میرنیوز

دولت روحانی عامل نارضایتی است/ مجلس دهم دولت را بر ملت ترجیح داد

دولت روحانی عامل نارضایتی است/ مجلس دهم دولت را بر ملت ترجیح داد 2020-03-04T12:03:46+03:30

خبرگزاری مهر، گروه سیاست - فهیمه رضیان؛ می‌گوید: «مردم از وضعیت اقتصادی دلخور بودند و دل و دماغ شرکت در انتخابات را نداشتند. حضور در انتخابات دلِ خوش می‌خواهد.»

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هفتم، نهم و دهم در گفتگویی مشروح با خبرنگار مهر، از علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات و شکست جریان حامی دولت از گلایه‌های مردم در ایام انتخابات می‌گوید و تاکید می‌کند: «مردم می‌گفتند پراید ۶۰ میلیون تومانی یا پنیر ۸ هزار تومانی انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات باقی نمی‌گذارد.»

وی عملکرد اقتصادی دولت را عامل نارضایتی مردم عنوان می‌کند و معتقد است «کاهش مشارکت مردم در انتخابات، اعتراض به ناکارآمدی دولت بود.»

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، انفعال مجلس دهم در برابر ناکارآمدی دولت را نیز از دلایل نارضایتی مردم می‌داند و می‌گوید «مجلس دهم از دولت تبعیت می‌کرد، بدترین مجالس، مجالس دولتی هستند که نمایندگان وکیل الدوله می‌شوند. متأسفانه مجلس دهم دولتی شد و مردم بدون پشتیبان ماندند.»

مصری مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی می‌داند و معتقد است: «انقلابی بودن مجلس به این معنا نیست که مقابله‌های تند و جناحی با دولت صورت گیرد. مجلس یازدهم، مجلس انقلابی با تفکر انقلابی است که برنامه‌های انقلابی برای حل مشکلات کشور ارائه می‌دهد.»

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد سرنوشت بودجه ناکام ۹۹ نیز می‌گوید: «احتمالا بودجه با اذن مقام معظم رهبری بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی توسط اعضای کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال می شود»

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم چه بود؟

دو قشر اصلاح طلب و اصولگرا بر اساس اعتقادات خودشان به صورت حزبی و جریانی در انتخابات شرکت می‌کنند اما عامه مردم به این جناح بازی‌ها کاری ندارند و بر اساس میزان رضایت از وضعیت معیشتی و اقتصادی خود برای شرکت در انتخابات تصمیم می‌گیرند. قاعدتاً وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند اما نتیجه‌ای از آن نمی‌گیرند، ناامید می‌شوند و از مشارکت در این عرصه خودداری می‌کنند، زیرا می‌بینند مشارکت آنها در انتخابات اثر مثبتی در زندگی آنها نداشته است. این نگرش به مشارکت در انتخابات نگاهی عوامانه است.

عمده افرادی که ما با آنها ارتباط داشتیم می‌گفتند که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم. پراید ۶۰ میلیون تومانی یا پنیر ۸ هزار تومانی انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات باقی نمی‌گذارد. افزایش قیمت بنزین و مشکلات معیشتی موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد، در واقع مردم نسبت به وضعیت موجود اعتراض داشتند، از وضعیت اقتصادی دلخور بودند و دل و دماغ شرکت در انتخابات را نداشتند. حضور در انتخابات دلِ خوش می‌خواهد.

مردم از تصمیمات غلط اقتصادی، تبعیض‌های موجود ناراضی و دلسرد بودند و به همین دلیل مشارکت مردم در انتخابات کاهش یافت اقدامات دولت موجب افزایش نارضایتی مردم شد، دولت عده‌ای را به دلیل افزایش قیمت بنزین، عده‌ای را به خاطر گرانی‌ها و افزایش قیمت کالاهای اساسی، بخشی از مردم را به دلیل فسادهای مالی، ناراضی کرد. بخشی از مردم هم با شنیدن خبرِ سلطان‌های شکر، مرغ، ارز و سکه از وضعیت کشور ناراضی شدند. مردم از تبعیض ناراضی هستند. فردی با رانت یک شبه ۳۶ هزار سکه از بانک مرکزی می‌خرد و ۱۵۰ میلیارد تومان سود می‌کند اما مردم عادی حتی نمی‌توانند یک ربع سکه بخرند.

مردم از تصمیمات غلط اقتصادی، تبعیض‌های موجود ناراضی و دلسرد بودند و به همین دلیل مشارکت مردم در انتخابات کاهش یافت.

با توجه به این نارضایتی‌ها پیام انتخابات مجلس و رأی مردم، به دولت چه بود؟ آیا می‌توان این پیام را صدای اعتراض مردم به ناکارآمدی دولت تحلیل کرد؟

بله، پیام کاهش مشارکت مردم در انتخابات، اعتراض به ناکارآمدی دولت بود. جریان اعتدال برای پیروزی در انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم شعارهای زیادی داد، این جریان به مردم وعده داد کاری می‌کنیم که مردم نیاز به یارانه نداشته باشند، درآمد سرشار داشته باشند اما هیچکدام از این وعده‌ها محقق نشد و جیب مردم روز به روز خالی‌تر شد. مردم نسبت به قوانین و مقررات اعتراض ندارند، مردم به ناکارآمدی نظام اجرایی اعتراض دارند.

بعد از بحران‌های اقتصادی و تحریم‌ها در دولت دوم آقای احمدی نژاد، آقای روحانی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: «چرا باید قیمت ارز افزایش یابد»، «گرانی‌ها چه معنایی دارد»، حالا همین مشکلات چندین برابر بیشتر در دوران مدیریتی آقای روحانی اتفاق افتاده است. مردم نسبت به بی برنامگی اقتصادی دولت، عدم اشراف دولت بر اقتصاد اعتراض دارند.

انفعال مجلس دهم در برابر ناکارآمدی‌های دولت، چه میزان در نارضایتی مردم تاثیرگذار بود؟

مردم انتظار داشتند که مجلس در برابر این ناکارآمدی‌ها واکنش‌های سخت نشان دهد. عمده مردم می‌گفتند چرا دولت را استیضاح نکردید، چرا عدم کفایت رئیس‌جمهور را صادر نکردید؟ ممکن است در نگاه اول این درخواست منطقی باشد اما نمی‌توان هر دولتی را که سرکار آمد بعد از مدتی با رأی عدم کفایت و استیضاح وزرا کنار گذاشت. این کار موجب بی‌ثباتی در کشور خواهد شد. مردم نباید چنین انتظاری داشته باشند، چون خودشان در انتخابات، دولت آقای روحانی را انتخاب کردند، بنابراین نباید از مجلس انتظار داشته باشند دو ماه بعد دولتی که با رأی آنها انتخاب شده است را کنار بگذارد.

مردم باید بر اساس شناخت و برنامه‌ها، به نامزدهای انتخابات رأی بدهند، نه بر اساس شعارهایشان. متأسفانه در انتخابات ریاست‌جمهوری مردم شعارزده رأی می‌دهند. هیچکدام از نامزدهای ریاست جمهوری تا امروز برنامه‌ای منسجم و مدون نداشته‌اند که مردم بر اساس این برنامه‌ها به آنها رأی بدهند. نامزدهای ریاست جمهوری، اول رأی مردم را گرفته‌اند و بعد در محافلی برای کشور تصمیمات شبانه اتخاذ کردند.

بعد از چهل سال تمرین باید مردم تصمیم بگیرند که در آینده به گونه‌ای رأی بدهند که بعد از آن از مجلس توقع نداشته باشند رئیس‌جمهور قانونی را برکنار کند.

آیا مجلس دهم می‌توانست با استفاده از ابزارهای نظارتی دولت را در ریل اجرای دقیق قانون قرار دهد؟

حامیان دولت در مجلس دهم طرفداری از دولت را به معنای تبعیت از دولت تلقی می‌کردند و نمایندگان حامی دولت فکر می‌کردند هر چه دولت می‌گوید باید پشتیبانی کنند. در صورتی که بهترین پشتیبانی مجلس از دولت این است که مجلس از قدرت نظارت و ریل گذاری خود استفاده کرده و دولت را به تلاش وادار می‌کرد.

حامیان دولت در مجلس دهم طرفداری از دولت را به معنای تبعیت از دولت تلقی می‌کردند

دولت هر لایحه‌ای را که به مجلس دهم پیشنهاد می‌داد حامیان دولت که حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر بودند بدون اینکه به موضوع این لوایح توجه کنند، از آنها پشتیبانی می‌کردند و خیال دولت را راحت می‌کردند که هر کاری انجام دهد، مجلس ایرادی نخواهد گرفت و نظارتی نمی‌کند. به نظر من این رفتار به معنای کمک به دولت نیست.

مجالس از نظر گرایش فکری چه همراه دولت‌ها باشند و چه نباشند، اگر مجلس وظیفه ذاتی خود را انجام ندهد و دولتی شود، به ضرر قوه مجریه است. مجالس باید حرف ملت را بزنند و خواستِ ملت را در نظر بگیرند. بدترین مجالس، مجالس دولتی هستند که نمایندگان وکیل الدوله می‌شوند. دولت به اندازه کافی قدرت وامکانات دارد. همه امکانات کشور در دست قوه مجریه است. فقط قوه مقننه به عنوان ناظر وظیفه دارد که صدای ملت را به گوش دولت برساند. متأسفانه مجلس دهم دولتی شد و مردم بدون پشتیبان ماندند.

تجربه بنده در مجالس گواه این مطلب است که اگر مجالس به وظایف خود مبنی بر نظارت عمل کنند، بیشترین خدمت را به دولت انجام داده‌اند. اگر مجلس از اراده دولت تبعیت کند، دولت و مجلس ناکارآمد شوند، متأسفانه این اتفاق در مجلس دهم افتاد، دولت ناکارآمد بود و مجلس را هم ناکارآمد کرد.

افراد منتسب به جبهه انقلاب به مجلس یازدهم راه یافته‌اند، به نظر شما پیام ترکیب مجلس یازدهم به دولت چیست؟

مجلس آینده، مجلسی انقلابی خواهد بود. البته انقلابی بودن مجلس به این معنا نیست که مقابله‌های تند و جناحی با دولت صورت گیرد. مجلس یازدهم، مجلس انقلابی با تفکر انقلابی است که برنامه‌های انقلابی برای حل مشکلات کشور ارائه می‌دهد. در مواردی که دولت برنامه مناسب برای اداره کشور نداشته باشد، مجلس برای دولت ریل گذاری می‌کند و با قوانین مصوب، دولت را مجبور خواهد کرد که در مسیر درست حرکت کند.

مجلس یازدهم، مجلس انقلابی با تفکر انقلابی است که برنامه‌های انقلابی برای حل مشکلات کشور ارائه می‌دهد و دولت را مجبور خواهد کرد که در مسیر درست حرکت کند در مجلس انقلابی تعامل با دولت امکانپذیر است و اصلاً لازم نیست که مجلس و دولت در مقابل هم قرار گیرند. مجلس انقلابی، دولت را نقد کرده و به دولت برنامه می‌دهد تا در مسیر درست حرکت کند.

مجلس انقلابی می‌تواند با تفکر انقلابی و جهادی مشکلات کشور را حل کند. صداقت دارد و مشکلات را با مردم در میان می‌گذارد. دولت را کارآمد خواهد کرد که این بزرگترین کمک به دولت است. مجلس انقلابی نظارت بر عملکرد دولت را سرلوحه اقدامات خود قرار خواهد داد.

اولویت کار مجلس یازدهم چه خواهد بود؟

مهمترین اولویت مجلس یازدهم حل مشکلات اقتصادی است. آنچه که در هشت سال اخیر مغفول مانده و مورد بی توجهی قرار گرفته، اقتصاد کشور است. بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی حاصل ضعف اقتصاد کشور است.

باید به فکر تدوین ساختار اقتصادی دقیق و تثبیت شده در کشور باشیم، نه اینکه هر شب یک طرح یا لایحه به تصویب برسانیم و یا بخشنامه‌های متضاد صادر کنیم. باید با محوریت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه دقیق، علمی، جدی و اجرایی برای اقتصاد کشور تدوین کنیم به گونه‌ای که دولت و دستگاه‌های اجرایی نتوانند سلیقه‌ای عمل کنند.

به عنوان مثال دولت یازدهم و دوازدهم به جای اجرای قانون برنامه ششم، طرحی به عنوان طرح تحول سلامت را اجرائی کردند که مبنای قانونی ندارد. ۸۰ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه ایجاد کردند، آخرش هم وزیری که پیشنهاد دهنده این برنامه بود استعفا داد و رفت، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و این همه خسارت به کشور وارد شده است.

مجلس یازدهم باید بر اساس اقتصاد مقاومتی، نظام اقتصادی پایدار برای کشور طراحی و ترسیم کرده و اجرایی کند. نظام اقتصادی که مشکلات تولید و صنعت را برطرف کند.

با توجه به برنامه‌های اقتصادی که مجلس یازدهم دارد آیا به صلاح است که بودجه ۹۹ در مجلس دهم به تصویب برسد؟

بودجه سال ۹۹ در مجلس دهم تصویب می‌شود. کمیسیون تلفیق امروز و نهایتاً فردا بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ را به پایان می‌رساند. یکی از پیشنهادات این است که یک رأی استمزاجی گرفته شود و لایحه بودجه ۹۹ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود. وزارت بهداشت چندین نامه به رئیس مجلس نوشته است که برگزاری جلسات علنی مجلس به دلیل مشکل شیوع ویروس کرونا امکان ناپذیر است، بنابراین کتباً و رسماً خواستار تعطیلی جلسات علنی مجلس شده است.

در صورت موافقت نمایندگان با بررسی لایحه بودجه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، اعضای کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس با فاصله دو تا سه متر می‌نشینند و بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب می‌شود و نیازی به تصویب در صحن علنی نیست.

برای بررسی لایحه بودجه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی نیازی به رأی گیری در صحن علنی مجلس نیست؟

نیاز است. می‌توان یک جلسه علنی با تمهیدات بهداشتی برگزار کرد و رأی نمایندگان را گرفت اما اگر وزارت بهداشت با برگزاری این جلسه هم مخالف باشد، می‌توان به دلیل وجود شرایط اضطرار در کشور با اذن مقام معظم رهبری لایحه بودجه را طبق اصل ۸۵ بررسی کرد. در این صورت بررسی لایحه بودجه ظرف هفته جاری به پایان رسیده و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

می‌توان به دلیل وجود شرایط اضطرار در کشور با اذن مقام معظم رهبری لایحه بودجه را طبق اصل ۸۵ بررسی کرد چه تغییرات اساسی در لایحه بودجه نسبت به مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق ایجاد شده است؟

در تمام دوره‌های مجلس تغییرات لایحه بودجه حدود سه درصد است. برای سه درصد تغییرات نباید مملکت را معطل کرد. بودجه برنامه اقتصادی نیست، بلکه دخل و خرج کشور است. اقتصاد کشور شامل عددهایی مثل ۲ هزار، هزار میلیارد تومان نقدینگی است. بودجه کشور حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان است که دخل و خرج کشور است که حقوق کارمندان و کارگران را شامل می‌شود.

حجم اقتصاد هزاران برابر بودجه است، ما اقتصاد را وِل کرده‌ایم و سالی یک ماه دولت و مجلس روی بودجه متمرکز می‌شوند. متأسفانه کسی با اقتصاد کشور که یک رقمش دو هزار، هزار میلیارد است، کاری ندارد. باید از طریق اصلاح اقتصاد کشور بودجه را تأمین کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)