میرنیوز

باشگاه دانشجویان و مناظره‌کنندگان جوان تشکیل می‌شود

 باشگاه دانشجویان و مناظره‌کنندگان جوان تشکیل می‌شود 2022-05-21T23:03:45+04:30

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مرحله کشوری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و با حضور جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رضا فریدزاده رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این نشست رحیمیان با اشاره به این که دانشگاه جدا از رسالت آموزش و ارتقای سطح سواد دانش دانشجویان، رسالت مهم فرهنگ سازی و فرهنگ‌پذیر کردن دانشجویان را نیز برعهده دارند، اظهار کرد: دانشجویان هم‌زمان با کسب علم و دانش مربوط به رشته مورد علاقه خود در دانشگاه، خواسته یا ناخواسته و به مرور رشد شخصیتی، فرهنگی و اجتماعی پیدا می‌کنند که این موضوع برای آینده کشور بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که دانشجوی امروز مدیر فرداست، گفت: هر اندازه رشد جامعه‌پذیری دانشجویان بهتر و دقیق‌تر باشد، طبیعتا این افراد در آینده با روش و منش جامعه‌پسندتر و اخلاقی‌تر مجموعه خود را مدیریت می‌کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد بر آمده از انقلاب، از ابتدا یکی از وظایف خود را تمرکز بر مباحث مهم فرهنگی و فرهنگ‌پذیر کردن دانشجویان و آماده کردن آن‌ها برای مسئولیت پذیری در جامعه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مدیران، کارشناسان و حتی هنرمندان جامعه، افرادی هستند که رشد و تکوین خود را در برنامه‌های جهاددانشگاهی پشت سر گذاشته‌اند. به عنوان مثال جهاددانشگاهی، 16 جشنواره تئاتر دانشجویی را برگزار می‌کرد که باعث شد بسیاری از هنرمندان کنونی از این جشنواره‌ها به جامعه هنری کشور وارد شوند و می‌توان گفت جهاددانشگاهی پیشقراول عرصه تئاتر بوده است.

رحیمیان با اشاره به پیشینه برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان ایران گفت: جمعی از متفکران حوزوی در سال  1381 در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بر موضوع زمینه‌سازی برای ایجاد فضای گفتگو، آزاداندیشی و نظریه‌پردازی تاکید کردند. مقام معظم رهبری نیز ضمن تایید این دغدغه بیان کردند که مجموعه‌های ذیربط به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اقدام کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی نیز پس از بررسی ابعاد مختلف این موضوع، در سال 91 اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی را برگزار کرد. ما از پیشروان عرصه مناظرات در فصای دانشجویی هستیم و تاکنون 10 دوره این مناظرات برگزار شده و طی این ده سال توانستیم فضایی ایجاد کنیم که مناظرات روزبه‌روز بیشتر مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد. این استقبال نشان می‌دهد جهاد توانسته به بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث آزاداندیشی بپردازد.

وی با بیان این که این اقدامات توسط این نهاد نه به عنوان وظیفه اداری بلکه به عنوان تکلیفی در برابر منویات مقام معظم رهبری و خواسته‌ها و نیاز‌های دانشجویان پیگیری شد، گفت: مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی را راه‌اندازی کردیم و این مرکز تا به امروز توانسته است به خوبی این فضا را در دانشگاه‌ها پیش ببرد.

رحیمیان در ادامه از ایجاد تغییرات بنیادی در دوره‌های بعدی مسابقات مناظرات دانشجویی خبر داد گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی توسعه کمی و کیفی مسابقات را مد نظر دارد و در دوره بعد این مسابقات با تحولات گسترده برگزار خواهد شد.

تشکیل باشگاه دانشجویان و مناظره کنندگان جوان

معاون فرهنگی جهاد تصریح کرد: از دوره یازدهم درصدد هستیم باشگاه دانشجویان و مناظره‌کنندگان جوان را تشکیل دهیم، برگزاری مناظره اساتید در حال برنامه‌ریزی و تدوین است و در حال شکل‌دهی شورای عالی مناظره هستیم.

رقابت 400 تیم در دوره دهم مناظرات دانشجویی

در ادامه رضا فریدزاده رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به بیان جزییات مرحله نهایی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی پرداخت و گفت: در مرحله استانی و دانشگاهی این دوره با حضور 400 تیم در قالب گروه‌ها و تیم‌های 4 نفره در 36 واحد جهاددانشگاهی آغاز شد و 50 تیم به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

وی اظهار کرد: از بین شرکت کنندگان 56 درصد شرکت‌کنندگان در این دوره آقا و 44 درصد خانم بودند. دانشجویان علوم انسانی در مقطع کارشناسی نیز بیشترین شرکت‌کنندگان هستند و تاکنون 54 مناظره برخط برگزار شده و 16 تیم به مرحله نهایی راه یافتند که از فردا (1 خرداد ماه) مرحله مقدماتی مناظرات آغاز می‌شود.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: در مرحله مقدماتی مرحله کشوری، 8 مسابقه آنلاین برگزار می‌شود و 8 خرداد مرحله یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و 9 خرداد فینال مسابقات در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در خصوص گذاره‌های انتخاب شده برای مناظره دانشجویان گفت: گزاره‌ها از بین 300 گزاره توسط شورای علمی مناظرات انتخاب شده است و با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها فرم‌های داوری به‌روزرسانی شده است.

فرید زاده از انتخاب بهترین سخنران فردی مناظران برای اولین بار در این دوره خبر داد و گفت: در کنار اساتید تیم داوری، تیم برگزیدگان دانشجویی دوره‌های قبل نیز در امتیازدهی مشارکت می‌کنند و در فینال علاوه بر تیم داوری، داور نکته‌یاب هم حضور دارد و با طرح سوال از مباحث مطرح، توانمندی دانشجویان را نکته‌ای بررسی می‌کند.

تشکیل باشگاه مناظره‌کنندگان جوان

وی با بیان این که در اختتامیه نیز باشگاه مناظره‌کنندگان جوان تشکیل و انتخاب هیات رییسه باشگاه برگزار می‌شود، افزود: در تابستان سال جاری نیز مسابقه برگزیده برگزیدگان بین تیم‌های برگزیده 10 دوره این مسابقات برگزار خواهد شد.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از دانشگاه تهران برای میزبانی این دوره از مسابقات تشکر کرد و گفت: هدف این است که دستور برزمین‌مانده رهبری را بلند و یکی از نیاز‌های دانشجویان را برطرف کنیم. برای همین دست یاری را به سوی تمامی نهاد‌های فرهنگی دراز می‌کنیم و امیدواریم مسئولان فرهنگی با مشارکت در شورای عالی مناظرات به ما در این راستا کمک کنند.

برگزاری مسابقات منطقه‌ای و بین‌المللی مناظره

در بخش پایانی این نشست، رحیمیان در پاسخ به این سؤال که آیا قصد برگزاری مسابقات مناظره به صورت بین‌المللی را ندارید؟ گفت: در جهاددانشگاهی وقتی اقدامی در عرصه ملی به بلوغ رسید، جنبه منطقه‌ای و بین‌المللی به آن داده می‌شود. تصمیم داریم دانشجویان سایر کشور‌ها را نیز وارد مسابقات کنیم. البته بعید می‌دانم دوره یازدهم این مهم محقق شود، اما از دوره 12 به بعد دانشجویان کشور‌های منطقه، دانشجویان کشور‌های اسلامی و به مرور دانشجویان همه کشور‌ها را دعوت خواهیم کرد.

فریدزاده نیز گفت: مسابقات مناظره سال‌هاست به زبان‌های عربی و انگلیسی در جهان برگزار می‌شود و ما باید تلاش کنیم برگزیدگان مسلط به انگلیسی و عربی را در مسابقات جهانی و بین‌المللی شرکت کنند.

در ادامه این نشست، رحیمیان با اشاره به ظرفیت‌ها و جذابیت بالای مناظرات دانشجویی برای پخش از رسانه ملی، از صداوسیما گله کرد که در انعکاس این رویداد حضور ندارد و گفت: درخواست ما از صداوسیما پخش مناظرات در شبکه‌های فرهیخته‌محور مثل شبکه چهار است.

واکنش به کپی‌برداری از مسابقات مناظره دانشجویی

فریدزاده نیز در پاسخ به این سؤال که برخی مراکز مسابقات مناظره دانشجویی را کپی‌برداری کرده و عین آن را برگزار می‌کنند، واکنش شما نسبت به آن‌ها چیست؟ گفت: ما به عنوان سازمان دانشجویان خوشحال می‌شویم مناظره و آزاداندیشی توسعه پیدا کند، اما برخی مجموعه‌ها بدون هماهنگی با سازمان دانشجویان عینا از این مسابقات کپی‌برداری کردند که از نظر اخلاقی مناسب نیست اگر با ما تماس می‌گرفتند ما قطعا اجازه این کار را می‌دادیم.

وی اظهار امیدواری کرد بعد از تشکیل شورای عالی مناظره در خرداد با حضور نهاد‌ها و سازمان ذیربط بسیاری از این کج‌سلیقی‌ها رفع شود و افزود: این مساله را از لحاظ حقوقی پیگیری کرده‌ایم، اما به دلیل نفس حقوقی در ثبت مالکیت معنوی فکر نمی‌کنم به هدف مدنظر برسیم.

فریدزاده در خصوص جوایز این دوره نیز اعلام کرد گروه اول هفت میلیون تومان و گروه دوم شش میلیون تومان جایزه می‌گیرند. به تیم اخلاق چهار میلیون و به بهترین سخنران فردی نیز یک میلیون اهدا می‌شود.

در پایان این مراسم نیز از کتاب «مناظرات برنده» نوشته استیون ال جانسون و سایت مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی در قالب جدید به آدرس http://isdc.ir رونمایی شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)