میرنیوز

بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کوتاهتر می‌شود

 بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کوتاهتر می‌شود 2020-09-04T08:41:36+04:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در تمام کشورهایی که بررسی کردیم از جمله اروپا و آسیای جنوب شرقی، مدارس از یک هفته گذشته باز شده است، معتقدیم هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین آموزش حضوری برای ما اولویت است.

وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت معتقدند با حفظ اصول تفاوت معنی‌داری بین وضعیت‌های مختلف نیست حتی می‌گویند در موقعیت سفید به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها برای شیوع کرونا نگرانی بیشتری دارند، وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید به سرعت می‌توانند به هم تبدیل شوند و توصیه مسئولان بهداشت این است در هر شرایطی سخت ترین پروتکل‌ها را اعمال کنیم.

ساعات ورود و خروج و زنگ تفریح دانش‌آموزان باید متفاوت باشد 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در همه مدارس کشور یک پروتکل باید رعایت شود یعنی دانش آموزان از یکدیگر یک متر فاصله داشته باشند. زمان هر کلاس بیش از 35 دقیقه نباشد, ساعت ورزش و برنامه‌های صبحگاهی متوقف شود، ساعات آمدن و رفتن دانش‌آموزان و زنگ تفریح با فاصله زمانی انجام و مدرسه هر روز ضدعفونی شود، معلم و دانش‌آموز از ماسک استفاده کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: 62 درصد مدارس زیر 100 نفر جمعیت دارند و می‌توانند کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کنند.38 درصد مدارس بالای 100 نفر دانش‌آموز دارند و متناسب با مساحت مدرسه و کلاس درس، شورای مدرسه برای گروه بندی دانش آموزان تصمیم گیری می‌کند که بعضی روزها آموزش را به صورت حضوری دریافت کنند.

در تفاهم با وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم مدارس از 15 شهریور باز شود

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پروتکلها را در تمام مناطق و مدارس کشور رعایت می‌کنیم، متذکر شد: در تفاهم با وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که تمام مدارس 15 شهریور باز و پروتکل‌ها رعایت شود و مدارسی که می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند هر روز باز هستند و آنهایی که تعداد دانش‌آموزان زیادی دارند، آنها را به دو گروه تقسیم کنند.

کلاس های درس پرجمعیت به سه گروه تقسیم می شوند

وی افزود: 8 درصد کلاس‌های درس جمعیت بالا دارند و می‌توانند دانش‌آموزان را به سه گروه تقسیم کنند برای ما آن چیزی که اولویت دارد آموزش حضوری است چون سال گذشته دو سوم محتوا به صورت حضوری ارائه شده بود و معلم با دانش‌آموزان آشنایی داشت امسال نمی‌توانیم از همان ابتدا آموزش مجازی داشته باشیم چون معلم شناختی از دانش‌آموزان ندارد.

ساعات حضور دانش آموزان در مدارس کمتر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان کلاسهای درس حضوری بیان کرد: زمان کلاسهای درس که در گذشته 70 تا 90 دقیقه بود که به 30 دقیقه کاهش یافته است بنابراین روزهاکوتاهتر می‌شود یعنی حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود. دروسی که تصور می‌کنیم الزاماً باید حضوری آموزش داده شود در مدت حضور دانش‌آموزان ارائه می‌شود و در فرصت غیر حضوری تمرین و تکرار و دروسی که دانش‌آموزان خودشان می‌توانند بخوانند ارائه می‌شود بنابراین از شنبه تمام مدارس با رعایت پروتکل‌ها باز هستند.

حاجی میرزایی در ادامه عنوان کرد: هر هفته وضعیت را رصد می‌کنیم و پروتکل سختگیرانه برای نظارت دقیق بر همه مدارس مد نظر داریم، تمام افراد در ستاد موظف شدند تک تک مدارس را رصد کنند.

سرویس مدارس قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان باید ضد عفونی شود

وی درباره وضعیت سرویس دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از سرویس استفاده کنند و تعداد افراد در هر ماشین مشخص شده است و قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان وسیله نقلیه باید ضدعفونی شود این کار به خوبی پیش نمی‌رود مگر با همکاری خانواده‌ها و باید به دانش‌آموزان یاد دهیم تا بتوانند از خودشان مراقبت کنند.

دانش آموزان دارای علائم سرماخوردگی نباید به مدرسه بیایند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ آینده روشنی درباره کرونا نداریم بنابراین نمی‌توانیم همینطور منتظر بمانیم و باید آموزش را شروع کنیم،  در پاسخ به این پرسش که آیا دانش آموزان در هنگام ورود به مدرسه تب سنجی می‌شوند یا غربالگری برای شناسایی موارد مبتلا به کرونا انجام خواهد شد، متذکر شد: در پروتکل اعلام شده اگر در خانواده فردی مبتلا به کرونا باشد دانش‌آموزان نباید به مدرسه بیایند و اگر دانش‌آموزی علائم سرماخوردگی داشته باشد نباید به مدرسه بیاید. در مورد سرویس‌ها مشخص شد راننده باید چه مواردی را رعایت کند و وزارت کشور مسئولیت نظارت بر سرویس‌ها را برعهده دارد. انجمن اولیا و مربیان آگاهی لازم را به خانواده‌ها می دهد و تمام تلاش این است با آگاهی لازم مسیر را هموار تر کنیم.

 اگر نیاز به تغییر تصمیمات باشد انجام  خواهد شد

حاجی میرزایی ادامه داد: دانش‌آموزان در مدرسه بازی نمی‌کنند، زنگ تفریح اینگونه فقط یک کلاس می‌آید و مسئولان مدرسه، دانش آموزان را کنترل می‌کنند. تاکید شده به تهویه مدارس دقت شود و پنجره ها باز باشند؛ کاری که ما الان داریم انجام می‌دهیم تمام دنیا شروع کرده است و اگر زمانی تشخیص داده شود لازم است تمهیدات تغییر کند و تصمیمات جدید گرفته شود دنیا اطلاعات را به روز و تصمیم جدید می‌گیرد و ما هم این کار را می‌کنیم.

وی‌ درپاسخ به این پرسش که آیا خانواده‌ها می‌توانند دانش آموزان را به مدرسه نفرستاده پ خودمان آنها را آموزش دهند که فقط امتحان بدهند، گفت؛ چند امکان را پیش‌بینی کردیم و ترجیح ما آموزش حضوری است اما برنامه تلویزیونی داریم و از روز شنبه در روز حدود 22 ساعت برنامه آموزشی ارائه می‌شود.آموزش مجازی از طریق شاد ارائه می‌شود. نگرانی خانواده‌ها نگرانی ما هم است تمام توجه و مراقبت به عمل می‌آید و هیچ اقدامی را بدون کنترل کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی‌دهیم.

خانواده ها به مدارس سر بزنند تا از رعایت استانداردها مطمئن شوند

وزیر آموزش و پرورش افزود: خانواده‌ها به مدرسه سر بزنند و کنترل کنند تا از رعایت استانداردها مطمئن شوند. امسال بیش از گذشته باید آموزش دانش‌آموزان نظارت داشته باشند و اگر خطری بود به ما بگویند تا برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر مدرسه‌ای پروتکل‌ها را رعایت نکرد چگونه اطلاع دهند، بیان کرد: روز گذشته با 1500 نفر از مسئولان آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان جلساتی را برگزار کردیم و گفتیم امسال نظارت متفاوت از شرایط عادی است و خانواده‌ها اگر تخلفاتی را مشاهده کردند به مناطق منتقل کنند بلافاصله عکس العمل نشان داده می‌شود.

معلمان می‌توانند از تدریس خود در ساعت حضوری پخش زنده داشته باشند

حاجی میرزایی درباره شاد و اینترنت رایگان آن عنوان کرد: با دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان شد که کمک بزرگی به معلمان و دانش‌آموزان است. شاد یک درگاه کاملا ایمن است و هیچ فردی بدون احراز هویت وارد آن نمی‌شود، هم اکنون امکان ارتباط صوتی و تصویری بین معلم و دانش آموز فراهم است و مدارسی که شاد دارند همزمان وقتی معلم به صورت حضوری درس می‌دهد، می‌تواند از طریق موبایل خود پخش زنده داشته باشد تا دانش آموزانی که در خانه هستند تدریس او را مشاهده کنند و این کمک می‌کند کار بیشتری انجام نشود همچنین امکان تعیین تکلیف از سوی معلم و ارائه آن از سوی دانش‌آموز به معلم نیز فراهم شده است.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که استفاده از شبکه‌های دیگر به غیر از شاد برای مدارس غیردولتی ممکن است، مطرح کرد: برای کار آموزش رسمی قبلاً ظرفیت شاد محدود بود و برخی مدارس به نرم افزارهای دیگر مراجعه می‌کردند، الان به مدارس غیردولتی توصیه می‌کنیم از ظرفیت شاد که رایگان است استفاده کنند اما آنها تعهدات اضافه هم دارند مثلا برای ساعات تدریس اضافه می‌توانند از شبکه‌های دیگر استفاده کنند.

توزیع سیمکارت دانش آموزی از هفته آینده

وی درباره سیم کارت دانش آموزی گفت: با همراه اول و ایرانسل گفتگو داشتیم و هر دو سیم‌کارت ویژه شاد ارائه می‌کنند و همراه اول اعلام کرد که به صورت رایگان در اختیار می گذارد و از اوایل هفته آینده توزیع خواهد شد و خانواده‌هایی که نگران حضور فرزندشان در فضای مجازی بودند می‌توانند از این سیم کارت استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توصیه‌های رهبری مبنی بر جذب معلم از دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان افزود: معلمان مورد نیاز امسال تامین شده است اما به روش حق التدریس شاغلان، آزاد سرباز معلم و... رهبر انقلاب تأکید کرد نقش معلمی جایگزین ندارد و تصورمان این است اگر می‌خواهیم سند تحول را اجرا کنیم مهمترین رکن آن معلم با انگیزه و با کیفیت است. افراد در دانشگاه‌های مختلف تحصیل می‌کنند اما در دانشگاه فرهنگیان آنها برای معلمی آماده می‌شوند و دو روش برای ورود به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. روش نخست از طریق کنکور که امسال 20 هزار نفر جذب می‌شوند و چهار سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند و روش دوم، افرادی که در سایر دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند و در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند و پس از گزینش، یکسال در دانشگاه فرهنگیان دوره معلمی را آموزش می‌بینند و امسال 28 هزار نفر از این طریق جذب می‌شوند.

راه‌های متفرقه ورود نیرو به آموزش و پرورش باید بسته شود

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند راه‌های متفرقه ورود نیرو به آموزش و پرورش بسته شود. مجلس قانونی را 10 سال قبل تصویب کرده که تا به امروز 11 بار اصلاحیه خورده در قانون  اول 68 هزار نفر مشمول آن بودند و تاکنون 198 هزار نفر از این طریق استفاده استخدام شدند که حدود 167 هزار نفر دیگر باقی مانده‌اند. افرادی که قانون برای آنها حکم کرده حتماً استخدام می‌شوند اما می‌خواهیم تعهد جدید دیگر ایجاد نشود.

اقتصاد 15 هزار میلیارد تومانی پیرامون آموزش و پرورش

حاجی میرزایی درباره نقش کمرنگ امور پرورشی در مدارس بیان کرد: نمی‌توانیم نظام ارزشیابی را به گونه‌ای طراحی کنیم که در انتهای آن کنکور باشد در چنین شرایطی مقوله تربیت در آموزش و پرورش جان نمی‌گیرد. کنکور نیز با شعار حذف نمی‌شود هم اکنون 15 درصد رشته‌های پرطرفدار از طریق کنکور جذب دانشجو دارند و همین باعث می‌شود که اغلب به داوطلبان در کنکور شرکت کند. پیرامون آموزش و پرورش اقتصاد 15 هزار میلیارد تومانی شکل گرفته است که عمل ما را مبنا قرار داده‌اند یعنی وقتی دیده اند انتهای مسیر آموزش کنکور است برای کلاس دوازدهم دوره آموزشی برگزار کردند و همینطور آن را به پایه‌های پایین‌تر تسری داده‌اند که پایه اول دبستان را هم مشمول می‌شود. باید مسیرمان را اصلاح کنیم تا آنها در راستای هدف‌های ما قرار بگیرند.

امکان ندارد 2030 در آموزش و پرورش جریان داشته باشد

وی درباره اجرای سند 2030 متذکر شد: 116 هزار مدرسه داریم و مبنای آموزش و پرورش سند تحول است و هیچ نیازی به 2030 نداریم و به هیچ وجه در آموزش و پرورش موضوعیت ندارد به تمام دلسوزان می‌گویم اگر هر مورد از اجرای 2030 مشاهده کردند، بگویند تا واکنش نشان دهیم امکان ندارد این مورد در نظام آموزش و پرورش جریان داشته باشد و ممکن است در جایی خطایی باشد که برخورد می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای سند تحول بنیادین گفت: 9 سال است سند تحول بنیادین تدوین شده و شاید مناست بود به گونه ای دیگر اقدام شود. سند می‌خواهد 5 تحول در محتوای یادگیری, معلم, دانش‌آموز، مدرسه و ارزشیابی رخ دهد و هنوز کار در خوراتکایی انجام نداده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)