میرنیوز

کلیات اصلاح مصوبه اعطای نشان شهروندی به تصویب رسید

کلیات اصلاح مصوبه اعطای نشان شهروندی به تصویب رسید 2019-12-31T17:55:08+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورا بررسی طرح اصلاح مصوبه اعطای نشان شهروندی در دستور قرار گرفت.

در ابتدا محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به تشریح گردش کار مربوط به طرح «اعطای نشان شهروندی» پرداخت و گفت: پیش نویس اصلاح شده لایحه «اعطای نشان شهروندی»  در تاریخ ۰۷/۰۲/۸۹  توسط شهردار تهران(آقای قالیباف) همراه با گزارش توجیهی و به صورت عادی به شورا ارائه شده است.

وی ادامه داد:  لایحه مذکور در تاریخ ۱۵/۰۲/۸۹ به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده شده است و پس از وصول گزارش نهایی از این کمیسیون  در دویست و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به تاریخ ۲۳/۰۳/۸۹ بررسی شد و جهت بررسی جامع، به گکیسیون عودت داده شد.

حق شناس افزود: لایحه مذکور در سیصدمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر تهران به تاریخ ۱۰/۰۵/۸۹مجدد بررسی و تصویب شد. مصوبه مذکور مشتمل بر ماده واحده و پنچ تبصره ذیل آن در تاریخ ۲۵/۰۵/۸۹ ابلاغ شد. اعتراض فرمانداری در خصوص تبصره های ۲ و ۳ در تاریخ ۰۸/۰۶/۸۹ به شورا ارسال شد و جوابیه این اعتراض اعتراض در تاریخ ۲۳/۰۶/۸۹ مصوب و ارسال شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: در تاریخ ۲۵/۰۲/۹۰ در نامه ای از جانب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری(آقای طلایی) خطاب به رییس شورای اسلامی شهر تهران(آقای چمران) در خصوص اجرای بند (ه) تبصره دوم مصوبه و انتخاب ۳ نفر از شخصیت های فرهنگی، علمی و هنری با معرفی و پیشنهاد کمیسیون های سه گانه و تایید شورای اسلامی شهر تهران به عنوان کمیته برنامه ریزی و ارزیابی اعطای نشان های شهروندی و همچنین  درخواست  معرفی هر چه سریعتر نماینده کمیسیون های توسعه و عمران و برنامه و بودجه ارسال شده است. (لازم به ذکر است که اسامی ۳ نفر مذکور بیان نشده است). نامه مذکور(بدون تغییر محتوا) در تاریخ ۲۸/ ۰۳/۹۰ مجدد ارسال شده است. در تاریخ ۲۱/۰۸/۹۱ و با اشاره به دو نامه قبلی در خصوص معرفی نمایندگان کمیسیون های عمران و توسعه و برنامه و بودجه مجدد نامه ای مبنی بر عدم معرفی نماینده توسط کمیسیون های مذکور علی رغم آماده بودن دستورالعمل مصوبه مذکور و گذشت زمان، ارسال شده است. در جواب نامه های فوق الذکر، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری(آقای حمزه شکیب) در تاریخ ۱۴/۰۲/۹۲ نماینده این کمیسیون را معرفی نمود(آقای حسنعلی پورمند)
حق شناس افزود: در تاریخ ۰۷/۰۷/۹۸ جناب آقای سالاری(رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری) تذکری مبنی بر عدم اجرای مصوبه «اعطای نشان شهروندی» در صحن ارائه شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه افزود: پیرو تذکر جناب آقای سالاری و با توجه به اهمیت محتوای طرح مذکور، نامه ای به شماره ۱۸۹۹۲/۱۶۰ به تاریخ ۱۰/۰۷/۹۸  در خصوص «گردش کار مربوط به مصوبه اعطای نشان های شهروندی و پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی» به هیات رئیسه ارسال شد و با عنایت به موافقت هیات رئیسه، طرح «اصلاحیه مصوبه اعطای نشان های شهروندی» با قید یک فوریت در صد و هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران ارائه و با ۱۶ رأی موافق از ۱۸ نفر حاضر، یک فوریت طرح مذکور به تصویب رسید.

بعد از قرائت گردش کار طرح مذکور بهاره آروین گفت: این مصوبه یک سری شاخص داشته و با این وجود مدت ها اجرایی نشده حال با این اصلاحیه آیا می توان امید به اجرای این مصوبه داشت.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا نیز گفت: یکی از اهداف این مصوبه مشارکت دهی گروه های مرجع است و  قطعا اعطای نشان های شهروندی می تواند از بسته های مشوق جدی برای دیده شدن این سرمایه های علمی و فرهنگی باشد.

در ادامه کلیات این طرح از سوی اعضا به تصویب رسید.

در ادامه جزییات اصلاح این مصوبه با طرح پیشنهاد های اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا آرش حسینی میلانی پیشنهاد داد: در بند الف ماده واحده ویژگی های شهروند نمونه "در سطح منطقه و محلات " نیز اضافه شود.

سید ابراهیم امینی که در این زمان ریاست جلسه شورا را بر عهده داشت گفت: وقتی می گوییم جامعه شهری یعنی همه محلات و مناطق را نیز در بر می گیرد.
در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.

در ادامه محمد سالاری پیشنهاد داد: هم اکنون رویکرد های مدیریت شهری و شاخص های انتخاب شهروند نمونه نسبت به گذشته تغییرات اساسی کرده و این ادبیات در شورای کنونی در قبل مطرح نبوده لذا می بایست کمیته اعطای نشان شهروندی بازنگری کلی در شاخص های اعطای نشان شهروندی را مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: بازنگری شاخص های اعطای نشان شهروند نمونه تهرانی حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه توسط کمیته برنامه ریزی و ارزیابی اعطای نشان های شهروندی تدیون و تصویب شود. این پیشنهاد  نیز به تصویب رسید.

در ادامه آرش میلانی پیشنهاد داد در کمیته ویژه اعطای نشان های شهروندی یک نماینده از ستاد شورایاری ها حضور داشته باشد.

سید ابراهیم امینی نیز در این خصوص گفت:  بحث اعطای نشان های شهروندی در سطح کلان تهران مطرح است و  شورایاری ها وظیفه شان در حوزه محلات تعریف می شود و اینکه بخواهیم برای شورایاری ها جایگاه قرار دهیم با وظیفه ذاتی آنها سنخیتی نخواهد داشت.

زهرا نژاد بهرام نیز گفت: ما رویکردمان مشارکت محوری است و شورایاری ها از محور های اصلی این امر هستند.

وی افزود: رویکرد ستاد هماهنگی شورایاران مبتنی بر رویکرد مدیریت شورای پنجم است یعنی  جلب مشارکت بیشتر شهروندان در عرصه های تصمیم گیری و لذا در  اینجا در واقع هم جایگاه ستاد تبیین می شود و هم رویکرد ستاد در راستای جلب مشارکت. در نهایت این پیشنهاد نیز به تصویب رسید.

در ادامه حجت نظری نیز پیشنهاد داد تا یک نفر از ستاد توان افزایی و هماهنگ فعالیت های سازمان های مردم نهاد در این کمیته عضو شود.
وی گفت: موضوع اعطای نشان شهروندی  از جنس مشارکت اجتماعی است و با همان استدلال که ستاد شورایاری نماینده می تواند داشته باشد با همان استدلال ستاد سمن ها نیز می بایست در این کمیته نماینده داشته باشد.

نظری گفت: ما باید هر دوی این  ستاد ها را به عنوان دو بال شورا در امورات فرهنگی ببینیم.

الهام فخاری نیز گفت: با همان استناد بخش قبلی که عضو ستاد شورایاری به نمایندگی از انجمن شهری و نهاد مدنی در این کمیته حضور خواهند داشت به همین استناد هم نماینده ستاد  سمن ها نیز می تواند عضو کمیته باشد. این البته  نافی دعوت از سمن های تخصصی هم نیست.
این پیشنهاد نیز به تصویب رسید.

در ادامه ناهید خداکرمی دو پیشنهاد مبنی بر اینکه دبیر خانه این کمیته در کمیسیون فرهنگی نباشد و دبیر خانه در معاونت اجتماعی شهرداری تهران ایجاد شود و نیز دبیر به انتخاب کمیسیون فرهنگی و نظارت و حقوقی معرفی شود ارائه داد.  در نهایت این دو پیشنهاد نیز به تصویب رسید.

در ادامه علی اعطا نیز پیشنهاد داد در (بند ث) بعد از انتخاب ۶ نفر از شخصیت های فرهنگی، علمی و هنری که با معرفی کمیسیون های شش گانه تخصصی صورت می گیرد این بند اضافه شود که به مدت یک سال و همچنین انتصاب مجدد  آنها برای سال دوم بلامانع است. این پیشنهاد نیز به تصویب رسید.

در نهایت پس از اصلاحات مورد تایید اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات اصلاح مصوبه اعطای نشان شهروندی به تصویب رسید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)