میرنیوز

آیت‌الله شب‌زنده‌دار: آینده اسلام و نظام به قضیه مهم "جمعیت" گره خورده است

 آیت‌الله شب‌زنده‌دار: آینده اسلام و نظام به قضیه مهم "جمعیت" گره خورده است 2020-08-01T15:09:53+04:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ تعدادی از فعالان جبهه انقلاب در حوزه علمیه، تحرکاتی را برای ایجاد حساسیت و انتقال دغدغه عمومی به مسئولان نسبت به "بحران جمعیت و کاهش نرخ رشد جمعیت کشور" و از مطالبات رهبر معظم انقلاب آغاز کرده‌اند؛ این فعالان در سلسله ملاقات‌ها و جلسات با مراجع عظام تقلید و برخی از مسئولان دغدغه‌مند، به موضوع بی‌تفاوتی موجود به دغدغه رهبر انقلاب که در قالب فرافکنی، اظهار عجز، اظهار همدردی یا بی‌تفاوتی و اظهار ناامیدی مشاهده می‌شود، می‌پردازند.

سؤال مهمی که در این جلسات مطرح می‌شود، چرایی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مسئولان و نهادهای انقلابی و دولتی نسبت به هشدارهای پیاپی مقام معظم رهبری نسبت به جمعیت است؛ موضوعی مهم و حیاتی که با سرنوشت کشور و نظام اسلامی گره خورده است؛ در همین زمینه فعالان حوزوی و بخشی از نیروهای دغدغه‌مند، جلساتی با مراجع عظام تقلید، فقها، بزرگان حوزه و مسئولان برگزار کردند.

این فعالان جمعیتی در سلسله جلساتی با آیات عظام و حجج اسلام علوی، گرگانی، سیفی، مازندرانی، شب‌زنده‌دار  و رجبی ضمن ارائه گزارش از روند خطرناک کاهش جمعیت، وضعیت فاجعه‌بار سقط صدها هزار جنین در سال، خواستار ورود نهادهای تأثیرگذار انقلابی و حاکمیتی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوه قضاییه، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، سازمان اوقاف، تولیت آستان قدس رضوی(ع)، شورای‌عالی حوزه علمیه، فقهای شورای نگهبان و دیگر تأثیر‌گذاران انقلاب به این موضوع شدند.

آیت‌الله علوی گرگانی: بحث جمعیت به سرنوشت اسلام گره خورده است

آیت الله علوی گرگانی در دیدار با این فعالان حوزوی ضمن انتقاد از کم‌کاری شدید دولت فعلی و مجلس دوره قبل و سایر مسئولان در بحث جمعیت اظهار کرد: ما نیز در این موضوع تذکر داده‌ایم و انتظار می‌رود مجلس قوانین متناسبی تصویب کند.

 وی یادآور شد: شما نیز به مطالبه‌گری خود ادامه دهید و مطمئن باشید این کار و اقدام اثر دارد و ممکن است این کار با تأخیر انجام شود اما خواستن و دنبال کردن مفید است؛ یعنی بحث جمعیت به سرنوشت اسلام گره خورده است.

آیت‌الله سیفی: سقط جنین قتل عمد است

آیت‌الله سیفی مازندرانی نیز ضمن اظهار نگرانی از موضوع جمعیت ابراز کرد: ما در حوزه و مراکز تحقیقاتی و فقهی، تحقیقات فقهی مربوط به سقط جنین و مسائل مربوطه را تنقیح و جمع‌آوری کرده‌ایم و تبدیل به کتاب شده است یعنی در این موضوع برای مجلس و مسئولان حرف علمی و مستدل داریم، ولکن باید نمایندگان و فعالان عرصه حوزه علمیه در انتقال این مطالب به حکومت کمک کنند.

وی ضمن آرزوی موفقیت و تأکید بر ادامه مطالبه‌گری نسبت به قضیه جمعیت خواستار کار رسانه‌ای در این زمینه شد و تأکید کرد: سقط جنین قتل عمد است و دیه آن مشخص است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی در ادامه فتوایی را که یک ماه پیش در این زمینه داده بودند، به جمع ارائه کردند.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار: آینده اسلام و نظام به قضیه مهم جمعیت گره خورده است

آیت‌الله شب‌زنده‌دار نیز با تأکید بر لزوم حل مسئله جمعیت اضافه کرد: مردمی که طالب فرزندآوری هستند باید دشواری‌های ظاهری این نعمت الهی را قبول کنند؛ باید با فرهنگ‌سازی، اقبال مردم به فرزندآوری زیاد شود.

وی ضمن یادآوری دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در قضیه جمعیت، کارهای فرهنگی و مطالبه‌گری را در این زمینه لازم دانست و به برخی از پیامدهای این قضیه اشاره کرد.

این عضو شورای نگهبان در این دیدار متذکر شد: قضیه "جمعیت" به‌اندازه‌ای مهم است که آینده اسلام و نظام به آن گره خورده است و باید به‌صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله رجبی: بی‌تفاوتی به دغدغه انقلاب امری توجیه‌بردار نیست

آیت‌الله رجبی؛ قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو شورای‌عالی حوزه در جلسه با فعالان جبهه انقلاب و مطالبه‌گران بحث جمعیت اظهار کرد: ما از جانب جامعه مدرسین به‌صورت جدی در این قضیه ورود کرده و با مجلس مکاتباتی داشته‌ایم همچنین در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اقدامات و مشوق‌هایی در خصوص جمعیت داشتیم.

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی به دغدغه انقلاب امری توجیه‌بردار نیست و انسان هر چقدر تلاش می‌کند این بی‌تفاوتی را حمل به خیر کند نمی‌تواند.

آیت‌الله رجبی ادامه داد: با روحیه و امیدواری این مطالبه‌گری را ادامه دهید و کمترین نتیجه آن این است که تکلیف شرعی خود را انجام داده‌اید و البته مطمئناً این‌گونه مطالبات نتیجه‌بخش خواهد بود.

خزعلی: عزمی بر اجرای منویات رهبر انقلاب وجود ندارد

 در  ادامه، فعالان و مطالبه‌گران موضوع جمعیت با خانم دکتر خزعلی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به طرح موضوع پرداختند؛ در این جلسه، راهکارهای برون‌رفت از وضعیت موجود در قضیه جمعیت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 در گفتگو با این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که چندین مجموعه فعال در عرصه جمعیت نیز حضور داشتند، افراد به ارائه  نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ مطالبی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت عبارتند از:

ــ لزوم ورود نهادهای غیردولتی مانند کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی(ع) و غیره به موضوع جمعیت.

ــ توجه به راهکارهای فرهنگی و غیرفرهنگی به‌صورت همزمان.

ــ تفکیک موضوعات کوتاه‌مدت از میان‌مدت و بلندمدت و تسریع در پرداختن به مسائل فوری.

- ضرورت ورود نهاد و دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و امنیتی به فاجعه قتل‌عام سقط جنین در کشور.

ــ اشاره به کم‌کاری‌ها و یا سنگ‌اندازی‌های برخی نهادها در موضوع افزایش جمعیت.

ــ نبود عزم جدی میان مسئولان نسبت به اجرای قوانین مربوط به افزایش جمعیت.

در این جلسه، خزعلی ضمن تأکید به لزوم تأسیس کمیسیون یا بخشی مربوط به خانواده در مجلس بر ضرورت مطالبه جدی و صریح نخبگان و عموم مردم از مسئولان در این زمینه تأکید کرد و این مطالبه را یک راهکار قطعی و ثمربخش و روی‌زمین‌مانده دانست.

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمار و ارقام تکان‌دهنده و کارشکنی‌های برخی مسئولان در ترویج فرهنگ فرزندآوری اظهار کرد: سال‌هاست که برخی قوانین در زمینه افزایش فرزند به‌روی زمین مانده است؛ در بحث خانواده و دیگر موضوعات فرهنگی، عزمی بر اجرای منویات رهبر انقلاب وجود ندارد به‌عنوان نمونه 236 قانون مربوط به حجاب مصوب سال 84 همچنان مهجور مانده‌اند.

برای رسیدن به نتایج مطلوب و عملی شدن واقعی مطالبات رهبر انقلاب، مطالبه‌گری از مسئولین در قالب جلسات متعدد دیگر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)