میرنیوز
محمد سالاری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تناقضهای قانونی مربوط به تأمین پارکینگ در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس مفاد طرح تفصیل شهر تهران، تأمین پارکینگ برای همه ساختمان هایی که نسبت به دریافت پروانه ساخت و ساز اقدام می کنند، ضروری است اما بحثی که وجود دارد این است که با وجود این الزام، چرا با مشکل کسری پارکینگ و حضور خودروها در سطح معابر مواجه هستیم؛ چرا این حجم از ترافیک وجود دارد و چرا پارک خودرو در خیابان ها بهویژه در مناطق مرکزی شهر مشکل است؟
وی ادامه داد: در نظریات جدید شهرسازی در دنیا، کشور ما و دانشگاهها مباحثی مطرح میشود مبنی بر اینکه اساساً الزام تأمین پارکینگ برای همه مناطق و پارسلها و تجویز یک نسخه برای همه، درست نیست؛ بر اساس این نظریات، الزام برای تأمین پارکینگ در مراکز شهر یا Downtown (هسته شهر) به نوعی سیاستی است برای تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی و پذیرفتن اینکه خودرو در مناطق مرکزی حضور داشته باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این در حالی است که گفته میشود برای تغییر رویکرد شهرهای دنیا از خودرومحوری به انسانمحوری، مراکز شهر نیازی به تأمین پارکینگ ندارند یا در موارد خاص باید این کار را انجام دهند و در این مناطق حمل و نقل عمومی را در مُدهای مختلف گسترش دهند تا شهروندان برای خرید یا دریافت خدمات در این محدودهها به استفاده از حمل و نقل عمومی روی بیاورند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در مناطقی مانند مناطق 11 و 12 که با بافت تاریخی و میراثی عجین شده، الزاماتی وجود دارد که بر اساس آن باید بناهای تاریخی، حفظ، صیانت و مرمت شوند؛ این در حالی است که این بناها میان بافتهای فرسوده هستند و با توجه به نفوذناپذیری و باریک بودن معابر، بافت این مناطق برای نوسازی و تأمین پارکینگ نیاز به بازگشایی دارد بنابراین از یک سو طرح تفصیلی میگوید باید پارکینگ تأمین شود از سوی دیگر بناهای تاریخی و فرسوده با هم عجیب شدهاند و امکان تعریض معابر وجود ندارد!
سالاری گفت: مجموع این مباحث و تناقضها باعث شده به شهرداری بگوییم در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی نظریات جدید را مورد بررسی قرار دهد زیرا عنوان اینکه حتماً پارکینگ تأمین شود، جواب نداده است البته تأمین پارکینگ باید در مجموعههای بزرگ مقیاس بهویژه در مناطق حاشیهای فراتر از آن چیزی باشد که در طرح تفصیلی تعیین شده است.
وی متذکر شد: دلیل جدی شدن این تعارضات این است که مطالعات تدوین و تصویب طرحهای توسعه شهری که همان طرحهای جامع و تفصیلی هستند، مبتنی بر حمل و نقل عمومی نبوده است؛ وقتی طرحهای مذکور در کشورهای دیگر تدوین میشود، به موازات آن موضوع حمل و نقل عمومی نیز در نظر گرفته میشود، از این رو از شهرداری خواستهایم این نظریات را به کار گیرد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
موزه جواهرات شهاب سنگ افتتاح میشود
«لیلا خسروی» سرپرست ادارهکل موزهها شد
درخواست ایران در اجلاس سازمان ملل در بانکوک چه بود؟
کشف ۹۰ برگه چک سفید امضا و ۳۵ کارت بانکی در مترو
در خواست ایران در اجلاس سازمان ملل در بانکوک چه بود؟
مهمترین کنش سیاسی زنان فلسطینی انتقال فرهنگ مقاومت است
بهرهمندی از ظرفیت نسل جدید در مدیریت شهری تهران
فرهنگ جهاد و شهادت گمشده امروز جامعه ماست
خداحافظی با چادرخوابی خانوادههای شهرستانی در اطراف بیمارستانها
توکلیزاده: رویکرد مدیریت شهری ترویج و توسعه کتابخوانی است
کشف سکههای تقلبی از خودروی بنز با پلاک دستنویس
جریمه دامدار متخلف به علت عرضه خارج از شبکه خوراک دام
سرقت ۱۴۳ هزار دلاری از یک شرکت خصوصی
هشدار جدی پلیس فتا به خریداران در جمعه سیاه
کشف سکههای تقلبی از خودرو بنز با پلاک دستنویس
مهم ترین کنش سیاسی زنان فلسطینی انتقال فرهنگ مقاومت است
توانبخشی به معلولین پا با ربات یک شرکت دانش بنیان ایرانی
افزایش کلاهبرداریهای اینترنتی در بلک فرایدی؛هشدار جدی پلیس فتا به خریداران در جمعه سیاه
برخورد مینیبوس با درخت در خرمآباد ۱۱ مصدوم داشت
۴ ایستگاه مترو تا پایان سال افتتاح میشود
سند ملی میراث فرهنگی تدوین میشود
مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری منصوب شد
رونمایی از اولین دایره المعارف ویژه نابینایان در ایران
سفر عمره گران میشود
نشست پارکینگ مسکونی در محله دارآباد تهران
دروغ بزرگی که کارگاه تولیدی را تعطیل کرد!
فروکش کردن کف پارکینگ مسکونی در محله دارآباد تهران
اعمال قانون بیش از ۲۱ هزار وسیله نقلیه به دلیل پوشش پلاک
مقابله با جاعلین و سوءاستفادهکنندگان از امضای مقامات
کشف لایهای از «عصر مفرغ جدید» در شهر تاریخی ری