میرنیوز

اتفاقات اخیر فرصتی را برای بازسازی ظرفیت‌ها ایجاد کرد

 اتفاقات اخیر فرصتی را برای بازسازی ظرفیت‌ها ایجاد کرد 2022-11-27T10:58:13+03:30

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست هم‌اندیشی سخنرانان هیئت‌های دانشجویی استان تهران در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این مراسم چهره‌هایی نظیر آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجج الاسلام قاسمیان، کاشانی، سرلک، کفیل، مهدوی ارفع، آقامیری و جمعی از سخنرانان هیئت‌های دانشجویی استان تهران حضور داشتند.

حجت الاسلام پناهیان، در این نشست با اشاره به کلام امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در جلد 21 صحیفه امام آمده است، علما و روحانیون انشاالله با همه ابعاد و جوانب مسئولیت خود آشنا هستند ولی از باب تذکر و تاکید عرض می‌کنم امروز که بسیاری از جوانان و اندیشمندان در فضای آزاد کشور اسلامی ما احساس می‌کنند که می‌توانند اندیشه‌های خود را در موضوعات و مسائل مختلف بیان دارند با روی گشاده و آغوش باز حرف‌های آنان را بشنوند. اگر بیراهه می‌روند با بیان آکنده از محبت و دوستی راه راست اسلامی را نشان آنها دهید. و باید به این نکته توجه کنید که نمی‌شود عواطف و احساسات معنوی و عرفانی حال آن را نادیده گرفت و فوراً انگ انحطاط و انحراف برنوشته هایشان زد و همه را یکباره به وادی تردید و شک انداخت. اینان که امروز اینگونه مسائل را عنوان می‌کنند مسلماً دلشان برای اسلام و هدایت مسلمانان می تپد وگرنه دلیلی ندارد خود را با طرح این گونه مسائل به دردسر بیندازند. آنها معتقدند که مواضع اسلام در موارد گوناگون همان گونه است که خود فکر می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در آن سالی که امام این بیانات را ایراد فرمودند در فضای دانشگاهی کشور تقریباً هیچکدام از افکار اصلاح طلبی و لیبرالی در دانشگاه رواج نداشت ولی در حال حاضر وجود دارد و در ادامه امام خمینی (ره) می‌فرمایند: فرهنگ دانشگاه‌ها و مراکز غیر حوزه‌ای به صورتی است که با تجربه و لمس واقعیت‌ها بیشتر عادت کرده است تا فرهنگ نظری و فلسفی. باید با تلفیق این دو فرهنگ یعنی فرهنگ تجربی و نظری و فلسفی، و کم کردن فاصله‌ها حوزه و دانشگاه در هم ذوب شوند تا میدان برای بسط و گسترش معارف اسلام وسیع‌تر گردد.

حجت الاسلام پناهیان گفت: باید در ادبیات در جامعه دانشگاهی تجدید نظر کنیم. قرآن کریم بیشتر توصیفی سخن می‌گوید. هم معاد را توصیف می‌کند هم خدا را توصیف می‌کند. کافران، مؤمنان و تاریخ انبیا را بیشتر با زبان توصیف ارائه می‌دهد اما ما ناظر به پاسخگویی به شبهات با اثبات و استدلال صحبت می‌کنیم در این صورت زمانی که طرف مقابل خوش نداشته باشد پاسخ شما را بشنود هر چقدر هم از محکم‌ترین استدلال‌ها در این بخش استفاده کنیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که این رویکرد توصیفی از کدام بخش از صحبت‌های امام بر می‌آید؟ ادبیات روانشناسی را شما ببینید، ادبیات دانش روانشناسی به قرآن نزدیک تر است تا ادبیات کلامی ما. آیاتی که در علم کلام استفاده می‌شود بسیار کم است. با استفاده از این بخش ما باید بیشتر توصیفی صحبت کنیم و توصیف هایمان علمی باشد و در یک مرحله به توصیف حقیقت و در مرحله دیگر به توصیف بیان آثار بپردازیم.

وی در ادامه افزود: شهید صدر این نابغه بی نظیر در کتابچه حوزه و بایسته‌ها آورده است: اینکه در صدر اسلام مسلمان‌ها جانشان را فدا می‌کردند به خاطر بهشت و جهنم نبود. به خاطر این بود که می‌دیدند اسلام چه آثاری برایشان دارد. بعد آثار را ذکر می‌کند و می‌فرماید: امروز کسی با مبدا و معاد برای دین فداکاری نمی‌کند. شما باید بگویید این دین چه آثاری دارد. ایشان این روش را تصریح می‌کند و می‌گوید راه جذب دیگران به اسلام بیان آثار است و می‌گوید صدر اسلام همین طور بوده است.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات در دانشگاه‌ها اخلاقی صحبت کردن است اما برداشتی که می‌شود این است که از نظر علمی، واقعی و ضروری نیست و یک ارزش اخلاقی است. مقام معظم رهبری هم اخیراً بیشتر به جای کلمه اخلاق از کلمه سبک زندگی استفاده می‌کنند و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به خوارج به دلیل آثاری که می‌دیدند می‌فرمایند که سبک زندگی شما اشتباه است. اگر ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره آثار حجاب توضیح داده بودیم امروز با چنین شعارهایی مواجه نمی‌شدیم و کسی به واسطه حجاب کل دین را تمسخر نمی‌کرد و متأسفانه ما نتوانستیم در دانشگاه که یک محیط فرهیخته است جا بیندازیم که دین یک مقوله دانشی است. تمام احکام دین ما ناظر به واقعیت است و آثار واقعی دارد. نمونه‌های زیادی در دانش‌های تجربی وجود دارد که موید حرف ماست و دانشجویان به راحتی متوجه آن می‌شوند و به این نتیجه می رسند که چقدر دین معقول است.

وی در ادامه گفت: بطور مثال ما میگوییم از ولایت باید اطاعت شود. در واقع اوج ولایتمداری اطاعت نیست بلکه تشخیص وظیفه و نصرت است. شب عاشورا امام حسین (علیه السلام) فرمودند بروید. اینها فهمیدند نباید بروند، این یعنی ولایتمداری. یعنی تشخیص مهمتر از تکلیف است. بنده احساس می‌کنم باید نهضتی در ادبیات دینی مبلغان و معلمان دینی فراهم شود که این برداشت‌های غلط اصلاح شود. برداشت‌های غلط از حرف‌های خوب ما شده است و دشمن بر روی آن سوار می‌شود و سو استفاده می‌کند.

آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در بخشی از این جلسه گفت: اولین مسئله‌ای که باید بدان اشاره کنم، موضوع شکر خداوند است. باید کارهایمان را براساس سپاس نعمت‌های خداوند انسجام ببخشیم و به آینده و خون شهیدان خوشبین باشیم. رهبری بی‌بدیلی که در کشور ما وجود دارد ما را به آینده خوش‌بین می‌کند. هم‌چنین باید به رویش‌های جدیدی که در حوزه علمیه به وجود آمده امیدوار باشیم. از سویی دیگر اینکه شما روحانیون را به دانشگاه‌ها راه دادند نعمتی برای شماست و باید قدرش را بدانید.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما داده است را خرج خودش بکنیم. نکته سوم هم این است که هم دینتان و هم خود را پیروز بدانید. ما رو به پیشرفت هستیم و هیچ کشوری نیست که به اندازه کشور ما زمینه برای اجرای دین را داشته باشد. آن روزی که نیروهای عراق آمدند و فرودگاه‌های ما را بمباران کردند، من می‌خواستم از میدان آزادی به سمت چهارراه قدوسی بیایم تا مرحوم آیت الله قدوسی را زیارت کنم. خدا می‌داند که در این مسیر چه قدر فحش شنیدم. البته آن روزها چهره رسانه‌ای نبودم و فقط یک روحانی بودم. آنهایی که آن روز احساس می‌کردند کشور اسلامی ما شکست خورده است، شروع به فحش دادن کردند.

صدیقی بیان داشت: باید قدر این نظام و کشور را بدانیم و در جلسات بعد نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را با زبان حکمت بیان کنیم. روزگاری بود که روحانیت به دانشگاه‌ها و ادارات راه نداشت اما امروز به همه جا راه داریم. خداوند این سنگرها را در اختیار ما گذاشته است، تا از آن به درستی استفاده کنیم. در این شرایط باید فکر کنیم که چگونه قوای پراکنده خود را متمرکز کرده و به صورت یک قدرت اثرگذار عمل کنیم.

حجت الاسلام قاسمیان در بخش دیگری از این جلسه گفت: به نظرم اتفاقات اخیر یک فرصت جدی را فراهم آورده تا دست به بازسازی ظرفیت‌ها بزنیم. دقت داشته باشید که دو سال کرونا فضا را متفاوت کرد.

وی با اشاره به بروز نقص شبکه‌ای گفت: این روزها نقص شبکه‌ای خیلی مشهود است. وقتی نگاه می‌کنید می‌بینید که حتی کسی صحبت‌های حضرت آقا را امتداد نمی‌دهد و این موضوع نشان می‌دهد که شبکه ما وضعیت مطلوبی ندارد. برای مثال، حرف‌های چند روز پیش آقا بسیار راهبردی و تعیین‌کننده بود اما بازتاب آن در صفحات مجازی بچه حزب‌الهی‌ها خیلی موج پیدا نکرد. انتظار من این بود که واکنش‌هایی نشان داده و سخنان ایشان پررنگ شود اما این اتفاق رخ نداد. به نظر می‌رسد که هنوز این درک در بچه‌ها ایجاد نشده است که اگر دشمن کاری می‌کند در پاسخ به حملات ماست. بدین معنی که ما به همه کیان دشمن حمله کرده‌ایم و او پاسخ حمله ما را می‌دهد. به نظر می‌رسد که این موضوع هنوز تبیین نشده است.

حجت الاسلام قاسمیان بیان داشت: بنده معتقدم که این جلسات باید ادامه داشته باشد و یک اتاق جنگ، نه اتاق فکر تشکیل شود. من اعتقادی به اتاق فکر ندارم، چرا که در اتاق جنگ، فکر هم می‌کنند. این اتاق باید آخرین طراحی‌های دشمن را رصد کرده و براساس همان طراحی‌ها دست به بازطراحی برای خنثی کردن نقشه‌های او بزند. این اتاق جنگ باید طراحی‌های دشمن را به صورت مدون به اطلاع ما برساند. اکنون ما در آستانه فاطمیه هستیم و باید بدانیم که چگونه فعالیت تبیینی کنیم.

وی تاکید کرد: به نظرم ترمیم حلقه‌های اولیه ارتباطی باید جز نخستین اهداف قرار گیرد. باید فکر عاجلی برای این بخش داشته باشیم و تبیین موضوعات جز اولویت‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به ضرورت تشکیل چنین جلساتی گفت: بنده به معجزه این جلسات، اگر از سوی اعتقاد و باور باشد، یقین دارم و بارها به دوستان گفته‌ام که مبلغین در وسط میدان هستند و گفت‌وگو و فضا دادن به آنان به جریان‌سازی‌ها کمک زیادی می‌کند.

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: 2 سال پیش بود که به شما عرض کردم که لازم است رخ ایران را به سمت رخ فرهنگی ببریم. شما آمار مهاجرت و فضای تلخی که در بین جوانان وجود دارد را می‌دانید؛ شکست این فضا نیاز به رفتار درست دارد. چیزی که نشان بدهد از رهگذرش، افق‌هایی روشن می‌شود. بنده پیشتر گفته‌ام که پیگیری بیانات رهبری و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ضروری است. باید بنیاد گفت‌وگو را ایجاد کنیم و قطعاً دبیرخانه آن نهاد است. معتقدم که اگر این اتفاق رخ می‌داد، بسیاری از مسائلی که رخ داده، به وقوع نمی‌پیوست.

حجت الاسلام هدایت دیگر سخنران این جلسه بود.

وی گفت: به نظر می‌رسد که یکی از وظایف خبرگان رهبری این است که مراشد استنباط در بیانات مقام معظم رهبری را بیان کنند. ما رهبری را به عنوان کسی می‌شناسیم که کلام الله را استنباط کرده و قانون خدا را به مردم ابلاغ می‌کند. ایشان از این جهت، حجت ما هستند که کلام امام زمان را به ما می‌رسانند. یکی از مشکلات این است که از همان ابتدا سخنان رهبری را تحلیل دینی نکردیم و نگفتیم که ادله این سخن در منابع دینی کجاست. اگر این اتفاق رخ داده بود، امروز جوانان نسل سوم و چهارم ما نگاه دیگری به انقلاب اسلامی می‌داشت و آن را همان جامعه مهدوی می‌دانست.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، حمایت است. ما تجربه خیلی خوبی در دانشگاه شریف داشتیم. بهترین خاطره دوران طلبگی ما چهارشنبه بعدازظهرهایی بود که به دانشگاه شریف می‌رفتیم و با آنان یک شبانه‌روز را سپری می‌کردیم و کار علمی انجام می‌دادیم. متأسفانه این جریان ادامه پیدا نکرد و یکی از دلایل عمده آن این بود که حمایت لازم از این جریان نشد که اگر حمایت صورت می‌گرفت و آن جریان تعطیل نمی‌شد، فضای امروز را در دانشگاه شریف نمی‌دیدیم.

حجت الاسلام قنبریان درباره اتفاقات اخیر گفت: از روزی که انقلاب اسلامی آغاز شد با دو آفت تحجر و غرب‌گرایی مواجه بوده‌ایم. پرخاشی که در ادبیات جریان تحجر بوده است، بچه‌های ما را به جریان غرب‌گرایی انداخته است و هنوز هم نمی‌خواهیم به آن جریان تحجر برگردیم و اصلاحش کنیم. فکر می‌کنیم با عوض کردن ادبیات دینی می‌توانیم همه چیز را عوض کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات دهه 1370 گفت: در دهه 1370 که با یک گفتمان شبه فلسفی مواجه هستیم، راهی به جز فلسفه وجود ندارد، اما اکنون وارد دوره‌ای شده‌ایم که فاقد معنا هستیم و حتی حوصله توصیف شنیدن را نیز نداریم. باید متناسب با همین موضوع ادبیات و شیوه تبلیغ خود را عوض کنیم. هرجایی اقتضای خود را دارد. به نظرم باید تکلیف تحجر را مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: در مورد علت مادی شاید بتوان گفت که انباشت اعتراضات است یا خیر، اما در مورد علت صوری باید گفت که در ذات خود به شدت سوژگی دارد. رسانه فقط آن را پشتیبانی نمی‌کند، بلکه در ذات خود رسانه است. در ابتدا با درآوردن روسری آغاز می‌شود، سپس به فحاشی می‌رسد. این فضا به شدت بازی‌های بچه‌گانه و جوانان را جذب می‌کند. اگر در تبلیغ فقط به محتوا فکر بکنیم و به عنصر سوژگی این فتنه توجه نکنیم، باز هم در این ماجرا عقبیم.

حجت الاسلام کاشانی یکی دیگر از سخنرانان این نشست هم اندیشی بود.

وی گفت: ما اگر به جهاد تبیین باور داریم باید به صورت مرتب این جلسات را تشکیل دهیم زیرا جهاد تبیین اتاق جنگ می‌خواهد، بالاخره ما اولویت‌هایی داریم و البته درعرصه عمل تزاحم هایی وجود دارد. یکی از کارکردهای این جمع می‌تواند این باشد که مطالبات مردم را سریع و بدون واسطه از مسئولین پیگیری نماید.

حجت الاسلام رجالی تهرانی ضمن قرائت آیه‌ای از سوره قریش، «الّذی أطْعمهمْ منْ جوعٍ وآمنهمْ منْ خوْفٍ» گفت: این آیه شریف تاکید بر این دارد که اگر قرار است اتفاق خوشایندی در جامعه به وجود بیاید و اطاعت‌پذیری شکل بگیرد، نیاز است که حداقل دو موضوع محقق شود: یکی در حوزه معیشت است و دیگری امنیت. جالب است که خود خداوند در قرآن کریم برای مردم تبیین و دستاورد بیان می‌کند. این آیه نشان می‌دهد که اگر قرار است در جامعه‌ای اتفاق خوبی رخ بدهد و اطاعت‌پذیری بالا برود، باید افراد آن جامعه احساس کنند که در این دو حوزه برایشان فعالیتی صورت می‌گیرد. به نظرم به این موضوع بی‌عنایت بوده‌ایم و همین باعث شده است که اثرپذیری در سخنان ما دچار خدشه شود. همه ما می‌دانیم بستری که قرار است با مردم و دانشجویان صحبت کنیم، محدود است و بخش بزرگی از جامعه در ایران مجازی زندگی می‌کند که خارجی‌ها برایش تعریف کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از خانواده‌ها به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما نمی‌توانیم با بچه‌هایمان صحبت کنیم، چرا که اصلاً حوصله نصیحت ندارند. این موضوع به این دلیل است که فضای مجازی از صبح تا شب به او خوراک می‌دهد. بنابراین یکی از مشکلات اصلی ما این است که برخی نارضایتی‌ها باعث می‌شود مسائلی که مطرح می‌کنیم مورد استقبال مخاطب قرار نگیرد. از سویی دیگر، در حوزه رسانه دچار کاستی و ضعف هستیم.

حجت الاسلام میراحمدی در این جلسه گفت: به نظرم برای شناخت جامعه و تحلیل درست حوادث، باید 3 کار بکنیم؛ اول پیش‌بینی داشته باشیم، دوم پیشگیری داشته باشیم و سوم اگر مبتلا شدیم، درمان داشته باشیم. نکته مهم اینجاست که ما اکنون در چه مرحله‌ای هستیم؟ اگر می‌خواهیم درمان کنیم، باید چه چیزی را درمان کنیم و اگر می‌خواهیم پیشگیری کنیم، باید از چه چیزی پیشگیری کنیم؟

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که این تنش‌ها و درگیری‌ها لازمه دعوت به خدا و کفر به طاغوت است؛ وقتی ما پرچم‌دار مبارزه با طاغوت می‌شویم، درگیری منطقی است و ما باید خودمان را آماده کنیم. البته باید حواسمان باشد که قبل از درگیرشدن و صف‌بندی، وظیفه تبیین را به خوبی انجام داده‌ایم یا خیر؟ آیا ما موفق شده‌ایم پیام خود را به طرف مقابل برسانیم یا خیر؟

وی بر اهمیت مواجهه فرهنگی تاکید کرد و گفت: نکته دیگر بنده ناظر بر سخنان حضرت آقا است؛ ایشان فرمودند در کنار مواجهه امنیتی و قضائی با این اغتشاشات، باید مواجهه فرهنگی صورت گیرد. آقا فرمودند نگذارید دوقطبی شود، پس باید در جاهایی به تفاهم برسیم. سوال پایانی من این است که آیا رابطه ما با افراد جبهه مقابل، باید رابطه ایمانی باشد یا انسانی؟ تحلیل من این است که اگر پرچمدار رابطه و حقوق انسانی باشیم، شاید بتوانیم به منافع مشترک برسیم و از این وضعیت عبور کنیم.

وی در پایان گفت: به نظرم برای مواجهه فرهنگی، همه نهادها از جمله نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات، مبلغین و … باید یک سناریو طراحی کنیم و براساس همان عمل کنیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در بخش دیگری از این جلسه گفت: باید در گام ابتدایی مسئله این جلسه را تحلیل کنیم. به نظرم مسئله اصلی این جلسه این است که دورهم بنشینیم و راهبرد واقعی برای اصلاح اوضاع فکری فرهنگی دانشگاه متناسب با شرایط موجود پیدا کنیم. هنوز در کشور تحلیل جامع و واقع‌بینانه از حوادث نداریم. به نظرم باید در هر دو بخش آسیب‌شناسی و راهبردها تحلیل درستی داشته باشیم. بالاخره مسائلی در کف دانشگاه وجود دارد که ما جواب واحدی برای آن نداریم.

وی ادامه داد: به نظرم در این جلسه باید فضا را بشکنیم و عملکرد افراد مسئول و نهادهای فعال در دانشگاه‌ها را نقد کنیم. ما ضعف‌اندیشه ورزی داریم و پز اندیشه‌ورزی زیاد است. هم‌چنین شاهد گرفتاری آقایان به بروکراسی‌های زائد هستیم که نمونه آن غیرانقلابی عمل کردن انقلابیون است.

حجت الاسلام بخشایش در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر انقلابر مبنی بر اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی باید در برنامه ریزی های صورت گرفته این مهم در الویت‌های اصلی کارها قرار گیرد و بنظر می‌رسد در این بخش ضعیف عمل کرده‌ایم و حقیقتاً نهاد باید علمدار برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)