میرنیوز

۴۰۰ واحد تولیدی را در روزهای کرونا راه انداختیم/تشریح اقدامات اشتغالزایی بهزیستی در سال ۹۹

۴۰۰ واحد تولیدی را در روزهای کرونا راه انداختیم/تشریح اقدامات اشتغالزایی بهزیستی در سال ۹۹ 2020-07-05T16:01:44+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مجازی رضا دهقان مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور بعد از ظهر امروز برگزار شد. وی در توضیح اولیه گفت: سازمان بهزیستی کشور از مهر سال ۹۸ با ابلاغ ریاست سازمان اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان را ماموریت دادند که با ‏نگاه و ظرفیت سازی جدید بتوانیم در حوزه اشتغال جامعه‬ هدف بهزیستی و توسعه کارآفرینی برنامه هایی را تنظیم کنیم و منابع را ‏به صورت هدفمند به کار بگیریم.

وی ادامه داد: امیدواریم با روش جدید در سطح کشور و در سطح جامعه هدف بهزیستی گام های هدفمند تر را برای اشتغال و توانمندسازی ‏اشتغال آنها برداریم.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه در سال جاری با توجه به شیوع کرونا چقدر فرصت شغلی برای گروه های هدف بهزیستی ایجاد شده است، گفت: سعی کردیم از همان ابتدا از کرونا به عنوان پاتک برای کرونا استفاده کنیم. در فضای مجازی پویشی راه اندازی کردیم و بر اساس اطلاعاتی که از سطح استان ها به ما اعلام شد بالغ بر ۴۰۰ واحد تولیدی اشتغال ‏تولید‬ ماسک و محصولات ضدعفونی و… توسط واحدهای جامعه هدف راه اندازی شد و بالغ بر ۵ هزار نفر شاغل شدند.

دهقان ادامه داد: در شرایطی که کرونا باعث تعطیلی کسب و کار شده بود مثل برخی از هموطنان عزیز ما که جهادی وارد کار شدند، در جامعه ‏هدف بهزیستی هم واحدهای اشتغالی که فعال بودند یا ظرفیت فعال سازی مجدد را داشتند وارد میدان شدند و ۵ هزار نفر از جامعه هدف ‏و خانواده های آنها تولید محصولات در حوزه مبارزه با کرونا را انجام دادند. اما نکته‌ای که هست این است که کرونا به صورت پاندمی درآمده و امیدواریم زود بر طرف شود ولی با سناریوی وجود کرونا برای زمان‬ ‏محدود مواجه هستیم و باید رویکردمان را در‬ اشتغال با لحاظ کرونا تغییر دهیم.

۴۰۰ واحد تولیدی را در روزهای کرونا راه انداختیم/تشریح اقدامات اشتغالزایی بهزیستی در سال ۹۹

وی بیان کرد: برخی فرصت های شغلی ما برای مقابله با کرونا فعال هستند و برخی زمینه ها و برنامه های شغلی ما تحت الشعا ع قرار گرفتند ‏ولی داریم رایزنی‬ می کنیم و با کارفرماهای بزرگ کشور وارد تعامل شدیم و با دستگاه های اجرایی مختلف در قسمت های مختلف ‏کشوری و استانی در حال تعامل هستیم و سعی می کنیم که بازار کسب و کار را در حوزه بهزیستی کمتر تحت تاثیر این بیماری داشته باشیم. مثالی بزنم و اینکه در بحث توزیع ماسک در سطح مراکز عمومی مکاتبه‌ای با شهرداری داشتیم و واحدهای تولیدی ما کار کردند و الان هم فرصت ‏عرضه ماسک در مراکز حمل و نقل عمومی فراهم هست و‬ جامعه هدف ما این آمادگی را دارند که‬ این کار‬ را‬ انجام‬ دهند‬ و با مسئولین سازمان ‏اتوبوسرانی و حمل و نقل و پایانه ها مکاتبه انجام شد برای استقرار افراد‬ تحت پوشش بهزیستی برای عرضه ماسک در مراکز مربوط ‏به حمل و نقل عمومی.
همین روال را برای سایر استان ها و شهرها قرار‬ دادیم تا‬ از‬ این الگوی شهر تهران بهره مند شوند.

وی در توضیح بیشتر گفت: ما ایده را مطرح کردیم و شهرداری ها نهایت همکاری را با ما داشتند و مکاتبه را به اداره کل بهزیستی استان تهران ارجاع دادیم و از طریق بهزیستی شهرستان ها تعامل با بخش های مختلف شهرداری را بر اساس تفکیک جغرافیایی شروع کردند و برخی جاها نیروهای بهزیستی مستقر هستند اما گمنام هستند و اعلام نکردیم فلان باجه نیروی بهزیستی مستقر است چون می خواستیم شان افراد تحت پوشش ما حفظ شود. اعلام آمادگی کردیم با سازمان شهرداری های وزارت کشور رایزنی کردیم که این تجربه خوب را به شهرداری های کشور منتقل کنند و امیدوارم مسئولان شهرداری خصوصاً برای تخصیص جا خصوصاً به افراد معلول ما نهایت همکاری را بکنند. تاکیدمان برای توزیع ماسک در بخش حمل و نقل عمومی محصولات با اولویت از جامعه هدف بهزیستی از کارگاه های است که زنان سرپرست خانوار ما یا افراد معلول ما محصولاتی تولید می کنند و آن بخشی مورد تایید ماست که مورد تایید اداره بهداشت آن شهرستان بوده است و زیر نظر نظام سلامت این محصولات دارد تولید می شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور‬ گفت: امیدوارم حداقل آسیب را در فرصت های شغلی جامعه هدف بهزیستی داشته باشیم چرا که آنها از آسیب پذیری بالاتری برخوردار هستند‬ و امنیت شغلی کمتری ‏دارند و این مهم نگاه مثبت تر کارفرمایان را می طلبد و امیدوارم این اتفاق خوب بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اینکه کدام استان ها بیشتر در فعالیت های اشتغال جدید این سازمان در صدر هستند و در کدام استان ها زیان دیدگان شرایط کرونا بیشتر بوده اند، بیان کرد: ‏ کرونا همه استان ها را در فاز اول درگیر کرده بود تقریباً همه استان های کشور درگیر بخش اشتغالی شدند که به راه انداختیم و تقریباً می شود گفت همه استان های ما در اسفند و فروردین و اردیبهشت درگیر بودند و در شرایط اخیر هم خیلی استان ها درگیر عود بیماری کرونا شدند و محدودیت هایی ستاد کرونا شروع کرده و اعمال می کند. به تناسب شرایط کرونا واحدهای کسب و کار در سطح استان ها درگیر شدند و ناچار شدند یا کامل‬ فعالیت‬ خود‬ را‬ تعطیل کنند یا ‏اگر‬ می توانند از ظرفیت فناوری های روز و اطلاعاتی کمک بگیرند تا بتوانند خدمات ارائه کنند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور‬ در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینکه ایده های خلاقانه برای اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بهزیستی مورد استقبال قرار می گیرد و افراد چگونه می توانند این ایده ها را مطرح کنند، گفت: برای ما در مجموعه اشتغال و کارآفرینی و در سطح واحدهای اشتغال در استان ها تفاوتی نمی کند که ما در شرایط فعلی با چه ‏موضعی از وضعیت کرونا در استان ها مواجه باشیم. هر ایده خلاقانه ای که منجر به پایداری شغلی جامعه هدف سازمان بهزیستی باشد در حوزه های مختلف چه زنان سرپرست خانواده و فرزندان بهزیستی و بهبود یافتگان بیماری و معلولان مورد استقبال قرار می گیرد. مکانیسم ارائه هم‬ اینگونه است‬ که‬ باید افراد با هماهنگی با واحد اشتغال بهزیستی در سطح شهرستان ها و استان ها و کشور ایده ها را مطرح کنند. بحث اشتغال را تمرکز زدایی کردیم لذا افراد می توانند ایده ها را با کارشناسان اشتغال شهرستان ها ‬ به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری یا ‏اطلاع رسانی شبکه های مجازی ارائه دهند. آمادگی داریم ایده ها را بگیریم و تکمیل کنیم و با همفکری افراد و منجر به فضایی برای پایداری شغلی جامعه هدف ‏بهزیستی شود. ‬

دهقان خاطرنشان کرد: در حوزه معلولیت‌ها یک سری فعالیت‌ها به صورت تخصصی در دفتر معاونت توانبخشی در حال انجام است و تفکیک شدت معلولیت‌ها در درجات دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و متوسط و خفیف تقسیم بندی شده‌اند. مبنای تقسیم بندی در اشتغال بر مبنای کمیسیون توانبخشی حرفه‌ای سازمان بهزیستی است.

وی درباره صندوق فرصت‌های شغلی معلولان گفت: اساسنامه این صندوق به تصویب دولت رسیده و یکی از ابتکار عمل‌های دولت تصویب و تعیین تکلیف صندوق فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت است. اساسنامه این صندوق ابلاغ شده و کارگروهی برای راه‌اندازی صندوق تشکیل شده تا امور جاری این صندوق در اولین فرصت براساس ضوابطی که در اساسنامه به تصویب رسیده اجرایی کنیم و این صندوق راه‌اندازی شود. این صندوق می‌تواند فرآیند اعطای تسهیلات را به همراه داشته باشد. همچنین در نظر داریم که صدور گواهی ضمانت برای اخذ تسهیلات اشتغال که از محل تبصره ماده ۱۶ بودجه برای بهزیستی لحاظ می‌شود و این صندوق می‌تواند ضمانت برای مددجویان برای دریافت وام از بانک‌ها باشد.

دهقان درباره مشاغل آسیب دیده در ایام کرونا نیز گفت: آنچه که بارز است این است که معلولان آسیب‌پذیر بوده‌اند و از همین رو پرداخت تسهیلات با اولویت حوزه معلولان و زنان و فرزندان بهزیستی و آسیب‌دیدگان اجتماعی بوده است. فرصت‌های شغلی در حوزه جامعه هدف سازمان بهزیستی اینگونه نیست که بگوییم به طور مثال با هزار بنگاه اقتصادی مواجه هستیم. افراد جامعه تحت پوشش بهزیستی در بسیاری از بنگاه‌های کسب و کار در حال فعالیت هستند و امکان محاسبه آن کار غیرممکنی است و آنچه که ما لحاظ می‌کنیم، میزان آسیب‌پذیری است که برای این افراد در شرایطی عادی جامعه حاکم است.

وی در پاسخ به این سؤال دیگری مبنی بر اینکه در گذشته طرح‌هایی برای اشتغال بیماران اوتیسم، داون و … اجرا شده بود، آیا طرحی برای اشتغال بیماران خاص دارید؟ گفت: یکی از بحث‌های پرچالش این است که آیا مراکزی را به عنوان مراکز کسب و کار به صورت انحصاری قرار دهیم یا نه؟ این بحث بسیار پرچالش است. اینکه واحدهایی را داشته باشیم که برای گروه‌های خاص سازمان به ویژه معلولان و به ویژه معلولان غیرجسمی باشد و این افراد در این فضاها کار داشته باشند باعث قرنطینه شدن افراد می‌شود و در نهایت باعث افت مهارت‌های اجتماعی افراد دارای معلولیت است. کارشناسان این را به عنوان اولویت توصیه نمی‌کنند و بحث اشتغال در سازمان بهزیستی این است که جامعه هدف باید با مردم عادی و عموم مردم و در بدنه مردم در فضاهای اجتماعی و کسب و کار حضور داشته باشند تا مهارت‌های اجتماعی شان کاهش پیدا نکرده و افزایش پیدا کند.

وی درباره اقدامات این سازمان به معلولانی که به صورت دستفروشی ارتزاق می‌کردند، گفت: در حوزه دستفروشی دولت تسهیلات قابل قبولی براساس وضعیت منابع کشور تعیین کرده است. این تسهیلات برای دستفروشان شامل افراد دارای معلولیت و دیگر افراد می‌شود و سازمان بهزیستی در حوزه معلولان با وزارت تعاون تعاملاتی انجام داده است و افراد تحت پوشش این منابع را به صورت کمک بلاعوض و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور‬ درباره پرداخت تسهیلات به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی گفت: به تمامی جامعه هدف از جمله افراد دارای معلولیت، زنان و فرزندان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی که گروه‌های هدف سازمان بهزیستی هستند پرداخت تسهیلات بالقوه قابل پرداخت است. نکته‌ای که وجود دارد این است که این یکی از تسهیلاتی است که برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است و تسهیلات دیگری مانند مشوق‌های بیمه‌ای در ازای اشتغال معلولان نیز ارائه می شود. تا سال گذشته بحث بازپرداخت ۲۰ درصد بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی تامین اجتماعی داشتیم. براساس ماده ۱۳ در قانون سال ۹۹ بحث معافیت ۲۰ درصد کارفرمایی و خویش‌فرمایی در حال انجام است و این منابع به صورت سه ماه و شش ماه به صورت گلوبال پرداخت می‌شود.

دهقان در پاسخ به این سؤال که آیا میزان خسارت‌های اقتصادی کرونا بر فرصت‌های شغلی مددجویان مشخص است؟ گفت: این میزان نه در سطح جامعه بهزیستی بلکه در سطح کشور و جامعه جهانی نیز قابل اندازه‌گیری نیست.

وی در خصوص سهمیه اشتغال معلولان در نهادهای دولتی، گفت: در تدارک هستیم که نه تنها در بخش دولتی بلکه در بخش غیردولتی نیز سهمیه و ظرفیت اشتغال در نظر گرفته شود که ظرفیت فراوانی است و باید از آن استفاده کرد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور‬ در خصوص قانون سه درصدی اشتغال معلولان نیز گفت: سال گذشته همکاری خوبی از برخی دستگاه ها مثل آموزش و پرورش داشتیم. به کارگیری این ظرفیت نیازمند فرهنگ‌سازی در کشور است تا این فرهنگ بهترین مشوقی برای به کارگیری بیش از ٣ درصد معلولان باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)