میرنیوز

حریرچی: اظهارات ترامپ نابخردانه است/ با سیاستمداران کشور به‌خاطر مواجهه با او همدردی می‌کنم

 حریرچی: اظهارات ترامپ نابخردانه است/ با سیاستمداران کشور به‌خاطر مواجهه با او همدردی می‌کنم 2020-04-25T21:46:44+04:30

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی در یک نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر تزریق مواد ضدعفونی‌‌کننده اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان این اظهارات مایه شرمساری است و قابل توجه و اعتنا نیست. این‌که یک رئیس جمهوری که داعیه دموکراسی در جهان را دارد این حرف نابخردانه را بزند، در شأن خودم نمی‌دانم که جواب بدهم. با مسئولان سیاسی نیز ابزار همدردی می‌کنم که مجبورند با افرادی با این سطوح طرف باشند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش تردد در پارک‌‌ها تصریح کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا، بحث‌های متعددی انجام می‌شود و بازگشایی‌ها بر اساس خرد جمعی و تصمیم‌گیری اتفاق می‌افتد. هیچ تعجیلی در بازگشایی‌ها نیست و فقط الزام داریم که ملاحظات اقتصادی و معیشتی و سلامت روانی و مسائل فرهنگی و مذهبی را لحاظ کنیم.

وی افزود: اگر ببینیم که بازگشایی با توجه به واکنش مردم اثر مضر قابل‌توجهی داشته باشد دو اقدام اساسی پیش‌‌بینی کرده‌‌ایم؛ یکی تأخیر در بازگشایی‌‌های آتی و دیگری تجدیدنظر در بازگشایی‌‌های قبلی. به‌میزانی که بازگشایی‌‌ها افزایش می‌‌یابند رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید افزایش یابد.

تهران پاشنه آشیل ابتلا به کرونا در کشور

حریرچی اضافه کرد: هیچ اختلاف نظری به‌جز اختلافات جزئی در زمینه کرونا بین مسئولان وزارت بهداشت وجود ندارد؛ تهران می‌‌تواند پاشنه آشیل ابتلا به کرونا در کشور باشد زیرا ملاحظات اجتماعی خاص و تراکم بالایی دارد اما هرگونه تصمیم‌‌گیری در مورد استان‌‌های کشور در ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌‌شود؛ البته گاهی تعبیری که از وضعیت سفید و قرمز توسط مسئولان می‌‌شود تفاوت دارد زیرا بستگی دارد به‌نسبت چه‌زمانی این تعبیر انجام می‌‌شود.

وی ادامه داد: اثر هر بازگشایی حدود یک هفته بعد بر بیماران سرپایی و 15 روز بعد بر بار بیماری‌ها و یک ماه بعد بر بار مرگ‌ومیر مشخص می‌‌شود. خوشبختانه نسبت به سه هفته قبل، حدود 50 درصد موارد بستری و 70 درصد موارد مرگ‌ومیر در کشور کاهش یافته و امیدواریم این روند طی شود و بازگشایی‌ها اثر سوئی در این زمینه نداشته باشد.

حریرچی با بیان اینکه در اکثر استان‌‌های کشور روند نزولی در پذیرش بیماران وجود دارد، تصریح کرد: اگرچه روزانه حدود 300 بیمار جدید در تهران بستری می‌‌شود و این روند، نسبت به قبل، کاهشی بوده است اما همین 300 نفر نیز هشداردهنده است. اگرچه مرگ‌ومیر در مجموعه استان‌ها به زیر 100 مورد کاهش یافته، اما حتی یک مرگ هم هشداردهنده است. این اعدادی که از بستری‌‌ها اعلام می‌‌شود، رقم نیست، بلکه تعداد عزیزان یک خانواده است.

وی افزود: هر بیماری که در آی‌سی‌یو پذیرش شده بدحال نیست بلکه برخی بیماران مراقبت بیشتری نیاز دارند و ظرفیت تخت‌‌های آی‌سی‌یوی ما نسبت به اسفندماه بهتر است و ارجاع به بخش‌‌های آی‌سی‌یو کاهش یافته است.

تأثیر گرما بر کرونا؟

حریرچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیر آب‌وهوا بر ویروس کرونا تصریح کرد: عموم ویروس‌‌ها سرمادوست هستند و میل جزئی یا متوسطی به محیط‌‌های سرد دارند و ممکن است کروناویروس نیز این رفتار را نشان بدهد؛ رفتار اجتماعی مردم در کشورهای مختلف به‌دلیل ملاحظات آب‌وهوایی به این ترتیب است که مثلاً در فصل‌‌های سرد مردم در محیط‌‌های بسته بیشتر قرار می‌‌گیرند و هوا در فضای بسته گردش می‌‌کند؛ مردم در فصل سرما به تفریح‌‌های داخل فضاهای بسته بیشتر تمایل دارند و به پاساژهای سربسته و باشگاه‌‌های سرپوشیده و سینماها و... تمایل نشان می‌‌دهند؛ در حالی که در فصل گرما به پارک‌‌ها و فضاهای باز می‌‌روند بنابراین این عامل نیز می‌‌تواند در انتشار ویروس‌‌ها مؤثر باشد.

وی ادامه داد: احتمال داده می‌‌شد که ویروس با فصل گرما از بین برود اما با توجه به شیوع ویروس در برخی نقاط گرمتر، این‌که ویروس کرونا در فصل گرما کم می‌شود خود به خود منتفی است.

فعالیت بیرون‌‌بر رستوران‌‌ها

حریرچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت رستوران‌‌ها در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سِرو غذا به‌صورت حضوری ممنوع است و موارد بیرون‌‌بر با رعایت موارد بهداشتی قابل انجام است.

وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز تجاری به چند عامل بستگی دارد، تصریح کرد: یکی از موارد، میزان پایبندی افراد به توصیه‌هاست. برخی صاحبان مشاغل به‌طور کامل رعایت می‌کنند، اما در برخی موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی به‌نسبت ضعیف است. موضوع دیگر رفتار مردم است. وقتی مردم به مراکز تجاری مراجعه می‌کنند باید ببینیم چه رفتاری انجام می‌دهند. در برخی استان‌ها میزان مراودات درون خانوادگی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا، ورود به پارک‌ها فقط برای تفریح و ورزش انفرادی است، یعنی قرار نیست افراد در پارک‌ها غذا ببرند و دورهمی برگزار کنند.

حمل‌ونقل عمومی شریان حیاتی کسب‌وکارهاست

وی با تذکر اینکه حداکثر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی باید در حمل‌ونقل عمومی انجام شود، گفت: حمل‌ونقل عمومی شریان حیاتی کسب‌وکارها است اما در عین حال از نظر ابتلا به کرونا خطرناک است. یکی از مسائل اصلی در بازگشایی‌ها این است که علاوه بر اثر مستقل و مستقیم بازگشایی باید ببینیم این بازگشایی‌‌ها‌ چه تأثیری در حمل‌ونقل عمومی و ابتلا به کرونا خواهند داشت.

وی با ابراز اینکه "به سه استراتژی اصلی مقابله با کرونا وفادار هستیم" گفت: یک استراتژی فاصله‌‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی به‌میزان حداکثر ممکن است؛ باید چرخ اقتصاد کشور بچرخد اما چرخ انتشار کرونا متوقف شود. استراتژی دوم، شناسایی بیماران مبتلای کم‌علامت و بی‌‌علامت و سوم ایزوله کردن آنها در محل‌‌های مناسب و شناسایی افرادی که با بیماران تماس داشتند و جداسازی آنها از سایر افراد است.

مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا

وی در خصوص میزان مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: این مسئله به شرایط بیمار بستگی دارد و ما حتی بستری بیش از یک ماه نیز داشته‌‌ایم. بیماری که عوارض کمتری دارد، ممکن است در عرض چند روز مرخص شود، ولی کسانی که در آی‌سی‌یو لوله‌گذاری می‌شوند، روند ترخیصی کندتری دارند و این اثر تجمعی باعث می‌‌شود نسبت بیماران بستری در آی‌سی‌یو به سایر بیماران به‌صورت افزایش‌یافته نشان داده شود. در خصوص بیمارانی که مرخص می‌‌شوند مانند اکثر کشورهای دنیا پروتکل تست در ترخیص در اکثر بیمارستانها نداریم و بسته به علائم بالینی مرخص می‌‌شوند مگر در مواردی که مدت بیماری آنها طولانی می‌‌شود و نیاز به تست مجدد پیدا کنند.

لزوم حمایت از پرسنل بخش خصوصی

حریرچی با اظهار اینکه در خصوص بیمارستان‌‌های خصوصی جنبه‌‌های فنی و بهداشتی و درمانی کار به‌عهده وزارت بهداشت است، تصریح کرد: جنبه‌‌های اشتغال به وزارت کار مربوط می‌‌شود و ما مطلع هستیم که دریافتی پرستاران و پیراپزشکان و سایر کادر خدماتی شاغل در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی 40 تا 55 درصد کمتر از بخش دولتی است. قدمت کرونا در کشور ما دو ماه است و در سال‌‌های گذشته نیز به‌دلیل تعطیلات عید، 25 روز از این دوماه بیمارستان‌‌های خصوصی در بخش غیراورژانس تعطیل می‌‌شد و در واقع 25 روز آن ربطی به کرونا ندارد؛ ضمن اینکه مشکلات سهامداران بیمارستان‌‌های خصوصی را درک می‌‌کنیم توصیه‌‌ای که ما داریم این است که از محل وام‌‌ها و کمک‌‌های دولت حداکثر تلاش صورت بگیرد تا شاهد موارد اخراج نباشیم.

ماجرای تست‌‌های سرولوژیک

حریرچی درباره تست‌‌های سرولوژیک تصریح کرد: این تست‌‌ها استفاده مناسب خود را دارد اما باید بدانیم که در جای خود از آن استفاده کنیم؛ در نیویورک، سه هزار نمونه از افراد خارج‌شده از خانه گرفته شد که طبق این مطالعه، حدود یک‌هفتم مردم نیویورک یعنی 13.9 درصد مردم قبلاً این ویروس را گرفته و مبتلا شده‌اند که این بر اساس آمار قبلی نیویورک، اختلاف چند ده برابری دارد.

وی افزود: یکی دیگر از کاربردهای تست سرولوژیک بررسی افرادی است که در مواجهه بیشتری با ویروس بوده‌‌اند. در هیچ جامعه‌‌ای احتمال ابتلای بالای 10 تا 15 درصد وجود ندارد و اگر همه مردم تست شوند، 80 درصد آنها منفی خواهند بود و این تست گران است و کمک زیادی به بیماریابی نمی‌‌کند، ضمناً مهم است که چه آنتی‌بادی‌ای را اندازه‌گیری می‌‌کنیم، مثلاً در مورد هپاتیت برخی آنتی‌بادی‌‌ها نشان‌دهنده ابتلای قبلی است اما نشان‌دهنده ایجاد ایمنی نیست. در مورد کووید19 هم تلاش بر آن است که آنتی‌بادی‌ای که ایمن‌‌سازی ایجاد می‌‌کند مورد شناسایی قرار بگیرد و البته این امر منوط بر این است که ویروس کرونا در آینده مانند آنفلوآنزا تغییر زیادی نکند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در مورد کرونا اکثر ما قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شد‌‌ه‌‌ایم زیرا ویروس کرونا عامل دوم سرماخوردگی‌‌ها است، یعنی اگر آنتی‌بادی کرونا را به‌طور غیراختصاصی اندازه‌‌گیری کنیم به‌طور کاذبی نشان‌‌دهنده ابتلای قبلی خواهد بود. این تست‌‌های جدید که انجام می‌‌شود الایزا و اختصاصی کووید19 است؛ اگرچه برخی تست‌‌ها در بازار موجود است که اختصاصی کووید19 نبوده است؛ مرحله بعدی این است که بدانیم آنتی‌بادی‌ای که می‌‌سنجیم، کدام نوع آنتی‌بادی است، آنتی‌بادی‌ای که نشان‌دهنده ابتلای قبلی به ویروس است یا آنتی‌بادی‌ای که می‌‌تواند ایمنی ایجاد کند.

وی افزود: حتی اگر این آنتی‌بادی را ایجاد کند تضمینی وجود ندارد که نشان دهد آنتی‌بادی‌‌های ترشح‌شده ضدکووید19 در درازمدت بتوانند ایمنی ایجاد کنند. برای برخی موارد بیماری‌‌زا در بدن ایمنی ایجاد می‌شود، اما بعد از مدتی از بین می‌رود و به‌طورکلی نیاز به مطالعات بیشتر وجود دارد و علم بشری ناقص است.

سلامت را سیاسی نکنیم

معاون‌کل وزیر بهداشت درباره برخوردهای سیاسی با موضوع مقابله با کرونا، بیان کرد: از همه جناح‌‌های سیاسی خاضعانه درخواست می‌کنم توجه کنند که ما اکنون در جنگ همه‌جانبه با ویروس کرونا هستیم و واقعیت این است که مدیران، پزشکان، پرستاران و همه نیروهای بهداشتی در کشور در مقابل این ویروس سینه سپر کرده‌اند و هرگونه تحریکی از جبهه پشت می‌تواند تمرکز آنها را به‌هم بزند.

وی ادامه داد: سیاست در جای خود مقدس است و آن را به ساحت خود محدود کنند و موضوع سلامت را برای اینکه به جناح خاصی حمله کنند سیاسی نکنند و نارضایتی از سایر حوزه‌‌ها را در آن حوزه حل کنند و به سلامت ارتباط ندهند. اگرچه قبول دارم انتقاداتی نسبت به حوزه سلامت وجود دارد اما می‌خواهم با کشورهای توسعه‌یافته شرایط ما را مقایسه کنند و ببینند چقدر موفق بوده‌‌ایم.

انتهای پیام/+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)