میرنیوز

اجازه نداریم در مهرماه برای تعطیلات ناخواسته برنامه نداشته باشیم

اجازه نداریم در مهرماه برای تعطیلات ناخواسته برنامه نداشته باشیم 2020-06-06T14:44:39+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، اظهار کرد: از تلاش‌های مدیران کل و همکاران در این چند ماهه اخیر قدردانی می‌کنم چرا که تلاش‌های دلسوزانه و خلاقانه‌ای بوده است و ارزیابی کلی بنده از مدیران ستادی و استانی مثبت است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا به همت شما واکنش سنجیده و مناسبی به پدیده نوظهور و غیر منتظره کرونا داشتیم، اظهار کرد: مدعی هستیم که از نظر سرعت، کمیت، کیفیت، تنوع و گستره واکنش، پاسخ مناسبی نشان دادیم و پاسخ هایی که داده شده در زمان فشرده‌ای که داشتیم ارزنده بود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: این توفیقات مرهون فضل الهی خدا است که قلب‌ها را همراه با اراده‌ها را بر می‌انگیزد و خوشبختانه در دوران شیوع کرونا وقت گذاشته شده است و جدیت به خرج داده شده و کار پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت جلسات ویدیو کنفرانس متعددی با حوزه‌های مختلف داشتیم، اذعان کرد: جلسات مجازی ظرفیت خوبی است که باید ادامه داشته باشد و هرچه در زمان کوتاه‌تر ارتباط بگیریم و دیدگاه‌ها را منتقل کنیم انسجام و همدلی بیشتری به وجود خواهد آمد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معمولاً سطوح تصمیم‌گیری از طریق بخشنامه‌ها به هم وصل می‌شوند و می‌خواهیم این ارتباط را تغییر دهیم و رویکرد را اصلاح کنیم و درباره منطق کار گفت‌وگو کنیم.

وی با بیان اینکه همه دانش در چرایی و چگونگی است و بخشنامه‌ها ارتباط بی روح است و تنها از لحاظ حقوقی تکالیف و ماموریت‌ها را روشن می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای ارزیابی از هر مدیری در هر سطحی ظرفیت گفت‌وگو با سطوح پس از خودش است و هرچه این ظرفیت کامل‌تر و خلاقانه‌تر باشد قطعاً ارزیابی آن فرد بالاتر است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: باید به تدریج ظرفیت و بلوغ سیستم را ارتقا دهید لذا این کار انجام گرفته و ادامه خواهد داشت و از شما می‌خواهم که در تمام سطوح آن را اجرا کنید. به طور مثال مدیر مدرسه با معلمان و مدیر منطقه با مدیران مدارس و البته ظرفیت فضای مجازی این امکان را می‌دهد که کار را راحت‌تر انجام دهیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه کرونا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: ویروس کرونا؛ فرهنگ، اقتصاد، آموزش، سیاست، روابط بین المللی و … را تحت تاثیر قرار داده و همچنان این تاثیر ادامه دارد و پیامدهایی را بر همکاری بین المللی، افزایش تنش‌های بین المللی و… داشته است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد مردم به دولت و حاکمیت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حکمرانی در سلامت و بهداشت محک خورد و ارزیابی شد، گفت: همه کشورها در مسابقه‌ای شرکت کردند که موضوع آن یکسان بود هرچند سرمایه‌ها یکسان نبود و اینکه یک حکمرانی چگونه توانایی گذر از این پدیده را دارد بسیار مهم است چرا که شرایط روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باورها و اعتقادات در چالش‌های جدی قرار گرفتند، گفت: بعضی از ارزیابی‌ها نشان داد که ظرفیت دینداری در کل جوامع افزایش پیدا کرده است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه عادت‌ها شکسته شد و روابط تغییر پیدا کرد، گفت: هنجارها دچار تغییر شدند و فرسودگی و ناتوانی در بخش‌هایی از جامعه شکل گرفت و در سطوح مختلف تأثیرات متنوعی گذاشت. در این شرایط کارهای مختلفی از سوی اندیشمندان جهانی صورت گرفته است و ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید با این دیدگاه‌ها آشنایی داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در این دوران آموزش‌های الکترونیکی موضوعیت پیدا کرد.

حاجی میرزایی با اشاره به تأثیرات آموزش مجازی گفت: این آموزش‌ها بر عدالت، کیفیت، دسترسی، ترک تحصیل، سیاست گذاری آموزش و حکمرانی آن، مقوله اجتماعی شدن و تربیت و اقتصاد آموزش و پرورش تاثیر گذاشت و تاثیرات جانبی گسترده‌ای همچون در بررسی مخاطرات و فرصت‌های استفاده از اینترنت گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ساختارهای مستحکمی در نظام تعلیم و تربیت داریم که سالیان سال با آن کار می‌کنیم و روش‌ها سلبی، عادت‌های عمیق و تابوهای جدی وجود دارد و کرونا این ساختارهای غیرقابل تغییر را تغییر داد.

وی با بیان اینکه جابجایی‌هایی در حال رخ دادن است، گفت: اشکالی به هم می‌خورد و اشکال جدیدی شکل می‌گیرد و تمام ساختارهای که تصور نمی‌شد تغییر پیدا کند امروز با آغوش باز از تغییر استقبال می‌کند.

اگر تغییر را آغاز نکنیم، به مناسبات غیرارادی که بر ما تحمیل می‌شود، محکوم می شویم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی معتقدند این طوفان تغییر که شروع شده است روزی به پایان می‌رسد و در حال حاضر کاری انجام ندهیم که این خطای استراتژیکی است چون به مناسبات غیرارادی که بر ما تحمیل شده، محکوم می شویم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: ما متولیان امر تعلیم و تربیت هستیم و باید در این زمینه اقدامات بهنگام داشته باشیم و بیش از هرکس دیگر باید به این پدیده فکر کرد و اندیشید چرا که همواره تغییرات با مقاومت مواجه بوده و زمان بر است و البته قدرت انسان برای شکل دهی به جامعه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه با طراحی آموزش مجازی در نقطه عطفی قرار گرفتیم، گفت: می‌توانیم برای ساخت آینده وارد کار و فعالیت شویم و باید از این فرصت تاریخی برای ارائه مطلوب‌تر خدمات آموزشی با رعایت همه ملاحظات و دغدغه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وارد زیست بوم جدیدی می‌شویم که فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی دارد و اینکه این زیست بوم چه مخاطراتی دارد موضوعی است که باید به آن فکر کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین فرصت در زیست بوم جدید برای سیاستگذاری است، گفت: هیچ زمانی نسبت به گذشته چنین ظرفیتی نداشتیم چرا که امکان سیاستگذاری آموزش در زیست بوم جدید وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد سیاستگذاری، تنظیم مناسبات است، اظهار کرد: باید روابط را بر اساس قواعد جدید شکل داد و این مجال الان شکل گرفته است چرا که تنظیم مناسبات برای حل مسئله این است که هدفی را محقق کنیم که در هر دو به اطلاعات نیاز داریم و در زیست بوم جدید دسترسی به اطلاعات راحت تر شده است.

وی با بیان اینکه هرکس تعمق فکری بیشتری داشته باشد، تاثیرگذاری بیشتری دارد، ادامه داد: عرصه خطیر و سنگینی است و درخواست دارم که به این فرصت طلایی بیاندیشید و باید راه حل‌ها را پیدا کنیم و در سلسله مراتب اداری هرجایی که هستیم باید فکر و اندیشه داشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه همه ما می‌خواهیم که موفق باشیم، اظهار کرد: رضایت خداوند و خلق خدا را پیگیر هستیم و برای این موفقیت سه شاخص را معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های متعددی داریم، اظهار کرد: سرمایه‌های فیزیکی، مادی، انسانی و اجتماعی داریم که تجربه بشر نشان داده است، سلسله مراتب سرمایه‌ها به همین شکل بوده است به طور مثال روزی فکر می‌کردند سرمایه فیزیکی مهم است پس از مدتی به این رسیدند که کیفیت انسان مهم است تا اینکه به سرمایه اجتماعی رسیدند و اینکه چه ارزش‌هایی وجود دارد که مناسبات را شکل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بهترین نیروی انسانی را داشته باشیم اما در جامعه‌ای که اعتماد ندارد کار کنیم هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما این است که از این سرمایه محافظت کنیم، گفت: در هنگام تحویل مسئولیت باید اعتماد جامعه به ما بیشتر شده باشد و موقعیت آموزش و پرورش در جامعه برجسته‌تر شده باشد و اگر نتوانیم این کار را بکنیم امانتدارهای خوبی نبودیم.

باید سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش را افزایش دهیم

حاجی میرزایی تاکید کرد: اگر نتوانیم سرمایه اجتماعی را بالا ببریم مسئولیت خود را به خوبی به سرانجام نرسانده‌ایم چرا که یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما حفاظت از امانت‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستاورد داشتن شاخص بعدی است، اذعان کرد: ما باید مشکلی را حل کنیم که اثر وجودی داشته باشیم به طور مثال اگر جایی کارمی‌کنیم که قاعده مندی وجود ندارد تلاش کنیم آنجا را قاعده مند کنیم و باید انگیزه را در آنجا ارتقا دهیم، معلمان را توانمند کنیم، سازماندهی مطلوبی برای نیروی انسانی داشته باشیم لذا مهم‌ترین کار تحقق افزایش رضایت مندی عمومی است.

مدیران باید بتوانند ایجاد انگیزه کنند

حاجی میرزایی تاکید در پاسخ به این پرسش که دستاورد ما چیست؟ با اشاره به اینکه شاخص سوم توانایی انگیزه دادن است، گفت: به این باور رسیده‌ام که مدیری بهتر است که در ایجاد انگیزه در افراد موثر باشد چرا که باید شوق را در دل افراد برای انجام کار ایجاد کنیم و انگیزه آنان را برانگیزانیم. این شایستگی بزرگی برای یک مدیر است که دیگران را برای کار کردن بسیج می‌کند.

حاجی میرزایی گفت: یکی از کلیدی‌ترین تفاوت میان مدیران، در همین انگیزه بخشی به افراد است و کسی که نمی‌تواند این کار را انجام بدهد مدیر نیست چرا که نمی‌تواند دیگران را همراه کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ابزار این شاخص گفت‌وگو، احترام، دیدن دیگران و شنیدن خوب دیگران است و مدیری موفق است که خوب شنیدن و هنر شنیدن را دارد که این هنر مستلزم وقت گذاشتن و حوصله داشتن است.

مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی خود خواهان تحول در نظام تعلیم و تربیت شدند

وی افزود: در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) موضوع سخنرانی مقام معظم رهبری برجسته کردن تحول خواهی بود و نمود مختلف این تحول را در عرصه‌های مختلف صحبت کردند و اینکه در برخی از موضوعات تحول پیدا کردیم و در برخی تحول نداشتیم یکی از موضوعاتی که ذکر کردند بحث تحول در نظام تعلیم و تربیت است.

حاجی میرزایی افزود: سوال بنده این است که به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان فرمایشات رهبری، ارزیابی‌مان برای تحول در آموزش چیست؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزشیابی ما از نظام آموزشی چیست، گفت: باید بدانیم که ارزیابی ما از معلمان، محتوا، سال تحصیلی و… چیست چرا که نظام ارزشیابی گلوگاه اصلی است که به تمام کارهای ما جهت می‌دهد.

وی تاکید کرد: از نظر شرعی به دلیل خواسته مقام معظم رهبری و از نظر قانون به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت داریم که تحول را در آموزش و پرورش پیگیری و اجرا کنیم.

معلم و محتوی آموزشی و نظام ارزشیابی سه محور اصلی تحول هستند

وی با بیان اینکه سه شاخص را برای تحول، محور می‌دانم و آن سه معلم و محتوا و نظام ارزشیابی است، گفت: باید توانمندی معلم ان امروز با معلمان دیروز فرق داشته باشد و نقطه عزیمت تحولات از محتوا شروع می‌شود و محتوایی که آموزش می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمان طلایی را برای تحول در محتوا از دست داده‌ایم و باید حرف برای گفتن داشته باشیم لذا مهر٩٩ با مهرهای گذشته باید تفاوت داشته باشد.

وی تاکید کرد: سومین اتفاق مهمی که باید در تحول رخ دهد، تحول در نظام ارزشیابی است باید شایستگی و توانمندی معلمان را در یک نظام ارزشیابی بررسی کنیم و اینکه محتوا ساحت‌های مختلف را منعکس می‌کند را ارزشیابی کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که تحول برای مخاطبان ما؛ دانش آموز، معلم، خانواده، جامعه، دولت و مدیران چه فهمی داشته است؟

وی افزود: در حوزه معلم باید معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع درباره ساماندهی و کیفیت نیروی انسانی ارزیابی دقیقی داشته باشد و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید تحول در محتوا را بررسی کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بسته‌های تحولی اظهار کرد: نمی‌توانیم در برابر مطالبات زمان را از دست دهیم و باید تمرین کنیم تا تحول را ایجاد کنیم و باید با جامعه مخاطب حرف روشنی داشته باشیم و تحول را تمرین کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دیدگاهی وجود دارد که چگونگی تحول را در جهان بررسی می‌کند، گفت: تحول محصول تحول در نهادها است و منظور قواعد مناسبات است یعنی مجموعه قواعدی که سازمان را اداره می‌کند و تحول مستلزم تحول در این‌ها و تحول در یادگیری است چرا که نقطه عزیمت هر تحولی یادگیری است.

محسن حاجی میرزایی در بخش دوم سخنان خود در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده یکی از مهم‌ترین نقطه‌های ارتباط ما با جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های ارتباط آموزش و پرورش با جامعه شروع سال تحصیلی است و برای اینکه بخش عظیمی از واقعه‌ای را منفی داوری کنند، کافی است آن اندکی خطا ناشی از خطاهای قابل اجتناب و سزاوار سرزنش از جانب سیاستگذاران داشته باشد.

وی افزود: بنابراین شروع سال تحصیلی را بدون هیچ‌گونه خطایی باید آغاز کنیم. اجازه خطا و غفلت نداریم لذا در پیش بینی پیشگیری‌ها حداکثر تلاش را کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مانور آغاز سال تحصیلی پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار شود تا یقین پیدا کنیم همه اتفاقات درست انجام می‌شود و همچنین در ستادهای بازگشایی مدارس مقامات محلی را دعوت کنید تا در برنامه مشارکت داشته باشند.

به دغدغه خانواده‌ها احترام بگذارید

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه باید شروع سال تحصیل را به جشن ملی تبدیل کنیم، اذعان کرد: به دغذغه خانواده‌ها احترام بگذارید و به اشتباهات و اشکالات، سریع واکنش نشان دهید.

وی با بیان اینکه باید برای شروع سال تحصیلی سناریوهای مختلفی طراحی و پیش بینی کنیم، اظهار کرد: در اسفندماه اتفاقات طوری پیش رفت که تعطیلات مدارس تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا کرد اما اجازه نداریم در مهرماه برای تعطیلات ناخواسته برنامه نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه بسته کاملی برای آموزش دانش آموزان در نظر بگیریم تا هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور نشود، اظهار کرد: برای پوشش١٠٠درصدی آموزش آماده شویم چراکه هریک از برنامه‌های ما ظرفیت پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصد را دارد یا همه امکان استفاده از یک برنامه ما را ندارند.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در بهره‌مندی هوشمندانه از شبکه شاد افزایش پیدا می‌کند، گفت: شبکه شاد را به خوبی فعال کنید و به کار گیرید اگر از این ظرفیت استفاده کنیم به خوبی می‌توانیم پروژه مهر را انجام دهیم.

در ثبت نام دانش آموزان از ظرفیت شاد استفاده کینم

وی افزود: حداکثر همدلی را در پروژه مهر داشته باشیم و باید نقش‌ها و مسئولیت‌ها مشخص باشد تا معلم و دانش آموز تکلیف خود را در سناریوهای مختلف بدانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی را با جدیت آغاز کنید، گفت: باید یقین پیدا کنیم در ساماندهی مشکلی نداریم. با وجود مشکلات سال تحصیلی را در مهرماه ٩٨ آغاز کردیم و علی‌رغم برخی مشکلات در این حوزه مهر ۹۹ را با کمترین مشکل سپری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید وقت بگذاریم و تجربه اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ را تجزیه و تحلیل کنیم و آموزش تلویزیونی و مجازی را مورد بررسی قرار دهیم تا از تجربه به دست آمده چراغی برای آینده مهیا کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید مقرراتی برای ساز و کارهای رسمی برای پروژه مهر را وضع کند تا بدانیم در زیست بوم جدید چه مقرراتی داریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید درباره ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی داشته باشد، بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز را با آموزش مجازی تامین کنیم چراکه یکی از مشکلات ما در نیروی انسانی آموزش و پرورش این است که حجم ثابت و متغیر در نیروی انسانی داریم و باید سناریوهای مختلف برای آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تربیت دغدغه جدی است، گفت: باید در زیست بوم جدید پاسخی دقیق به دغدغه خانواده‌ها برای تربیت داشته باشیم و در این دوران هیچ کاری همچون طرح نماد، شهاب و… نباید تعطیل شود و باید برنامه ریزی کنیم که در زیست بوم جدید چگونه انجام شوند.

مدیران کل نظارت بر مدارس غیردولتی را با دقت پیگیری کنند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: باید بر مدارس غیردولتی نظارت داشته باشیم، آزمون مدارس خاص با آرامش برگزار شود، تبدیل وضعیت نیروها به خوبی انجام بگیرد و سنجش تحصیلی و هدایت تحصیلی بسیار جدی بگیریم و بر اجرای دقیق آنها مراقبت کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به تعامل با محیط، تصریح کرد: وجه برتر برای مدیریت تعامل با محیط است چراکه در خلا تصمیم نمی‌گیریم و حرکت نمی‌کنیم و باید نیروهای موجود در محیط را شناسایی کنیم. باید از نیروهای درگیر در محیط فهم روشنی داشته باشیم و دیدگاه و مواضع هرکدام را بدانیم.

به جای واکنش بر کنش تاکید داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصول مدیریت محیط بیرونی، خاطرنشان کرد: برای مدیریت محیط بیرونی چند اصل مدنظر است که اصل اول کنش به جای واکنش است و باید قبل از شکل گیری به ابهام پاسخ دهیم.

وی افزود: اصل دوم اصل احترام است و البته احترام با علاقه دو موضوع متفاوت است احترام به انسان‌ها حتی مخالف دیدگاه ما بسیار مهم است و باید سمبل احترام باشیم لذا احترام به این منظور نیست که فرد را قبول داریم یا علاقه مند به وی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل سوم پاسخگویی سریع است، گفت: نباید پاسخ ها را مشمول مرور زمان کنیم تا با پاسخگویی خوب و به موقع سرمایه اجتماعی کسب کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اصل چهارم این است که اگر حرف درست است به آن عمل کنیم و اگر درست نیست با صراحت بگوییم که به آن عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: اصل پنجم گزارش دهی مستمر است و باید گزارش بدهیم تا دیگران بدانند در چه شرایطی هستیم چرا که گزارش دهی به انجام کار کمک می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل ششم پرهیز از انتقال موضوعات به سطوح بالاتر است، گفت: مسایل را حل کنید و نگذارید از شما عبور کند. بنابراین مشکلات را در استان حل کنید و با استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تعامل و ارتباط باشید.

حاجی میرزایی با بیان اصل بعدی گفت: اصل هفتم این است که در ارتباط با ستاد و مجامع آموزش و پرورش باشید و مشکلات را در درون ستاد حل کنید.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم، مولد سازی دارایی‌ها است چراکه یکی از چالش‌های مزمن در آموزش و پرورش منابع مالی است باید مناسبات مالی را بازنگری کنیم و برای تامین منابع روش‌های دیگری را شناسایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های زیاد برای حل مشکلات فرهنگیان گفت: در طرح مسکن فرهنگیان در روز کلنگ زنی این طرح، وزرات راه و شهرسازی گزارش داد که آخرین تفاهم نامه‌ای که امضا کرده با وزارت آموزش و پرورش بوده است و اولین تفاهم نامه‌ای که به مرحله کلنگ زنی رسیده است برای آموزش و پرورش است. لذا امیدواریم بتوانیم که گام خوبی در مسکن فرهنگیان برداریم و باید با انگیزه در این مسیر اقدام کنیم.

وزیر آموزش با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: بیست هزار خیر داریم و امسال دولت ۳,۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده است که در قبال مشارکت خیرین این تعهد اجرایی می‌شود و لذا باید امکان جذب سرمایه های خرد را داشته باشیم و به همین علت طرح آجر به آجر را رونمایی و اجرایی کردیم تا بتوانیم از سرمایه ها و مشارکت های خرد مردم استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم جامعه را برای کاری برانگیزانیم چرا که مردم فطرتا در مشارکت انگیزه دارند و باید بدانیم که چگونه آنان را به مشارکت دعوت کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)