میرنیوز
به گزارش ایسنا، طولانی و متراکم شدن صف خودروها در خیابانهای مرکز شهر در روزهای اخیر با اینکه موحب اتلاف سوخت و زمان شهروندان شده است و به گفته سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا حتی ترافیک در شهر تهران را ۷۰ درصد افزایش داده؛ اما در این شرایط کرونایی استفاده از خودروی شخصی یک الزام و نه یک انتخاب بوده است؛ چرا که در تمامی دستور العمل های بهداشتی مردم از استفاده حمل و نقل عمومی منع شده اند و حالا تنها راه رسیدن به محل کار، استفاده از خودروی شخصی است، مسئلهای که محسن پورسید آقایی معاون سابق حمل و نقل شهرداری تهران نیز آن را تایید می کند و معتقد است: حالا که اولویت همه، حفظ سلامتی و مهار شیوع کرونا است، شاید بهتر باشد ترافیک این روزهای تهران و مشکلات نشات گرفته شده از آن را تحمل کرد.
وی در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت ترافیک تهران و راه حل های کنترل آن می گوید: یادمان باشد که اصولاً هدف از اجرای طرحهای ترافیکی تغییر مدل حمل و نقل افراد است نه تشخیص و کاهش ترددهای غیر ضروری. به عبارت دیگر وظیفه تشخیص و راههای کاهش سفرهای غیر ضروری با دستگاههای حاکمیتی است نظیر بستن بازار یا پارکها و امثال آن.
این کارشناس ترافیک با تاکید بر اینکه شهرداری در شرایط معمول وظیفه دارد که مردم را تشویق کند برای ترددهای خود حتی الامکان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ادامه می دهد: این در حالیست که در این شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی مغایر سلامتی جامعه است و باید کار دیگری انجام داد.
پورسیدآقایی معتقد است که در این شرایط کرونایی که همه تلاش می کنند تعداد مبتلایان کاهش یابد اصولاً باید سیاستها به سمت تشویق مردم به استفاده از خودرو شخصی باشد، لذا هر گونه طرح ترافیکی مغایر منافع عمومی شهر میباشد.
این کارشناس ترافیکی در مورد راهکار ترافیکی این روزهای تهران می گوید: پیشنهادم این است که اصلا به ساعات طرح و عوارض آن دست زده نشود و عدم اجرای آن برای مدتی دیگر بهتر از تغییر آن است؛ اتفاقا وجود مدتی ترافیک در شهر مزایای طرح ترافیک را نیز بهتر نمایان میکند و همانها که می گفتند اجرای طرح جدید ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا هیچ اثری نداشته است امروز متوجه شده اند که اگر این طرحها نبود چه اتفاقی میافتاد و خواهان اجرای زود هنگام آن هستند. باید بگذاریم این طرحها پس از پایان دوران کرونا و بنابر خواست عمومی مردم مجددا اجرا شود.
به گزارش ایسنا، در شرایط کرونایی امروز کاهش جمعیت مسافران در شبکه حمل و نقل عمومی با هدف اجرای فاصله گذاری اجتماعی یک ضرورت است و تنها راه رسیدن به این هدف استفاده شهروندان از خودروی شخصی است، تشکری هاشمی، معاون اسبق شهرداری تهران معتقد است می توان این شیوه تردد را نیز کنترل کرد تا ترافیک کمتری را شاهد باشیم و می گوید: در حال حاضر از اوایل صبح تا غروب، شاهد ترافیک گسترده در معابر مرکزی شهر هستیم که البته تردد خودروها در راستای کنترل شیوع کرونا است، ولی اعتقاد دارم با ورود راه حل های ترافیکی جدید، میتوان ورود به محدوده مرکزی شهر را کنترل کرد.
این کارشناس حوزه ترافیک با بیان اینکه عمده افرادی که وارد محدوده طرح ترافیک می شوند، کارمندان سازمان ها و شرکت ها هستند که تعدادشان نیز کم نیست، معتقد است: یادمان باشد که هنوز برای مهار شیوع کرونا، باید در خانه بمانیم و حضور اجباری برخی از افراد در محل کارشان نباید به معنی بازگشت به شرایط قبل از کرونا تفسیر شود؛ بنابر این معتقدم باید زمان اجرای طرح ترافیک را متناسب با ساعت کار ادارات در هسته مرکزی در نظر گرفت و در میانه روز نیز با اعمال محدودیت های ترافیکی، مانع از تشویق سفر در هسته مرکزی شهر شویم.
به گفته وی، میتوان طرح ترافیک را در ساعات ابتدایی روز که کارکنان در حال تردد به سمت محل کارشان هستند اعمال نکنیم، ولی بعد از این ساعات ابتدایی روز، بلافاصله طرحهای ترافیکی را اجرایی کنیم تا مبادا افراد دیگر برای کارهای روزانه و جاری خود از حمل و نقل شخصی استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، این روزها ترافیک تهران، شلوغی شهر و اتلاف وقت شهروندان شاید مشکلاتی را بوجود آورده باشد؛ اما در این روزهای کرونایی، انتخاب خودروی شخصی برای تردد در شهر به خصوص برای افرادی که محل کارشان در محدوده مرکزی شهر است، نه یک انتخاب؛ بلکه یک ضرورت بهداشتی برای کنترل شیوع کرونا است و شاید بهتر باشد مدیران شهر اعم از پلیس، شهرداری و... در کنار این ضرورت، فکری به حال ازدحام در برخی معابر کنند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
ترافیک سنگین و پر حجم شبانه در معابر و بزرگراههای پایتخت
افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری در بافتهای فرسوده تهران
تاکنون بیش از ٢٥٠٠ تن اقلام زیستی برای مردم مظلوم لبنان ارسال شد
تحقق ۸۶ درصدی بودجه در ۶ ماهه نخست سال
۸ آذر بهعنوان روز کشتار نوزادان غزه توسط رژیم صهیونیستی ثبت جهانی شود
اعظم کریمی سرپرست اداره کل طرح های ملی وفراگیر جوانان شد
تفاوت مدت قرارداد و مدت تعهد چیست؟
واژگونی اتوبوس در محور نجف آباد به تیران ۱۲ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت
هم افزایی نهادها برای حل چالشهای مدیریت بحران تهران ضروری است
قاچاقچی خودرو جگوار به پرداخت ۱۱۴ میلیارد محکوم شد
اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسان رسمی سال ۱۴۰۲
با بهرهگیری از خرد جمعی درصدد اصلاح قانون تسهیل هستیم
پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات مناسب سازی خیابان بهبودی
قاچاقی یک خودرو جگوار به پرداخت ۱۱۴ میلیارد محکوم شد
سرانجام بیمه بافندگان فرش و شاغلین صنایعدستی
جشنواره «خشت بهشت» یک رویداد بسیار بزرگ در حوزه خدمات شهری
واژگونی اتوبوس در محور نجف آباد به تیران با ۱۲ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت
دستورالعمل تأمین مالی و سرمایهگذاری شهرداریها و دهیاریها به زودی ابلاغ میشود
فرهنگ بسیجی مترادف با خستگی ناپذیری است
اکرانهای فرهنگی و نصب سردیس شهدا مایه امید و افتخار برای خانوادههای شهدا
جزئیات دومین جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی «رضایت خودرو طراوت نوین»
فرهنگ بسیجی یک تفکر و مکتب است
راه اندازی ۶ شهردخت جدید تا روز دختر
فروش هزار میلیارد ریالی هنرمندان در نمایشگاه صنایع دستی
تقویت تلاشها برای دسترسی جانبازان شیمیایی کشور به دارو و تجهیزات پزشکی
لزوم اعمال مزد پایه سنوات و مزایای حق تأهل در لیستهای بیمهای از ابتدای دیماه
طلاق در تحصیل کردهها بیشتر است
«سامانه همدم»؛ پیوند سنت و فناوری برای تشکیل خانواده
ماهانه حدود ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان شهری تهران اضافه خواهد شد
فتحی آشتیانی: در ایران به ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور نیاز داریم