گرفت که تعطیلی درازمدت، زیان‌بار است و ادامه حیات ﻣﺪارس به شیوه پیشاکرونا به بهانه تحقق حق تربیت، نادرست است زیرا ﻣﻮﺟﺐ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ اﻓﺘﺎدن جان ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺧﻮاﻫﺪ شد ﻟﺬا ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ روﺷﯽ اﻧﺪﯾﺸﯿﺪ ﮐﻪ تحقق همزمان هر دو حق میسر شود یعنی در شرایط همه‌گیری ﮐﺮوﻧﺎ و ﺧﻄﺮات ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺑﺮای آحاد دانش‌آموزان باید مدارس را به گونه‌ای فعال کرد که سلامت دانش‌آموزان تأمین شود و ﺟﺮﯾﺎن ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻧﯿﺰ ﺗﺪاوم داﺷﺘﻪ باشد.

در این میان خانواده‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش، صحبت‌ها و دلنگرانی‌هایی دارند که یک سر آن به دغدغه حفظ سلامت فرزندشان مرتبط است و سر دیگر آن به نگرانی از افت کیفیت یادگیری در شیوه آموزش مجازی.

پیش از این در گزارش‌هایی ضمن گفت‌وگو با مدیران مدارس و معلمان چالش‌های بازگشایی مدارس، الزامات آموزش حضوری و کیفیت یادگیری در آموزش مجازی را بررسی کردیم اما در این گزارش سعی داریم از زاویه نگاه خانواده‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش، الزامات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش‌آموزان را بررسی کنیم.

در تهیه این گزارش سعی کردیم با خانواده‌های مختلفی صحبت کنیم، آنچه در گفت‌وگو با تمام آنها شنیده شد، دلنگرانی برای سلامت فرزندشان بود، حتی خانواده‌هایی هستند که نسبت به کیفیت آموزش مجازی اما و اگرهای بسیاری دارند و از  عدم یادگیری فرزندشان در این سبک از آموزش سخن می‌گویند؛ این پدران و مادران با وجود آنکه تمایل به آموزش حضوری دارند اما دغدغه‌های سلامت باعث شده تا برای برای فرستادن فرزندشان به مدرسه مردد باشند.

برخی ضعف‌های آموزش‌های مجازی، محدود شدن آموزش مجازی از سوی معلم فقط به ارسال صوت، عدم یادگیری دانش‌آموزان به ویژه کودکان دبستانی در شیوه آموزش مجازی، دغدغه یادگیری برخی دروس دشوار به ویژه ریاضی، کیفیت متفاوت عملکرد مدارس دولتی و غیر دولتی در آموزش مجازی "با توجه به کمبود امکانات در مدارس دولتی" و در نهایت این دغدغه که آیا برای جبران ضعف یادگیری فرزندشان باید به سمت معلم خصوصی بروند! از دلنگرانی‌هایی است که برخی خانواده‌ها آن را بازگو کردند.

نگرانی‌های یک مادر از آموزش مجازی

خانم احمدی که فرزندش امسال در پایه سوم دبستان یکی از مدارس دولتی شهر تهران درس می‌خواند، با اشاره به اینکه آموزش حضوری را ترجیح می‌دهد، می‌گوید: سال گذشته در آموزش مجازی بسیار اذیت شدم. فرزندم به هیچ عنوان پای موبایل و آموزش‌های مجازی نمی‌نشیند و حتی تکالیف را هم انجام نمی‌داد، چون به مدرسه نمی‌رفت فضایی همانند تابستان برای او رقم خورده بود و تصور می‌کرد که نباید درس بخواند! خودم در کلاس مجازی حضور می‌یافتم، آموزش‌ها را دریافت می‌کردم و بعد در طول روز آنها را به پسرم آموزش می‌دادم.

او می‌گوید: شیوه آموزش مجازی معلم هم به این شکل است که فقط صوت می‌فرستند، حالا شما تصور کنید کودک کلاس دوم یا سوم دبستان با صوت چگونه می‌تواند ریاضی را فرا بگیرد! به همین دلیل امسال ترجیحم بر این است که فرزندم به صورت حضوری به مدرسه برود. از 15 شهریور تا به امروز که 21 شهریور است یک جلسه به مدرسه رفته و آن هم به مدت 1.5 ساعت و معلم هم فقط ریاضی را به صورت حضوری آموزش داده است.

این مادر می‌گوید: در  مدرسه فرزندم استقبال خانواده‌ها از کلاس حضوری، کم است و در روز نخست فقط 4 نفر به کلاس آمده بودند، امیدوارم همین موضوع باعث نشود که کلاس حضوری  را تعطیل کرده و فقط آموزش را به شیوه مجازی ارائه دهند چون فرزندم اصلاً در روش مجازی، چیزی یاد نمی‌گیرد حتی هفته‌ای یک یا دو بار هم برود بهتر از آموزش فقط به شیوه مجازی است.

دانش‌آموزان , مدرسه ,

آیا مدرسه به همان اندازه والدین مراقب سلامت دانش‌آموزان است؟

پدر دیگری که فرزندش در کلاس دوم دبستان در منطقه 22 تهران درس می‌خواند با اشاره به اینکه آموزش مجازی را ترجیح می‌دهم، می‌گوید: علت اینکه تمایل ندارم فرزندم به مدرسه برود، نگرانی برای سلامتی اوست. وقتی فرزندم را بیرون می‌برم، کاملاً تحت نظارت است یعنی اگر ماسک را دربیاورد تذکر می‌دهیم یا اینکه دستش را به جایی بزند ضدعفونی می‌کنیم اما آیا مدرسه نیز همین مراقبت را از کودک می‌کند، اصلاً مدرسه دولتی پرسنل کافی دارد که بخواهد به بچه‌ها نظارت و نکات را به آنها گوشزد کند.

کیفیت آموزش مجازی به نحوه تدریس معلم بستگی دارد

او ادامه می‌دهد: به هر حال دانش‌آموزان دبستانی کودک هستند و ناخودآگاه برخی نکات بهداشتی به‌ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند همچنین میزان یادگیری دانش‌آموز در آموزش مجازی بستگی به نحوه تدریس معلم دارد،  اگر به خوبی و با استفاده از فیلم تدریس کند، کودک در درک مطلب دچار مشکل نمی‌شود ضمن آنکه فرزندم در کنار آموزش مجازی از آموزش تلویزیون هم استفاده می‌کند و مادرش هم در خانه با او دروس را تمرین می‌کند.

دانش‌آموزان , مدرسه ,

شرط  مدرسه برای آموزش حضوری، ضدعفونی کلاس درس توسط والدین!

این پدر با اشاره به اینکه مدرسه برای حضور دانش‌آموزان شرط گذاشته است، می‌گوید: والدینی که تمایل دارند فرزندشان به صورت حضوری آموزش ببیند هر روز باید دو نفر از بین آنها بیایند و کلاس درس را ضدعفونی کنند!

کیفیت آموزش‌های مجازی ارائه شده توسط مدارس بر تقاضای خانواده‌ها برای آموزش مجازی یا حضوری تأثیرگذار است مثلاً در مدارسی که کیفیت خوبی برای آموزش مجازی دارند، خانواده‌ها تمایل به یادگیری فرزندشان به این شیوه و عدم حضور در مدرسه دارند.

فرستادن دانش‌آموز به مدرسه با وجود ابتلای والدین به کرونا

در همین رابطه مادر دیگری که فرزندش در پایه هفتم مدرسه غیر  دولتی درس می‌خواند، می‌گوید: با روش حضوری کاملاً مخالفم چون فضای کلاسهای درس فوق‌العاده کوچک است و و عموماً تهویه مناسبی ندارد حتی خانواده‌ها هم رعایت نمی‌کنند چون کاملاً برایم واضح بود و موردی را مشاده کردم که خانواده‌ دچار کروناست اما بچه‌هایش را به مدرسه فرستاد. اگر اینترنت مدارس تقویت شود، کلاسهای آنلاین هیچ مشکلی ندارد و فوق العاده هم خوب است به هر حال از درگیری با بیمارستان، هزینه‌ها، استرس و اتفاق ناگوار بهتر است.

دانش‌آموزان , مدرسه ,

موافق حضور فرزندم در مدرسه نیستم حتی اگر دچار وقفه آموزشی شود

خانم مولایی که فرزندش در کلاس دوم دبستان یکی از مدارس غیردولتی شهرری درس می‌خواند، می‌گوید: در ابتدا قرار بود دانش‌آموزان هر روز به مدرسه بروند اما بعد از کلی صحبت والدین با کادر مدرسه، تصمیم بر آن شد تا هفته‌ای دو روز به مدرسه بروند که یک روز تدریس حضوری و یک روز رفع اشکال است البته این حضور هم اختیاری است تمام تدریس‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود.

او ادامه می‌دهد: به هیچ عنوان موافق حضور فرزندم در مدرسه نیستم حتی اگر به قیمت وقفه در جریان تحصیلش باشد، مهم سلامتی فرزندم است؛ از سوی دیگر میزان یادگیری در آموزش مجازی قطعاً کمتر است، حضور معلم در کلاس درس خیلی مهم است و یک ساعت تدریس حضوری معادل چندین ساعت تلاش ما در خانه است اما وقتی سلامتی فرزندم در خطر است  این را به جان می‌خرم که تمام تلاش را در خانه انجام دهم حتی ممکن است میزان یادگیری او ضعیف هم باشد.

پدر یک دانش‌آموز: مستأصل هستم؛ فرزندم را به مدرسه بفرستم یا نه

آقای غلامپور که فرزندش در یکی از مدارس دولتی شهر تهران درس می‌خواند، می‌گوید: از یک طرف به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا می‌ترسم فرزندم را به مدرسه بفرستم و از طرف دیگر نگران وضعیت درسی او و یادگیری‌اش در آموزش مجازی هستم دقیقاً در یک حالت مستأصل قرار دارم، بیشتر اخباری هم که از سوی متخصصان منتشر می‌شود تأکید دارد دانش‌آموزان به مدرسه نروند؛ مدرسه هفته‌ای دو روز و هر روز به مدت 40 دقیقه درس ریاضی را حضوری آموزش می‌دهد و کلاس 36 نفری را به دو گروه تقسیم کرده‌اند.

غلامپور ادامه می‌دهد: وضعیت دانش‌آموزان در شیوه آموزش مجازی متفاوت است مثلاً عده‌ای که سطح هوشی و یادگیری خوبی دارند به مشکلی برنمی‌خورند اما بعضی دانش‌آموزان به شیوه مجازی واقعاً متوجه دروس نمی‌شوند و در اینجا لازم است که پدر یا مادر با آنها تمرین کنند؛ همسر بنده از صبح تا شب درگیر آموزش فرزندم است، معلم تکالیف بسیاری در شیوه آموزش مجازی می‌خواهد و با وجود اینکه فرزند خردسال دیگری دارم اما تمام وقت همسرم درگیر آموزش مجازی پسرم است.

برگزاری کلاس‌های مجازی در ساعاتی که والدین خانه نیستند

برخی والدین نیز کارمند هستند و از این گلایه دارند که کلاس‌های مجازی فرزندشان صبح‌ها برگزار می‌شود، دقیقاً زمانی که آنها در خانه نیستند بنابراین باید عصر به خانه بیایند و صوت و فیلم‌هایی را که معلم ارسال کرده است گوش داده و مجدد برای فرزندشان توضیح دهند.

پروتکل‌هایی که در برخی مدارس نمی‌توان رعایت کرد

از سوی دیگر برخی معلمان مناطق محروم می‌گویند که آموزش‌ها در مدارس آنها به شیوه حضوری با تقسیم دانش‌آموزان به دو گروه انجام می‌شود چون دانش‌آموزانشان به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند با این وجود نگرانی آنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که نمی‌توان آن را دقیق اجرا کرد.

به عنوان مثال معلم یکی از مدارس روستایی که با تقسیم دانش‌آموزانش به دو گروه باز هم در برخی نیمکت‌ها باید دو نفر بنشینند و عملاً فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود، می‌گوید: دانش‌آموزان کلاس اول تا سوم دبستان عملاً فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند یعنی  درکی از آن ندارند و دائم هم دستشان را به صورتشان می‌زنند یا وسایل یکدیگر را استفاده می‌کنند.

دانش‌آموزان , مدرسه ,

کلاس درسی که حتی با تقسیم دانش‌آموزان به دو گروه امکان فاصله‌گذاری نیست

و در تصویر دیگری که مربوط به یکی از مدارس استان  سیستان و بلوچستان است، برخی دانش‌آموزان  ماسک ندارند و وضعیت آبخوری مدرسه نیز مناسب نیست.

دانش‌آموزان , مدرسه ,

همچنین  حسین فرهادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلسله در رابطه با ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان این شهرستان به بیماری کرونا اظهار کرده: تست کرونای 18 دانش‌آموز در شهرستان سلسله در 48 ساعت گذشته مثبت بوده است؛ دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در مقطع‌های مختلف درس می‌خوانند و بیشترین آمار مبتلایان از بین 18 نفر مربوط به مقاطع ابتدایی است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلسله با اشاره به اینکه بیماری این دانش‌آموزان مربوط به گذشته است و ارتباطی به یک هفته بازگشایی مدرسه ندارد، عنوان کرد: اکنون در حال بررسی آمار هستیم، این دانش‌آموزان در این ایام (بازگشایی مدرسه) بیمار بوده و مراجعه نکرده‌اند؛ اکنون به مدت یک هفته مدارس شهری شهرستان سلسله را کلا تعطیل کرده‌ایم البته به جز روستا که تعداد دانش‌آموزان کم است.

نگران یادگیری دانش‌آموزان دبستانی هستیم

با این حال رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  می‌گوید: شیوع کرونا جهانی است و فقط به ایران ارتباطی ندارد، با این وجود بیشتر کشورها مدارس را باز کرده‌اند و آموزش‌ها حضوری است؛ در کشور ما به دلیل شرایط خاص دانش‌آموزان ابتدایی، نگران یادگیری هستیم و باید نگاه جامع به سلامت داشت چرا که سلامت فقط جسمی نیست و جنبه روحی و روانی هم مهم است؛ در گزارش‌های جهانی گفته شده است دور ماندن طولانی مدت دانش‌آموزان از مدارس، آسیب روانی، انزوای اجتماعی و کاهش یادگیری را به همراه دارد.

او ادامه می‌دهد: در کلاس اول دبستان، دانش‌آموز نخستین بار است که مدرسه را تجربه می‌کند و حتماً باید با معلم تعامل و ارتباط عاطفی داشته باشد تا بتواند تصویری از دنیای مدرسه و یادگیری داشته باشد و پس از آن برنامه‌ها و تکالیفی را که معلم در فضای مجازی می‌خواهد دنبال کند.

خانواده‌ها اجازه بدهند فرزندشان به مدرسه برود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان می‌کند: رهبر انقلاب در صحبت‌های اخیر خود به عدالت آموزشی و توجه بیشتر از گذشته به این مقوله به ویژه در آموزش مجازی تأکید داشتند. آموزش و پرورش فرصت‌های یادگیری را بر اساس مدل ترکیبی برای بازگشایی مدارس ارائه کرده است و بخشی از آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی و بخشی با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی در مدارس به صورت حضوری ارائه می‌شود در تهران نیز مدل ارائه شده ترکیبی است. معلمان در مدرسه حضور دارند و توصیه به خانواده‌ها به ویژه خانواده‌هایی که دانش‌آموز ابتدایی دارند این است که اجازه بدهنددانش‌آموزان در روزهای مشخص شده و در ساعات کوتاه در مدرسه حاضر شوند چون ما نمی‌دانیم کرونا تا چه زمانی ادامه دارد و باید دانش‌آموزان زندگی با کرونا را یاد بگیرند، آنها از محیط کاملاً قرنطینه بیرون نمی‌آیند بلکه در مراکز خرید حضور دارند و به مسافرت می‌روند یعنی در حالتی که زندگی عادی جریان دارد اجازه بدهند فرزندشان به مدرسه هم برود.

حکیم زاده در پاسخ به این پرسش که اجرای پروتکل‌های سختگیرانه الزاماتی دارد که اقتصادی است از سوی دیگر با دانش‌آموزانی رو‌به‌رو هستیم که بنابر اقتضائات سنی خود خصوصیات خاصی دارند که کنترل آنها و رعایت پروتکل‌ها سخت‌تر است، در این شرایط چگونه مدارس پروتکل‌های سختگیرانه را اجرا خواهند کرد؟ می‌گوید: در مدارس ابتدایی کودکان روز اول نیست که با کرونا مواجه می‌شوند و چندین ماه است که از طریق خانواده در حال آموزش دیدن هستند. اگر به کلاس اول ابتدایی بروید و از کلاس اولی‌ها سؤال بپرسید اطلاعات خوبی دارند و یکی از برنامه‌های  جدی ما ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان است، باید بچه‌ها را آموزش دهیم و در این سن مطلبی را که یاد می‌گیرند جزو رفتار آنها شده و نهادینه می‌شود ما در مدارس برای آنها برنامه آموزشی داریم که از طریق معلمان ارائه خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان می‌کند: امیدواریم با حمایت و همراهی خانواده‌ها که تقاضا می‌کنم به عنوان ناظران در کنار ما در مدارس حضور یابند، پروتکل‌ها در مدارس رعایت شود تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر بیشتری فرزندان را به مدرسه بفرستند.

اجازه ندهیم کرونا جریان آموزش را متوقف کند

او ادامه می‌دهد: در همه کشورها با وجود این مخاطرات به دلیل پیامدهای منفی در خانه ماندن کودکان، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتند و شما را ارجاع میدهم به گزارشی که درباره بازگشایی مدارس فرانسه، انگلیس و آلمان پخش شد؛ هیچ کدام از این کشورها، مدارس را تعطیل نکردند؛ پروتکلی که در ایران تنظیم کردیم درمقایسه با سایر کشورها بسیار سختگیرانه است و در مناطق سفید هم گروه‌بندی دانش‌آموزان انجام می‌شود یعنی در مدارس تمام مناطق کشور پروتکل‌های سختگیرانه اعمال می‌شود؛ اجازه ندهیم کرونا، جریان آموزش را متوقف کند.

به گزارش تسنیم، بیشترین نگرانی خانواده‌ها در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مدارس دولتی است و در برخی مدارس هم با وجود کمبود امکانات، امکان رعایت پروتکل‌هایی که به اذعان مسئولان سختگیرانه تدوین شده است، وجود ندارد؛ برای جلب اعتماد خانواده‌ها نیاز به حمایت جدی‌تر از مدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه از حیث نیروی انسانی و چه از حیث امکانات مالی و از سوی دیگر نظارت‌های سختگیرانه است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)