میرنیوز

سند جدید درباره پرونده مهسا امینی؛ "درخواست پدر مهسا برای تغییر محل کار وی به‌دلیل بیماری"/ گذرنامه علی دایی و شجریان پس داده شد

 سند جدید درباره پرونده مهسا امینی؛ "درخواست پدر مهسا برای تغییر محل کار وی به‌دلیل بیماری"/ گذرنامه علی دایی و شجریان پس داده شد 2022-10-11T10:05:32+03:30

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از حادثه برای خانم مهسا امینی، ریاست‌جمهور به وزیر کشور ابلاغ کردند که بنده مسئول تحقیق و بررسی کامل این موضوع بشوم و گزارش هم در اسرع وقت داده شود. در زمانی که این ابلاغ انجام شد، مشغول مسائل پیرامون اربعین بودیم و بنده کار را شروع کردم؛ برای بررسی این موضوع کنار مسیر پزشکی قانونی کار را شروع کرده تحقیقات را انجام دادیم، از جمله اینکه تمامی سوابق پزشکی او را در سطح کشور جمع‌آوری کردیم و دوربین‌های شهری را که در مسیر تردد او بود از دستگاه‌های مختلف دریافت کردیم و از همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواستیم نظر و گزارشات خود را نسبت به این حادثه اعلام کنند.

وی افزود: از حفاظت اطلاعات فراجا خواستیم درباره چگونگی رفتار مأمورین تحقیق کند و از دستگاه قضایی خواستیم از مأمورین این موضوع گزارش بدهند و از فرماندهی‌کل انتظامی خواستیم بررسی‌ها را به ما اعلام کنند، همچنین خواستیم جمع‌بندی پزشکی قانونی را اعلام کند‌، همچنین کمیته مستقل پزشکی تشکیل دادیم که سه نفر از پزشکان بخش خصوصی و متخصصین قلب و عروق و مغز و اعصاب و رادیولوژی در آن حضور دارند. در این کمیته خواستیم سوابق پزشکی و درمانی و گزارشات اولیه بیمارستان کسری بررسی شود.

وی اضافه کرد: امروز می‌خواهم سندی را که تابه‌حال منتشر نشده است اعلام کنم که  1 شهریورماه 1395 پدر مهسا امینی با مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان مکاتبه‌ای داشته است و او کارمند این سازمان بوده است و در این نامه به او ابلاغ شده بود که در استان کردستان خدمت کند و او می‌گوید؛ "دختر من مریض است و باید همیشه تحت مراقبت باشد و هر ماه برای کنترل وضعیت جسمانی به تبریز مراجعه کند و با توجه به اینکه آشنایی در سنندج ندارم و خانواده‌ام برای نگهداری دخترم به سنندج بیایند..."، این نکات را اعلام کرده است و با این درخواست موافقت شده است، از ابتدا انکار می‌شد که مرحومه امینی هیچ مشکلی نداشته است ولی این سند وجود دارد.

معاون وزیر کشور گفت: ما اسناد مختلفی از اسناد پزشکی و نامه‌های اداری و فیلم‌های بیمارستان در زمان بستری شدن خانم امینی داریم. بازپرس به‌همراه پدرش آنجا حضور می‌یابد و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده بود را در اختیار داریم و این فیلم موجود است و پدرش تأیید می‌کند که "ضربه‌ای به سر او نخورده است و سر او مشخص است"، هم‌چنین از طریق مرجع قضایی سراغ کسانی که همراه مهسا امینی بودند هم رفتیم، و آنان مطالب خود را گفتند. گزارش نهایی ما آماده شد و به وزیر کشور تقدیم شد و نتیجه بررسی‌های ما مؤید گزارش پزشکی قانونی است.

میراحمدی گفت: ما بسیار مقید بودیم که الزام نداریم آن چیزی را اعلام کنیم که گزارش و نظر پزشکی قانونی باشد ولی بر نظریه پزشکانی که گفتم که امضا هم کردند، گفتند ناشی از ضربه نبوده است و مطلب پزشکی قانونی را اعلام کردند.

وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران , وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران ,

وی یادآور شد: کشور حدود بیش از 20 روز درگیر این ماجرا شد و در اعتراف دستگیرشدگان وجود دارد که هدایت، حمایت، پشتیبانی و بهره‌برداری دشمنان خارجی در این موضوع مشهود است. این پشتیبانی مالی، رسانه‌ای و ظرفیت‌های دیپلماسی بوده است و برخی سفارتخانه‌ها وارد عرصه شدند و برخی کشورها مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی از این موضوع حمایت رسمی کردند و روشن است که دشمنان خارجی صحنه‌گردانان این قضیه هستند.

معاون امنیتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: این سؤال مطرح است؛ آیا اقدامی که دشمنان برای آن اتاق جنگ تشکیل می‌دهند و با همه ظرفیت صحنه را مدیریت می‌کنند، ماجرای فوت خانم مهسا امینی یک اقدامِ ازقبل طراحی‌شده برای شروع این عملیات است یا نه؟ ما در بررسی‌ها به این نتیجه نرسیدیم که فوت خانم امینی رمز شروع این عملیات بوده باشد و پزشکی قانون آزمایشات سم‌شناسی و سایر بررسی‌ها را انجام داده و چنین فرضیه‌ای را رد کرده است.

میراحمدی عنوان کرد: به‌دلیل اینکه اکثر مسئولان درگیر مسائل پیرامون حماسه بزرگ اربعین بودند، تأخیر 48ساعته‌ای در اطلاع‌رسانی وجود داشت و دشمنان هم توانستند در این مدت روایتگرِ اول موضوع باشند و به‌شدت احساسات را برانگیخته کردند. آنان به‌طور کامل از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پای‌کار این مسئله آمدند، در مرحله اول عملیات روانی احساس مردم را برانگیخته بعد احساسات عمومی را نسبت به گشت ارشاد به‌دست گرفتند و در مرحله بعد، احساس خشم جوانان را برانگیختند.

وی ادامه داد: آنان با شروع عملیات میدانی به‌دنبال این بودند که به هدف اصلی خود یعنی بی‌ثبات‌سازی و ناامنی گسترده در کشور دست‌یابند.

معاون امنیتی وزیر کشور بیان کرد: آنان این مراحل را طی کردند و تمام فنون مختلف در فضای مجازی را به‌کار گرفتند؛ هم‌چنین توسط ربات‌ها و شیوه‌های مختلف آمارهای نجومی را «ترند» کردند، مثلاً آمار واقعیِ 300 هزار نفری را حدود 100 میلیون ترند کردند. دشمنان جنگ روانیِ گسترده و همه‌جانبه‌ای را به‌کار گرفته آماده شدند کف میدان و شروع اغتشاشات، بی‌ثباتی و توسعه ناامنی را رقم بزنند.

میراحمدی اظهار داشت: دستگیرشدگان در اعترافاتِ خود می‌گویند که برای آنان مهم نیست که چه‌کسی کشته می‌شود و یا چه‌مکانی تخریب می‌شود، بلکه مهم این بود هرکسی هرجا که می‌تواند بکشد و غارت کند و مهم نیست که فردِ مقتول باحجاب و یا بی‌حجاب، کرد و لر و یا از چه قومیتی است، برای آنان، کشته‌سازی و گسترش ناامنی مسئله و هدف است.

وی با یادآوری اینکه خانم مهسا امینی از خطه کردستان و مردم عزیز و مؤمنِ آن منطقه است، تصریح کرد: دشمنان خواستند از ظرفیت کُرد بودنِ او برای اینکه کردستان را مقابل نظام اسلامی قرار دهند، استفاده کنند. بعد از آن، برای تحریک قوم لُر، یک دختر لُر به‌نام مهسا میساموگویی را در جایی در اصفهان که خارج از منطقه اغتشاشات بود، کُشتند. تیم عملیاتیِ آن‌ها کمتر از یک دقیقه بعد از کشتن آن دخترخانم، خبر را به «ایران اینترنشنال» رساند و گفت؛ "یک خانم مهسای دیگر، از قوم لُر کشته شده است."، اما هوشمندی خانواده او و مردم لرستان نگذاشت آنان به هدف خود برسند؛ پدر او گفت؛ "دخترم به‌دست نیروی انتظامی کشته نشده است."، مسئله کشته‌سازی از پروژه‌های جدی آنان بود؛ ما هم‌اکنون مشغول جمع‌آوری این اقدام هستیم و تا الآن حدود 20 نفر خارج از صحنه اغتشاشات به‌دست این‌ها کشته شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: در غائله زاهدان اموال زیادی از مردم به آتش کشیده شد و به یغما رفت ولی آنان به این فکر نمی‌کردند که این جنایات را بر سر چه‌کسی می‌آورند و هدف‌شان آسیب‌رساندن بود.

میراحمدی با بیان اینکه دشمنان مبالغ زیادی برای این اقدامات در نظر گرفته بودند و پیشنهاد می‌دادند، گفت: آنان گفته بودند "اگر به یک مأمور حمله کنید، مثلاً فلان مبلغ پول را می‌دهیم و اگر شعار روی دیوار بنویسید و از آن فیلم بگیرید، فلان‌قدر پول می‌دهیم". دشمنان پول کلانی را به صحنه آوردند تا افراد را با هر انگیزه‌ای به میدان بیاورند. دشمنان از قبل آماده اقدام علیه نظام بودند و تدارک دیده بودند و فوت خانم امینی سوژه خوبی بود که عملیات خود را زودتر آغاز کنند.

وی عنوان کرد: ملت ما در این مسأله آسیب‌های زیادی دید و بیش از 20 روز است فعالیت‌های اقتصادی مردم تحت تأثیر قرار گرفته است و مردم از این جهت ناراحت هستند. جامعه ما می‌دید که دولت برای حل مشکلات مجاهدت می‌کند ولی با این ماجرا، بیشترین خسارت اقتصادی متوجه خود مردم شد؛ بسیاری از کسبه برای پرداخت اجاره‌بهای محل کسب‌وکار و اجاره‌بهای منازل‌شان دچار مشکل شده‌اند. مردم مطالبه جدی دارند که دستگاه‌های امنیتی زودتر این غائله را جمع کنند تا به زندگی عادی خود برسند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: در این ایام 187 بانک، 35 مکان دولتی و بیش از 30 مکان خصوصی تخریب شده و یا آسیب دیده است و به بیش از 30 مسجد و حسینیه و مکان مذهبی حمله شده است. هم‌چنین حدود 117 خودروی شخصی مردم که در مسیر در حال عبور بودند یا سوزانده و یا تخریب شده و 50 موتورسیکلت از مردم آتش زده شده است. اینها علاوه  بر خساراتی است که به نیروهای درگیرِ در صحنه وارد آمده است؛ این خسارات غیر از فروشگاه‌های مردم است که مورد غارت قرار گرفته است.

میر احمدی گفت: به اغتشاشگران دستور داده شده بود هرچه می‌توانید بکشید و غارت کرده و احساس ناامنی ایجاد کنید. آنان در سایه‌ی ناامنی، مسأله تعطیل کردن دانشگاه و مدارس را دنبال می‌کردند و خواستند کاری کنند تا کسی برای رفتن به دانشگاه و مدرسه، احساس امنیت نکنند. آنان برای معلمان، اساتید، والدین دانش‌آموزان و دانشجویان ارسال کرده و تهدید کردند که اگر به کلاس بروید، امنیت جانی نخواهید داشت. بسیاری از این پیامک‌ها از اتاق‌های جنگ خارج از کشور انجام گرفته شده بود که با سرشماره تلفن داخلی استفاده می‌شد.

وی در ادامه خسنان خود تصریح کرد: الحمدلله مدارس به‌صورت 100 درصد فعال است و دانشگاه‌ها هم فعال هستند ولی متاسفانه در محیط دانشگاه برخی افراد فریب‌خورده دانشجویان را تحریم کردند ولی اکثر دانشگاه‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دهند اما دانشگاه شریف هنوز مجازی است.

معاون امنیتی وزیر کشور اظهار داشت: الان امنیت کامل در کشور برقرار است و طرح‌شان برای تعطیل مراکز آموزشی با شکست روبرو شد. بعد از این مرحله، برای تعطیلی بازار اقدام کردند و با ارسال پیامک و بکارگیری اراذل و اوباش، بازاریان را تهدید کردند؛ روز شنبه در بازار تهران این اتفاق افتاد و مغازه‌داران را تهدید کردند و به بازاری‌ها گفته بودند اگر مغازه‌های خود را ببندند، به آنان پول می‌دهند و برای اینکه امکان ردیابی نباشد، به آنان پیشنهاد دادن رمزارز مطرح شد. بازاریان در سراسر کشور مشغول فعالیت اقتصادی خود هستند.

میر احمدی خاطر نشان کرد: اغتشاشاگران می‌خواهند محیط‌های دانشگاهی را متشنج کرده تا آشوب را از بستر دانشگاه به سطح خیابان‌ها بازتولید کنند ولی الحمدلله طی روزهای گذشته تجمعات در دانشگاه‌ها سیر نزولی داشته و به سمت کاهش محسوس می‌رود. الان خود دانشجویان می‌خواهند شرایط درس‌خواندن برای‌شان فراهم شود و به این تجمعات، معترض‌اند.

وی در ادامه به اقدامات رسانه‌های معاند اشاره کرد و اظهار داشت: ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی مسائل را طوری وانمود می‌کنند که بینندگان‌شان احساس می‌کنند گویا نظام سقوط کرده و همه‌چیز از دست رفته است. با کسانی که احساساتی شده‌اند به‌صورت ارشادی برخورد می‌شود و در اعترافات می‌گفتند که بر اثر دیدن این رسانه‌ها، به میدان آمده‌اند.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: کشوری که ایران اینترنشنال را پشتیبانی می‌کند، با این‌کار اقدام خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد و ما این را فراموش و تحمل نمی‌کنیم. این کشور رسانه‌ای را راه انداخته که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران است؛ آنان بدانند این اقدام بدون پاسخ نمی‌ماند و باید تاوان این اقدام علیه امنیت ملی ما را پرداخته و از صبر ایران که نمی‌خواهد مسائل منطقه بهم بریزد، سوءاستفاده نکنند. ما هشدار می‌دهیم که این اتاق جنگ که علیه امنیت ما اقدام می‌کند را تعطیل کند و حتما باید پاسخگو این اقدامات باشند.

میر احمدی گفت: در سایه‌ی فداکاری‌های ملت و مدافعین امنیت، فراجا، بسیج، سپاه، سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها، یک توطئه‌ی عظیم که به خیال خودشان براندازی را دنبال می‌کرد، شکست خورد و ملت ما آنان را از دستیابی به اهداف‌شان بازداشت.

وی خاطر نشان کرد: ملت ما تلاش کردند نوع عمل‌شان طوری باشد که توطئه دشمن محقق نشود و تاکنون بیش از 20 شهید تقدیم امنیت کشور و مردم شده است. مردم تاکنون دو راهپیمایی عظیم و گسترده داشتند و در تشییع این شهدای امنیت هم حضور دارند و به یاری خدا و با حضور مردم، این بقایای این مسائل هم برطرف می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور یادآور شد: همه باید توجه کنیم که این اولین و یا آخرین توطئه دشمن علیه جمهوری اسلامی نبوده و نخواهد بود و هوشیاری و توجه مردم می‌تواند این مسائل را خنثی کند؛ نباید به شایعات و مباحث مطرح‌شده در ماهواره‌ها و رسانه‌های معاند توجه شود.

میر احمدی گفت: برخی دستگیرشدگان متأثرشده و گریه می‌کنند و می‌گویند آن‌چیزی که الان می‌بینیم، با چیزی که در رسانه‌های معاند به ما القا شده متفاوت است و به رسانه‌های خارجی توجه زیادی داشتیم که دست به این اقدامات زدیم.

وی بیان کرد: دشمنان داخلی و خارجی هرچه سرمایه‌ی رسانه‌ای، مالی و فنی داشتند را به صحنه آوردند ولی الحمدلله پیروزی نصیب اسلام و ملت شد و ان‌شاءالله مراحل باقی‌مانده را پشت سر بگذاریم.

معاون امنیتی وزارت کشور هم‌چنین بیان کرد: مسئولان قضایی دستگیرشدگان را به چند دسته تقسیم کرده و برخی که انگیزه‌ای برای ناامن‌سازی و تخریب نداشتند و بر اساس احساسات آمدند، همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، به شکل ارشادی آزاد شدند. ولی مسئولان قضایی گفتند کسانی که از اغتشاشگران هستند، تا محاکمه آزاد نمی‌شوند و دادگاه‌شان برگزار به سرعت خواهد شد.

میر احمدی عنوان کرد: برخی چهره‌ها و سلبریتی‌ها نقش محرّک را در این وقایع داشتند؛ هرکس به هر میزانی در این ماجرا نقش داشته باشد، دستگاه‌های قضایی و مسئولان سراغ آنان می‌رود و باید خسارات را پرداخت کنند. کسی که افراد را برای اغتشاش و حمله برانگیختند، در مسیر اقدامات دشمن گام برداشتند و باید پاسخگو باشند. مگر اینکه کسی از اقداماتش پشیمان شده و جبران کنند.

وی افزود: کسی که الان در اغتشاشات می‌آید، بر اساس احساسات نیامده؛ مثلا در بازار تهران، کسانی بودند که پول گرفته و دستور عملیاتی دشمن را پیاده کردند. چنین افرادی که دستگیر بشوند، تا زمان محاکمه آزاد نخواهند شد و مجازات‌های سختی برای‌شان پیش‌بینی شده است. امنیت کشور شوخی‌بردار نیست و کشور ما 300 هزار شهید داده و نباید امنیت ما مورد خدشه قرار بگیرد. برخی کشورها مانند سوریه، لبنان، افغانستان، عراق و هر کشوری که دچار ناامنی شده، به‌راحتی امنیتش را به‌دست نیاورده؛ امنیت کشور با یک اعتراض صنفی متفاوت است.

معاون امنیتی وزیر کشور هم‌چنین درباره حوادث شهر سنندج گفت: در این شهر اقدامات مسلحانه توسط گروهک‌ها رخ داد و عناصر کومله با سلاح جنگی بین افراد آمدند؛ آنان دو نفر را از پُشت کشتند و کشته‌سازی کردند. هم‌چنین به چهار نفر از نیروهای فراجا و سپاه شلیک کردند و یک نفر را به شهادت رساندند. آنان از صبر و نجابت مأمورین سواستفاده کرده و طوری وانمود کردند که گویا مأمورین از سلاح استفاده نمی‌کنند، این‌طور نیست و اگر کسی دست به سلاح ببرد و به امنیت مردم خدشه وارد کند، مأمورین وارد عمل می‌شوند. تقریبا دیشب در سنندج اتفاق خاصی رخ نداد و شرایط نسبتا آرامی دارد؛ در زاهدان هم که اقدام مسلحانه شده بود، الان شرایط آرامی برقرار است.

میر احمدی درباره آمار کشته‌شدگان این حوادث گفت: به‌دلیل کشته‌سازی که در دستورکار تیم‌های ترور وابسته به سرویس‌های خارجی قرار داشت، در حال تفکیک کشته‌شدگان هستیم و بررسی‌های فنی انجام می‌گیرد و ابعاد فنی را دنبال می‌کنیم. پس از آن، آمار را اعلام خواهیم کرد. برخی آمارها که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند اعلام می‌شود، درست نیست؛ مثلا آمار کشته‌شدگان در زاهدان را حدود 80 نفر اعلام کردند، این آمار درست نیست و تکذیب می‌شود. باید آمار را قطعی و تفکیک کنیم و سپس اعلام خواهد شد. ما خودمان می‌خواهیم روایت‌گر اصلی باشیم و آمار واقعی را اعلام خواهیم کرد. مثلا برخی کشته‌شدگان بر اثر درگیری در مناطق عملیاتی و در درگیری با گروهک‌ها کشته شده‌اند و آمار این‌ها در آمار اغتشاشگران محسوب نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار بازداشت‌شدگان گفت: تقریباً به‌طور متوسطِ هر استان، کم‌تر از 100 نفر دستگیر شده‌اند و کسانی که تابحال آزاد نشده‌اند کسانی هستند که اسناد و شواهدی وجود دارد که یا عوامل اصلی اغتشاش بوده و یا کسانی بودند که غارت و حمله کرده و یا در فراخوان‌ها و هدایت صحنه، از عوامل بودند.

معاون امنیتی وزارت کشور ادامه داد: تمام تلاش‌های شبانه‌روزی این است که اگر کسی در اغتشاشات نقش موثری نداشته، در بازداشت نماند اما کسانی که از عوامل اصلی بودند، مطلقا تا محاکمه آزاد نخواهند شد.

میر احمدی در پاسخ به سوالی پیرامون سرانجام اعمال محدودیت برای شبکه‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: مسئله‌ی محدودسازی برخی شبکه‌های اجتماعی و یا رفع آن توسط دستگاه‌های مربوطه بررسی می‌شود. اینستاگرام و واتساپ مجرمانی هستند که مدیران آن باید محاکمه بشوند و این ابزارها در این اتفاقات به صحنه آمده و مسئولان امر، استفاده از آن را بررسی می‌کنند. ابزاری که امنیت کشور را به خطر بیندازد، باید کنار برود.

وی افزود: «ایران اینترنشنال» امنیت ملی ما را مورد حمله قرار داده و باید با آن برخورد شود. هم‌چنین اینستاگرام امنیت ملی ما را مورد هدف قرار داده و ما نمی‌توانیم نسبت به این وسایل بی‌تفاوت باشیم.

معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود بازداشت‌شدگان حدود 15 سال سن دارند، گفت: کسانی که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند، از 17 سال به بالا هستند و حدود دو سومِ کسانی که دستگیر شدند، اصلا به بازداشت نرفتند و بعد از بررسی، آزاد شدند. کسانی‌که در بازداشت هستند در اغتشاشات موثر بوده‌اند. مجموعا در کمتر از 50 مدرسه در سراسر کشور مشکل وجود داشت و مدیران آموزش و پرورش مسئله را بررسی می‌کنند و طبق آیین‌نامه‌های آموزشی عمل خواهد شد و کارشان هم ارشادی است. هیچ دانش‌آموزی از مدارس دستگیر نشده و ممکن است یک دانش‌آموز در خیابان اغتشاش می‌کرده است. حتی یک‌نفر از دانشجو از داخل دانشگاه دستگیر نشده و در دانشگاه شریف هم کسی از داخل دانشگاه دستگیر نشد.

میر احمدی در پاسخ به سوالی درباره علت و چگونگی واردات سلاح توسط دشمنان نیز خاطر نشان کرد: دشمنان طی سال‌های مختلف سلاح‌های زیادی را وارد کشور کردند و البته بخش‌های زیادی از آن کشف شده ولی مقررات جدیدی برای برخورد با قاچاقچیان سلاح و کسانی که از سلاح استفاده کنند را مصوب کردیم و ابلاغ شده و اعمال خواهد شد. باید مسأله ورود سلاح غیرمجاز به کشور را حل کنیم و این خط قرمز ما باشد و مجازات‌های بازدارنده اعمال شود. مثلا در سرقت‌های مسلحانه و برخی قتل‌ها از این سلاح‌ها استفاده می‌شود و مجازات سنگینی برای این در نظر گرفته شده و اعمال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فوت نیکا شاکرمی اظهار داشت: پلیس آگاهی ماجرای فوت خانم نیکا شاکرمی را بررسی کرد و شواهد آن موجود است؛ او اختلافات خانوادگی داشته و مدتی در منزل خاله‌اش زندگی می‌کرده و دچار نوعی مسائل خانوادگی بودند. شبی که حادثه رخ داده، او سرگردان بوده که کجا برود و وارد یک خانه می‌شود و پیامکی را ارسال کرده و آن‌جا دست به خودکشی می‌زند. این مسأله مشخص شده و بررسی‌ها و آزمایشات نشان می‌دهد که ارتباطی با اغتشاشات نداشته و خودکشی بوده است.

معاون امنیتی وزارت کشور ادامه داد: هم‌چنین روز گذشته یک دانشجو در اثر شکست عشقی در اهواز خودکشی کرد؛ این مسائل ربطی به اغتشاشات ندارد ولی رسانه‌های ضدانقلاب سعی دارد تمامی این موضوعات را به اغتشاشات نسبت دهد.

میر احمدی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود کسانی که بعد از بازداشت و یا احضار، اظهار ندامت کرده‌اند و این اقدام تحت فشار انجام شده است، گفت: نه، اصلا این‌طور نیست؛ کسانی که در هنگام بازداشت اظهار ندامت کردند به اختیار خودشان بوده ولی زمان آزادی می‌گویند که این فیلم را پخش نکنید. اگر فیلمی از کسی پخش می‌شود، با موافقت و رضایت خود اوست. برخی کسانی که دارای طرفدار هم هستند، اظهار ندامت کردند ولی خواستند که این اظهار ندامت پخش نشود و پخش هم نشده؛ دستگاه‌های ما به اصول اخلاقی معتقد هستند.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات شروین حاجی‌پور عنوان کرد: او در یکی از استان‌ها به تشخیص یکی از دستگاه‌ها دستگیر شده و بلافاصله به‌دلیل حساسیت در این موضوع، آزاد شد و اخیرا هم اظهاراتی داشته است. او هر تصمیمی گرفته خودش گرفته و اجباری در کار نبوده و نیست. این دستگیری توسط توسط عوامل استان بوده و وقتی خبر به مرکز رسید، به مسئله ورود کرده و آزاد شد.

معاون امنیتی وزارت کشور هم‌چنین اظهار داشت: کسانی که به‌دنبال ناامنی ایران هستند، به کسی رحم نمی‌کنند و در کشورهای مختلف و اطراف می‌بینیم که آنان به طرفداران خود هم رحم نکردند؛ برخی چهره‌ها باید در این‌مواقع مراقب باشند. می‌بینیم که رژیم صهیونیستی به‌صراحت اعلام کرده که از این حوادث حمایت می‌کند و دشمنی خود را بیش از پیش با ملت ایران، دنبال می‌کند.

میر احمدی بیان کرد: برخی هستند که به هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌ها تذکرمی‌دهند که راه را اشتباه رفتند؛ ولی در اختیار خودشان است که نسبت به کشور و مردم‌شان چگونه رفتار کنند. ما دنبال این نیستیم که یک فرد حتما مسیر غلط خود را به‌صورت علنی جبران کند، هر کس به تشخیص خود عمل می‌کند.

وی درباره ضبط گذرنامه برخی چهره‌ها مانند علی دایی و همایون شجریان گفت: گذرنامه علی دایی به او داده شده، او از سرمایه‌های کشور ماست و عزت پرچم کشور را می‌خواهد. هم‌چنین درباره آقای شجریان هم وقتی اطلاع یافتیم، گفتیم که گذرنامه‌اش به او تحویل داده شود. سیاست ما هم‌صدایی و همدلی ملت در برابر دشمنانی است که به‌دنبال تفرقه در کشور هستند. ما نمی‌خواهیم هر کسی را مجازات و با او برخورد کنیم؛ کسی که اصرار دارد و می‌خواهد نقشه دشمن را اجرا کند، خودش حسابش را از ملت جدا می‌کند. مسیر برای کسانی که قصد اصلاح دارند، باز است و می‌توانند بازگردند. ایام جام جهانی فوتبال نزدیک است و ما دوست داریم ملت‌مان مثل همیشه به‌صورت یکپارچه از تیم ملی حمایت کند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: ما می‌خواهیم بازی‌های فوتبال با شور و حرارت قبل با حضور تماشاگران برگزار شود ولی به‌خاطر امنیت مردم نگرانی داریم تا خدای ناکرده عوامل نفوذی اتفاقی را رقم نزنند و به همین خاطر مراقبت می‌کنیم و ان‌شاءالله به‌زودی مانند گذشته بازی‌ها انجام خواهد شد.

میر احمدی هم‌چنین در پاسخ به سوالی اظهار داشت: کتایون ریاحی احضار شده بود ولی هنوز خودش را معرفی نکرده، او جرائمی را مرتکب شده و باید پاسخگوی این جرائم باشد؛ مهلت قانونیِ حضور و معرفی وی تمام شده و دستگاه قضایی کار را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری گفت: از ورزشکاران بازداشتی نداریم و افرادی بودند که ارشاد و یا آزاد شدند. مثلا حسین ماهینی بازداشت و آزاد شد و به اشتباهات خود پی برد و این فرصت در اختیار او قرار گرفته است. از هنرپیشگان هم کسی در بازداشت قرار ندارد.

معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه نظر شما برای در نظر گرفتن یک مکانی برای طرح اعتراض چیست؟، گفت: با نگاه مثبت در حال بررسی این مسأله هستیم که کسانی که اعتراض دارند، مسئله خود را مطرح کنند. بعضا می‌بینیم که عده‌ای مقابل برخی نهادها و سازمان‌ها تجمع می‌کنند و اینکه در جای مشخص تجمع کنند و دستگاه مربوطه هم پاسخ بدهد، در حال بررسی است و ان‌شاءالله یک دستورالعمل برای آن تدوین شود.

میر احمدی درباره فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب در اقلیم کردستان عراق عنوان کرد: مسئولان اقلیم کردستان متعهد شده‌اند که اجازه فعالیت ضدانقلاب را در اقلیم ندهند ولی به‌دلیل اینکه نقض تعهد صورت می‌گیرد، ما نمی‌توانیم تماشاگر باشیم و اقدام سپاه علیه گروهک‌ها، بار اول و آخر نبوده و اگر گروهک‌های ضدانقلاب بخواهند در آن مناطق فعال بوده و اقلیم به آنان اجازه دهد، ما شدیدتر پاسخ می‌دهیم و امنیت ما خط قرمز ماست.

وی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به سوالی درباره حملات سایبری به کشورمان گفت: ما در این حوادث اخیر با اقدامات ترکیبی مواجه شدیم و یکی از این عرصه‌ها، عرصه سایبری است و دست دشمن در این اقدامات آشکار است. بیش از 99 درصد تهاجمات سایبری خنثی شده و میزان کمی انجام شده است. اتفاق انجام‌شده در صدا و  سیما از جمله این حملات بود که طراحی شده و الان در حال بررسی هستند که آیا این اقدام، یک حمله از این‌دست بوده و یا ترکیبی از عوامل نفوذی و سایبری بوده؟ و ان‌شاالله مسأله مشخص خواهد شد. با اقدامات فنی که انجام خواهد گرفت، ان‌شاءالله از تکرار این موارد جلوگیری خواهد شد. دشمنان هزاران بار قصد چنین اقداماتی را داشتند و شکست خورد و این بار عملی شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های معاند گفته‌اند که برخی با لباس شخصی به مدارس رفته و اقدام به دستگیری کرده‌اند، گفت: نه، اصلا این درست نیست و چنین چیزی وجود ندارد؛ هیچ دانش‌آموزی در مدرسه دستگیر نشده مگر اینکه یک دانش‌آموز در بین اغتشاشات بوده باشد. هستند نیروهای لباس شخصی که در اغتشاشات حضور داشته و اغتشاشگران را شناسایی می‌کنند؛ به‌زودی سراغ کسانی که در اغتشاشات نقش داشته و فکر می‌کنند که شناسایی نشده‌اند و الان در خانه‌شان به سر می‌برند، خواهند رفت و دستگیرشان خواهند کرد.

میر احمدی در پاسخ به سوالی پیرامون برآورد تعداد اغتشاشگران نیز گفت: هیچ‌گاه هسته اصلیِ افراد تخریب‌کننده، حمله کننده و کانون اصلی اغتشاشات در صحنه بیش از 30 الی 50 نفر نمی‌شود ولی چون از پوششِ جمعیت استفاده می‌کنند، شاید تعدادشان زیاد دیده می‌شود. البته رسانه‌های معاند به نحوی وانمود می‌کنند که گویا جمعیت زیادی در صحنه حضور دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)