میرنیوز

پاسخ وزیر به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور/تکلیف پول‌هایی که مدارس به اولیاء پس نمی‌دهند،روشن شد

پاسخ وزیر به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور/تکلیف پول‌هایی که مدارس به اولیاء پس نمی‌دهند،روشن شد 2020-05-17T11:41:35+04:30

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما از جمله بخش آموزش را با وقفه و مشکلاتی همراه کرد گفت: باید برنامه ریزی می‌کردیم تا تعطیلات طولانی موحب کاستی آموزشی نشود. روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و از رسانه ملی کمک گرفتیم.

اتمام تدریس محتوای کتب درسی در شبکه آموزش تا پایان ادریبهشت 

وی افزود: چندروز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی را شروع کردیم و تا آخر اردیبهشت آموزش‌های تلویزیونی همه محتوای دروس به سرانجام می‌رسد.. بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های دربرگیرنده محتوای دروس دانلود شده و نشان می‌دهد مورد اقبال قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای برقراری تعامل میان معلم و دانش آموز شبکه شاد راه اندازی شد گفت: ۱۲.۵ میلیون دانش آموز، ۹۸ درصد از مدیران مدارس و بیش از ۸۲ درصد از معلمان روی این شبکه فعال هستند. عده‌ای از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم دسترسی به آموزش های تلویزیونی و شبکه شاد و فضای مجازی نداشتند که برای آنها کلاس های حضوری و تهیه و ارسال درسنامه صورت گرفت.

حضور ۱۰ تا ۱۵ درصدی دانش آموزان در مدارس بعد از بازگشایی 

وی ادامه داد: اما باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از دیروز مدارس بازگشایی شد. خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی آمار بیشتر بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ضدعفونی شده‌اند و تمهیدات برای رعایت پروتکل‌ها فراهم شده و اخباری که دریافت کردیم اخبار امیدبخشی بوده است اظهار کرد: تلاش می کنیم که اگر سال آینده دوباره با چنین وضعیتی مواجه شدیم امکان پاسخگویی دقیق‌تری فراهم باشد.

رسیدگی به اعتراضات معلمان مدارس غیردولتی که با شیوع کرونا حقوقی دریافت نکرده‌اند 

پرداخت وام کم‌بهره به موسسان مدارس غیردولتی به ازای هر نیروی فعال

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر معلمان مدارس غیردولتی که همپای معلمان رسمی کار می‌کنند اما امنیت شغلی ندارند، مزایای کافی دریافت نمی‌کنند و همکاری برخی از آنها در ایام کرونا قطع شده است گفت: معلمان مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و موسسان موظف به پرداخت کامل حقوق آنها هستند و اگر تاخیری وجود داشته باشد حتما رسیدگی می شود.

وی افزود: ما در ازای خدمات موسسان، تسهیلاتی را برای مدارس غیردولتی تسهیلاتی درنظر گرفتیم و در صورتی که حقوق معلمان را کامل بپردازند می‌توانند از ۱۶ میلیون تومان وام کم بهره به ازای کارکنان بهره‌مند شوند.

وی درباره شایعه وجود مافیای مدارس غیردولتی در پشت پرده ماجرای بازگشایی یک ماهه مدارس گفت: خودتان هم می‌گویید که شایعه است، علت بازگشایی را بیان کردیم و تصمیم ستاد ملی کرونا بود.

 حاجی میرزایی درباره تبعات حضور دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی در پی افزایش حضور آموزشی در فضای مجازی اظهار کرد: با بحرانی مواجه شدیم که ماموریت آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گرفت. روش‌های متنوعی وجود دارد و هیچ کدام بدون مناقشه و آسیب نبود. قطعا خانواده‌ها باید مشارکت کنند. وظیفه ما ایجاد فضای منحصر به فرد بود و شبکه شاد صرفا اپلیکیشنی برای آموزش بود. روش‌های آموزشی ما در کشورهای دیگر هم استفاده شده و آموزش الکترونیکی یک ضرورت است.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از هشت سال قبل ماموریت داشت که به این سمت حرکت کند، اقتضائات تغییر کرده است گفت: طبیعی‌است که آموزش الکترونیک جایگزین آموزش حضوری نیست و بعد از بازگشایی مدارس این ظرفیت ها به عنوان ظرفیت مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی درباره شبکه تعاملی سینا و رها شدن آن گفت: شبکه شاد با سینا متفاوت است. شبکه شاد جایگزین کار آموزشی و تعاملی است اما نرم افزار سینا، شبکه تعاملی نبود و نقش آگاهی دهی داشت.

«شاد» رایگان شد 

وی افزود: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد محقق شده است، وزارت ارتباطات در کنار ما بود و کمک کرده و همراه ما خواهد بود.

مشکلی برای هدایت تحصیلی نیست 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط جدید مجموعه تعادل‌های موجود را با مشکل مواجه کرد گفت: آزمون رغبت تحصیلی و ارائه خدمات مشاورین برای هدایت تحصیلی در زمانی که مدارس باز بودند انجام شد و اختلالی درباره هدایت تحصیلی وجود ندارد. روند ثبت نام های سال جدید نیز با توجه به شرایط کرونا ابلاغ شده است.

تکلیف پول‌هایی که مدارس به اولیاء پس نمی‌دهند چه می‌شود؟

وی درباره پول‌های سرگردانی که از خانواده‌ها دریافت شده و عودت داده نمی‌شود اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های دریافتی بابت خدمات آموزشی ارائه شده است، اما هزینه خدمات فوق برنامه که کلاسی بابت آن برگزار نشده باید برگردد اما اگر هزینه‌ای بازگردانده نشده تخلف است. هزینه سرویس مدارس هم طبق مصوباتی که قبلا اعلام شده باید عودت داده شود.

چرایی شکایت آموزش و پرورش از برخی رسانه‌ها

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره طرح شکایت از سوی برخی رسانه‌ها گفت: سیاست ما همچنان حمایت از رسانه‌ها و پرهیز از شکایت از رسانه‌هاست اما در مواردی که اقدامی صورت گرفته به این دلیل است که به جای انتقاد، کار استهزا و خارج از چارچوب رسانه‌ای انجام شده و ممکن است حتی از سوی نهادهایی بیرون از آموزش و پرورش پیگیری و برخورد شده باشد. 

وی درباره حمایت از معلمان زندانی گفت: مکاتباتی صورت گرفته و پیگیر حمایت از همکاران فرهنگی هستیم. قراردادی نیز با کانون وکلا برای فراهم شدن امکان مشاوره‌های حقوقی منعقد شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره شبکه شاد گفت: هرتصمیمی در ستاد کرونا اتخاذ می‌شود، متناسب با وضعیتی است که وزارت بهداشت اعلام می کند. جریان آموزش باید استمرار یابد. هیچ کدام از روش‌ها نمی تواند اطمینان کامل بدهد که پوشش آموزشی ۱۰۰ درصدی محقق شده است. شواهد نشان می‌دهد که استراتژی آموزش تلویزیونی، درست بوده است. منکر اشکالات شبکه شاد هم نیستیم و رفع اشکالات در حال انجام است، روزانه دو مرتبه جلسه در ستاد این باره تشکیل م‌یشود. بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون پیام در این شبکه مبادله شده است.

وی افزود: ظرفیت شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان بالاست و شبکه شاد به شبکه موثری تبدیل شده است. باید ضرورت پیوستن به این زیست بوم جدید را در این شرایط بپذیریم. ما هیچ روش دیگری در هیچ کشور دنیا جز همین روش الکترونیکی سراغ نداریم و بسیاری کشورهای دنیا همینگونه خدمات آموزشی ارائه دادند. تفاوت بارز ما این است که از شبکه بومی استفاده کردیم. 

به شایعات تعطیلی مدارس در مهر۹۹ توجه نکنید 

حاجی میرزایی سناریوهای آموزش و پرورش برای وضعیت مدارس از مهرماه سال آینده گفت: تجربیات اخیر را مدون و اشکالات را احصاء می کنیم تا در صورت وقوع تعطیلات احتمالی سریعا عمل کنیم. درخواستم این است که درباره تعطیلی مدارس منحصرا به مصوبات ستاد ملی کرونا توجه کنید و به شایعات توجه نکنید. در فاصله بین ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد مدارس آماده خدمات رسانی به دانش آموزان برای رفع اشکال درسی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه برخی خانواده ها قصد دارند سال آینده معلم خصوصی بگیرند و فرزندشان را به مدرسه نفرستند گفت:
خانواده ها مطمئن باشند که سلامت دانش آموزان برای ما اصل مهم است و به تمام پروتکل‌ها و نکات بهداشتی وزارت بهداشت پایبند هستیم.

تعداد ابتدایی‌هایی که دیروز به مدرسه رفتند بیشتر از متوسطه‌ها بود  

حاجی میرزایی در ادامه با بیان اینکه تاکید ویژه داشتیم معلمان در این دوره بازگشایی مدارس حتما اطمینان پیدا کنند که مهارت پایه خواندن و نوشتن و حساب کردن در دوره ابتدایی کسب شده است گفت: آماری که دیروز گرفتیم نشان می‌داد روز گذشته تعداد دانش آموزان ابتدایی که به مدرسه رفته بودند بیشتر از دانش آموزان متوسطه بود.

وی درباره اوقات فراغت نیز گفت: ظرفیت‌هایی روی شبکه شاد به همین منظور ایجاد شده است و بعد از امتحانات فعال می‌شود.

رایزنی برای ترمیم رتبه‌بندی / صدور احکام نیازمند مصوبه دولت است

حاجی میرزایی درباره ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: برای اجرای یک فوق العاده شغل برای معلمان رایزنی‌هایی صورت گرفته و امید است ظرف یکی دو هفته آینده نتایج را اعلام کنیم. این امر نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

وی درباره زمان صدور احکام فرهنگیان گفت: این امر نیازمند مصوبه دولت است و به محض دریافت مصوبه این کار انجام می‌شود. قبلا در سازمان برنامه این برداشت وجود داشت که این کار بدون مصوبه دولت قابل انجام است، اما باید مصوبه هیئت وزیران دریافت شود. 

ترجیح آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها 

وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات حضوری کلاس نهمی‌ها گفت: سیاست ما این است که آزمون‌های سرنوشت ساز باید حضوری برگزار شود که پایه نهم و دوازدهم از این جمله است. ترجیح ما این است که آزمون را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم.

پاسخ وزیر به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور 

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور گفت: این خبر، خبر دقیقی نبود و منبع رسمی آن را اعلام نکرده و شایعه بوده است. هنوز در این باره تصمیم گیری نکردیم و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم. فعلا تغییری در زمان بازگشایی مدارس در سال جدید نداریم.

حاجی میرزایی در خصوص واریز نوبت دوم و سوم سرانه بهداشتی مدارس نیز بیان کرد: در یک مرحله سرانه تخصیص یافت و در نوبت اول، کنترل بهداشتی و ضدعفونی مدارس صورت گرفت. اگر لازم باشد تخصیص دیگری هم دریافت می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدرسه در این یک ماه اخیر گفت: طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، باید از تراکم زیاد جمعیت دانش آموزی جلوگیری می کردیم. در این صورت امکان کنترل و رعایت موازین بهداشتی وجود داشت.

متوسط دریافتی معلمان همچون سایر کارمندان است 

وی در ادامه با اشاره به اینکه متوسط دریافتی معلمان با سایر کارکنان یکسان است افزود: تفاوت این است که در دستگاه‌های دیگر دریافتی های غیرمستمر بیشتر است. بنابراین این گزاره که " حقوق معلمان نیمی از حقوق یک کارمند است" درست نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش کردیم مطالبات معوق فرهنگیان از سال‌های گذشته را علیرغم مضایق مالی دولت  در سال ۹۸ تسویه کنیم گفت: تمام تلاش ما بهبود شرایط کاری معلمان است.

به گفته حاجی میرزایی تاخیری در پرداخت حقوق معلمان حق التدریس نیز ایجاد نشده است.

پولی بابت شبکه شاد پرداخت نکردیم / اینترنت شاد رایگان است 

وی درباره بهای خریداری اپلیکیشن شاد گفت: ما قرارداد پولی منعقد نکردیم و  پولی تبادل نشده است. قرارداد صلح نوشتیم و اپلیکیشن شاد، هبه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چرا از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موجود برای آموزش استفاده نشد؟ پاسخ داد: آموزش امری حاکمیتی است و باید در بستر بومی محقق شود. هزینه اینترنت شبکه شاد هم رایگان شده است. ارزیابی ما این است که دستاوردهای شبکه ‌شاد قابل ارائه است. 
 

 ادامه دارد

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)