میرنیوز
علی الهیار ترکمن در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مصوبه ستادملی کرونا از ۱۵ شهریور آغاز می شود و سه روش برای آموزش پیش بینی شده است؛ نخست روش معمول یا آموزش حضوری، دوم آموزش مجازی و سوم ترکیبی از این دو که بستگی به شرایط و وضعیت شیوع بیماری دارد.
وی افزود: طبق مصوبه ستادملی کرونا، هرجا شرایط اجازه دهد دانش آموزان به مدرسه می روند اما این حضور به صورت یک روز در میان و البته با رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی مدارس خواهد بود. توزیع سرانه های بهداشتی مدارس را نیز به زودی انجام خواهیم داد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با یک روز در میان شدن حضور، آیا کلاس درس نصف میشود یا به عنوان مثال سه پایه، اول هفته و سه پایه، نیمه دوم هفته به مدرسه می روند؟ اظهار کرد: این موضوع در دستورالعمل آغاز سال تحصیلی پیش بینی شده است. شاید یک مدرسه ابتدایی به لحاظ فضا مشکلی نداشته باشد و بتواند سه پایه را تقسیم کند که شرط آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی اس، اما در جایی نیز ممکن است فضا مهیا نباشد و دانش آموزان را در هر کلاس تقسیم کنند.
الهیار درباره شرایط کاری معلمان نیز توضیح داد و گفت: هیچ تغییری در شرایط کاری معلمان ایجاد نمی شود و معلمی که موظفی اش ۲۰ یا ۲۴ ساعت است، کارش را به روال قبل انجام می دهد و اگر مازاد بر آن خدمت کرده باشد حق التدریس غیرموظف محاسبه و از طریق مدیر مدرسه به او اعلام می شود.
وی افزود: با حق التدریسان آزاد و نیروهای خرید خدمات نیز مانند سابق قرارداد می بندیم و حقوقشان را به طور کامل پرداخت می کنیم. در پرداخت حقوق آنها هم تغییری ایجاد نمی شود و مانند سایر کارمندان ما هستند. چه آموزش حضوری باشد و چه مجازی برای ما آموزش رسمی محسوب می شود و شرایط کاری هم مانند گذشته تعیین و به معلمان ابلاغ می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه محاسبه اضافه کاری معلمان که در سال تحصیلی گذشته نیز ساعات بسیاری را صرف ساخت کلیپ های آموزشی برای تدریس در فضای مجازی کردند گفت: اضافه کاری، مازاد بر ساعات موظف است. معلمی را داشته ایم که در سال های قبل هم برای ارائه مطلبی به دانش آموزان خود متحمل زحماتی می شده اما مبنای قانونی، پرداخت حق التدریس آزاد و اضافه کار، خدمت مازاد بر آن ۲۰ یا ۲۴ ساعت موظفی رسمی معلم است.
الهیار ادامه داد: البته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی محتوای آموزشی لازم را در دست تهیه دارند و در شبکه شاد بارگذاری می کنند و نیاز به اینکه یک معلم کار جداگانه ای برای تولید محتوا انجام دهد، به شدت کاهش می یابد، البته معلمانی هستند که شاید احساس کنند روش خاصی برای تدریس نیاز است که آن را انجام می دهند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
ترافیک سنگین و پر حجم شبانه در معابر و بزرگراههای پایتخت
افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری در بافتهای فرسوده تهران
تاکنون بیش از ٢٥٠٠ تن اقلام زیستی برای مردم مظلوم لبنان ارسال شد
تحقق ۸۶ درصدی بودجه در ۶ ماهه نخست سال
۸ آذر بهعنوان روز کشتار نوزادان غزه توسط رژیم صهیونیستی ثبت جهانی شود
اعظم کریمی سرپرست اداره کل طرح های ملی وفراگیر جوانان شد
تفاوت مدت قرارداد و مدت تعهد چیست؟
واژگونی اتوبوس در محور نجف آباد به تیران ۱۲ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت
هم افزایی نهادها برای حل چالشهای مدیریت بحران تهران ضروری است
قاچاقچی خودرو جگوار به پرداخت ۱۱۴ میلیارد محکوم شد
اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسان رسمی سال ۱۴۰۲
با بهرهگیری از خرد جمعی درصدد اصلاح قانون تسهیل هستیم
پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات مناسب سازی خیابان بهبودی
قاچاقی یک خودرو جگوار به پرداخت ۱۱۴ میلیارد محکوم شد
سرانجام بیمه بافندگان فرش و شاغلین صنایعدستی
جشنواره «خشت بهشت» یک رویداد بسیار بزرگ در حوزه خدمات شهری
واژگونی اتوبوس در محور نجف آباد به تیران با ۱۲ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت
دستورالعمل تأمین مالی و سرمایهگذاری شهرداریها و دهیاریها به زودی ابلاغ میشود
فرهنگ بسیجی مترادف با خستگی ناپذیری است
اکرانهای فرهنگی و نصب سردیس شهدا مایه امید و افتخار برای خانوادههای شهدا
جزئیات دومین جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی «رضایت خودرو طراوت نوین»
فرهنگ بسیجی یک تفکر و مکتب است
راه اندازی ۶ شهردخت جدید تا روز دختر
فروش هزار میلیارد ریالی هنرمندان در نمایشگاه صنایع دستی
تقویت تلاشها برای دسترسی جانبازان شیمیایی کشور به دارو و تجهیزات پزشکی
لزوم اعمال مزد پایه سنوات و مزایای حق تأهل در لیستهای بیمهای از ابتدای دیماه
طلاق در تحصیل کردهها بیشتر است
«سامانه همدم»؛ پیوند سنت و فناوری برای تشکیل خانواده
ماهانه حدود ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان شهری تهران اضافه خواهد شد
فتحی آشتیانی: در ایران به ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور نیاز داریم