میرنیوز

آتش‌نشانی؛ دائم بر آب و آتش زدن است

آتش‌نشانی؛ دائم بر آب و آتش زدن است 2020-07-25T08:02:15+04:30

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ٢٠:٣۵ پنجشنبه دوم مرداد ماه بود که خبر وقوع حریق در یک مغازه واقع در خیابان شوش، خیابان صابونیان به سامانه ١٢۵ آتش نشانی اطلاع داده شد، ستاد فرماندهی مانند ده ها ماموریت و عملیات روزانه، آتش نشانان سه ایستگاه با کمترین فاصله زمانی را به محل حادثه اعزام کرد و دقایقی بعد عملیات اطفای حریق آغاز شد. همه چیز می‌رفت که مانند دیگر حوادث پایتخت به اتمام برسد تا اینکه در حین عملیات و در شرایطی که آتش نشانان به کانون آتش نفوذ کرده بودند، مرتضی حیدری، آتش‌نشان ۳۶ ساله ایستگاه ۹۱ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به چاهک بالابری که به زیرزمین راه داشت، سقوط کرد.


مرتضی حیدری به شدت دچار آسیب دیدگی شد و بلافاصله از سوی همکارانش به بیرون منتقل شده و تحویل عوامل اورژانس شد. او به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد، اما اقدامات درمانی نتوانست جانش را نجات دهد و دقایقی بعد مرتضی حیدری فوت شد تا پس از آن به عنوان شصتمین شهید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شناخته شده و عنوان شهید پیش از نامش قرار بگیرد.

آتش نشانان برسرعهد خود با مردم هستند


شهادت شصتمین شهید آتش نشانی بهانه‌ای شد تا تعدادی از آتش نشانان درباره شغلشان بگویند. سید جلال ملکی را شاید بتوان یکی از معروف‌ترین آتش نشانان تهران دانست، او صرف‌نظر از جایگاه سخنگویی که برای آتش نشانی تهران دارد، سال‌ها به عنوان آتش نشان هم فعالیت کرده. ملکی درباره این شغل می‌گوید: « هنوز که بیش از دو دهه از ورود من به آتش نشانی می‌گذرد، نمی‌دانم می توان آتش نشانی را شغل نامید یا خیر. شغل شاید از آن جهت که همکاران ماهانه مبلغی را به عنوان حقوق می گیرند معنا داشته باشد، اما از سوی دیگر من کمتر شغلی را سراغ دارم که یک نفر بداند بعد از هربار به صدا درآمدن زنگ ایستگاه آتش نشانی ممکن است دیگر خانواده اش را نبیند و از این منظر به نظرم نمی توان گفت که آتش نشانی شغل است. بلکه یک عشق و علاقه است.»
او ادامه می دهد:« ممکن است بسیاری از افراد زمانی که به دنبال شغلی مناسب هستند، موقتا در مشاغل مختلفی حضور پیدا کنند تا شغل مناسب خود را پیدا کنند، اما این در مورد آتش نشانی صدق نمی‌کند و من به جرأت می‌گویم تمام آتش‌نشانان چه در تهران و چه درشهرهای دیگر با عشق و علاقه این کار را انتخاب کرده‌اند.»

ملکی در عین حال از برخی بی‌توجهی ها به آتش نشانان نیز گلایه دارد و می‌گوید:« آتش نشانان نشان داده اند که همواره تا پای جان بر سر عهدی که برای حفظ جان و مال مردم بسته‌اند، ایستاده‌اند. ما شاهد آن هستیم که گاهی اوقات آتش‌نشانان ما برای حفظ سرمایه و دارایی یک نفر جان خود را به خطر می اندازند، اما متأسفانه برخی کم‌توجهی ها به آتش‌نشانان وجود دارد چه در مورد حقوق و مزایا و چه در مورد برخی اظهارات و بی‌مهری ها که بعضا از سوی معدود افراد مسئول و برخی از کاربران فضاهای مجازی مطرح می‌شود.»


داوود براتی، آتش نشان بازنشسته و معاون پیشین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ۳۳ سال در آتش نشانی بوده است. او که این روزها همچنان به طور غیرمستقیم با آتش نشانی در ارتباط است، درباره این شغل می‌گوید:« سال ۱۳۶۰ بود که من وارد آتش نشانی شدم، همزمان در رشته مهندسی مکانیک هم در دانشگاه پذیرش شده و ادامه تحصیل دادم، اما هیچوقت فکر نکردم که شغلم را عوض کنم و یا به جز آتش نشان مرا با حرفه و عنوان دیگری بشناسند. به نظر کسی که آتش نشان می شود، عشق به نجات جان انسان ها در او موج می زند و اگر مثلا یک شاخص عددی و کمی برای سنجش ایثارگری آتش نشانان وجود داشته باشد، من مطئنم که این شاخص در آتش نشانان بسیار بالا خواهد بود.»

ریسک کار آتش‌نشانان را بیشتر نکنید


براتی ادامه می دهد:« شغل آتش نشانی شغل پر ریسکی است و این را هر فردی که آتش نشان می شود خیلی خوب می داند. اما گاهی مردم و برخی دستگاه های نظارتی کم‌کاری هایی می کنند که این ریسک بیشتر می شود. مثلا چیدمان نامناسب، تغییر کاربری و ... از جمله این موارد است که هنگام وقوع حوادث ریسک را بیشتر می‌کند و این ریسک مستقیما جان آتش نشانان را به خطر می‌اندازد، مثلا فرض کنید اگر یک انباری آتش بگیرد، اطفای آن چندان کار سختی نیست، اما اگر فردی داخل این انبار را پر از بنزین یا کپسول گاز کرده باشد، ریسک چند برابر می شود. به همین دلیل از مردم میخواهم که برای حفاظت ازجان آتش نشانان که برای آنها جان خود را به خطر می اندازند، بیشتر موارد و دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنند.»


مرتضی آتش‌نشان دیگری است که هنوز ازدواج نکرده، او یکی از آتش نشانان داوطلب در مأموریت‌های برون شهری آتش نشانی هم هست و هنگام سیل سال گذشته چندین بار به همراه آتش نشانان به اهواز و لرستان هم سفر کرده است. او درباره آتش نشان شدنش می‌گوید:« حقوق و مزایای آتش نشانی طوری نیست که بگوییم یک نفر برای این حقوق و مزایا آتش نشان می‌شود. الان یک نفر دلالی پراید هم بکند سودی که به دست می‌آورد خیلی بیشتر از حقوق آتش‌نشان‌هاست؛ اما چیزی که در آتش‌نشانی هست و حداقل من در هیچ شغل دیگری ندیدم، احساسی است که بعد از نجات جان یک انسان یا حتی نجات مال و دارایی یک نفر در آدم ایجاد می‌شود. آن زمان که یک بچه خردسال را از میان آتش به پدر یا مادر می رسانی یا زمانی که تمام سرمایه و حاصل عمر یک بازنشسته را از سوختن نجات می‌دهی، آدم حس سبکی دارد که وصف شدنی نیست، به قول معروف انگار روی ابرها راه می رویم.»


او می افزاید:« اما من گاهی شرمنده مادرم می‌شوم وقتی می‌بینم که موقع عملیات ها چه استرسی دارد و چطور نگران من می‌شود، به هم میریزم، البته او هم ته دلش از کار من راضی است و بارها دیده ام که چطور با افتخار از آتش نشان بودن من می گوید، اما خب برای آنکه استرسش کمتر شود. گاهی چیزی از مأموریت ها  وعملیات ها نمی گویم.»

آتش‌نشانی منبع درآمد نیست


پیام ارکان، آتش نشان دیگری است که  بیشتر در عملیات های جستجو و امداد ونجات فعالیت دارد، او می‌گوید:« اگر بنا بود که صرفا به دنبال یک منبع درآمد ثابت باشیم، خب کارمند، فروشنده یا هر شغل دیگری وجود داشت. اما آتش نشانی عشق می خواهد. گاهی که برای جستجوی یک مفقودی یا نجات فردی که در کوهستان گیر افتاده می رویم، خودم را جای تک تک نزدیکانش می گذارم که چطور هر ثانیه برایشان یک سال می‌گذرد، با تمام وجود و توان دنبال آن فرد می رویم و زمانی که پیدا می‌شود و او را در آغوش خانواده اش می بینیم، انگار تمام دنیا را به ما داده اند.»

ارکان که از غواصان آتش نشانی است، ادامه می‌دهد:« افتخار ما این است که برای نجات جان، خود را به آب و آتش می زنیم، روزهایی بوده که بعد از ساعت ها غواصی برای جستجو و نجات به یک عملیات اطفای حریق اعزام شده ایم. ما گاهی واقعا به آب و آتش می‌زنیم تا جانی را نجات دهیم.»

این آتش‌نشان می‌گوید:« البته ایثارگری آتش‌نشانان تنها محدود به نجات جان انسان‌ها نیست. موارد زیادی بوده که آتش نشانی برای حفاظت از سرمایه و دارایی فردی، خود را به خطر انداخته که گاهی حتی ممکن است خود مالک و صاحب محل حادثه نیز چنین کاری نکند. مأموریت های زیادی هم بوده که آتش نشانان جان حیوانی را نجات داده اند. می‌خواهم بگویم آتش‌نشانان برخلاف محیط کاری خطرناکی که دارند، انسان‌های مهربان و دل رحمی هستند.»


محمد در عملیات اطفای حریق کلینیک سینا هم حضور داشته. او از رفتار برخی از مردم گلایه دارد و می‌گوید:« بعد از حادثه پلاسکو خیلی از مردم تازه متوجه سختی کار ما آتش نشان ها و خطراتی که تهدیدمان می‌کرد شدند؛ اما انگار مدتی بعد بعضی ها فراموش کردند. در حادثه کلینیک سینا بعضی مطالب را خواندم که واقعا قلبم شکست. همکاران ما آنجا مصدوم شدند، دچار دود گرفتگی شدند و در شرایطی که کپسول های اکسیژن می‌توانست مانند بمب منفجر شده و جانشان را به خطر بیاندازد وارد ساختمان شده و هم آتش را خاموش کردند و هم تعداد زیادی از مردم را نجات دادند. آنوقت بعضی ها نوشته بودند که آتش‌نشانان کم کاری کردند. تعداد این موارد کم بود، اما خیلی از ما وقتی آنها را می خوانیم ناراحتمان می کند.»


این آتش نشان ادامه می دهد:« اکثریت آتش نشانان با جان و دل، در مأموریت ها حاضر می شوند که آخرین نمونه آن مرتضی حیدری بود. قبل از آن احسان جامعی هم شهید شد. شهدای پلاسکو و ده ها شهید دیگر این از جان گذشتگی را اثبات می کنند.»


علیرضا آتش نشان جوانی است که به تازگی جذب این سازمان شده است، او می‌گوید:« بعد از حادثه پلاسکو وارد آتش نشانی شدم، اتفاقا آنچه که من را مصمم کرد که آتش نشان شوم همین حادثه پلاسکو بود. یک جا خوانده بودم که اگر شهید نشویم، یک روز خواهیم مرد، پس چه چیزی بهتر از اینکه برای نجات جان مردم جان خود را فدا کنیم، مگر سردار سلیمانی، حاج ابراهیم همت و هزاران شهید ما برای همین مردم و اسلام جانشان را تقدیم نکردند؟ الگوی ما هم همین ها هستند؛ البته ان شاءالله خدا به تمام آتش نشانان عزیز سلامتی و طول عمر بدهد، اما منظورم این است که در این شغل حتی در شهادت هم به روی کسی که عاشق شهادت باشد باز است.»

موضوع مشاغل سخت برای همه آتش نشانان حل نشده است


بهنام از برخی بی‌مهری ها به آتش نشانان گلایه دارد و اظهار می‌کند:« حالا که عزیز و همکاری را از دست داده ایم، دلم نمیخواهد گلایه کنم، اما موضوع مشاغل سخت و برخی موارد هنوز برای همه آتش نشانان حل و  فصل نشده است. با وجود تمام این مشکلات اما آتش نشانان پای کار دفاع از جان مردم هستند. یادم می آید زمانی که امیدعباسی شهید شد و ماسکش را برای نجات جان یک دختربچه داد، خیلی ها در مورد کاری که او کرده صحبت می‌کردند. حتی گفتند امید به کتاب های درسی می آید که البته نمی دانم انجام شده یا نه. اما یک روز در یک مراسم فردی می گفت من نمیدانم کاری که آن آتش نشان برای آن دختربچه کرده را می تواند برای فرزند خودش انجام دهد یا خیر.»


رضا هم آتش نشان است، او صفت جالبی را به آتش نشانان اختصاص داده و می‌گوید:« آتش نشانان شناگران خلاف جریان آب هستند. موقع حادثه اگر دیدید همه مردم به سمت شرق می دوند و دو نفر آن وسط به سمت غرب می دوند، شک نکنید آن دو نفر آتش نشان هستند. ما عادت کرده ایم موقع خطر برعکس غریضه مان کار کنیم. چه کسی را سراغ دارید که وقتی ساختمانی در حال ریزش است، دوان دوان داخل آن برود؟ اصلا کسی را سراغ دارید که مانند همین شهید مرتضی خودمان، وسط آتش سوزی خودش را به قلب حریق برساند؟ بچه های آتش نشان با جانشان بازی می‌کنند تا جان مردم را نجات دهند. خیلی عوارض هم برای ما ایجاد می شود که کسی از آنها نمی گوید. کاش یک پژوهشی انجام شود که ببینیم آتش نشانان چنددرصد از جمعیت کل کشورند و بعد ببینم آیا همین افراد به اندازه میانگین عمر دیگر شهروندان عمر می‌کنند؟ البته با تمام این ها من به شما می‌گویم که آتش نشانی کار عاشقی است، کاردائم به آب و آتش زدن برای نجات دیگری است.»


مرتضی حیدری، آخرین شهید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است، یکی از ۶۰ شهید این سازمان که ۱۷ نفرشان در دوران جنگ تحمیلی و مابقی در حین عملیات های اطفای حریق و نجات به شهادت رسیده اند. او فرزند هفت ساله ای دارد که حالا پدر برایش نه قهرمانی مانند همه پدران برای فرزندانشان که قهرمانی برای یک شهر است.

آتش‌نشانی؛ دائم بر آب و آتش زدن است
آتش نشان شهید مرتضی حیدری


انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)