میرنیوز
حمید موسوی شهردار منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موافقت شرکت مترو و ابلاغیه شهرداری تهران مبنی بر اتصال خط یک به خط سه گفت: اتصال خط یک به خط ۳ جزء اولویتهای توسعه مترو قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این اتصال از مترو میدان نوبنیاد به خط میدان تجریش خواهد بود، تا ترافیک منطقه سبک تر شود.
منطقه یک نیازمند خط متروی جدید نیست
شهردار منطقه یک با بیان اینکه این منطقه نیازمند به خط جدید مترو نیست و در طرح جامع مترو هم ایجاد خط جدیدی برای آن دیده نشده است، اظهار داشت: تنها تقاضای ما اتصال خط یک به خط سه بوده که به این ترتیب محقق میشود.
وی افزود: پیشنهاد دیگری مبنی بر اتصال خط یک و هفت هم دادهایم که به این ترتیب بتوانیم سفرهای شهروندان از منطقه یک را به مناطق مرکزی پوشش دهیم و در همین راستا تفاهمنامهای میان شهرداری منطقه یک و شرکت نمایشگاههای بین المللی و شرکت مترو منعقد شده تا یک ایستگاه در محل نمایشگاهها در نظر گرفته شود.
اتصال خط ۱۰ به خط ۷ از نمایشگاه بین المللی
وی با اشاره به اینکه با عقد قرارداد و با برآورد هزینههای آن قرار شد شرکت مترو از فاز مطالعات در مسیر خط ده این خط ایستگاه متروی نمایشگاه را تعریف کند، یادآور شد: البته قبل از اینکه خط ۱۰ مترو راه اندازی شود، اتصال این خط پیش بینی شده تا بتوان از خط ۷ سرویسدهی شود.
موسوی گفت: اگر این ایستگاه راه اندازی شود معضل ترافیک غرب منطقه ساماندهی خواهد شد.
هیچ مرکز تجاری خط مترو را کور نکرده است
موسوی در خصوص اینکه آیا احداث یک مجتمع تجاری حوالی پارک نیاوران باعث کور شدن یکی از ایستگاههای متروی خط یک نشده، پاسخ داد: در آنجا خط مترو نداشتیم. از گذشتههای دور آرزوهای مدیران شهری و مردم منطقه بوده است که خط یک مترو خط سه متصل شود که این آرزو در سال ۹۸ محقق شد.
وی ادامه داد: این اتصال در مقطعی پیگیری شده بود و در این راستا یک ایستگاه هم در محل حاضر اطلسمال در نقشهها دیده بودند اما این ایستگاه پس از صدور جواز این مجتمع تجاری از برنامهها خارج شد.
شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه برخی اصرار داشتند این ایستگاه، تنها خط اتصال این نقطه است اظهار داشت: اینکه خط مترو از این نقطه رد شود وحی منزل نیست و ما به شرکت مترو گفتیم واریانسهای دیگری را بررسی کند و گزینههای جایگزین ارائه شود، چند گزینه ارائه شد، یک گزینه مربوط به پاسداران باهنر بود، گزینه دیگر از بالای کاخ در مسیر باهنر به سمت تجریش حرکت میکرد.
وی ادامه داد: هنوز هم زیر ساختمان اطلس مال حدود ۲۰۰ متر تونل وجود دارد که قرار بود از طریق آن خطوط بهم متصل شود که به هر دلیلی متوقف شد.
موسوی با اشاره به اینکه پیش از این برخی درصدد پر کردن آن بودند گفت: من مانع پر کردن آن شدم چون شاید بعدها بتوان با ایجاد اتصال این تونل دسترسی محلی برای مترو ایجاد شود.
منبع : خبرگزاری مهر
موحدی: باید ساختارها و قالبهای سنتی را بشکنیم
اختصاص ۲.۲ همت برای تکمیل پروژههای آموزشی سیستان و بلوچستان
وعده صادق ۳ در راه است/ دوره نوجوانی بهار معنویت است
جزییات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
صدور حکم بازداشت نتانیاهو پیروزی حامیان فلسطین است
صدور حکم دیوان کیفری بینالمللی علیه نتانیاهو و گالانت پیروزی است
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد