میرنیوز

اوضاع اصلا خوب نیست/ بستریها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست

اوضاع اصلا خوب نیست/  بستریها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست 2020-07-26T11:02:16+04:30

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، با بیان اینکه اوضاع اصلا خوب نیست، به طوری که در استان خراسان رضوی افزایش ابتلای ۳۰۰ درصدی داشته ایم، گفت: بر همین اساس هم با نظر وزیر بهداشت چند نفر از معاونان و مدیرکل های وزارت بهداشت به این استان سفر داشتند. در عین حال دانشگاه علوم پزشکی استان هم به خوبی عمل می کنند، اما با این حال شرایط در این استان بغرنج است. تقریبا کل کشور وضعیت قرمز دارد، برخی استان ها که قرمز نیستند، یک میلیون نفر جمعیت دارند. بنابراین وضعیت قرمز و در حال هشدار است.

مراقب کودکان باشید

وی افزود: وقتی یک بیماری ویروسی و عفونی ایجاد می شود، روندی افزایشی دارد. بر این اساس مردم می ترسند و میزان حضور مردم در جامعه بر اساس این افزایش ترس، شدیدا کاهش پیدا می کند و بیماری نیز به تبع این موضوع کاهش پیدا می کند. مانند اتفاقی که حوالی اردیبهشت ماه در کشور ما رخ داد. حال بعد از کاهش بیماری ترس مردم شروع به کاهش می کند و مجددا حضور در اجتماع بالا می رود و دوباره بیماری و مرگ و میر ناشی از آن افزایش می یابد. این سیکل قابل تکرار است. مردم باید مراقب باشند، از کودکان شان مراقبت کنند. زیرا کودکان هم می توانند مبتلا شوند. از طرفی یک قسمت از کاهش ترس هم ناشی از این است که عده ای مبتلا شده اند و تصور می کنند که ایمن شده اند، اما شفاف می گویم که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که افرادی که مبتلا شده اند، ایمنی کامل پیدا کرده اند.

تا زمانی که بستریها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست

حریرچی ادامه داد: در اسفند و فروردین میزان بستری در کل کشور بسیار زیاد شد، اما سپس روند کاهشی را حفظ کرد و اکنون مجددا روندی افزایشی دارد. به طوری که میزان بستری ما از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۵ نفر است و روزانه تقریبا ۴۰۰۰ نفر فرد مشکوک و یا کرونا مثبت را بستری می کنیم تا زمانیکه ابتلا و بستری صعودی است، دو تا سه هفته بعد مرگ های ناشی از بیماری نیز افزایش می یابد. زیرا پنج تا ۱۰ درصد افرادی که در بیمارستان بستری می شوند، فوت خواهند کرد. تا زمانیکه بستری کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست.

چاقی از ریسک فاکتورهای کروناست

وی با بیان اینکه میزان مرگ های ما بسیار ناراحت کننده است، گفت: روزی ۲۰۰ مرگ، یعنی ۲۰ درصد موارد مرگ روزانه در کشور. بر این اساس اکنون از هر ۵ فوتی که در کشور اتفاق می افتد، یکی مربوط به کروناست. این واقعیت امروز ماست و تا زمانی که مسائل بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت نکنیم، حل نمی شود. فکر نکنیم که کرونا برای همسایه است. ۷۰ درصد مردم ما یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند و ۳۰ درصد لاغرند و یا وزن نرمال دارند. در بالغین ۱۴ درصد دیابت دارند و ... افراد عادی که چاق هستند هم می توانند مبتلا شوند. چاقی یکی از ریسک فاکتورهای کروناست و ثابت شده که هر یک کیلوگرم  کاهش وزن، یک درصد احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد.

۶۰۰ بستری روزانه در تهران

تهران منبع پخش کرونا به کل کشور

حریرچی درباره وضعیت تهران، گفت: بستریهای تهران در فروردین رو به سقوط نهاد، اما اکنون بستری روزانه جدید روزی ۶۰۰ مورد است. همچنین در تهران حدود  ۴۵۰۰ بستری روز تخت داریم. باید توجه کرد که تا زمانیکه این روندها افزایشی است، مرگ و میر نیز افزایشی خواهد بود. کرونا آینه عمل ماست، هر رفتار نامناسب بهداشتی ما ۵ الی ۷ روز بعد خودش را در حوزه سرپایی نشان می دهد، دو الی سه هفته بعد در بستری و چهار الی شش هفته بعد در مرگ و میر خودش را نشان می دهد. اکنون تهران منبع پخش بیماری به کل کشور تبدیل شده است و چرخش زیاد است؛ به ویژه در شهرستان های اطراف تهران مانند البرز و بعد هم شمال و... و. . هر کسی که از تهران به شهرهای اطراف در رفت و آمد است، می تواند افراد دیگر را آلوده کند.

معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: دو کشوری که شدیدا در آمار کرونا بالا می روند، آمریکا و برزیل هستند که ناشی از رهبری سیاسی این کشورهاست. آمریکا با نزدیک ۴ درصد جمعیت جهان اکنون در کرونا ۲۲ درصد مرگ و میر جهان را دارد.

حریرچی با اشاره به تشدید بازرسی ها در کشور، گفت: از ۲۲ تا ۳۱ تیر ماه ۵۴۷ هزار مورد از مراکز صنفی را بازرسی کردیم و تا کنون ۲۱ درصد را بازرسی کردیم، اما فقط ۷۰۰۰ نفر نیرو داریم. در حالی که فقط ۲.۵ میلیون واحد صنفی ثبت شده داریم. بر هیمن اساس از مردم و صنوف می خواهیم که به ما کمک کنند. از ۲۲ تا ۳۱ تیر ماه ۱۷۱۴ مورد واحد متخلف را پلمب کردیم. در تهران هم ۲۳۵ واحد پلمب شده است.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب ها

وی افزود: درباره رعایت پروتکل های بهداشتی برخی مراکزی که وضعیت نامناسبی داشتند، وضعیت شان بهتر شده است. به طوری که رعایت پروتکل ها در ادارات و سازمان ها به ۷۹درصد، آرامستان ها به ۸۰ درصد، رستوران ها ۷۷ درصد، رسیده و  وضعیت در دفاتر پیشخوان هم بهبود داشته است. در داروخانه ها رعایت پروتل های بهداشتی ۲۷ درصد بوده است. متاسفانه پاساژ گردی هم وجود دارد. در عین حال متاسفانه رعایت پروتکل ها در مطب ها در حد ۱۰ درصد و ۹ درصد است. در این زمینه با سازمان نظام پزشکی مکاتباتی داشتیم و درخواست کردیم که رعایت کنند. در بخش دولتی جامعه پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی مان، حماسه آفریدند و شهید، مبتلا و جانباز دادند. اما تعدادی متاسفانه در مطب های خصوصی موارد را رعایت نمی کنند.

وضعیت استفاده از ماسک در کشور

معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت استفاده از ماسک در کشور، گفت: طبق ارزیابی هایی که از ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت ماه انجام شده است، در شاغلین ادارات و بانک ها ۸۵ درصد، مردم در وسایل نقلیه عمومی ۷۴ درصد و مردم در مراجعه به واحدهای صنفی ۶۷ درصد ماسک می زنند. البته میزان استفاده از ماسک در کشور از ۲۲ درصد به ۵۰ الی ۶۰ درصد افزایش یافته است، اما کافی نیست. باید توجه کرد که در سنگاپور ۹۲ درصد مردم ۵ ماه است که ماسک می زنند، در چین ۸۸ درصد و در ویتنام ۸۷ درصد از مردم ماسک می زنند. کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و ... بالای ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند. در عین حال طبق پروتکل ها ۹۵ درصد مردم هنگام خروج از خانه باید ماسک استفاده کنند و نیازی هم نیست که ماسک سه لایه و N۹۵ و... استفاده کنند، بلکه می توانند از ماسک خانگی استفاده کنند.

سیاستی برای ایمنی گله ای وجود ندارد

حریرچی درباره رفتن به سمت ایمنی جمعی در کشور، گفت: هیچ برنامه و توصیه و سیاستی مبنی بر اینکه به ایمنی جمعیتی یا ایمنی گله ای برسیم، از طرف دولت وجود ندارد. کشورهایی مانند انگلیس و سوئد هم که به این سمت رفتند، شکست خوردند. ما با آبله و سرخک بیش از ۱۰ تا ۱۵ قرن درگیری داشتیم که از طریق ذرات هوایی منتقل می شدند و هیچ گاه برایشان ایمنی جمعی ایجاد نکردند تا زمانیکه واکسن برایشان ساخته شد. همچنین برای ایدز و مالاریا هم هنوز بشر موفق نشده که واکسن بسازد.

حداقل تا یک سال خبری از واکسن نخواهد بود

وی افزود: متاسفانه تصور می کنیم که واکسن ساخته می شود و تمام می شود. در حالی که هیچ اعتباری در این باره وجود ندارد و حداقل تا یکسال خبری از توزیع عموم واکسن در دنیا نخواهد بود. در عین حال شک هم وجود دارد که برای ویروسی که ایمنی چند ماهه می دهد، چند بار در سال باید واکسن زد و آیا ایمنی دائمی می دهد یا خیر و شرکت ها هم بیشتر به دنبال پول هستند. در زمینه واکسن آنفلوآنزا در حال کار هستیم و هم تولید داخلی ما در این سال به عرصه می رسد و هم قرارداد بستیم که از کشورهای مختلف وارد شود، اما نمی دانیم که با تحریم های ناجوانمردانه ای که وجود دارد، اوضاع چگونه می شود.

حریرچی درباره دارو درمانی کرونا نیز گفت: با تاکید می گویم که هیچ دارویی که تاثیر معنی داری بر روی این ویروس منحوس بگذارد، وجود ندارد. داروی فاویپیراویر که مردم برایش چند میلیون می دهند، ثابت شده هیچ تاثیری نداشته است. در عین حال باید توجه کرد گاهی یکسری افراد شیاد ادعای دارو می کنند و گاهی افراد ساده و نادان هستند. ۹۵ درصد افراد مبتلا به کرونا خود به خود بهبود می یابند. ۹ درصد بستری ها هم خودشان خوب می شوند. هیچ داروی گیاهی یا طب سنتی و شیمیایی بدون تجویز پزشک نباید استفاده شود. حتی رمدسیویر هم که اخیرا اعلام شد، در یک مرحله از بیماری حداکثر ۲۰ درصد تاثیر دارد و برای کسی که به ای سی یو می روند و لوله گذاری می کنند، هیچ تاثیری ندارد. مردم به دنبال این داروها نروند و از بیرون آن ها را خریداری نکنند. زیرا امکان تقلب در این داروها زیاد بوده و در عین حال تاثیری ندارند.

وی درباره برگزاری مراسم محرم نیز گفت: کسانی که تریبون دارند، حرفی نزنند که بعدا خجل شوند. دین متولی دارد و مقاماتی مانند رهبر و مراجع تقلید سلامت مسلمانان را اولویت قرار می دهند و سلامت را با محرم خواهیم داشت. اجازه دهید که سیاست گذاران تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)