میرنیوز

روز ۱۵ شهریور تمام مدارس به صورت حضوری دایر خواهد بود/ برخی دروس حتما باید حضوری ارائه شوند

روز ۱۵ شهریور تمام مدارس به صورت حضوری دایر خواهد بود/ برخی دروس حتما باید حضوری ارائه شوند 2020-08-31T13:01:27+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی که امسال از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد، در نشست خبری مجازی به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی برقراری سال تحصیلی جدید پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

حاجی میرزایی در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام محرم گفت: گفت: ایران در این ایام به حسینیه بزرگ تبدیل شد. ما در آموزش و پرورش به جهت اینکه حیاط مدارس فضای مناسبی برای استقرار هیئات مذهبی بود، برخی از این فضاها که در نظر گرفته شده بود در اختیار هیئات قرار گرفت و من هم در این ایام از چند مدرسه بازدید کردم.

وی به توسعه ظرفیت‌های شبکه شاد اشاره کرد و گفت: روز پنجشنبه شبکه شاد با ظرفیت‌های جدید رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در آستانه ۱۵ شهریور روز آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هستیم. همیشه آغاز سال تحصیلی یک رویداد مهم فرهنگی است که جریان زندگی خانواده‌ها را متفاوت می‌کند و همه جامعه آن را حس می‌کنند. امیدوارم امسال هم با همه محدودیت‌ها و مشکلات سال تحصیلی را با ارائه آموزش با کیفیت و کامل آغاز کنیم و به انجام برسانیم. اصولی که مورد تاکید ماست در آغاز سال تحصیلی اول ارائه آموزش به همه دانش آموزان است. هیچ دبیری نمی‌تواند دانش آموزی را از تحصیل محروم کند. اصل دوم این است که اولویت ما با آموزش حضوری است. در تمام دنیا نیز همین اصل برقرار است چون هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود. کارکردهای مدرسه در توسعه ارتباطات و شکل گیری شخصیت دانش آموزان و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی است و تنها چیزی که این حضور را محدود می‌کند مقررات بهداشتی است که اگر اعلام شود ما این محدودیت را اعمال می‌کنیم. در پایه‌های ابتدایی خصوصاً آموزش چهره به چهره مهم است.

حاجی میرزایی گفت: امسال یک تمایز جدی با سال قبل در آموزش مجازی داریم. سال قبل وقتی به آموزش مجازی رسیدیم دو سوم زمان آموزش طی شده بود و معلمان دانش آموزان را می‌شناختند و در کلاس رؤیت کرده بودند اما امسال در آغاز اگر بخواهیم به صورت غیرحضوری کار را آغاز کنیم با مشکلات مواجه می‌شویم پس اصل بر این است که ارتباط برقرار شود. اصل بعدی مراقبت از سلامت دانش آموزان است. مسئولیت سلامت بین ما و خانواده مشترک است. در مدرسه سعی می‌کنیم محیط مناسب باشد و خانواده‌ها باید با ما همراه باشند فعال بودن مدرسه نیز اصل دیگر ماست. ما اختیاراتی را به شورای آموزش مدارس دادیم. نقش معلمان یک نقش متمایز و پیچیده‌ای است. سال‌ها معلمان از این روش استفاده کردند در کلاس درس بدهند و امسال با شرایط متفاوتی رو به رو شدیم و نیازمند به خلاقیت و فعالیت متمایز معلمان دارد.

همه خانه باید تبدیل به مدرسه شود

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما در فضایی کار را آغاز می‌کنیم که ابهام موج می‌زند پس باید دائماً با شرایط جدید رو به رو شویم و در این زمینه نیازمند مساعدت رسانه‌ها و خانواده‌ها هستیم. اگر خانواده‌ها نقش فعال‌تری را ایفا نکنند به مشکل برمی‌خوریم. تجربه نیمسال تحصیلی دوم سال قبل نشان داد دانش آموزان با جدیت کار را دنبال می‌کنند. نقش رسانه ملی هم اهمیت دارد. تلویزیون با پوشش گسترده‌ای که دارد می‌تواند ما را همراهی کند و این همراهی هم وجود دارد. از ۱۵ شهریور آموزش تلویزیونی را برای تمام دروس و تمام پایه‌ها اجرا خواهیم کرد. امسال باید ۱۱۰ هزار مدرسه نه بلکه تمام ایران و تمام خانه‌ها باید تبدیل به مدرسه شود. ما تمام دروس از پایه اول تا دوازدهم را تولید کردیم و روی سامانه شاد بارگذاری می‌شود و کمک مؤثری برای دانش آموزان و خانواده‌هاست. شاد با قابلیت‌های متنوع از ۱۵ شهریور در دسترس است.

وی تاکید کرد برای آموزش حضوری اگر تراکم کلاس‌ها به گونه‌ای باشد که رعایت فاصله گذاری رعایت نشود ما دانش آموزان را گروه بندی می‌کنیم و ادامه داد: دروسی که باید الزاماً حضوری آموزش داده شود مشخص شده است و بخشی که به تمرین و تکرار نیاز دارد به بخش غیرحضوری ارائه شده است. بسته‌های آموزشی و آموزش تلویزیونی در کنار همه تمهیدات ما را امیدوار می‌کند هیچ دانش آموزی بدون آموزش نماند.

اطلاعات در خصوص بخشنامه تعارض منافع جمع آوری شده است

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی در خصوص بخشنامه تعارض منافع و پایان مهلت ساماندهی آن گفت: اطلاعات جمع آوری شده. تعدادی همکاران مدرسه داشتند و اعلام کردند فعالیت مدرسه متوقف شد و طبق بخشنامه الان برای همکاری منعی ندارند و در همین هفته دوستانی که می‌خواهند مدرسه داری کنند، جا به جا می‌شوند. در همین هفته تصمیم گیری لازم در این خصوص خواهد شد.

وی درباره اینکه چه تعداد از استان‌ها و مناطق می‌توانند بازگشایی در ۱۵ شهریور داشته باشند، گفت: ۳۵ درصد مدارس دانش آموز کمتر از ۵۰ نفر دارند و می‌توانند با رعایت پروتکل فاصله را رعایت کنند و در طول هفته برنامه حضور را داشته باشند. اما در باقی مدارس باید حضور تقسیم شود. لذا در سراسر کشور اصل بر این است که حضوری باشد مگر اینکه رعایت پروتکل‌ها به هیچ وجه امکان پذیر نباشد. در مورد دانش آموزان پایه اول تاکید ما بر این است که حتی اگر به صورت بسیار محدود و دو نفر دونفر به همراه خانواده به مدرسه بیایند و با معلم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه نظر وزارت آموزش و پرورش در ستاد کرونا درباره بازگشایی مدارس چه بوده است، بیان کرد: ما به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا و عضویت در کمیته آموزشی و اجتماعی حضور فعالی در تصمیم گیری های ستاد در حوزه آموزش داشتیم و داریم و هر تصمیمی که در این کمیته اتخاذ می‌شود حضور داشتیم و دیدگاه‌ها را اعلام کردیم. ما با این تصمیمات که تا کنون اعلام شده توافق داریم.

حاجی میرزایی درباره روند آموزش در حاشیه شهرها نیز اظهار کرد: هر جا تعداد دانش آموزان بیش از حدی باشد که فاصله گذاری ممکن نباشد باید گروه بندی شوند. برای آنها که به ابزار و اینترنت دسترسی ندارند آموزش تلویزیونی که پوشش گسترده‌تری دارد ارائه می‌شود حتی اگر دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشند با تولید بسته‌های یادگیری و ارتباط با معلم آموزش را دنبال خواهیم کرد.

در سال تحصیلی جدید به روش‌های آزمون دقیق‌تر مجهز شدیم

حاجی میرزایی در ادامه گفت: ما در سال گذشته به یکباره با وضعیتی غیرقابل پیش بینی رو به رو شدیم و پاسخ‌هایی هم دادیم که ممکن است با کاستی‌هایی رو به رو بوده است. ما مدام برای بهبود شرایط تلاش کردیم. در امتحانات پایه دوازدهم که حضوری برگزار شد افزایش تعداد شرکت کنندگان و افزایش کیفیت نمرات را شاهد بودیم. در سال تحصیلی جدید به روش‌های آزمون دقیق‌تر مجهز شدیم و روی شبکه شاد امکان برگزاری آزمون‌های با کیفیت مهیا شده و ارائه امکان تکلیف از سوی معلم به دانش آموزان و ارائه تکالیف از سوی دانش آموزان مهیا شده است.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

وی تاکید کرد تا پایان شهریور پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت می‌شود و بخش اعظمش تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: امسال برای تأمین نیروی انسانی گام‌های بزرگی برگزار شد و ۲۰ هزار نفر ظرفیت به دانشگاه فرهنگیان داده شد و ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب می‌شوند.

سامان دادن به صندوق ذخیره فرهنگیان توسط کمیته اقتصادی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش درباره کمیته اقتصادی آموزش و پرورش نیز گفت: موضوع اقتصاد آموزش و پرورش مهم و پیچیده است. یکی از مأموریت‌های این کمیته رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان و تصمیم گیری درباره وضعیت سهم فرهنگیان بود که خوشبختانه در ماه‌های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت وصول شد و سود سال ۹۸ به میزان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که ۵ برابر قبل است برنامه ریزی شد برای توزیع در میان اعضای صندوق. برای ارزش دارایی‌های آنها تصمیم گیری شد. برای واگذاری هولدینگ های مهم سرمایه گذاری و مالی و انرژی صندوق و عرضه به بازار بورس تصمیم گیری شد و مقدمات اجرایی آن در حال انجام است. درباره دارایی‌های آموزش و پرورش با تنگناهای قانونی مواجه بودیم و بررسی شد و ۹۵ نقطه مشخص شد که اقدام مؤثر صورت بگیرد. تدابیری برای تنگناهای مالی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تربیت جنسی مناسب در مدارس نیز بیان کرد: مأموریتی در شورای انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت محول شد برای تدوین سند تربیت جنسی. ما در دوره مدرسه آموزش را مخصوص معلمان و والدین پیش بینی کردیم و در آستانه ازدواج آموزش‌ها پیش بینی شده و تلاش شده آگاهی‌های لازم از طریق معلمان و والدین ارائه شود. پیش نویس این سند آماده شده است.

حاجی میرزایی در خصوص هزینه‌های اینترنت شبکه شاد بیان کرد: ستاد ملی کرونا به کمیته‌ای متشکل از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی و آموزش و پرورش مأموریت داده که این موضوع را بررسی کنند و پیشنهادی نیز آماده شده است. رقم پیش بینی شد پرداخت یک سوم هزینه اینترنت استفاده از شبکه شاد است که البته قابل تجدید نظر است و امیدواریم به زودی تصمیم گیری لازم برای هزینه‌های مربوط به شاد انجام شود.

روز شنبه جز در مناطق قرمز، مدارس به صورت حضوری دایر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: روز شنبه آغاز سال تحصیلی است و قرار است به صورت حضوری مدارس دایر شود مگر اینکه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود وضعیت منطقه‌ای قرمز است. حتی در مناطق زرد با حضور کمتر دانش آموزان مدارس دایر است و دانش آموزان به مدرسه می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تبلت دانش آموزی نیز اظهار کرد: برای تبلت ارزان کارهایی انجام شد اما امکان واردات کم است و تأمین منابع مالی مشکلاتی دارد و تولید داخل هم کافی نیست. فرض را بر این گذاشتیم که تعدادی از دانش آموزان که دسترسی به تلفن هوشمند ندارند ما به طرق دیگری جبران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای شروع سال تحصیلی با کمبود معلم روبه‌رو نیستید؟ اظهار کرد: یک تعداد نیروی رسمی و یک تعداد نیروی حق التدریس داریم که استخدام نیستند. اگر نیروهای حق التدریس را در نظر بگیریم نیازمان برای سال آینده مرتفع شده است. الزام داریم از کسانی که از قبل سال ۹۱ به صورت حق التدریس با ما همکاری کنند استفاده کنیم که از آنها هم استفاده می‌کنیم.

حاجی میرزایی افزود: توافق نامه‌های نیروی انسانی با همه استان‌ها امضا شده است و اگر در شروع سال تحصیلی مشکلی پیش بیاید به سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد. ساعت کار معلمان مشخص است و در چارچوب زمانبندی مشخص شده عملیات آموزش را پیگیری می‌کنند.

حاجی میرزایی بیان کرد: یکی از نکاتی که امسال تاکید شده بحث نظارت است و در تمام سطوح استان‌ها میان معاونان وزیر توزیع شده تا دائماً پیگیری کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اینکه باید آموزش رایگان باشد و امید این است که هزینه اینترنت برای آموزش مجازی رایگان شود، گفت: درباره هزینه اینترنت با شما هم عقیده ایم و باید این رقم‌ها را کاهش بدهیم و حتی رایگان کنیم و امیدوارم تلاش‌های ما در این راستا به نتیجه برسد.

وی در ادامه در خصوص استفاده از پلتفرم‌های دیگر برای آموزش مجازی نیز بیان کرد: برای استفاده از پلتفرم‌های دیگر چهارچوبی تهیه شده است؛ خصوصاً در بخش غیردولتی این چهارچوب نشان می‌دهد که چطور مدارس می‌توانند از قالب‌های مکملی استفاده کنند. آموزش رسمی را از شاد جلو می‌بریم و ظرفیت شاد هم توسعه پیدا کرده اما برای آموزش تکمیلی اگر قرار باشد مدرسه از پلتفرم دیگری استفاده کنند چهارچوب‌هایی مشخص شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان و توزیع کتاب‌های درسی گفت: اطلاعات از کتاب درسی دارم نگران کننده نیست و هر روز استان‌ها کنترل و پیگیری می‌شود و مطمئن هستیم شروع سال تحصیلی را دانش آموزان با کتاب‌ها دنبال می‌کنند ولی برخی افراد دیر ثبت نام کردند یا ثبت نام نکردند یا مدرسه را تغییر دادند ممکن است تأخیری باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)