میرنیوز

رتبه‌بندی معلمان در حال اجراست/ «دولت مردم» شعار هفته دولت

رتبه‌بندی معلمان در حال اجراست/ «دولت مردم» شعار هفته دولت 2022-08-16T11:12:05+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری، گفت: ما در آستانه یک‌سالگی دولت قرار گرفته‌ایم و به پیشواز هفت دولت می‌رویم در این راستا هم گزارش عملکرد دولت در بخش‌های اجرایی کشور به منظور ارائه به مردم آماده شده است و وزرا در این روزها نشست‌های خبری متعددی آغاز و برگزار کردند.

«دولت مردم» شعار هفته دولت

وی عنوان کرد: گزارش‌های مکتوب هم در برخی موارد در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و بعد از این هم ادامه خواهد داشت. در این راستا ستاد بزرگداشت هفته دولت در دولت تأسیس شده تا در مورد افتتاح طرح‌هایی که به بهره برداری رسیدند و در هفته دولت به افتتاح خواهند رسید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: نمایندگان دولت در این ایام به تمامی استان‌ها سفر خواهند کرد تا با حضور در استان‌ها به نمایندگی از دولت با تشکیل میز خدمت و افتتاح طرح‌ها، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

بهادری جهرمی افزود: شعار هفته دولت امسال با توجه به اولویت‌های عملکردی دولت و گفتمان دولت سیزدهم «دولت مردم» انتخاب شده است و هفته دولت هم بر همین اساس نامگذاری شده است. روز چهارشنبه دوم شهریور ماه به ترتیب عناوین «میثاق با ولایت»، پنجشنبه «فسادستیزی و عدالت»، «تحول و خلاقیت خانواده» و «سلامت اخلاق و معنویت»، «دانش و پیشرفت» و «شجاعت و عقلانیت» انتخاب شده است.

رتبه بندی معلمان بعد از ۱۰ سال در حال اجر است

وی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: خبر خوش آنکه بعد از بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی معلمان، پیش از یک‌سالگی دولت سیزدهم وعده رئیس‌جمهور به مرحله اجرا در آمد. اساساً آئین نامه قانوناً در چارچوب قانون تعریف می‌شود و امکان خروج از قانون وجود ندارد و اصلاحات لازم در تبیین نامه صورت گرفته و رتبه بندی معلمان اجرا شده و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را به عنوان علی الحساب در اختیار گرفته و پیش از تکمیل فرآیند، مبالغی به صورت علی الحساب در پایین‌ترین سطح رتبه بندی پرداخت خواهد شد و پس از آن تکمیلی پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، تصریح کرد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش از این پیشنهادی برای افزایش حقوق این عزیزان ارائه داده بود و با سازمان برنامه و بودجه جلسات مشترکی تشکیل شد و افزایش حقوق کارمندان دولت با تمرکز بر افرادی که دریافتی پایین‌تری دارند پیشنهاد شد و باید این پیشنهاد مراحل نهایی خود را طی کند تا امکان اجرایی شدن آن فراهم شود؛ پیش‌بینی ما این است تا پایان ماه آینده این موضوع فراهم شود.

دولت به دنبال ساخت ماهواره‌های کاملاً بومی است

بهادری جهرمی پیرامون تولید سه نسخه دیگر از ماهواره خیام، بیان کرد: ما بعد از یک دوره رخوت در صنعت فضایی، این دولت تحول را در این حوزه آغاز کرده است و دولت مصمم است عقب ماندگی در این حوزه جبران شود. برای تحول در صنعت فضایی دو مسیر باید دنبال شود. یک مورد، رفع ایرادات قبلی از قرارداد قبلی ماهواره خیام بود و به حمدالله شاهد پرتاب آن هم بودیم. سه ماهواره مشابه دیگر که به تدریج میزان مشارکت دانشمندان ایرانی در طراحی و اجرای این ماهواره‌ها افزایش پیدا خواهد کرد برنامه ریزی شده است.

وی افزود: عُمر ماهواره خیام حدوداً پنج ساله است و در این ایام باید به فکر جایگزین آن باشیم. دولت به دنبال ساخت ماهواره‌های کاملاً بومی و با قابلیت‌های این ماهواره است که به صورت موازی پیش رود.

گزینه وزارت کار تا پایان شهریورماه معرفی می‌شود

سخنگوی دولت در رابطه با دلیل عدم معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس، گفت: مطابق قانون مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر سه ماه است و تأخیری در این زمینه صورت نگرفته و در زمان قانونی، شخص مورد نظر معرفی خواهد شد و تا پایان شهریور ماه گزینه مدنظر دولت به مجلس معرفی خواهد شد و وزارتخانه متولی دارد و بلاتکلیف نمانده است.

بهادری جهرمی در رابطه با آخرین وضعیت برجام تصریح کرد: جلسات مربوطه برگزار شده و خبر جدیدی بیش از آن چه وزارت مربوطه اعلام کرده است اتفاق نیفتاده است.

تورم ۱۲ ماهه ما ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است

وی درباره اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اثرات مثبت این اقدام برای مردم، گفت: همه ما می‌دانیم کشور طی سال‌های اخیر در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برد. تورم‌های قریب به ۶۰ درصدی در شهریور سال گذشته شرایط را برای همه سخت کرده بود و اصلاح این وضعیت نابسامان اقتصادی مستلزم سپری شدن زمان لازم و اقدامات جدی است که یکی از سیاست‌ها، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: میزان حجم نقدینگی کشور در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و طی ۸ سال حدود ۸ برابر شده است و بمب نقدینگی ایجاد شده است و این حجم از نقدینگی به بازارهای مدنظر خود آسیب می‌زند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت توانسته است سیر صعودی نقدینگی را به جهت دیگری هدایت کند و نتیجه آن شده است که رشد اقتصادی که در دهه ۹۰ میانگین ۴ صدم درصدی داشته‌ایم با هدایت نقدینگی با پروژه‌های مانند پیشران‌های اقتصادی و در سه فصل ابتدایی دولت تقریباً ۵ درصد رشد داشته است و عدد تورم امروز به ۴۲ رسیده و تورم دوازده ماهه ما حدوداً ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: تورم ۴۲ درصد میزان بالایی است اما ان شااالله با هدایت مردم و بنگاه‌های اقتصادی این بمب نقدینگی را در گذر زمان کنترل کنیم و شاهد کاهش سیر صعودی تورم باشیم. اگر سیاست مورد نظر پیش گرفته می‌شد با عدد بالاتری از تورم مواجه بودیم.

سفرهای استانی رئیس جمهور بیش از ۴۷۹۸ مصوبه داشت

سخنگوی دولت درخصوص ارزیابی مشخص از سفرهای استانی رئیس جمهور، عنوان کرد: دولت در یکسال موفق شد به تمامی استان‌ها مراجعه داشته باشند و با شنیدن صدا و درد دل مستقیم مردم فاصله دولت و مردم را کمتر کنند. در مورد اجرایی شدن مصوبات فارغ از سفر آخر، بیش از ۴ هزار و ۷۹۸ مصوبه در سفر استانی بوده و رئیس‌جمهور ۳۶۵ دستور صادر کردند و ۲۶۵ دستور در دست اجرا قرار دارد و ۷۰ دستور در دست پیگیری قرار دارند. بیش از هزار جلسه هم برای تحقق دستورات برگزار شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه «گفته می‌شود که قرار است وام نهضت ملی مسکن به «خط اعتباری» تغییر کند و بانک مرکزی خط اعتباری تخصیص به نهضت ملی مسکن تخصیص دهد و مسئولان ذی ربط دولت هم با آن موافقت کرده‌اند؛ آیا این موضوع صحت دارد؟» گفت: این دو مسیر مجزا است. منابع تأمین نهضت ملی مسکن متعدد است و خط اعتباری مربوط به منابع ملی صندوق ملی مسکن است تا بتواند در جهت اجرای نهضت ملی مسکن اجرایی شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار میلیارد تومان واریز منابع وجود داشته است. وام‌های اعطایی در نهضت ملی مسکن منابع متعددی دارد و طبق آماری که داریم تا یک ماه قبل حدوداً ۲۰ هزار میلیارد تومان در طول این ایام به عنوان وام مسکن، برای اجرای نهضت ملی مسکن اعطا شده است.

تکمیل می‌شود...

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)