میرنیوز

سرانجام خانه‌های ۳۵ متری و پلاسکو در پایتخت

سرانجام خانه‌های ۳۵ متری و پلاسکو در پایتخت 2020-04-22T11:36:55+04:30

به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی صبح امروز در نشست خبری مجازی خود که به صورت  ویدئو کنفرانس به مناسبت روز معمار برگزار شد با بیان این که ترویج فرهنگ معماری خوب سبب ساخت شهرها و محلات خوب می‌شود گفت: متاسفانه طی ۷۰ الی ۸۰ سال گذشته به مفهوم معماری خوب توجه نشده و این مسئله تحت الشعاع سرمایه گذاری و بورس بازی شده است و به همین دلیل می‌بینیم که در این روزگار بسیاری از شهروندان با مفهوم معماری خوب آشنایی ندارند و با مفاهیم غنی معماری بیگانه هستند.

وی با بیان این که می‌بایست جریان عمومی در خصوص مطالبه معماری خوب در شهر ایجاد شود افزود: بر همین  اساس جشنواره‌ای را برای ترویج معماری خوبی  خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم برندسازی خوبی از معماری اصولی و درست داشته باشیم.

وی با بیان این که امروز شاهد آن هستیم که در برهه‌ای از تاریخ یک نسیمی از یک شیوه معماری به شهرهای ما دمیده می‌شود و می‌بینیم که به یک دفعه ساختمان‌های آن دوره با یک سبک و سیاق معماری مشخص ساخته می‌شوند که هیچ سنخیتی با اصل فرهنگ و هنر ایرانی ندارد گفت: قرار است ساختمان برتر از نظر معماری که منطبق بر همین جنبه‌های زیباشناختی معماری است در این جشنواره شناسایی شده و معماران برتر و ساختمان‌های نمونه به مردم معرفی شوند.

وی با  اشاره به اهمیت و اعتبار حیات و فضای باز در ساختمان‌ها گفت: در سازمان نوسازی به دنبال شکلی از معماری هستیم که  حیاط‌های کوچک متناسب با زندگی آپارتمان نشینی ایجاد شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که به  معماری جفا شده و متاسفانه برخی‌ها فکر می‌کند که معماری متخصص طبقه پولدار است و معماران خوب در استخدام افراد ثروتمند هستند گفت: توجه به مفاهیم معماری خوب و انطباق با ضوابط و مقررات، یک ساختمان ارزشمند با معماری معاصر را پیشروی ما قرار می‌دهد و ربطی ندارد  که این ساختمان در شمال یا جنوب شهر ساخته می‌شود.

وی  در خصوص معماری بعد از کرونا نیز با بیان این که برخی‌ کارشناسان معتقدند که این فضاهای به هم تنیده در فضاهای مسکونی و غیره بعد از اتمام کرونا تغییر پیدا می‌کند گفت: البته باید سعی کنیم که بررسی اندیشمندانی که در این حوزه فعالیت می‌کند به نتیجه برسد.

گلپایگانی در ادامه در پاسخ به این سوال که کرونا چه  تاثیری بر روی میزان صدور پروانه‌های ساختمانی گذاشته است تصریح کرد: معمولا در ماه پایانی سال یعنی اسفند ماه با توجه به شرایط اقتصادی شاهد هجوم مردم به شهرداری ها برای اخذ پروانه و تثبیت ساخت و سازهای قبلی هستیم اما از اوایل اسفند ماه سال گذشته که موضوع کرونا مطرح شد هم به دلیل رعایت مردم و هم به دلیل ایجاد محدودیت حضور فیزیکی، شاهد کاهش مراجعات بوده‌ایم.

وی با بیان این که هم زمان اقدامات اصلاحی در حوزه ارائه خدمات غیر حضوری به مردم انجام شد گفت: اجبار ارائه  حضوری نقشه برای صدور پروانه ساختمانی را حذف کردیم و همین امر باعث کاهش زمان صدور پروانه شد و همچنین از دی ماه به اصلاح فرآیند صدور پروانه پرداختیم که این مسئله در روزهای کرونایی کمک کننده بود و سبب شد که فرآیند حضور مردم در شهرداری‌های مناطق  کاهش یابد.

وی با بیان این که روند صدور پروانه در ماه‌های اسفند ۸ سال گذشته رابررسی کرده و باید اعلام کنم که  در اسفند ماه سال گذشته، ۱۶ درصد میزان صدور پروانه‌ها کاهش یافته است گفت: این مسئله نشان دهنده رکود اقتصاد مسکن است که البته دامنه کاهش صدور پروانه‌ها نیز در فروردین ماه امسال کاملا مشهود است.

گلپایگانی در خصوص بروز تخلف در زمان ساخت و ساز ساختمان‌های پایتخت با بیان این که تخلف در زمان صدور پروانه با سیستمی شدن فرآیند امکان پذیر نیست و این یک تحول اساسی در صدور پروانه است گفت: اما در مورد تخلف حین ساخت، با استفاده از توان شهرداری‌های نواحی نظارت سیستمی و دایمی بر ساخت و سازها داشتیم که شبکه نظارت کارگاهی را به هم مرتبط کرده و توسط نیروهای نواحی گزارشات را منتشر می‌کنیم که سرفصل‌ها و بازده‌های زمانی گزارشات دریافت می‌شود و این مسئله سبب می‌شود که ساخت و ساز شفاف باشد.

وی با بیان این که می‌بایست تخلفات دسته بندی شده و گونه شناسی درستی از آن انجام شود گفت: اگر بتوانیم تخلفات را دسته بندی کنیم بهتر می‌توانیم با آنها برخورد اصولی داشته باشیم که در  قالب یک لایحه این موضوع را به شورای شهر ارائه دادیم تا پایش بهتری از ساختمان‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص سرانجام طرح راه آهن تهران ـ تبریز با تاکید بر این که توافق بنیادینی با شرکت راه آهن انجام شده است و امیدواریم در دو سه ماه آینده بتوانیم عملیات اجرای برخی از فازهای جانبی را آغاز کنیم، در مورد ساماندهی محور فداییان اسلام گفت: این خیابان از نظر ساختاری یک ظرفیت بی نظیر است اما در طی ۳۰ سال گذشته مغفول واقع شده است که طرح آن آماده شده و به زودی به کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت این خیابان بهتر استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری جشنواره ساختمان و معمار برتر سبب باندبازی و افزایش قیمت مسکن می‌شود یا نه؟ گفت: جشنواره فیلم  فجر فیلم‌های خوب را معرفی می‌کند و این برندسازی کاذب نیست چرا که ما تنها می‌خواهیم معماری ساختمان‌های برتر را به مردم معرفی کنیم تا یک مطالبه برای داشتن ساختمان‌های با  معماری عمیق ایجاد شود و تشخیص سره از ناسره توسط گروه‌های  کارشناسی انجام می‌شود و به نظرم نباید از ترس خطرات، یک کار خوب را کنار بگذاریم اما معتقدم که باید در این فرآیند نظارت شود تا دغدغه‌های احتمالی اعلام شده رفع شود.

گلپایگانی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران که به موضوع معماری ساختمان‌ها اهمیت می دهد، این موضوع را از ساختمان‌های خود شروع نمی کند؟ گفت: با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران در حال حاضر این اتفاق می‌تواند برای ساختمان‌های در حال ساخت ایجاد شود اما ما انضباط بخشیدن به ساختمان‌های شهرداری را در  دستور کار قرار د ادیم و باید اعلام کنم ساخت دو ایستگاه آتش نشانی را به دلیل این که بدون پروانه شروع به ساخت کرده بودند، متوقف کردیم تا همگان متوجه شوند که همه ساخت و سازها حتی ساختمان‌های شهرداری باید  قوانین را رعایت کند.

وی در خصوص سرانجام ساختمان پلاسکو و صحبت‌های شب گذشته رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که از نظر قانونی هر ساختمانی که در شهر ساخته می‌شود باید در ابتدا پروانه دریافت کند به ایسنا گفت: در مورد ساختمان پلاسکو دو مسئله وجود داشت که یکی از آنها  چگونگی محاسبه هزینه صدور پروانه است چرا که برخی‌ها معقتدند از آن جایی که حریق و تخریب پلاسکو ناخواسته بوده، مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نیستو د رخواست دارند که شهرداری نگاه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشد اما قانون صراحتا اعلام کرده که شهرداری نمی‌تواند در عوارض ساختمانی تخفیف بدهد و اجازه این کار را نداریم که در مورد این مسئله مکاتباتی انجام شده و قرار است این مسئله در هیات دولت توسط وزیر راه و شهرداری پیگیری شود.

وی ادامه داد: اما مسئله دوم موضوع تامین پارگینگ است که بنیاد می‌گوید ساختمان قبلی پلاسکو پارکینگ نداشته اما مصوبه شورای عالی شهرسازی است که همه ساختمان‌های بزرگ باید پارکینگ داشته باشند که در  این خصوص با وزیر راه مکاتبه کرده و قرار شده در اولین جلسه شورای عالی معماری در مورد تامین پارکینگ پلاسکو صحبت شود اما تا زمانی که این دو مشکل رخ ندهد از نظر ما ساخت و ساز پلاسکو بدون اخذ پروانه است.

وی ادامه داد: باید تاکید کنیم که بنیاد مستضعفان  با ما همکاری لازم را دارد و با این که تحت فشار کسبه است اما در حال ساخت ساختمانی منطبق بر نقشه‌های مصوب است که این نقشه‌ها توسط شهرداری بررسی شده و شرکت سازنده معتبر است و دستگاه‌های نظارتی نیز متعهدانه نظارت می‌کند و نقشه مکانیک، برق و تاییدیه سازه نیز از سازمان نظام مهندسی اخذ شده است و اگر این دو مشکل ساختمان پلاسکو نیز حل شود می‌توانیم گواهی عدم خلاف را صادر کنیم اما تا آن زمان می‌بایست قوانین را رعایت کنیم.

وی در خصوص سرانجام ساخت واحدهای کوچک مقیاس که توسط شهرداری تهران پیشنهاد شده بود نیز به ایسنا گفت: متولی اصلی این موضوع سازمان نوسازی است اما همین الان هم  ضوابط طرح تفصیلی اجازه ساخت واحدهای ۳۵ متری را می‌دهد.

گلپایگانیادامه داد: از نظر ما در این طرح جدید هر ساختمانی که می‌خواهد ساخته شود اجازه دارد ۲۰ درصد واحدهایش را کوچک بسازد که در حال حاضر حداقل واحد مسکونی ۳۵ متری است که ما در پیشنهاد جدیدمان عنوان کردیم  که حتی واحدهای کمتر از ۳۵ متر می‌تواند ساخته شود.

وی افزود: البته این واحدها  باید از نظر اجتماعی و فرهنگی به صورت مختلط باشد یعنی این گونه نباشد که در یک ساختمان همه واحدهایش ۳۵ متر و  کمتر باشد باید واحدهای بزرگتر و کوچکتر در کنار هم دیده شود که از طریق سازمان نوسازی این پیشنهاد به وزارت کشور داده شده و در یک کارگروه ویژه مسکن در حال پیگیری است و جلسات کارشناسی در چند مرحله برگزار شده و منتظر تصمیم نهایی در این خصوص هستیم.

وی همچنین در  خصوص سرانجام طرح پادگان ۰۶ با بیان این که در گذشته در شهرداری منطقه توافق شده بود که متراژ این پادگان به وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع ساخته شود گفت: با توجه به  قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر می توانیم در مورد این پادگان که با شهرداری نیز در مورد بهره برداری متفاوت از این پادگان به توافق رسیدند کاربری‌های دیگری در نظر بگیریم که البته باید عنوان کنم در این منطقه بوستان وجود ندارد و البته پیشنهادهای دیگری مطرح است که این پیشنهادها برای بررسی ترافیکی به معاونت‌های مذکور سپرده شده است.

گلپایگانی در خصوص  کمبود پارکینگ در تهران نیز با بیان این که مشکل پارکینگ در تهران باید از طریق ضوابط و عملیات اجرایی حل شود گفت: در بحث ضوابط از کارشناسان دانشگاه تهران کمک خواستیم که یک بازنگری در مورد پارکینگ مبدا، مقصد و تبادل سفر داشته باشند که در حال مطالعه هستند.

وی با اشاره به بعد عملیات اجرای کمبود پارکینگ با بیان این که در حال  حاضر ۳ الی ۴ هزار پارکینگ در حال ساخت در تهران داریم اما به دلیل مسائل مالی پیشرفت آنها کند است گفت: بعضا به دلیل مشکلات  حقوقی و مالی با مشکلاتی مواجه هستیم که در حال اخذ اجازه از شورا هستیم تا برای رونق بخشیدن به پارکینگ‌های فضاهای محلی اقداماتی انجام دهیم هر چند که برای صدور سند پارکینگ‌های مکانیزه به توافق رسیدیم؛ البته از شهرداران مناطق خواستیم که زمین‌های متعلق به شهرداری در هر مقیاس و وسعیت شناسایی کند تا بتوانیم پارکینگ خارج از ملک را تامین کنیم.

وی در خصوص وضعیت درآمدی شهرداری با بیان این که در این مدت ۴۰ درصد تراکم کمتر فروختیم گفت: اگر بخواهیم از مشکلات ایجاد شده در اسفند ماه چشم بپوشیم باید بگویم که ۸۵ درصد از درآمدهای شهرسازی محقق شده است و این در حالی است که ما کمتر تراکم فروخیتم و پرونده خلاف ضوابط و مقررات نیز نداشتیم اما با این حال آمار صدور پروانه در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبلش کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)