میرنیوز

دولت برای حل مشکلات حمل‌و‌نقل عمومی تهران نه پول می‌دهد نه اجازه تولید و واردات!

 دولت برای حل مشکلات حمل‌و‌نقل عمومی تهران نه پول می‌دهد نه اجازه تولید و واردات! 2020-07-21T08:25:00+04:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بین 9 معاونتی که در چارت شهرداری تهران وجود دارد، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک یکی از کلیدی‌ترین و با اهمیت‌ترین، معاونت‌های شهرداری محسوب می‌شود که مسئولیت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک پایتخت را بر عهده دارد.

از این رو شناسایی مولفه‌های موثر بر مدیریت حمل و نقل و ترافیک و تعیین اهداف تحقق‌پذیر می‌تواند تأثیرات چشم‌گیری در حل مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی هوا، انضباط شهری و... داشته باشد. 

از زمان ریاست قالیباف در قامت شهردار تهران، تحول قابل توجهی در توسعه حمل و نقل عمومی صورت گرفت اما در دوره جدید مدیریت شهری، شاهد آهنگ کند تداوم توسعه این حوزه که یکی از تأثیرگذارترین اهرم‌ها برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است، بوده‌ایم.

اگرچه تأثیر کمبود منابع مالی را با وجود بی‌مهریهای دولت و افزایش هزینه نمیتوان نادیده گرفت اما با توجه به اهمیت موضوع با "سید مناف هاشمی" که به تازگی مدیریت این مجموعه کلیدی را بر عهده گرفته به گفت‌وگو پرداختیم تا چشم‌انداز و اهدافی که در این حوزه ترسیم کرده را برایمان تشریح کند تا بدانیم در فرصت باقی مانده از مدیریت فعلی شهر تهران، قصد ایجاد چه تغییراتی در پایتخت دارد؛ در ادامه مشروح این گفت‌وگو تقدیم مخاطبان تسنیم شده است:

تسنیم: چشم‌اندازی که برای فعالیت خود تا پایان مدیریت شهری فعلی ترسیم کرده‌اید، چیست؛ چه موضوعاتی را در اولویت اجرا قرار دارید؟

هاشمی: موضوعات زیادی در دستور کار داریم که برخی از آنها را به ترتیب اهمیتشان بیان می‌کنم؛ بنده بیشترین وقت خود را برای مترو خواهم گذاشت زیرا آن را از همه حوزه‌های حمل و نقلی مهم‌تر می‌دانم اما مترو ابعاد مختلفی دارد؛ از مجتمع‌های ایستگاهی که می‌توانند تأمین‌کننده منابع مالی باشند گرفته تا صدور پروانه‌هایی که باید انجام شود.

در این راستا به سرانجام رسیدن قراردادهای مربوط به 630 دستگاه واگن برای مترو، فعال شدن دستگاه های TBM باید برای حفاری وهمچنین تأمین قطعات، تجهیزات، رسیدگی به پیمانکاران از اولویت های مربوط به مترو است. توافق با پیمانکاران را فقط با پول نقد انجام نمی دهیم، در کنار پول نقد از اوراق بهادار یا املاک نیز بهره مند می شوم که بر این اساس هم توافقاتی با قرارگاه خاتم الانبیا که اصلی ترین پیمانکارماست و همچنین سایر پیمانکاران انجام داده ایم.

بعد از مترو که اولویت اصلی ما در بخش تونل، تجهیزات و واگن است، اولویت بعدی به ناوگان اتوبوسرانی اختصاص دارد که مردم استفاده زیادی از آن می‌کنند؛ متأسفانه هم سن ناوگان بالاست و هم با مشکلات زیادی رو‌به‌رو است، همچنین بدهی‌های زیادی دارد و دخل و خرج آن با هم تناسبی ندارد علاوه بر اینکه به این موارد رسیدگی خواهم کرد، برنامه‌ام این است که امسال حداقل یک هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه و حدود یک هزار تا 2 هزار دستگاه را هم اورهال کنیم.

تسنیم: انجام این کارها با منابع شهرداری انجام می شود؟

هاشمی: فقط منابع ما نیست؛ دولت سهم خود را بپردازد یا نپردازد ما از منابع مختلف مانند استفاده از املاک یا پیدا کردن سرمایه گذار استفاده خواهیم کرد؛ شما می‌گویید دولت همکاری نمی‌کند و نمی‌توان چشم‌اندازی متصور بود این در حالی است که در برخی شرایط ما از دولت پول نمی‌خواهیم! به‌عنوان مثال دولت می‌تواند اجازه واردات اتوبوسهای 4-3  ساله برخی کشورها که از اتوبوسهای نوی ما خیلی بهتر هستند را صادر کند ضمن اینکه در این مسیر سرمایه‌گذار نیز داریم بنابراین باید راه را باز کنیم؛ دولت هم پول نمی‌دهد، هم اجازه واردات و هم اجازه تولید!

ما به دنبال حل این مسائل هستیم؛ ما می‌گوییم اگر پول نمی‌دهید، حداقل اجازه واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس بدهید؛ سرمایه‌گذارانی وجود دارند که ارز این کار را تأمین و هزینه این کار را به‌صورت غیرنقد از ما اخذ می‌کنند؛ همه چیز که نباید با پول حل شود!

طبیعتاً اولویت بعدی مربوط به حوزه تاکسیرانی است؛ از حدود80 هزار تاکسی موجود در پایتخت حدود 40 هزار تاکسی سن بالایی دارند؛ علاوه بر اینکه استفاده از تاکسی های فرسوده در شأن مردم تهران نیست، گاهاً شهروندان از نشستن در این تاکسی ها احساس ناراحتی دارند و راننده نیز از این بابت ناراحت است.

تسنیم: مدیریت شهری اصلاً تاکسی را جزو حمل و نقل عمومی حساب نمی‌کند، چطور می‌خواهید به این حوزه ورود و از آن حمایت کنید؟!

هاشمی: دولت اگر به هر راننده تاکسی 70 میلیون تومان وام با اقساط 6 ساله بپردازد، در واقع به این حوزه کمک کرده است؛ بنابراین لازم نیست پولی در این زمینه بپردازد بلکه می‌تواند برای بانکها تکلیفی تعیین کند. دولت به عنوان بخشی از حاکمیت میتواند به بانک مرکزی دستور دهد که تسهیلاتی به 50 هزار راننده تاکسی، ارائه شود یا اعلام کند شهرداری تهران اجازه واردات 10 هزاردستگاه سواری لوکس برقی، بدون عوارض گمرکی، دارد.

شهرداری و شورای شهر نمی خواهند همه این گرفتاری ها روی دوش دولت باشد، بخش خصوصی و راننده اقساط آن را می پردازد اما باید شرایط ارائه این تسهیلات فراهم باشد؛ این موارد نکاتی است که در سه محوری که به آن اشاره کردم، برایمان مهم است.

یکی دیگر از محورهایی که مدنظر دارم مربوطه به حوزه انضباط شهری است؛ در این زمینه با توجه به درخواست های پلیس و تعاملی که با یکدیگر داریم، جلسات خوبی در حال برگزاری است تا در حوزه تخلفات رانندگان به فرهنگسازی و آموزش از طریق ساخت کلیپ و تیزر، مشارکت رسانه ها، صدا و سیما، شکبه های مجازی و غیره بپردازیم و درمرحله بعد با اجرا و اعمال قانون با متخلفین برخورد شود که در همه جای دنیا هم مرسوم است در غیر این صورت همه موتورسوارها تصور می کنند پیاده راه ها متعلق به آنهاست یا خطوط ویژه را برای آنها ساخته ایم در صورتی که اینطور نیست و نه تنها موتورسیکلت ها حق ورود به خط ویژه و پیاده راه را ندارند بلکه از نگاه من انجام این کارها جرم است اما به دلیل اینکه اعمال قانون نمیکنیم، تعداد تخلف زیاد میشود و نمی توان با آنها برخورد کرد پرداختن به این موضوع عظم ملی میخواهد و به طور حتم در دستور کارمان قرار دارد.

در کنار این موضوع رانندگان قانون مدار را تشویق می کنیم، امکانات می دهیم و اگر به سمت استفاده از خودروهای برقی بروند، نگاه ویژه ای به آنها خواهیم داشت.در بخش مربوط به وانت بارها نیز اکر همکاری های خوبی صورت بگیرد با انجام مذاکرات لازم را به آن میپردازیم چراکه بر این باوریم که پایتخت الگویی برای سایر شهرهاست. شهروندان ما، خارج از کشور یا حتی در جزیره کیش به خوبی رانندگی می کنند ولی در تهران هر طور که دوست دارند این کار را انجام می دهند این نشان می دهد هم به فرهنگسازی و هم به اعمال قانون نیازمندیم.

هر ساله یکی از شاخص های برتر بودن کلانشهرها در این است که برای کاهش تصادفات، کشته ها و مجروحین تلاش کرده باشند؛ طبق آماری که چندی پیش معاون راهنمایی و رانندگی کشور به ما داد، بیش از 17 هزار کشته در تصادفات داریم که بخشی از آن به ایراد خودروها، بخشی به وضعیت خیابان ها و بخشی دیگر به رانندگان مربوط می شود. ما باید برای هر سه مورد برنامه داشته باشیم که در این راستا اقداماتی اغاز شده و باید اقداماتی درحوزه آموزش، صدا و سیما، فیلم سازی، مستندسازی، ساخت تیزر و غیره صورت گیرد تا مردم متوجه حق و حقوقشان شوند.

در حوزه IT بیس کردن کارهای خودمان از طریق شرکت کنترل ترافیک و سازمان فاوای شهرداری تهران باید به سمت و سویی برویم که ثبت تخلفاتی با حضور نیروی انسان نباشد و این امر به صورت سیستمی و توسط دوربین ها صورت گیرد علاوه بر این باید به سمتی حرکت کنیم که تخلفات عابران پیاده را مانند عبور از خیابان زمانی که چراغ قرمز است، شناسایی کنیم که البته در برخی کشورهای دنیا هم در حال انجام است. بنابراین ما سعی داریم در حوزه IT کارهایمان را در مترو، اتوبوس، تاکسی، سیستم های کنترلی و ثبت تخلفات خودمان را به روز کنی، هرچند مشکلات مالی زیادی داریم.

تسنیم: برای موتورسیکلتهای برقی چطور؟ در برنامه هایتان برای آن تدبیری اندیشیده شده است؟

هاشمی: درباره تولید داخل و واردات موتورسیکلت های برقی فکر کرده‌ایم و با برخی از تولیدکنندگان نیز جلساتی داشته‌ایم که ادامه خواهد داشت اما هنوز "خبر خوشی" در این زمنیه نداریم! پرداختن به این موضوع همچنین خودروهای برقی جزو برنامه‌های ما است و در تلاشیم تا با تولیدکنندگان داخلی به نتیجه برسیم در غیر این صورت به فکر راهکارهای دیگر خواهیم بود.

تسنیم: در این زمینه به فکر توسعه از طریق تولید داخل هستید در غیر این صورت به گزینه واردات ورود می‌کنید؟

هاشمی: بله! زیرا بر این باوریم که در این روزهای کرونایی و فاصله‌گذاری اجتماعی، خودروهای برقی کوچک و موتورسیکلت‌های برقی خیلی می‌تواند کمک حال مردم باشد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)