میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر علی پارسانیا در نشست خبری با موضوع رویداد بین المللی الف تا گفت: بخش قابل توجهی از فعالیتها و امور اجرایی الف تا در سال تحصیلی جاری به همت برگزیدگان دوره اول جشنواره الف تا بوده است. هم در طراحیها هم در اجرا نظارت و داوری آثار از همکاری برگزیدگان دوره اول استفاده کردیم.
وی با بیان اینکه چهار خلأ در آموزش و پرورش داشتیم که برای پاسخ به آنها جشنواره و رویداد الف تا را برگزار کردیم گفت: اولین خلأ این است که ما مدارسی داریم که معلمان و مدیران آنها بسیار ویژه در حال فعالیت هستند اما زحماتشان دیده نمیشود در ندیدن زحمات همکارانمان تفاوتی هم بین معلم و مدیر نیست.
مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بین معلمی که زحمت میکشد و تمام تلاش و همت خود را برای یادگیری و تربیت دانش آموزان میگذارد با معلمی که نسبت به تربیت دانش آموزان بیتفاوت است چندان فرقی قائل نیستیم. ما ساز و کاری برای قدرشناسی از معلمان زحمتکش و دغدغهمند میخواهیم ساز و کاری که این معلمان زحمتکش دیده و شنیده شوند و از آنان قدردانی شود؛ همچنین در کنار این قدردانی اثرگذار هم باشند و از نحوه تدریس و زحماتشان الگو گرفته شود.
وی خلأ دوم را عدم استفاده از تجربیات موفق در امر تعلیم و تربیت دانست و گفت: لازم است که ما این تجربیات موفق معلمان و مدیران آموزش و پرورش را به اشتراک بگذاریم و پیش از به اشتراک گذاری این تجربیات را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم.
وقتی یک معلم توانمند و با استعداد در مناطق محروم یا کمتر برخوردار به موفقیتهایی دست مییابد که بسیاری از مدارس غیردولتی در مناطق برخوردار پایتخت هم از آن بیبهرهاند و حتی ذهنشان به این موفقیتها هم نمیرسد این برای ما ارزش آفرین و ارزنده است و باید دیگر فرهنگیان هم از این تجربیات آگاه و از آنها استفاده کنند.
یکی دیگر از جلوههای تحول در نظام آموزشی استفاده از قهرمانان است. ما در زمینههای مختلف، قهرمانان و اسطورههای زیادی داریم اما متأسفانه این شخصیتها همیشه الگو نمیشوند.
وی با بیان اینکه ما باید نیازمند رابطه بهتر ستاد و صف هستیم گفت: خلاء دیگر ما نبود یک ارتباط مناسب از پایین به بالاست. این یکی از نقاط کلیدی است که آموزش و پرورش بارها از آن شکست خورده اما عبرت نمیگیریم. آیا ما در ستاد توانستهایم بستری را فراهم کنیم که کنشگری معلم در دوردست را ببینیم و از او بخواهیم در میدان به طور قویتری میدان داری کند؟
دبیر قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: الف تا بنا ندارد که به صورت دستوری با فرهنگیان کار کند. الف تا زمینی را فراهم میکند تا معلمان دستاوردهای خود را به عرصه بیاورند؛ این دستاوردها توسط کارشناسان و دیگر فرهنگیان نقد شوند تا معلمان نمونه دستاوردها و فعالیتهایشان را ارتقا دهند.
در حال تکمیل..
منبع : خبرگزاری مهر
نصب دوربین بر روی اتوبوسها برای کنترل ورود خودروها به خطوط ویژه
تایید صلاحیت ۷۵ شرکت برای فعالیت به عنوان سرویس مدرسه
فعالیت ۴۲۰۰ مدرسه با حضور ۱.۲ میلیون دانشآموز در تهران
علائم ترس کودک از مدرسه/ از دردهای شکمی تا کابوسهای شبانه
فعالیت ۴۲۰۰ مدرسه با حضور۱.۲ میلیون دانشآموز در تهران
ترافیک سنگین با تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در خیابانها
پیام قاضی دادگاه به دبیرکل سازمان ملل/ قوه قضاییه اراده جدی برای مبارزه با تروریسم دارد
یک تبعه اتریشی در آذربایجان غربی آزاد شد
علائم اضطراب کودک از مدرسه/ از دردهای شکمی تا کابوسهای شبانه
جلسه ستاد استقبال از مهر سال ۱۴۰۳ آغاز شد
راهنمای دسترسی به دانشگاههای تهران با مترو منتشر شد
هویت ادبی پایتخت احیا شود
جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در محور یزد به طبس
یک تبعه اتریشی آزاد شد
برگزاری رویدادهای آپارتمان نشینی ایمن در برابر زلزله
هجدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
یک تبعه اتریش آزاد شد
فعالیت در هتل ولنجک ساختمانی نیست
حمید نوری در دادگاه رسیدگی به پرونده منافقین حضور یافت
دیدار رئیس سازمان محیطزیست با تعدادی از نمایندگان مجلس
پیشبینی ترافیک سنگین در جادههای شمالی کشور در پایان هفته
واژگونی مرگبار اتوبوس در یزد/ ۱۰ مسافر کشته و ۳۶ نفر مصدوم شدند
برگزاری جشنواره گردشگری، صنایع دستی و موسیقی ایران و ترکمنستان
اتحاد و انسجام، رمز موفقیت کارهای مردمی
قدردانی پزشکیان از خدمات اربعینی هلالاحمر
سرویس دهی مترو در ایستگاه وردآورد به تماشاگران فوتبال
برخورد با خودروهای شوتی حتی بدون حمل کالای قاچاق
دلیل استقبال خانوادهها از مدارس صدرا
برخورد با خودروهای شوتی حتی بدون کالای قاچاق
ضربالاجل سازمان بازرسی برای تعیین تکلیف دفنگاه زباله سراوان