میرنیوز

جوابیه‌ای که خود تائیدی بر اعتراض شد

جوابیه‌ای که خود تائیدی بر اعتراض شد 2020-07-26T11:38:53+04:30

به گزارش خبرنگار مهر ، روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به گزارش «احیای مرجان های دریایی با مدیریت یک دامپزشک» جوابیه ای را ارسال کرده است که متن این جوابیه با همراه توضیحات مهر در ادامه خواهد آمد:

با سلام و احترام؛

با عنایت به درج مطلبی با عنوان «احیای مرجان های دریایی با مدیریت یک دامپزشک» در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ با کد خبر ۴۹۷۰۷۴۵ در آن خبرگزاری، خواهشمند است دستور فرمائید براساس قانون مطبوعات پاسخ این خبر در همان صفحه منتشر شود.

ادعای احیای مرجان های دریایی با مدیریت یک دامپزشک کذب و بی اساس است

داود میرشکار سرپرست دفتر حفاظت از زیست بوم ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پی انتشار خبر احیای مرجان های دریایی با مدیریت یک دامپزشک را تکذیب و ادعاهای مطرح شده را بی اساس عنوان کرد.

وی گفت: پیرو صورت جلسه کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست به تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۹۱ موضوع جبران خسارت زیست محیطی ناشی از عبور خطوط لوله انتقال گازهای جمع آوری شده سکوهای نفتی داخل دریا و پرهیز از تخریب مرجان ها و اتخاذ تدابیر لازم و ترمیم محیط های آسیب دیده ناشی از اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مجری طرح شرکت نفت فلات قاره به عنوان مجری طرح نسبت تهیه طرح جبران خسارت زیست محیطی با هماهنگی معاونت محیط یست دریایی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظرف مدت یک ماه اقدام کند.

وی با یادآوری اینکه به دلایل نبود اعتبارات کافی برای اجرای پروژه احیاء مرجان های جزیره خارک  در تاریخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ جلسه ای با حضور نمایندگانی از شرکت نفت فلات قاره (طرح توسعه میدان فروزان) در معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و میزان خسارت وارده به منابع دریایی ناشی از فعالیت های نفتی آن شرکت برآورد شد. گفته است: شرکت مزبور با توجه به صورتجلسه کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست موظف به جبران خسارت در قالب پروژه احیاء مرجان های جزیره خارک و نیز اجرای برنامه پایش دوساله شد.

میرشکار گفت: به منظور اقدام ملی پروژه احیاء مرجان های جزیره خارک، معاونت محیط زیست دریایی در تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۲۷ جلسه ای با حضور نمایندگانی از دانشگاه های شهید بهشتی (دکتر شکری)، هرمزگان (دکتر شریف رنجبر)، مشاوران زیست انرژی پارس، کارشناسان و متخصصان محیط زیست دریایی ترتیب یافت که مصوب شد پیشنهاد دهندگان نسبت به تهیه و ارائه طرح نهایی به شرکت نفت فلات قاره با محوریت پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند تا بعد از بررسی و تأیید طرح ها توسط کارشناسان محیط زیست دریایی پروژه احیاء مرجان های جزیره خارک اجرایی شود و شرکت نفت فلات قاره نیز درباره ابهام حقوقی جهت انعقاد قرارداد با مشارکت مجریان بررسی های لازم را به عمل آورد.

وی ادامه داد: شرکت نفت فلات قاره پس از دریافت طرح های پیشنهادی که توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، دانشگاه های شهید بهشتی و هرمزگان و مشاوران زیست انرژی پارس تهیه شده بود، برای اظهار نظر علمی و فنی به معاونت محیط زیست دریایی اسال می کند که طی جلسات متعدد و با حضور نمایندگان یاد شده با رتبه دهی به هر کدام این نتیجه حاصل شد که با توجه به همسطح بودن همه پیشنهادات و تفاوت اندک در جزئیات طرح ها، به منظور بهره بردرای از دانش و تجربه های متخصصان حوزه دریایی طرح احیاء مرجان های جزیره خارک به صورت مشارکتی توسط همه مجریان و با مدیریت پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار انجام شود.

سرپرست دفتر حفاظت از زیست بوم ها و سواحل دریایی با تأکید بر اینکه معاونت محیط زیست دریایی تنها به ارائه مشاوره علمی و فنی به منظور انجام بهتر طرح احیاء و نیز عمل به تعهد اداری برابر نامه دفتر ارزیابی عمل کرده است، گفت: معاونت محیط زیست دریایی در مقام ناظر طرح در انتخاب مجری اصلح همکاری کرده است و همچنان پیگیر اجرایی شدن تعهدات شرکت نفت فلات قاره خواهد بود.

داود میرشکار گفت: جلسه ای به تاریخ ۱۳۹۵.۱۰.۶ در معاونت محیط زیست دریایی با موضوع بررسی نحوه همکاری و تشکیل تیم کاری مشترک اجرای طرح احیاء آبسنگ های مرجانی جزیره خارک و خسارت وارده توسط خط لوله میدان فروزان تشکیل شد که در ابتدا جلسه حاضرین به ارائه نظرات موافق و مخالف خود پرداختند که در این خصوص آقای دکتر شکری نماینده دانشگاه شهید بهشتی ضمن بیان اعتراض خود به کلیات طرح متاسفانه اصل موضوع را به حاشیه برده و با رفتاری ناشایست و غیرمنتظره نسبت به حاضران، جلسه را ترک می کند که در نهایت با جمع آرای حاضرین در جلسه و با تشکیل تیم کارشناسی با اجرای طرح مزیور توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، دانشگاه هرمزگان و شرکت زیست انرژی پارس موافقت شد.

بر اساس این گزارش، پروژه احیای مرجان های جزیره خارک با گذشت چهار سال از شروع اجرای پروژه احیای مرجان های جزیره خارک کماکان پروژه یاد شده از سوی شرکت نفت فلات قاره تامین نشده است و اجرای فاز اول که شناسایی زیستگاه های جزیره و آبسنگ های مرجانی بوده است. توسط پژوهشکده محیط زیست توسعه پایدار و محیط زیست با اعتبار محدودی با نظارت معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و با مشارکت دانشگاه هرمزگان، شرکت زیست انرژی پارس و شرکت نفت فلات قاره آغاز شده است.

در پایان، موارد زیر برای روشن شدن افکار عمومی مورد تاکید قرار می گیرد:

-سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف و اختیارات قانونی ضمن پیگیری موارد تخریب محیط زیست، باید نسبت به مراحل بازسازی و احیا طبیعت که حاصل نحوه عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی است، نظارت کند که این مهم در حال انجام است.

-تمامی مستندات متقن، بیانگر آن است که از ارائه دهندگان طرح، برای حضور در جلسات دفاعیه دعوت رسمی طی نامه شماره ۹۵.۱۴۷۹۲ به تاریخ ۹۵.۴.۲ به عمل آمده است که نماینده دانشگاه شهید بهشتی نیز در جلسات حضور داشته و نسبت به دفاع از پروپوزال ارسالی آن مجموعه، همانند سایرین اقدام کرده است.

-نکته قابل توجه آن است که معترض امروز و گوینده جلسات نمایشی! در آن تاریخ، شخص آقای محمدرضا شکری است که پاسخگوی حضور ایشان در جلسات نمایشی! و عدم پیگیری و مصاحبه ایشان تاکنون بر عهده مخاطبان خبر و نشر دهندگان آن خواهد بود.

-در متن خبر چنین عنوان شده که نماینده دانشگاه شهید بهشتی چند سال پیش پیشنهاد فنی این طرح را به شرکت نفت فلات قاره ارائه کرده و در ادامه به درخواست رئیس وقت پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در سال ۱۳۹۶ پیشنهاد فنی را به ایشان هم ارائه کرده! و رئیس وقت با استفاده از آن پیشنهاد فنی با سایرین وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد کرده است.

اثبات این ادعای حضور شخص آقای محمدرضا شکری، در جلسه دفاع از طرح های ارائه شده با حضور نمایندگان دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه هرمزگان و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در یک روز و در یک مکان واحد در تیر ماه سال ۱۳۹۵ است، ضمن اینکه تمام فرآیندهای دفاع پروپوزال ها و اعلام رسمی پروپوزال نهایی تایید شده به شرکت نفت فلات قاره طی نامه شماره ۹۵.۵۴۴۹۹ به تاریخ ۹۵.۱۲.۱۰ محقق شده است. لذا قضاوت درستی یا نادرستی خبر مذکور با توجه به سوابق موجود به عهده افکار عمومی است.

-در بخشی از خبر اشاره شده که شرکتی که برای اجرای پروژه ورود پیدا کرده هیچ گونه تخصصی در موضوعات مربوط ندارد! که لازم به توضیح است حضور شرکت مشاور همکار پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار بر اساس تاکید کارفرمای اصلی است. در فرآیند ارزیابی های صورت گرفته دارای گواهینامه صلاحیت خدمات مشاوره از سازمان برنامه و بودجه که قابل ملاحظه عموم و همچنین زمینه فعالیت آن محیط زیست و پایه ۲ است و مشمول تعداد کار آزاد بوده است.

ضمن اینکه اساسنامه و رزومه ایشان منعی برای فعالیت موضوع نداشته و تمام بررسی ها توسط کمیته علمی پژوهشکده در چارچوب مقررات و بر اساس وظیفه ذاتی انجام و مورد تایید است و تمامی مفاد قرارداد منعقده برای طرفین لازم الاجرا است.

-ادعای واهی که مدیر اجرایی پروژه یک دامپزشک است؛ کاملا کذب است و به سمع و نظر نشر دهندگان عزیزان می رساند ضمن احترام به تمامی متخصصان و دامپزشکان در هیچ یک از مراحل تهیه پروپوزال دفاع یا اصلاح نهایی، هیچ دامپزشکی از طرف پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار یا مهندسی مشاور که در اسناد قرارداد ابلاغی کارفرما به عنوان همکار پژوهشکده مقید شده است، حضور نداشت است. مجری پروژه دارای دکترای تخصصی اکولوژی دریا و عضو هیات علمی با مرتبه استادی و دارای حدود دو دهه فعالیت علمی در حوزه محیط زیست دریایی است.


 توضیحات ارایه شده توسط میرشکار  حاکی از وقوع تخلف در این طرح است!

۱. در توضیحات ارایه شده برخی از موارد مهم مطرح نشده، مثلا این موضوع که معاونت محیط زیست دریایی در همان سال ۹۴ به صورت مکتوب به شرکت نفت فلات قاره اعلام کرد به دلیل تخریب زیستگاه های مرجانی باید چند ده میلیارد تومان بابت جریمه ضرر و زیان نابودی مرجانها پرداخت کند ولی مشخص نیست که چگونه شرکت نفت فلات قاره (بخش HSE) با معاونت وقت محیط زیست دریایی توافق کرده که از دریافت مبلغ واقعی جریمه (در سال ۹۴) صرف نظر شد و به اجرای طرح احیا و بازسازی با مبلغ بسیار کمتر در حد ۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ و در نهایت ۵.۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ بسنده شد.


۲.آقای میرشکار در متن جوابیه اعلام کرد به منظور اقدام ملی پروژه احیاء مرجان های خارک، معاونت محیط زیست دریایی در تاریخ ۲۷.۴.۱۳۹۵ جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های شهید بهشتی و هرمزگان و شرکت زیست انرژی پارس برگزار کرده  ولی سابقه قبلی آن که منجر به این جلسه شد را توضیح ندادند، در حالیکه واقعیت این است که چند ماه قبل از این تاریخ، معاونت وقت محیط زیست دریایی سازمان با برگزاری جلسه ای نمایشی با حضور مسوول بخش HSE شرکت نفت فلات قاره تنها یک شرکت (مشاورین زیست انرژی پارس) را به عنوان تنها مجموعه دارای تخصص و توانایی اجرای طرح مطرح کردند و در همان جلسه تا آستانه تایید شرکت مذکور پیش رفتند که با اعتراض برخی از کارشناسان و نماینده دفتر بازرسی سازمان مبنی بر غیر قانونی بودن این روند و عدم برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی و معرفی تنها یک شرکت (که اصلا هیچگونه تخصص و تجربه ای در این زمینه ندارد)، از تایید شرکت مذکور جلوگیری شد. ولی همچنان برای واگذاری طرح به شرکت مذکور تلاش شد و در این مرحله معاونت وقت محیط زیست دریایی، پژوهشکده محیط زیست را وارد کرد و در جلسه بعدی پژوهشکده محیط زیست به عنوان مدعی اجرای طرح اعلام حضور کرد که در آن جلسه نیز با مخالفت شدید برخی از کارشناسان و نماینده دفتر بازرسی مواجه شد و بر لزوم برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی تاکید شد و گفته شد پژوهشکده و شرکت زیست پارس انرژی هیچگونه تخصص و تجربه ای در زمینه آبسنگ های مرجانی و احیا مرجانها ندارند. 

بعد از این اتفاقات و اعتراض ها، دکتر شکری از موضوع چنین طرحی مطلع شده و به معاونت محیط زیست دریایی و بخش HSE شرکت نفت فلات قاره اعتراض کرد که چرا می خواهید چنین طرح مهم و کاملا تخصصی را به صورت بی سر و صدا و بدون فراخوان عمومی به یک شرکت غیر متخصص واگذار کنید. 

در واقع بعد از اتفاقات فوق الذکر و اعتراض ها، معاونت محیط زیست دریایی به ناچار جلسه ۹۵.۴.۲۷ را تشکیل داد ولی همچنان هدف و نیت آنها واگذاری طرح به شرکت زیست پارس انرژی بود که حالا با آشکار شدن وضعیت شرکت مذکور و برنامه واگذاری طرح به آن شرکت، در مرحله جدید پژوهشکده محیط زیست وارد نقشه شد. 

جالب تر اینکه با وجود تاکید برخی کارشناسان مبنی بر لزوم برگزاری مناقصه و فراخوان، باز هم این کار انجام نشد و حتی برخی از کارشناسان متخصص که به این روند غلط اعتراض کردند، توسط معاونت محیط زیست دریایی حذف شده و در جلسات بعدی دعوت نشدند. 

نکته مهم دیگر ورود دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست به این موضوع است که در همان سال ۱۳۹۵ طی نامه ای به معاونت محیط زیست دریایی ضمن درخواست ارایه توضیحات در مورد ابهامات موجود اعلام کرد، صدور هرگونه تاییدیه و عقد قرارداد با این وضعیت مجاز نیست و تا تعیین تکلیف طرح اقدامی انجام نشود.

۳. در این جوابیه اشاره شده همه طرح های پیشنهادی از دانشگاه های شهید بهشتی، هرمزگان و مشاوران زیست انرژی پارس دریافت و رتبه بندی و امتیاز دهی شد و همه پیشنهادات فنی هم سطح بود، سوالی که مطرح است اینکه چطور کارشناسان متخصص که از ابتدای بررسی و داوری طرح دعوت شدند در روند بررسی پیشنهادات فنی حذف شدند و دیگر از آنها نظرخواهی نشد؟ چطور ممکن است پیشنهاد فنی متخصص زیستگاه های مرجانی با بیش از بیست سال سابقه تحقیق و پژوهش و بررسی های میدانی زیر آب و با بیش از  ده ها مقاله با کیفیت در مجلات تخصصی در مورد آبسنگ های مرجانی با پیشنهاد فنی شرکت غیر مرتبط بدون هیچگونه تخصص و تجربه در زمینه آبسنگ های مرجانی هم سطح باشد و امتیاز مشابهی داشته باشند؟

 جواب این سوال و علت هم سطح اعلام کردن پیشنهادات فنی کاملا مشخص است. ضمن اینکه برای مشخص شدن موضوع پیشنهاد می شود همان پیشنهادات فنی مجددا توسط یک تیم متخصص بی طرف ارزیابی و امتیازدهی شود.

۴. سرپرست دفتر حفاظت از زیست بوم ها و سواحل دریایی تاکید کرده است معاونت محیط زیست دریایی تنها به ارایه مشاوره علمی و فنی به منظور انجام بهتر طرح احیاء و عمل به تعهد اداری برابر نامه دفتر ارزیابی اقدام کرده ، در حالیکه عملا بر انتخاب تک گزینه مطرح شده (شرکت زیست پارس انرژی) اصرار داشته و علی رغم اعتراض مکرر کارشناسان و متخصصین و دفتر بازرسی، همچنان این شرکت را در کنار پژوهشکده محیط زیست در قرارداد و طرح مذکور حفظ نموده و نفرات مد نظر خود را وارد پروژه کرده است.

۵. در خصوص ادعای مطرح شده نسبت به اعتراض دکتر شکری در جلسه بررسی طرح لازم به توضیح است مسئولین معاونت دریایی در جلسه مذکور اصرار داشتند مدیریت این طرح تخصصی با محوریت پژوهشکده محیط زیست و با مشارکت شرکت زیست انرژی پارس صورت پذیرد و نماینده دانشگاه شهید بهشتی به عنوان فردی با تجربه بیش از بیست سال در زمینه آبسنگهای مرجانی زیر نظر پژوهشکده محیط زیست که فاقد تخصص است در این طرح فعالیت کند. اعتراض شکری در جلسه مذکور نسبت به تحمیل مجموعه های فاقد تخصص و غیر مرتبط در چنین طرح تخصصی بود که قطعا اتخاذ چنین رویه ای موجب اتلاف منابع مالی و عدم موفقیت طرح می شود. 

۶. در خصوص ارایه پیشنهاد فنی به سرپرست پژوهشکده محیط زیست منظور همان سال ۱۳۹۵ بوده که به اشتباه در خبر ۱۳۹۶ تایپ شده است. تاریخ دقیق ارسال پروپوزال دکتر شکری به بادام فیروز رییس وقت پژوهشکده محیط زیست مورخ هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵ است. لذا مشخص شد تمام مطالب ارایه شده در جوابیه تلاشی برای انکار واقعیت ها بوده و حالا باید پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی ارایه کنند و قضاوت با افکار عمومی خواهد بود.

۷. نکته بسیار قابل توجه و تامل اینکه میرشکار در بخش های انتهایی جوابیه در توجیه عدم تخصص شرکت زیست پارس انرژی در موضوع آبسنگ های مرجانی و احیاء آن، تاکید کرده اند حضور شرکت مذکور در این طرح به عنوان همکار پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، بر اساس تاکید کارفرمای اصلی (یعنی بخش HSE شرکت نفت فلات قاره) است. بدین ترتیب خود وی در این جوابیه عدم ارتباط و تخصص شرکت مذکور را تلویحا تایید و اقرار کرده که حضور این شرکت بر اساس تاکید کارفرمای اصلی (شرکت نفت فلات قاره) است. این توضیحات وی به خوبی تخلف صورت گرفته در عدم برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی و تحمیل شرکت غیر مرتبط و فاقد تخصص و تجربه را مشخص و ثابت می کند. به طوری که حتی بعد از اعتراض کارشناسان و نمایندگان دفتر بازرسی همچنان این روند غیر قانونی ادامه یافته و شرکت مذکور در طرح باقی مانده است. ضمنا سوال اینجاست اگر هدف مشارکت دادن شرکت های مشاور بخش خصوصی در این طرح بود چرا به صورت فراخوان عمومی نسبت به ارزیابی توانایی همه شرکت ها اقدامی صورت نگرفت و تنها شرکت زیست انرژی پارس که فاقد تخصص و تجربه عملی و علمی  در این مورد است به این طرح تحمیل شد؟

۸. در ادامه توضیحات در دفاع از شرکت زیست پارس انرژی، میرشکار اعلام کرده اساسنامه و رزومه این شرکت منعی برای فعالیت در این موضوع نداشته و تمام بررسی ها توسط کمیته علمی پژوهشکده در چارچوب مقررات و بر اساس وظیفه ذاتی انجام و مورد تایید است ! که این مطالب ذکر شده علاوه بر ضد و نقیض بودن با مطالب قبلی مبنی بر تاکید کارفرمای اصلی جهت ورود این شرکت، موجب تعجب است که چگونه شرکتی بدون هیچگونه تخصص و تجربه و سابقه در خصوص آبسنگ های مرجانی رزومه ایشان تایید شده و طبق گفته وی توسط کمیته علمی پژوهشکده بررسی و تایید شده است.
 سوال بعدی که مطرح می شود این است که خود پژوهشکده محیط زیست بدون حتی یک متخصص در زمینه زیستگاه های مرجانی چگونه به این طرح راه پیدا کرده و کمیته علمی پژوهشکده محیط زیست بدون حتی یک متخصص در این زمینه چگونه این شرکت غیر مرتبط را تایید کرده است؟ که البته پاسخ این سوال را قبلا میرشکار در توضیحات این جوابیه اعلام کردند که همان تاکید کارفرمای اصلی جهت حضور شرکت مذکور است. در واقع طبق توافقات نانوشته و با توجه به اعتراض کارشناسان طرح به پژوهشکده محیط زیست واگذار می شود و با شرط حضور شرکت زیست پارس انرژی.

۹.لازم به ذکر است در جلسه بررسی طرح، رئیس پژوهشکده محیط زیست و همکارانش با تخصص دامپزشکی حضور داشتند که فاقد تجربه و دانش در خصوص آبسنگ های مرجانی اند. 

۱۰. در مجموع با توجه با توضیحات ارایه شده در جوابیه اخیر سرپرست دفتر حفاظت از زیست بوم ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست (داود میرشکار)، وقوع تخلف مبنی بر عدم برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی و واگذاری سوال برانگیز و جهت دار طرح به مجموعه ای غیر مرتبط و فاقد تخصص علی رغم اعتراض کارشناسان و بخش های نظارتی، کاملا مشهود و آشکار است. پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی و حتی عدم پاسخ گویی به درخواست ها و عدم اجازه ورود متخصصین به این طرح مهم و کاملا تخصصی کاملا مشهود است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)