میرنیوز

دولت هزینه حضور در پایتخت را بپردازد/ نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی

دولت هزینه حضور در پایتخت را بپردازد/ نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی 2020-07-18T13:23:45+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیسیون بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در نشست بررسی مطالبات مدیریت شهری تهران از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی که امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده مهمترین ترین مطالبه مردم در شهر تهران رفع مشکل ترافیک و آلودگی هواست گفت: براساس نظرسنجی‌ها ۸۰ درصد مردم این دو مطالبه را دارند که مرتبط با گسترش با حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: اگر حمل و نقل عمومی آسان، سریع و پاک داشته باشیم و شهروندان در ۵۰۰ متری منزلشان به مُدهای حمل و نقلی دسترسی داشته باشند دیگر خودروی شخصی بیرون نمی‌آوردند و آلودگی هوا کمتر خواهد شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در شرایط کرونا که تجمع در حمل و نقلی باعث شیوع بیشتر می‌شود و حمل و نقل مدرن در شهر تهران از این مساله جلوگیری می‌کند ابراز داشت: در گذشته مساله حمل و نقل بر عهده دولت بود و وزارت کشور مشخصاً عهده دار توسعه خطوط حمل و نقل شهری بود. با تصمیماتی که گرفته شد بنا شد توسعه مترو بر عهده شهرداری باشد و دولت قول داد نیمی از سهم هزینه توسعه مترو را تأمین کند.

وی افزود: برای بلیت مترو بنا بود یک سوم هزینه تمام شده دولت و یک سوم را مردم و یک سوم را شهرداری بدهد در حال حاضر شاهد این هستیم که از این تکلیف قانونی دولت تنها ۳ درصدش را در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ تأمین شده است.

فراهانی گفت: چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان سهم قانونی دولت بوده است و ۱۲ هزار میلیارد طی این سه سال هزینه شده است که از این مقدار ۱۶۶ میلیارد یعنی کمتر از ۳ درصد را پرداخت کرده است و مابقی با وام‌های شهرداری تأمین شده که سبب کند شدن حرکت توسعه مترو شده است.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیتش صرفاً مبلغ ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه در نظر گرفته است گفت: از این مبلغ که یک ریال هم پرداخت نشده است

وی با اشاره به اینکه تأمین واگن هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در برخی خطوط واگن به اندازه کافی ندارم. اظهار داشت: برای تأمین قیمت بلیت از سوی دولت بند هفتم تصویب نامه هیأت وزیران در سال ۷۹ تاکید دارد بر اینکه از کل بلیت، یک سوم سهم دولت است که دولت این سهم را هم به موقع پرداخت نمی‌کند.

به گفته وی پیگیری‌های شهرداری در این زمینه به نتیجه نرسیده و شهرداری برای جبران کسری هزینه‌های مترو معادل ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که برای حل این کسری شرکت واحد اتوبوسرانی ۴ هزار ۵۵۰ میلیارد ریال بودجه گذاشتیم.

فراهانی با اشاره به اینکه ما به تفاوت قیمت بلیت مترو به شرکت مترو گفت: علاوه بر اعتبار مصوب شورا نه تنها بودجه لازم را هم اتوبوسرانی و هم مترو پرداخت می‌کند، بلکه پولی که دولت پرداخت نمی‌کند هم پرداخت می‌کند.

به گفته وی شهرداری تهران به دلیل انباشت بدهی ۲۴ هزار میلیاردی از گذشته که به بانک‌های مختلف داشت و هزینه‌های توسعه و مشکلات شهرداری مهمترین چالش مالی آن تأمین هزینه‌های حمل و نقل است.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی مالی در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیدانی هم وجود دارد گفت: پیگیری آزاد سازی ۹۱۰ میلیارد تومان از سوی بانک آینده هستیم که خوشبختانه نیمی از آن پرداخت شده است و قرار شده با پیگیری مضاعف نیم دیگر هم آزاد شود.

فراهانی افزود: بازپرداخت نیمی از آن بر عهده دولت است و دولت هم نامه داده است اما در چالش با بانک است تا تضامین مورد قبول واقع شود.

این عضو شورای شهر گفت: تأمین حداقل ۹۱۰ میلیارد از محل واگذاری مجتمع‌های ایستگاهی است و شورای شهر به شرکت مترو این اجازه را داده که بخشی از هزینه مترو را از محل توسعه مجتمع‌های تجاری _ اداری ایستگاه تأمین کنند و مجموعاً هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: عدم فعالیت مجتمع‌های ایستگاهی یکی از انتقادات ما بوده است، پیگیری انتشار هزار میلیارد اوراق مشارکت و اخذ مجوز ۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری هستیم.

فراهانی از تأمین ۷۰۰ میلیارد از محل منابع توسعه کشور دولت برای مترو خبر داد و گفت: دولت متعهد شده با تکلیف مجلس از محل ستاد جهش تولی، جهت تولید ناوگان اقدام کند و مشکل اصلی مترو غیر از بحث حفاری و تأمین ایستگاه‌ها برای خرید واگن است.

شورا، کم کاری دولت را در تأمین بودجه مترو و اتوبوس جبران کرد
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به بند الف تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ گفت: برای شهرداری تهران جهت جبران کسری هزینه‌های شرکت بهره برداری مترو معادل حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم و جهت کسری شرکت واحد اتوبوسرانی ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در غالب بودجه ۹۹ کنار گذاشتیم.
وی افزود: شورا نه تنها بودجه لازم را برای اتوبوسرانی و مترو پرداخت می‌کند بلکه پول دولت را هم پرداخت می‌کند.
فراهانی تأمین مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از محل واگذاری مجتمع‌های ایستگاهی را از جماله ظرفیت‌های مالی مترو برشمرد و گفت: بر اساس مصوبات شورای شهر تهران شرکت مترو می‌تواند بخشی از هزینه توسعه مترو را از محل توسعه مجتمع‌های ایستگاهی تأمین کند. و مجموعاً ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از این محل تأمین خواهد شد.
وی از پیگیری انتشار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو برای سال ۹۸ و پیگیری اخذ مجوز برای ۲,۰۰۰ میلیارد تومان آن برای سال ۹۹ از دیگر بوده که در سال ۱۴۰۰ محقق می‌شود خبر داد وابراز داشت: انتشار اوراق مشارکت مهم‌ترین روش‌هایی است که شهرداری تهران و شورا دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: تأمین ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره بودجه و ستاد تأمین ناوگان از دیگر موارد است. دولت متعهد است با تکلیفی که مجلس در اختیارش قرار داده مجموعاً ۷۰۰ میلیارد تومان امسال از محل ستاد جهش تولید پرداخت کند.
عضو شورای شهر با بیان اینکه مشکل اصلی مترو غیر از بحث حفاری و تأمین ایستگاه‌ها، خریداری و تولید واگن است، گفت: برای خریداری و تولید واگن ۷۰۰ میلیارد بودجه گذاشته شده است. در بودجه شهرداری ۲,۸۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفتیم و پیش بینی می‌کنیم تا آخر امسال ۸۴۰ میلیارد تومان از این محل تأمین شود.
او گفت: با در نظر گرفتن اعتبار مصوب شهرداری تهران برای مترو ۵,۰۰۰ میلیارد تومان برای امسال محقق خواهد شد که این پول برای توسعه خط ۶ و ۷ و ۳ مترو شهری محقق خواهد شد.
فراهانی درباره سوالی در خصوص تأمین اتوبوس برقی و ال آر تی و تأمین بودجه در این رابطه گفت: در تهران در حال حاضر با ۵۰۰۰ اتوبوس و نیمی از ظرفیت خود در حال فعالیت است. در برنامه توسعه دوم شهرداری تهران پیش بینی شده بود که تا انتهای سال گذشته شهر تهران ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد و در حال حاضر اتوبوسرانی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که ۵۰۰ دستگاه آن هم در پارکینگ‌ها به دلیل مشکلات فنی است.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بی‌ام اینکه برنامه شرکت واحد این است که در چند جهت حرکت کند، و یکی از برنامه‌ها نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده است. ابراز داشت: عمر متوسط اتوبوس‌های تهران چیزی حدود ۱۰ سال است. برخی از آنان بیشتر و برخی کمتر است. اتوبوسی که شبانه روز کار می‌کند برای عمر ۱۰ سال ببینید این اتوبوس‌ها چقدر فرسوده می‌شوند.
دولت به جای تأمین اتوبوس قول بازسازی داده است
این عضو شورای شهر تهران به مسئله بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین فرسوده و ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین اشاره کرد و گفت: در تلفیق منابع دولتی جز برنامه‌های شرکت اتوبوسرانی است و رئیس جمهور در بحث ستاد کرونا قول داد تا در این زمینه همکاری کنند. یعنی به جای تأمین اتوبوس علی رغم تکالیف دولت، فقط تاکید رئیس جمهور بازسازی بوده که امیدواریم به این تعهد عمل کنند.
وی به تأمین اتوبوس‌های ال آر تی در شورای پنجم میز پرداخت و با اشاره به اینکه در برنامه امسال مصوب شورا خط سامانه اتوبوس برقی حدفاصل میدان خراسان تا بعثت راه اندازی می‌شود گفت: این خط از طریق ۶۴ دستگاه اتوبوس موجود و راه اندازی تأسیسات و سیستم‌های مشخص داشته باشد تا به صورت پایلوت انجام دهیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه خرید و به کار گیری اتوبوس از دیگر مورد توجه این شوراست، اظهار داشت: پیش بینی شده از منابع شهرداری و منابع مصوبات دولتی این اتفاق رخ دهد یعنی ۳۰۰ دستگاه شهرداری تهران از منابع خود و ۱۶۵۰ دستگاه هم تعهد دولت با توجه به الزامات مجلس تأمین کند.
فراهانی افزود: در کنار همه این موارد بازنشستگی و بازخریدی ۷۰۰ تن از کارکنان اتوبوسرانی در دستور است که به دنبال کاهش نیروی انسانی کمتر از ۶ هزار نفر هستند. چون شرکت اتوبوسرانی جز پر کارمندترین مجموعه‌ها است. زمانی بیش از ۱۳ هزار نفر پرسنل داشت و الان ۶۷۰۰ نفر پرسنل دارد.
وی خصوصی سازی اتوبوس‌ها را اتفاق خوب حوزه شهری برشمرد و گفت: که اتوبوس‌های تک کابین خصوصی سازی شده و تنها بخش اندکی از اتوبوس‌های دو کابین بی آر تی در اختیار اتوبوسرانی است.
این عضو شورای شهر از دیگر ظرفیت‌های اتوبوسرانی را پیگیری انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت خرید ناوگان از سهمیه سال ۹۸ و حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.
وی به انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه با ارزش ۸۳ میلیارد تومان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با تلفیق صندوق کارآفرین امید که تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهد حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده است.
فراهانی از پیگیری نوسازی ۱۶۵۰ دستگاه اتوبوس از محل ظرفیت‌های مصوبه جایگزینی و نوسازی ناوگان درون شهری شورای اقتصاد میز خبر داد و گفت: که از محل ظرفیت‌های بند ب ماده ۱۲ قانون صورت می‌گیرد و ۳,۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که در حقیقت پیش بینی شده است.
وی افزود: مجموعاً ۷۵۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری تهران در بودجه سال گذشته مصوب کردیم و پیش بینی شد ۲۱۰ میلیارد تومان از این پول محقق شود.
به گفته فراهانی مجموعه شورای پنجم به دنبال تغییرات خوبی در حوزه اتوبوسرانی است.

وی در خصوص احتمال عدم تحقق اوراق مشارکت برای توسعه حمل نقل عمومی گفت: به صورت تک عاملی رفتار نخواهیم کرد بلکه منابع متعددی برای تأمین دیده شده است و بسته به شرایط این منابع را دنبال می‌کنیم. هر چند سهم اوراق مشارکت بالا است اما در خصوص بانک آینده همه مراحل دنبال شد اما همچنان نیمی وصول شد که به معنای توقف کارها نیست بلکه تنها منابع خود را اوراق مشارکت نمی‌دانیم. در کنار آن منابع دیگر دولتی، شهرداری، بخش خصوصی و… در نظر گرفته شده است و همه منابعی است که در اختیار بوده است.

نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی
فراهانی با اشاره به بحث تاکسیرانی گفت: بخش عمده حمل و نقل شهری را از تاکسیرانی داریم و اقدامات مناسبی برنامه ریزی شده است که مهم‌ترین آن بازسازی و نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی است که ۵ هزار دستگاه از طریق کمک‌های فنی و اعتباری و ۱۰ هزار دستگاه از طریق مصوبه شورای اقتصاد بازسازی می‌شود.
او ادامه داد: اعطای وام قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض به رانندگان تاکسی برای بحث نوسازی و اعطای وام برای جایگزینی خودروهای فرسوده و.... از دیگر موارد است.
به گفته فراهانی ظرفیت‌هایی را در بودجه مصوب سال قبل و در کارهایی که دولت متولی است را دیده‌ایم.

جایگزینی ۱۲۹ دستگاه اتوبوس فرسوده با هیبریدی
عضو شورای شهر تهران گفت: اجازه دادیم تبلیغات مجدد در اتوبوس و تاکسی انجام شود. کمک‌های فنی اعتباری و تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان تفاهم نامه داشته‌ایم.
او اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شورای اقتصاد برای جایگزینی ۱۲۹ دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی هیبریدی از دیگر موارد است بدین ترتیب ۴۰۰ میلیارد تومان ارائه تسهیلات و کمک بلاعوض بنا است تا پرداخت شود.
به گفته فراهانی کارهای ارزشمندی در حوزه حمل و نقل جهت کرونا انجام شده که هزینه مضاعفی ایجاد کرده است.

احداث خط ۱۰ مترو تهران به زودی
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: تاکید ما همچنان این است که موضوعات شهری را در حوزه حمل و نقل ترافیک پیگیری کنیم.
او اظهار کرد: خط ۶ و ۷ در ابتدای شورای پنجم فقط به صورت عبوری بود و هیچ تمهیداتی برای آن در نظر گرفته نشده بود. بلافاصله تصمیم به تعطیلی آن شد و خوشبختانه بحث‌های آن صورت گرفت و بخشی از خط ۶ و ۷ بعد از تمهیدات لازم راه اندازی شد.

فراهانی با اشاره به توسعه خطوط مترو اظهار کرد: پیش بینی شده خط ۶ با ۸ ایستگاه و ۷ کیلومتر جدید از تربیت مدرس تا ستاری بتواند توسعه و تکمیل پیدا کند. خط ۷ هم ۳ ایستگاه در نیمه اول و ۴ ایستگاه در نیمه دوم سال تکمیل می‌شود و خط سه که بهره برداری از ایستگاه اقدسیه است تکمیل شود مشکلی بابت تأمین نداریم و خط ۱۰ هم احداث خواهد شد و آغاز خط ۱۰ را خواهیم داشت.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: مشکل اصلی ما تأمین واگن است و دولت متعهد شده ۶۰۰ دستگاه واگن را تأمین کند.

لزوم همراهی بیشتر دولت با مدیریت شهری
فراهانی با اشاره به لزوم حمایت دولت در زمینه توسعه مترو گفت: تقاضای ما از دولت این است که ۶۳۰ واگن قرار داد ببندند که بعد از قرار داد ۱۵ ماه بعد به دست ما می‌رسد و همچنین پیش پرداخت خرید ۱۵۵ واگن با استفاده از منابع شهرداری انجام شود. تقاضای ما همراهی بیشتر دولت برای حل مشکل شهری است.

دولت هزینه حضور در پایتخت را بپردازد
عضو شورای شهر تهران افزود: اگر تهران امروز پایتخت است و شهروندان تهرانی هزینه مختلفی به واسطه پایتخت می‌دهند و دولت به واسطه حضورش در تهران زیر ساخت‌ها را استفاده می‌کند باید هزینه حضورش در تهران را بپردازد و برای توسعه و حل مشکلات تهران اهتمام داشته باشد.
فراهانی در پایان خاطر نشان کرد: تهران ویترین کل کشور است و اگر تهران توسعه یافته باشد دولت می‌تواند با تسریع کارها، فعالیت‌های خود را هم به سرانجام برساند و تقاضای ما از دولت اولویت قرار دادن حمل و نقل عمومی است همچنان که مدیریت شهری مسئله توسعه حمل نقل را در دستور کار دارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)