میرنیوز
محمد سالاری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تناقضهای قانونی مربوط به تأمین پارکینگ در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس مفاد طرح تفصیل شهر تهران، تأمین پارکینگ برای همه ساختمان هایی که نسبت به دریافت پروانه ساخت و ساز اقدام می کنند، ضروری است اما بحثی که وجود دارد این است که با وجود این الزام، چرا با مشکل کسری پارکینگ و حضور خودروها در سطح معابر مواجه هستیم؛ چرا این حجم از ترافیک وجود دارد و چرا پارک خودرو در خیابان ها بهویژه در مناطق مرکزی شهر مشکل است؟
وی ادامه داد: در نظریات جدید شهرسازی در دنیا، کشور ما و دانشگاهها مباحثی مطرح میشود مبنی بر اینکه اساساً الزام تأمین پارکینگ برای همه مناطق و پارسلها و تجویز یک نسخه برای همه، درست نیست؛ بر اساس این نظریات، الزام برای تأمین پارکینگ در مراکز شهر یا Downtown (هسته شهر) به نوعی سیاستی است برای تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی و پذیرفتن اینکه خودرو در مناطق مرکزی حضور داشته باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این در حالی است که گفته میشود برای تغییر رویکرد شهرهای دنیا از خودرومحوری به انسانمحوری، مراکز شهر نیازی به تأمین پارکینگ ندارند یا در موارد خاص باید این کار را انجام دهند و در این مناطق حمل و نقل عمومی را در مُدهای مختلف گسترش دهند تا شهروندان برای خرید یا دریافت خدمات در این محدودهها به استفاده از حمل و نقل عمومی روی بیاورند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در مناطقی مانند مناطق 11 و 12 که با بافت تاریخی و میراثی عجین شده، الزاماتی وجود دارد که بر اساس آن باید بناهای تاریخی، حفظ، صیانت و مرمت شوند؛ این در حالی است که این بناها میان بافتهای فرسوده هستند و با توجه به نفوذناپذیری و باریک بودن معابر، بافت این مناطق برای نوسازی و تأمین پارکینگ نیاز به بازگشایی دارد بنابراین از یک سو طرح تفصیلی میگوید باید پارکینگ تأمین شود از سوی دیگر بناهای تاریخی و فرسوده با هم عجیب شدهاند و امکان تعریض معابر وجود ندارد!
سالاری گفت: مجموع این مباحث و تناقضها باعث شده به شهرداری بگوییم در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی نظریات جدید را مورد بررسی قرار دهد زیرا عنوان اینکه حتماً پارکینگ تأمین شود، جواب نداده است البته تأمین پارکینگ باید در مجموعههای بزرگ مقیاس بهویژه در مناطق حاشیهای فراتر از آن چیزی باشد که در طرح تفصیلی تعیین شده است.
وی متذکر شد: دلیل جدی شدن این تعارضات این است که مطالعات تدوین و تصویب طرحهای توسعه شهری که همان طرحهای جامع و تفصیلی هستند، مبتنی بر حمل و نقل عمومی نبوده است؛ وقتی طرحهای مذکور در کشورهای دیگر تدوین میشود، به موازات آن موضوع حمل و نقل عمومی نیز در نظر گرفته میشود، از این رو از شهرداری خواستهایم این نظریات را به کار گیرد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳