میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، رضون حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو با بیان اینکه در دوره ابتدایی یادگیری دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: برای ما مهم است که همه دانش آموزان به آموزش دسترسی داشته باشند و اشکالاتشان جبران شود به همین خاطر در دستورالعملی که برای مدارس ابتدایی ارسال کردیم، مسئولیت بازگشایی دوره ابتدایی را بر عهده آموزگاران و مدیران گذاشتهایم مبنی بر اینکه تک تک دانش آموزانشان را ارزیابی کنند و اطلاع دهند که آیا اینها از آموزشهای تلویزیونی استفاده کردهاند یا عضو شبکههای مجازی عضو بودهاند؟
وی با اظهار به اینکه بر تشخیص معلم اگر دانش آموزی در یادگیریاش اشکالاتی وجود داشته باشد معلم موظف است یک برنامه مشخص برای دانش آموز طراحی کند تا بر اساس آن مشکلات یادگیریاش بر طرف شود، افزود: معلم گزارش خود را به شورای مدرسه میدهد و بر اساس همان ارزیابی یادگیری دانش آموزان، شورای مدرسه راجع به برگزاری امتحانات و اتمام محتوا تصمیم گیری میکند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ارزیابی دانش آموزان اظهار کرد: برای ما دو نکته خیلی مهم است؛ یکی اینکه همه دانش آموزان باید همه محتوا را دریافت کنند و هیچ قسمتی از محتوا نباید نادیده گرفته یا حذف شود و دیگر اینکه دانش آموزان یاد بگیرند.
وی به کلاس اولیها اشاره کرد و گفت: ما در خصوص کلاس اولیها حساسیت خاصی داریم و در دستورالعمل ارسالی هم اعلام کردیم که برای کلاس اولیها که آغاز دوره تحصیلیشان بوده، یادگیری مهارتهای خواندن و نوشتن و حروف الفبا خیلی مهم است و برای همین تاکید کردیم هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی آموزگازان باید ارزیابی داشته باشند که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند و این را باید مدرسه هم تائید کند.
این مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمونها در مقطع ابتدایی لزوماً حضوری نیست، اظهار کرد: تاکید ما این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکلهای بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند. اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش آموز هم از جهت نوشتاری و هم از جهت خواندن، مهارتهای لازم را کسب کرده اجباری برای حضور نداریم.
وی با اعلام این خبر که در تابستان مدرسهها باز نیست، گفت: با مذاکراتی که با عوامل شبکه آموزش داشتیم یکسری برنامههای تابستانی برای دانش آموزان داریم که تقویت مهارتها است اما باز هم به صورت خاص تقاضای ما این بود که برای کلاس اولیها و نوآموزان پیش دبستانی که باید زبان فارسی را یاد میگرفتند و آمادگی کسب میکردند تا وارد مدرسه شوند، بتوانیم یکسری برنامههای تقویتی در جهت یادگیری زبان و تقویت مهارتهای خواندن و نوشتن داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اعلام نتایج در دوره ابتدایی اشاره و بیان کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی داریم با محوریت معلم هر زمانی که تشخیص دهد دانش آموزان یادگیری شان به اتمام رسیده میتواند نتایج ارزشیابی را در کارنامه دانش آموز ثبت کند.
منبع : خبرگزاری مهر
زبالههای ساری به تهران منتقل میشود؟
رونمایی از کتاب فرهنگ و بحران در دهمین کنگره سلامت در بلایا
هواشناسی هشدار داد؛ پلیس: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید
جعل و کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با برنامه رسیدساز جعلی
فراخوان دیوارنگاری «دیوارهای کوچک شهر من» تمدید شد
افزایش ۲ برابری درآمدهای مناطق شهرداری تهران
جعل و کلاهبردای ۲۰ میلیاردی با برنامه رسیدساز جعلی
قیمت میوه ۵۰ درصد ارزانتر در میادین میوه و تره بار
شهید فخریزاده باعث پیشرفت جهشوار علمی کشور شد
۶ پیشنهاد ضروری اجرایی برای تحول در نظام مدیریت بحران کشور
محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در ملارد
جزئیات تصادف خودروی استاندار استان مرکزی در آزادراه خلیج فارس اراک
اتصال دو منطقه ١٧ و ١٨ تهران از طریق باغراه حضرت فاطمه
پیگیری قاطع اجرای طرح شهید آرمان در تهران
رفع موانع ساخت پروژه آزمایشگاه و سالن تشریح پزشکی قانونی
جزییات پرونده یک شرکت خودرویی، خرید ملک ۳۰ میلیاردی در امارات توسط متهم ردیف اول
حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم تشییع پیکر وزیر پیشین دادگستری
ایران دارای رتبه هفتم مخاطرات در جهان؛مهمترین چالش مدیریت بحران
جزییات رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی یک شرکت خودرویی
بندر خمیر یکی از ۱۲ شهر برگزیده یونسکو شد
انسداد مرز با جدیت در مرزبانی پیگیری و دنبال میشود
جزای نقدی ۱۶ میلیاردی فرجام قاچاقچی لوازم خانگی
قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای تره بار اعلام شد
کشف ۲۰۰ میلیاردی ابزار کار قاچاق در تهران
ایران جزو ۴ کشور برتر در زمینه رشد شاخص توسعه انسانی است
سراج: بسیج محلات خط مقدم مقابله با آسیبهای اجتماعی است
رشد ۱۸ درصدی نوسازی تاکسیها در مقایسه با سال گذشته
جزئیات برنامههای مجمع شهرداران در سالگرد شهادت شهید سلیمانی
۲۴۷ عملیات امدادونجات طی ۷۲ ساعت گذشته صورت گرفت
کاظمی: حداقل ۱۰۰ هزار کتابخانه مدرسه باید ایجاد شود