میرنیوز

کلاس دانش‌آموزان مناطق قرمز مجازی است/زمان کلاس‌های غیرحضوری ۳۰ دقیقه

 کلاس دانش‌آموزان مناطق قرمز مجازی است/زمان کلاس‌های غیرحضوری ۳۰ دقیقه 2020-08-19T14:21:30+04:30

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص شرایط آموزش کشور در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: بر طبق آنچه از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ‌ شده، موظف به برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری در مناطق سفید، نیمه‌حضوری در مناطق زرد و غیرحضوری در مناطق قرمز کشور هستیم، بنابراین برنامه آموزشی سال تحصیلی1400-1399 را در سه سناریوی مجزا طراحی و به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان و مناطق ابلاغ کردیم.

یادگیری در کلاس‌های حضوری بیشتر است

وی افزود: تلاش آموزش‌وپرورش برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری است و معتقدیم یادگیری در کلاس‌های حضوری بسیار بیشتر از دوره‌های غیرحضوری است ولی ناگزیر به برگزاری کلاس مجازی در مناطق قرمز از نظر شیوع کرونا هستیم. بنابراین برای این مناطق آموزش را تنها از طریق مجازی یعنی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و برنامه‌های آموزشی تلویزیونی ارائه خواهیم کرد.

کسانی که به شاد دسترسی ندارند اجباری برای عضویت ندارند

وی در خصوص ارائه آموزش و گسترش عدالت آموزشی گفت: وظیفه آموزش‌وپرورش ارائه آموزش به تمام افراد لازم التعلیم در کشور است و همکاران ما در این مورد تلاش‌های زیادی کردند. آموزش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد راهی برای ارائه آموزش از طریق بهترین و برجسته‌ترین اساتید به دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور را فراهم و در حقیقت ما را به عدالت آموزشی در کشور نزدیک کرد اما در این میان برای کسانی که امکان دریافت آموزش از طریق این بستر را ندارند، اجباری در کار نیست و راه‌های جایگزین در نظر گرفته‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای طرح آبا برای بازماندگان از تحصیل از ابتدای سال تحصیلی جدید گفت: این طرح از طریق سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به‌صورت آزمایشی در استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد. در طرح آموزشی «آبا»، دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان می‌توانند از طریق ظرفیت کامپیوتر، مطالب آموزشی که در اینترنت ارائه شده است را دریافت کنند و آموزش ببینند.

تکنولوژی‌های آموزشی را به معلمان آموزش می‌دهیم

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های روز تکنولوژی‌های آموزشی را به معلمان آموزش خواهیم داد، گفت: آموزش‌وپرورش ملزم به ورود و استفاده از بستر فضای مجازی برای آموزش شده بود ولی امکان حضور در این بستر نبود. امروز کرونا به‌نوعی ما را مجبور به ورود و بهره‌گیری از بستر فضای مجازی کرد و معتقدم این بستر ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید برای استفاده صحیح و بهتر از آن به معلمان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) می‌تواند به‌عنوان یک برنامه کاربردی رسمی آموزش، بستری در اختیار همه برای ارائه مواد آموزشی قرار دهد. این بستر ازنظر ارائه برنامه‌ها، محتواها و سیاست‌گذاری آموزشی ظرفیت‌های بالایی ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک نقطه عطف در آموزش کشور محسوب شده است.

حاجی میرزایی در پایان با اشاره به اینکه فرزندان و آینده‌سازان این کشور در دست آموزش‌وپرورش به امانت هستند، بیان کرد: اگر روزی کرونا تمام شود، تلاش می‌کنیم یافته‌های این دوره را به‌عنوان تجربه در دوره‌های بعد به کار بگیریم. اقتضای کار ما این است که باید تمام توان خود را برای منفعت رسانی به نسل آینده به کار ببریم و امانت دار فرزندان مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، وزیر آموزش و پرورش همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص راهکارهای استمرار آموزش در شرایط کرونا اظهار کرد: در شرایط بی‌ثبات امروز و با توجه به شیوع بیماری کووید 19 هیچ راه‌حل قاطعی که به‌تنهایی بتواند جوابگوی تمام نیازها در وضعیت‌های مختلف باشد، وجود ندارد و هیچ تصویر روشنی که بتواند از اتفاقات آینده اطلاع یابیم هم نداریم بنابراین برای شرایط عدم قطعیت کنونی ناگزیر به برنامه‌ریزی متنوع و منعطف می‌باشیم ولی با قاطعیت می‌گویم تمام تلاش آموزش‌وپرورش بر این اساس است که مشکلات احتمالی دانش آموزان حل شود.

وی افزود: نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کرده و استمرار ندهیم تبعات عدم استمرار آموزش برای کشور بسیار زیاد و زیان‌آور است بنابراین باید به استمرار آن بر اساس شرایط و ضوابط خاص فکر کنیم.

پروتکل‌های بهداشتی را به طور حداکثری در مدارس اعمال می‌کنیم

حاجی میرزایی سلامت دانش‌آموز و جامعه را بسیار با اهمیت دانست و گفت: به وزارت بهداشت گفته‌ایم که در تمام مدارس کشور پروتکل‌های بهداشتی را طبق آنچه برای آن منطقه در نظر گرفته‌شده است به‌طور حداکثری اعمال خواهیم کرد.

وی در خصوص نحوه دسترسی یا عدم دسترسی دانش آموزان به اینترنت عنوان کرد: دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور وضعیت‌های متفاوتی دارند و ممکن است دسترسی یا عدم دسترسی به اینترنت داشته باشند. صرف‌نظر از وضعیت دانش‌آموز، آموزش‌وپرورش موظف است دسترسی به آموزش را برای همه دانش آموزان مهیا کند.

تا جایی که می‌توانیم کلاس‌ها را حضوری برگزار خواهیم کرد

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تا جایی که می‌توانیم و باکیفیتی که می‌توانیم کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد، گفت: هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد بنابراین هر جا که ستاد ملی کرونا اجازه دهد با رعایت پروتکل بهداشتی کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برقرار خواهیم کرد.

وی افزود: ولی اگر اجازه برقراری حضوری کلاس‌های درس داده نشود، طبق پروتکل‌های اعلام‌شده از وزارت بهداشت که حضور دانش آموزان را تا 10 نفر در کلاس درس مجاز دانسته است و با در نظر گرفتن شرایط و مساحت کلاس اجازه حضوری بودن را می‌دهد، دانش آموزان را در طول هفته توزیع کرده و هر روز هفته تعدادی از دانش آموزان را به‌صورت حضوری آموزش خواهیم داد. 35 درصد از مدارس ما در مناطقی است که تعداد کل دانش آموزان کمتر از 50 نفر هستند که در آنجا کلاس‌ها را کاملاً حضوری برگزار می‌کنیم. سال گذشته هم در این شرایط کلاس‌ها برگزار کردیم.

زمان کلاس‌های غیرحضوری 30 تا 45 دقیقه خواهد بود

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تفکیک کل محتوای درسی در تمام پایه‌ها توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی انجام‌شده و شرایط تدریس حضوری و غیرحضوری آن به استان اعلام‌شده است، گفت: نمی‌خواهیم هیچ معلمی بیش از ساعات موظف خودکار کند، لذا زمان کلاس‌های غیرحضوری بسیار کمتر از حضوری و در حدود حداکثر 30 دقیقه تا 45 دقیقه است.

بارگذاری محتوای آموزشی تمام پایه‌ها در شبکه شاد جهت دسترسی معلمان و دانش آموزان

وی ضبط و بارگذاری محتوای آموزشی در هر مدرسه به‌طور جداگانه را بسیار وقت‌گیر و مشکل دانست و گفت: آموزش‌وپرورش برای حل این مشکل محتوی درسی را از پایه اول تا دوازدهم و از درس اول تا درس آخر طبق آنچه در بودجه‌بندی درسی سازمان پژوهش بر آن تأکید شده است، تولید و در شبکه شاد قرار داده است تا معلمان از آن استفاده کنند؛ اما تقریباً یک‌سوم دانش آموزان دسترسی به شبکه شاد ندارند بنابراین از 15 شهریور هرروز 4 کانال تلویزیون در اختیار آموزش‌وپرورش برای ارائه آموزش‌ها قرار داده‌ شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: طبق اعلام صداوسیما پوشش شبکه‌های آموزشی تلویزیونی 97.3 درصد است. بنابراین از این شبکه‌ها می توان برای ارائه آموزش‌ها استفاده کرد اما اشکال برنامه آموزشی از طریق تلویزیون یک‌طرفه بودن آن است که برای حل این مشکل قرار شد در این مناطق در هفته یک روز معلمان در مدرسه به‌صورت حضوری حاضر شوند به رفع اشکال دانش آموزان بپردازند. همچنین به شورای مدرسه اختیار داده‌ایم که در چارچوب و اصولی که مطابق بخشنامه برای مدارس فرستاده‌ایم، با توجه به شرایط مدرسه بتوانند برای برنامه حضور دانش آموزان و معلم در مدرسه تصمیم بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موظفیم به همه دانش آموزان آموزش دهیم، تصریح کرد: باید هوشیارانه عمل و به‌طور دائم مسائل را رصد کنیم. در شبکه شاد امکانی مهیا کرده‌ایم که روسای750 منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌طور دائم دسترسی داریم و ارتباط ما با تمام سطوح و در تمام مناطق و 99 درصد مدیران به‌طور زنده و از طریق شبکه شاد برقرار شده است.

اتصال 96 درصد مدارس به سامانه medu.ir تا آغاز سال تحصیلی

حاجی میرزایی گفت: طبق توافق انجام‌شده با وزارت ارتباطات از ابتدای سال تحصیلی جدید 96 درصد مدارس کشور به سامانه medu.ir متصل می‌شوند و تنها 4 درصد مدارس امکان برقراری این اتصال را ندارند که آن را هم تا پایان سال انجام می‌دهیم.

وی گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که مراقب سلامتی فرزندانشان هستیم ولی با این‌همه آموزش تلویزیونی و شبکه شاد را با تمام محتوای آموزشی در نظر گرفتیم و درجایی که دسترسی به شبکه شاد و یا کانال‌های تلویزیونی نباشد، از بسته‌های آموزشی و راهبران آموزشی استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده همه باید باهم همکاری کنیم تا سال تحصیلی برگزار و تداوم یابد؛ بنابراین باید با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به دستورالعمل‌هایی که به استان‌ها رفته است سال تحصیلی جدید را با هوشیاری شروع کرده و پیش ببریم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)