میرنیوز

والدین و دانش آموزان و اولویت سلامتی در روزهای کرونایی/ ثبت نام‌های دردسر ساز

والدین و دانش آموزان و اولویت سلامتی در روزهای کرونایی/ ثبت نام‌های دردسر ساز 2020-07-20T11:57:53+04:30

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه: در حالی که این روزها شیوع ویروس کرونا وارد فاز جدیدی شده است و آمار ابتلاء و مرگ ناشی از این بیماری به صورت روزانه خبر از این می‌دهد که جامعه در شرایط دشواری در برابر این بیماری قرار گرفته است، چیزی بیش از تلاش مسئولان برای کنترل این پاندمی لازم به نظر می‌رسد. قبول مسئولیت اجتماعی از سوی شهروندان و اولویت قرار دادن سلامتی از آن جمله است. استفاده از ماسک در اجتماع و همچنین رعایت فاصله گذاری ۲ اصلی است که مادامی که مردم بر رعایت آن اصرار نورزند در شرایطی که عموم فعالیت‌ها در سطح جامعه برقرار است، عملاً همه راه‌های کنترل این بیماری را به بن بست می‌کشاند.

حالا در سطح آموزش و پرورش نیز اکثر فرایندهای جاری برای شروع سال تحصیلی جدید برقرار است. ثبت نام مدارس، سنجش سلامت نوآموزان، برخی آزمون‌ها مثل آموزان آموزشیاران نهضت سوادآموزی، هدایت تحصیلی و… آموزش و پرورش برای پایان دادن به سال تحصیلی گذشته نیز یک ماه مدارس را باز کرد؛ گرچه عنوان شد که استقبال ۱۰ تا ۱۵ درصدی از بازگشایی مدارسی که اختیاری باز شده بودند، صورت گرفت اما برای یک پایان مطمئن دادن به سال تحصیلی مدارس از اردیبهشت باز شدند. امتحانات پایه نهم و دوازدهم نیز به صورت حضوری برگزار شد. آموزش و پرورش اعلام کرد که تمام پروتکل‌های بهداشتی را در این میان رعایت کرده است، هر چند با اطمینان نمی‌توان گفت که چند درصد این پروتکل‌ها رعایت شد و آیا این بازگشایی و امتحانات اثری در شیوع دوباره کرونا در کشور داشته یا نه چرا که هیچ پسا گزارشی از روند این فعالیت‌ها ارائه نشد و از سوی دیگر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم اعتراضی به این موارد نداشت.

طرح سنجش نوآموزان در حال برگزاری است؛ استقبال کم

طرح سنجش سلامت نوآموزان یکی از طرح‌هایی است که از اواسط تیرماه آغاز شد و به دلیل آنچه اهمیت این غربالگری از سوی آموزش و پرورش برای شناسایی کودکان دارای مشکلات شنوایی، بینایی، ناتوان جسمی و حرکتی، اوتیسم و… عنوان شد، در نهایت نیز ستاد ملی مبارزه با کرونا علیرغم مخالفت با برگزاری آزمون‌ها و تجمعات آموزشی و… این طرح را اجرایی دانست و فعالیت‌های پایگاه‌های سنجش ادامه دارد. گفته می‌شود تعداد مراجعه کنندگان برای سنجش سلامت بدو ورود به پایه اول فقط در شهر تهران روزانه ۲ هزار نفر است که در پایگاه‌های مختلف تقسیم می‌شوند و شاید در طول یک روز ۲۰ نفر (دانش آموزان) به یک پایگاه بروند. همچنین پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها رعایت می‌شود.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز ۲۰۰ پایگاه را نسبت به سال گذشته افزایش داده است. زمان سنجش هر نوآموز نیز ۳۰ دقیقه برآورد شده است. البته گفته می‌شود در حال حاضر برخی سنجش‌ها از جمله سنجش شنوایی، دهان و دندان از این مرحله حذف شده است تا زمان کمتری را این سنجش به خود اختصاص دهد اما اینکه حدود ۳۰۰ هزار نفر تا کنون در این طرح ثبت نام کرده‌اند و تا جمعیت یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۰۸ دانش‌آموز که قرار است به گفته معاون آموزش ابتدایی در پایه اول دبستان تحصیل کنند، شمار زیادی هنوز برای ثبت نام هم مراجعه نکرده‌اند و این در حالی است که شروع سال تحصیلی ۱۵ شهریور ماه اعلام شده و قاعدتاً باید ثبت نام‌ها بر اساس سنجش نوآموزان تا آن زمان تکمیل شود. آیا این به معنای آن خواهد بود که یک تجمع برای این سنجش در روزهای آخر زمان تعیین شده خواهیم داشت؟

هر چند این سنجش به نظر می‌رسد که لازم و ضروری است اما از سوی دیگر بسیاری از والدین گلایه دارند که در این شرایط و با توجه به اینکه بچه‌ها باید همراه یکی از والدین در این مراکز حاضر شوند و از سوی دیگر برخی از مراکز نوبت دهی دقیقی ندارند و باعث تجمع در مراکز سنجش می‌شود و عدم رعایت پروتکل‌ها نیز در برخی از این مراکز مورد گلایه است، باید این سنجش‌ها نیز مدتی به تعویق می‌افتاد و کارشناسان می‌گویند آموزش و پرورش می‌توانست در این سال تحصیلی استثنایی، لزوماً همه دانش آموزان را پیش از ورود به مدرسه سنجش نکند و تنها کودکانی که تا این سن از روش‌های دیگر از جمله خود اظهاری والدین برای برخی مشکلات شناسایی شده‌اند، را ملاک ارزیابی قرار دهد و در یک فرصت مناسب‌تر سنجش‌های دقیق‌تری را برای کلاس اولی‌ها انجام دهد. اما از آن جایی که ثبت نام در مدارس دچار چالش می‌شود و همچنین آموزش و پرورش استثنایی در این صورت نمی‌تواند سنجه دقیقی از میزان دخالت برای کمک به کودکان دارای مشکل باشد، احتمالاً رسیدن به یک راه حالی که در این شرایط بحرانی این سنجش‌ها به تعویق بی افتد دور از انتظار است.

در آخرین خبرها اعلام شد که فعالیت مراکز بهداشتی درمانی در خصوص معاینات غربالگری نوآموزان در بدو ورود به مدرسه فعلاً لغو شده است. این در حالی است که اصل این غربالگری‌ها در حال انجام است.

ثبت نام در مدارس بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی

از سوی دیگر موضوع ثبت نام دانش آموزان در مدارس مطرح است. پروسه‌ای که سال‌هاست خصوصاً برای ورودی پایه‌ها به یک پروسه پر رفت و آمد تبدیل شده است. والدینی که در زمان ثبت نام به مشکلاتی مثل اینکه محل تحصیل فرزندشان با محل سکونت همخوانی ندارد، مدارس دولتی برند در مناطق کم هست و متقاضی زیاد، هدایت تحصیلی برای مقطع دهم متوسطه، ثبت نام در مدارس سمپاد که پیش از برگزاری آزمونش باید والدین فرزندان خود را در یک مدرسه پیش ثبت نام کنند و امسال هم که این آزمون به دلیل همین شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی (احتمالاً دو هفته) به تعویق افتاده است، این روزها سرگردانند. از یک سو نمی‌توانند نسبت به تحصیل فرزندانشان بی تفاوت باشند و از سوی دیگر سر درگم میان اینکه کیفیت آموزش در سال دیگر چه خواهد بود و باز از سوی دیگر مشکلات معیشتی و اقتصادی که باعث جا به جایی های زیادی در میان پایه‌ها هم شده است.

گزارش میدانی خبرنگار مهر حکایت از این دارد که این روزها حکایت ثبت نام در مدارس در صورت عدم نظارت دقیق آموزش و پرورش بر تجمع والدین و تسهیل فرایند ثبت نام‌ها می‌تواند خود به یک بحران در شیوع کرونا بی انجامد. گرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های آموزشی را تعطیل اعلام کرد اما بنا به گفته مسئولان آموزش و پرورش ثبت نام در مدارس یک پروسه اداری است و علیرغم تعطیلی تمام فعالیت‌های آموزشی، فوق آموزشی و پرورشی و فرهنگی به صورت حضوری در مدارس، این روزها مدارس چندان هم خلوت نیست خصوصاً اینکه هدایت تحصیلی چالش‌های جدی خود را همچنان دارد.

دانش آموزان و والدینی که گلایه دارند علیرغم اینکه در طرح هدایت تحصیلی امکان انتخاب سه رشته را دارند اما مدارس تنها به گزینه‌های الف و اولویت الف دانش آموزان توجه می‌کند و در این طرح آنچه برای مدارس و مناطق مهم است، نه علاقه و حتی نمرات عملکرد تحصیلی دانش آموزان، که میزان ظرفیت مدارس برای پذیرش در رشته‌های مختلف است. همین والدین نگران از پیدا کردن مدارس خوب دولتی در منطقه و نشاندن دانش‌آموزانشان در رشته‌های مورد نظر خود این روزها سبب تجمعی خارج از انتظار در برخی مدارس شده است که می‌تواند موضوعی نگران کننده برای شیوع ویروس کرونا باشد.

آغاز زودهنگام مدارس در شهریور، راه چاره یا دردسر جدید

اینها در حالی است که آموزش و پرورش هم برای شروع سال تحصیلی کم چالش ندارد. علاوه بر اینکه باید قبل از ۱۵ شهریور تکلیف ثبت نام دانش آموزان، سنجش نوآموزان و توزیع کتاب‌های درسی را مشخص کند، باید آزمون سمپاد برگزار شود، هنرستانی‌ها که دروس مهارتی آنها باید به صورت حضوری برگزار شود و عملاً باید در تیر و مرداد به این مهم می‌پرداختند، فعالیتشان در هاله‌ای از ابهام است، کسانی که امکان ترمیم نمرات خود را به صورت طبیعی در آزمون شهریور داشتند تا هدایت تحصیلی شأن نیز تغییر کند، ظاهراً از این امکان محروم می‌مانند و.... شاید حال باید گفت تلاش برای آغاز زودهنگام مدارس که با توجه به این مساله صورت گرفت که برای آموزش و پرورش فرصتی فراهم کند تا پیش از شیوع موج دوم کرونا که طبق پیش بینی‌ها با شیوع آنفلوانزا سال تحصیلی سختی را رقم خواهد زد، فرصتی برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم کند که گرچه هنوز تکلیف کنترل موج جدید کرونا که کشور را درگیر کرده مشخص نیست اما حالا به نظر می‌رسد شاید آموزش و پرورش نه تنها نتواند از ۱۵ شهریور ماه مدارس را باز کند که با اعلام زودهنگام سال تحصیلی باید در اوج شیوع کرونا برخی فعالیت‌ها مثل ثبت نام و… را نیز سرعت ببخشد.

در این شرایط که به نظر می‌رسد مسئولان آموزش و پرورش نیز راه حلی منعطف‌تر اختیار نمی‌کنند تا هر روز با توجه به شرایط تغییر جهت شیوع کرونا در جامعه، فعالیتی را متوقف یا لغو یا اصلاح کنند، به نظر می‌رسد این والدین و دانش آموزان هستند که باید راهی برای حفظ سلامت خود بیابند. دوری از اجتماع، رعایت فاصله اجتماعی و تذکر و گزارش درباره مدارس و پایگاه‌های سنجشی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند، اولویت دادن سلامتی بر هر امر آموزشی در این شرایط و مواردی از این دست می‌تواند سنجش خوبی برای روزهای آینده باشد که ظاهراً قرار است بیش از آنچه تصور شده با این ویروس زندگی کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)