میرنیوز

حرمت پزشکان در پرونده قضائی حفظ شود/دستور بررسی اشکالات طرح تحول سلامت

حرمت پزشکان در پرونده قضائی حفظ شود/دستور بررسی اشکالات طرح تحول سلامت 2020-08-20T15:21:34+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، روز پنجشنبه در نشست احیای حقوق عامه در حوزه سلامت و تجلیل از جامعه پزشکی با گرامیداشت روز پزشک و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تقدیر از تلاش های پزشکان و پرستاران در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: آمریکا و اروپا با آن همه ادعای تخصیص تولید ناخالص ملی به بخش سلامت، در مواجهه با کرونا فشل شدند اما در ایران با تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی مردم با وجود این کادر پزشکی توفیقات بزرگی حاصل شد.

رئیس قوه قضاییه، امر سلامت در همه ابعاد جسمی و روحی و معنوی و اجتماعی را مهم دانست و با اشاره به تصویب و ابلاغ سیاست های کلان این حوزه، از عدم اجرای کامل این سیاست ها و بندهای مربوط به نظام سلامت در برنامه چهارم توسعه انتقاد کرد.

آیت الله رئیسی با تأکید بر عدالت در نظام سلامت و توجه به حقوق همه مرتبطان با این حوزه، اجرای طرح هایی همچون پزشک خانواده، تشکیل پرونده سلامت، راه اندازی نظام ارجاع و صدور نسخه های پزشکی الکترونیک را در احقاق حقوق عامه در بخش سلامت اثرگذار دانست.

رئیس قوه قضائیه گفت: قانونمداری باید به عنوان یک اصل مهم در همه عرصه ها به ویژه در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد و قانون گریزی باید ضد ارزش تلقی شود.

آیت الله رئیسی افزود: نظارت پذیری هم در همه عرصه ها مهم است و در عرصه پزشکی که با جان و روان مردم در ارتباط است، باید به طور مضاعف مورد توجه قرار گیرد و نباید نظارت را به معنای بی اعتمادی دانست، بلکه تضمینی برای اجرای قانون و سلامت اداری است.

رئیس قوه قضائیه بر همین اساس متذکر شد: در گزینش کادر بهداشت و درمان کشور باید بهترین ها انتخاب کرد و بعد از آن باید نظارت را مورد توجه قرار داد تا احدی در این حوزه دچار لغزش نشود و اگر هم لغزشی به وجود آمد، نسبت به آن به موقع هشدار داد.

آیت الله رئیسی با استقبال از تفویض کار نظارت بر پزشکان به سازمان نظام پزشکی و دیگر نهادهای مربوط به جامعه پزشکی، گفت: قوه قضائیه موافق است که امور نظارتی و برخورد با تخلفات پزشکی به نهادهای مرتبط با این حوزه واگذار شود و در خود قوه قضائیه هم با وجود دادسرای ویژه، این مأموریت به شورای اختلاف تفویض شده اما باید مراقب آفات این کار هم بود.

وی افزود: نظارت و رسیدگی به تخلفات و قصور و تقصیرها باید جدی باشد ولی گاهی ملاحظات هم صنفی مانع از نظارت می شود و در برخورد با یک تخلف پزشکی نباید با رودربایستی موجب تضییع حقوق مردم شد و خود پزشکان باید در صف مقدم نظارت پذیری باشند.

آیت الله رئیسی در همین راستا به موضوع غلبه نگاه سودجویانه و تجاری سازی پزشکی هم اشاره کرد و آن را آفتی برای نظام سلامت کشور و فعالیت حرفه ای پزشکان دانست.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش از بررسی پیشنهاد ارتقاء دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی به دادسرای ویژه حوزه سلامت سخن گفت و با اشاره به برخی انتقادها از صدور حکم حبس برای پزشکان در پرونده های مربوط به قصور پزشکی، اظهار داشت: قضات بر اساس نظر کارشناسی مراجع تخصصی که جرمی را تشخیص می دهند حکم صادر می کنند اما با این وجود سیاست ما آن است که در حد امکان از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنیم تا هم حقوق مردم و هم حرمت جامعه پزشکی حفظ شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: همان طور که هیچ پزشکی نمی خواهد بیمارش آسیب ببیند یا فوت کند، هیچ قاضی نیز دوست ندارد یک پزشک مجازات شود و اعتبارش لطمه ببیند اما دستگاه قضائی موظف به صیانت از حقوق عامه است.

رئیس قوه قضائیه به سیاست های جمعیتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با حساسیت ویژه به موضوع افزایش جمعیت تأکید دارند و تصمیم سازی و تصمیم گیری در این مسئله موضوعی پیچیده و لاینحل نیست اما به نظر می رسد برخی سیاست ها و دیدگاه ها مانع از تحقق آن می شود.

آیت الله رئیسی یکی از موضوعات مهم در این زمینه را بی توجهی به سقط جنین در کشور عنوان کرد و افزود: آمار سقط جنین در کشور نگران کننده است و هر کسی که در نظام سلامت دغدغه سلامت جامعه و موضوع جمعیت را دارد، حتماً باید برای آن چاره اندیشی کند.

وی گفت: افزایش جمعیت حتماً یک فرایند پیوسته اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است که باید در کنار هم و به طور جامع دیده شوند اما برخی اقدامات خلاف سیاست های کلان نظام است که باید به آنها توجه داشت و نباید اجازه داد این نوع اقدامات صورت گیرند.

آیت الله رئیسی با بیان این که در حوزه جمعیت به اندازه کافی مطالعه و کار پژوهشی انجام شده و با کمبود سیاست و قانون مواجه نیستیم تأکید کرد افزایش جمعیت نیازمند اراده جدی همه بخش هاست تا سیاست ها و قوانین موجود را عملیاتی و روش های موجود را اصلاح نمایند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتقادات از مدیریت حوزه سلامت، بیان کاستی ها و آسیب ها را امری ضروری و راهگشا دانست و با تأکید بر لزوم ارائه پاسخ های اقناعی یا اصلاح روش ها از سوی مسئولان امر، به انتقادات مطرح شده در خصوص طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد تا با برسی نحوه اجرای این طرح، گزارشی ویژه از اشکالات و ایردات اجرای آن ارائه و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

آیت الله رئیسی همچنین بر لزوم استفاده قوه قضائیه از نظرات کارشناسی انجمن های علمی و نخبگان حوزه سلامت تأکید کرد و آنها را بازوی فکری دستگاه قضایی در کشف حقیقت و داوری و صدور آرای متقن قضایی در حوزه سلامت و پزشکی دانست.

رئیس قوه قضائیه در پایان تأکید کرد: در گام دوم انقلاب می توانیم گام های ماندگاری در عرصه پزشکی و سلامت برداریم و نه تنها در منطقه که در جهان الگو شویم.

پیش از سخنرانی رئیس دستگاه قضا، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در سخنانی کوتاه با تأکید بر لزوم تحول در نظام سلامت، از اجرایی نشدن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این حوزه پس از 6 سال گلایه کرد و توجه به سلامت معنوی به عنوان رکن چهارم نظام سلامت، توجه به آسیب ها و تهدیدات تحدید جمعیت، اجرای طرح پزشک خانواده و ارتقاء شبکه بهداشت و درمان برای کاهش هزینه های پزشکی را مورد تأکید قرار داد.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ابراهیمی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با اشاره به شکایات مردمی از قصور و تخلفات پزشکی از صدور احکام حبس برای پزشکان گلایه کرد و آن را مانع ریسک پذیری پزشکان در انجام جراحی های سخت و سنگین دانست.

در این نشست، علیرضا زالی فرمانده مبارزه با کرونا در تهران با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه اعلام کرد: در تهران 5 هزار و 200 نفر از کادر درمان در خط مقدم سلامت به کرونا مبتلا شدند و 28 تن از کادر بهداشت و درمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در کل کشور 12 هزار نفر از کادر بهداشت و درمان به کرونا مبتلا شدند که 198 تن از اعضای جامعه سپیدپوش پزشکی شهید شدند.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا جمعاً 560 هزار نفر از خدمات پزشکی بهره مند شدند که 386 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 78 هزار نفر در قرنطینه های خانگی قرار گرفتند و میزان مرگ و میر نیز نسبت به جمعیت مراجعین به مراکز بهداشت و درمان استان تهران 01/2 درصد و نسبت به کل دریافت کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی 8/1 درصد بوده است.

زالی در ادامه خواستار توجه به موضوع پوشش های بیمه ای پزشکان و ایجاد صندوقی درساختار اداری کشور برای حمایت از بیماران ناتوان و جبران خسارت های بیماران شد.

منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی هم در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، سازمان تأمین اجتماعی را نمادی از تحقق عدالت اجتماعی برای پاسداری از حقوق مردم و اقشار ضعیف جامعه دانست و با ارائه آماری از خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم این مجموعه به نیمی از جمعیت کشور، اعلام کرد 77 بیمارستان و 308 کلینیک با 350 پرسنل زبده به طور مستقیم و 48 هزار مرکز درمانی طرف قرداد به صورت غیرمستقیم مشغول خدمات دهی به مردم هستند.

وی با اشاره به پرداخت 70 تا 90 درصد هزینه های خدمات درمانی توسط سازمان تأمین اجتماعی گفت که سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان مطالبات طرف های قرارداد این سازمان پرداخت و به روزرسانی شده و در حال حاضر هیچ یک از این مجموعه ها، مطالبه معوقه ندارند.

حسین قناعتی استاد دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان این که نظام پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس بهترین دوران خود را تجربه کرد، از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این زمینه و بازنگری در مدیریت کلان حوزه پزشکی شد.

شمس الدین حجازی استاد دانشگاه علوم پزشکی قم از توجه به اصل پیشگیری و احیای حقوق عامه به عنوان فتح الفتوح تحول در نظام قضایی در دوره ریاست آیت الله رئیسی یاد کرد و لزوم تقویت نظارت در حوزه سلامت و مدیریت علمی و غیر سیاسی این حوزه را ضروری دانست.

داریوش چیوایی از پژوهشگران حوزه سلامت هم در این نشست با تأکید بر توجه به اصل پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان خواستار پررنگ شدن نقش نهادهای مرتبط با جامعه پزشکی در رسیدگی به تخلفات این حوزه شد و با اشاره به ایرادات نحوه تعیین تعرفه ها از سوی سازمان نظام پزشکی که آن را موجب افزایش چشمگیر تعرفه ها ظرف 2 سال و تبعیض بین پزشکان بخش دولتی و بخش خصوصی دانست، خواستار توجه بخش های نظارتی به این موضوع شد؛ او همچنین نظارت بر اجرای طرح پزشک خانواده، رفع کمبود پزشک متخصص و حتی عمومی در مناطق محروم و پررنگ شدن نقش پزشکان در اداره امور این حوزه را مورد تأکید قرار داد.

نفیسه حسینی یکتا مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، لزوم توسعه و نهادینه کردن طب سنتی و ایرانی در نظام سلامت را مورد تأکید قرار داد و آن را از بندهای مغفول مانده سیاست های کلان نظام دانست و با تأکید بر لزوم برخورد با افراد مدعی و کلاهبردار که به طب سنتی لطمه می زنند، اعلام کرد تا هفته آینده گزارشی از نتایج تحقیقات و رهاوردهای طب ایرانی در حوزه مقابله با کرونا به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه می شود.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به سخنان حسینی یکتا، خواستار فعال تر شدن اطبای سنتی در برخورد با افراد کلاهبردار در این حوزه شد و تأکید کرد: طب سنتی و ایرانی جایگاه مهمی در نظام سلامت دارد اما اگر فعالیت قانونمندی در عرصه طب ایرانی نشود، فریبکاران وارد عمل می شوند و هم به مردم آسیب می زنند، و هم به جایگاه و اعتبار طب سنتی و اسلامی لطمه وارد می کنند.

محمد پیکانپور پژوهشگر حوزه سلامت در این نشست از انطباق برنامه های نظام سلامت با اسناد فرادستی سخن گفت و دکتر جلیل کوهپایه زاده بر توجه به اصل پیشگیری برای افزایش شاخص های سلامت تأکید کرد و دکتر سجادی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران هم لزوم تعریف دقیق حقوق عامه و تخلفات و جرائمی که آن را مورد خدشه قرار می دهد، مورد تأکید قرار داد.

ناهید خداکرمی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز از لزوم توجه به پیوست های اجتماعی و اقتصادی افزایش جمعیت سخن گفت و تأکید کرد: حرکت جمعیتی بر پایه شرایط اجتماعی شکل می گیرد و بخشی از کاهش جمعیت، ناشی از آسیب هایی چون مهاجرت و کاهش میزان امید به آینده است که باید برای آنها تدبیر جدی شود؛ او همچنین از لزوم هزینه کرد بخش عمده منابع اقتصادی حوزه سلامت در بخش دولتی تأکید کرد.

در ادامه، دکتر فاطمه گیتی نورد به بیان مشکلات مربوط به پزشکان زن از بدو ورود به دانشگاه تا عضویت در هیأت های علمی دانشگاه ها همچون تعهد به عدم فرزندآوری در دوره خدمت و تعهد به عدم استفاده از مرخصی زایمان برای عضویت در هیات علمی پرداخت که آیت الله رئیسی بر لزوم اصلاح ضوابطی تأکید کرد که خلاف سیاست های کلان بوده و مانع از حضور و خدمت رسانی بانوان در حوزه سلامت می شود.

محمد تولایی رئیس انجمن ژنتیک کشور با اعلام «مسائل فامیلی» به عنوان عامل بخش عمده اختلالات ژنتیکی بر لزوم توجه به مشاوره های ژنتیک برای کاهش این آسیب ها تأکید کرد و در ادامه با اشاره به نقش مهم مشاوره در تمام حوزه ها، خواستار استفاده هر چه بیشتر دستگاه قضا از نظرات کارشناسی انجمن های علمی و نخبگان حوزه پزشکی و بهداشت و درمان شد.

ناصر سیم فروش پزشک صاحب نام کشورما نیز در این جلسه با انتقاد از اجرای سیاست های تحدید جمعیت همچون عدم ارائه خدات به فرزند چهارم گفت که در کشور اسلامی نباید بودجه بیت المال صرف مقطوع النسل کردن مسلمانان و به ویژه شیعیان شود اما برخی اقدامات، تهدید کننده جمعیت و نگران کننده است.

وی در همین راستا بر لزوم توجه به تسهیل در ازدواج جوانان، ایجاد مجمع خیّرین جمعیت برای کمک به خانواده های پر جمعیت، ارائه خدمات رایگان به زوج های نابارور، عدم اجرای طرح وازکتومی و ایجاد جایزه جمعیت و اصلاح تابلوهای تبیغاتی «فرزند کمتر، زندگی بهتر» به شعار «فرزند بیشتر، خانواده بانشاط‎ تر» تأکید کرد.

سیم فروش همچنین خواستار توجه دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر حوزه های نظام سلامت به فرهنگ قرآن و عترت شد و اعلام کرد در راستای ارتقاء سلامت معنوی در جامعه پزشکی تاکنون 6 همایش قرآنی در فرهنگستان علم پزشکی برگزار شده و گروه فرهنگ و عترت و سلامت در این فرهنگستان نیز راه اندازی شده است.

عاطفه میرسیدی خبرنگار حوزه سلامت صداوسیما هم در این نشست با اشاره به تلاش ها و زحمات 6 ماهه کادر درمانی کشور برای حفظ سلامت مردم در برابر کووید 19 (کرونا) و شهادت جمعی از مدافعان سلامت، گفت: بر اساس گزارش دادسرای ویژه جرایم پزشکی، از مرداد ماه سال گذشته تا مرداد ماه امسال بر اساس بخشنامه رئیس دستگاه قضا، کلیه پرونده های مربوط به قصور پزشکی در شوراهای اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته که از مجموع هزار و 950 فقره ارجاعی به این شوراها، 770 فقره یعنی معادل 40 درصد آنها منجر به صلح و سازش و بقیه به دادسراها ارجاع شده اند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)