میرنیوز

فعالیت‌های مشکوک بیولوژیک آمریکا خطری برای بشریت است

فعالیت‌های مشکوک بیولوژیک آمریکا خطری برای بشریت است 2022-02-28T09:22:53+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) در حوزه پیشگیری و سلامت، با بیان اینکه تهدیدات زیستی به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در جهان امروز استفاده از عوامل زیستی در انجام اقدامات ضدامنیتی و تروریستی است که تحت عنوان بیوتروریسم مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به دلیل توسعه فناوری بحث جنگ زیستی نیز امکان پذیر است، گفت: منظور از جنگ زیستی اقدامات عامدانه زیستی از طریق سلاح‌های زیستی از سوی یک دولت علیه کشورهای دیگر است که می‌تواند باعث پیامدهای گسترده انسانی، اقتصادی و سیاسی شود.

آمریکا متهم اصلی در حوزه تهدیدات زیستی

سردار جلالی با بیان اینکه البته تشخیص تسلیحات زیستی و اثر آن‌ها نیازمند دانش و فناوری بالا به ویژه زیرساخت‌های آزمایشگاهی بسیار مجهز است، گفت: بر همین مبنا در اغلب جنگ‌های زیستی فاعل مجهول است، اما به طبع کشورهایی متهم هستند که توانایی و زیرساخت فناوری تولید و تکثیر این سلاح‌ها یعنی آزمایشگاه‌های سطح ۴ ایمنی زیستی را دارا هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه کشورهای غربی به ویژه آمریکا تجربه استفاده از سلاح‌های زیستی و شیمیایی را علیه ملت‌ها در کارنامه ننگین خود دارند، گفت: بر همین مبنا در شرایط فعلی نیز متهم اصلی شیوع تهدیدات زیستی، آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه تجربه شیوع ویروس کرونا نشان داد که جهان عملاً آمادگی لازم برای تهدیدات زیستی چه طبیعی و چه غیرطبیعی را ندارد، گفت: بر همین مبنا کشورها در مواجهه با شیوع ویروس کرونا تجربیات متفاوتی داشتند و برخی موفق و برخی دچار شکست شده‌اند لذا ارتقای آمادگی‌ها در برابر تهدیدات زیستی بسیار بااهمیت است.

فعالیت‌های مشکوک زیستی آمریکایی‌ها باید تحت نظارت بین‌المللی قرار گیرد

سردار جلالی با اشاره به اینکه اغلب سلاح‌های زیستی در آزمایشگاه‌های سطح چهار تولید می‌شوند، گفت: امروز آمریکایی‌ها در بسیاری از مناطق جهان آزمایشگاه‌های سطح چهار دارند که نشان می‌دهد این کشور برنامه تهاجمی گسترده‌ای در عرصه زیستی دارد، اما هیچ نظارت بین‌المللی بر این فعالیت‌های پرخطر وجود ندارد که این مسئله برای همه جهان تولید مخاطره می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی دیگر از راهبردهای مهم در جنگ زیستی دشمنان ما را تسلط بر غذا و منابع غذایی راهبردی دانست و گفت: بر همین مبنا دشمنان تلاش می‌کنند که بر زنجیره تولید مواد غذایی راهبردی مسلط شوند و یا اینکه فرایند تولید غذا را از تولید بذر تا کود و سم و … وابسته کنند که برخی از نمونه‌های آن در موضوع بذرهای عقیم و یکبار مصرف دیده می‌شود.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز در مقیاس جهانی تهدید زیستی یکی از ۵ تهدید اصلی سطح جهانی است، گفت: بر همین مبنا کشورها در تلاش هستند تا الگوهای دفاعی در برابر این مدل از تهدید را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل از یک دهه گذشته ذیل تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه توسعه الگوی دفاع زیستی و ارتقای آمادگی‌های ملی تلاش جدی داشته است، گفت: در خصوص مباحث شیوع ویروس کرونا نیز این سازمان از پیش، هشدارهای لازم را به مسئولین داده بود، اما در دولت عبرت این مسئله، مورد بی توجهی واقع شد که دلایل اصلی آن نیز عدم آشنایی کافی با ماهیت تهدیدات زیستی و امکان پذیری وقوع آن بود.

توسعه فناوری‌های تشخیصی بومی دستاورد سازمان پدافند غیرعامل کشور

سردار جلالی حمایت از توسعه فناوری‌های پدافند زیستی را یکی دیگر دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این عرصه طراحی و ساخت آزمایشگاه تشخیصی با سطح ایمنی زیستی سه بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی در برابر تهدیدات زیستی را نیازمند نظام تشخیص و هشدار فوری، توسعه شبکه‌های تشخیصی و توانمندی در تولید واکسن و دارو و توان مدیریتی بحران زیستی دانست و گفت: در داستان کرونا در برخی از مولفه‌های فوق ضعف دیدیم و امید است با درس گرفتن از تجارب پرهزینه به‌دست آمده الگو و ساختارهای دفاع زیستی کشور بهبود یابد.

سردار جلالی مدل مواجهه کشور با مسئله کرونا را دارای برخی نقاط قوت نیز دانست و گفت: مقابله با این بیماری در قالب یک اقدام جهادی و با ارزش دینی، جان فشانی کادر درمانی کشور، حضور فعال رسانه‌ها برای ترویج سبک زندگی بهداشتی و توسعه زیرساخت تولید واکسن در کشور از نکات بسیار قابل توجه بود.

بسیج منابع ملی در برابر تهدیدات زیستی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور با توجه به تجربه شیوع کرونا در کمیته دائمی پدافند غیرعامل به تصویب رسیده است، توضیح داد: تدبیر مقام معظم رهبری در مورد نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور، تاکید بر اجرای به هنگام و دقیق آن و اتخاذ تدابیری برای درک اهمیت این موضوع از سوی دستگاه‌های مسئول و مراقبت از آمادگی خود و فراهم کردن زمینه انجام وظایف دستگاه‌ها در این حوزه بوده است.

به گفته سردار جلالی، این نظام، نقش‌ها و وظایف بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف را در بخش‌های دیده‌بانی نظام سلامت، آزمایشگاه‌های تشخیصی، واکنش‌های اضطراری به تهدید، توسعه نظام بهداشتی و درمانی، آموزش‌های عمومی و … در نظر گرفته است و اجرای آن عملاً به بسیج منابع ملی کشور در برابر تهدیدات زیستی منتج خواهد شد.

راهبردها و اهداف نظام عملیاتی زیستی کشور

وی با اشاره به راهبردها و اهداف نظام عملیاتی زیستی کشور توضیح داد: یکی از مباحث مورد تاکید در این نظام، ساماندهی و سازماندهی ساختارها عملیاتی زیستی کشور با هدف اشراف اطلاعاتی و رصد و پایش تهدیدات، مخاطرات و حوادث زیستی در جهان و منطقه است تا با تشخیص تهدیدات زیستی در برابر تهدیدات غافلگیر نشویم و از قبل برای آن برنامه داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم ایجاد یک نظام یکپارچه و چند لایه دفاع ملی زیستی با بسیج منابع ملی و بین المللی تاکید کرد و افزود: ساماندهی و ارتقای نظام عملیات پدافند زیستی و آمادگی برای پاسخ سریع و مناسب به تهدیدات زیستی و تقویت نظام دیده‌بانی سلامت با قابلیت تشخیص تهدیدات زیستی و توان پاسخ سریع به حادثه زیستی، از جمله دستاورهای اجرای کامل نظام عملیاتی زیستی کشور خواهد بود.

اهمیت سازماندهی و پیش‌بینی نظام قرنطینه بهداشتی و درمانی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین به اهمیت سازماندهی و پیش بینی نظام قرنطینه بهداشتی، قرنطینه درمانی و … برای کنترل انتشار بیماری‌های مسری اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه نظام آموزش و فرهنگ سازی پدافند زیستی با هدف تغییر رفتار بهداشتی و سبک زندگی بهداشتی از دیگر موارد تاکید شده در نظام عملیاتی پدافند زیستی است که در این زمینه تکالیفی برای رسانه ملی در آموزش‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موثر در زمینه توسعه نظام آموزش و فرهنگ سازی پدافند زیستی، تلفیق دانش نظام بهداشتی با تجارب طب سنتی و آموزه‌های اسلامی برای اصلاح سبک زندگی بهداشتی است.

به گفته سردار جلالی، توسعه سامانه‌های هوشمند غربالگری از مواردی است که با توجه به گسترش و انتشار بیماری‌ها و بهداشت پدافند زیستی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و ساماندهی نظام درمانی مناسب و سلسله مراتبی با قابلیت تغییر سطح یک به سه و شروع از درمان «منزل‌محور» تا درمان تخصصی، اظهار داشت: سازماندهی نیروهای احتیاط راهبردی پدافند زیستی و بسیج ظرفیت‌های انسانی در شرایط اضطرار نیز از دیگر موارد مورد تاکید در نظام عملیاتی زیستی کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید اقدامات لازم در مورد ارتقای ظرفیت‌های راهبردی ذخیره و احتیاط دارو، واکسن و تجهیزات بهداشتی صورت گیرد، متذکر شد: تقویت زیرساخت‌های تولید صنعتی واکسن برای کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است. همچنین در این زمینه توسعه نظام آموزش پدافند زیستی، بصورت تخصصی، مدیریت و عمومی در همه رده‌ها بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین توسعه نظام بهداشتی پدافند زیستی را به عنوان محور اصلی پدافند زیستی با رویکرد بهداشت فردی، خانگی، حرفه‌ای و تخصصی ذکر کرد و افزود: ساماندهی نظام فرماندهی، مدیریت، سیاستگذاری، هدایت و تصمیم‌گیری‌های تخصصی (حوزه به حوزه) و سلسله مراتبی علمی و تخصصی از جمله موارد مورد توجه در نظام عملیاتی پدافند زیستی است.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، توسعه فرهنگ زندگی و همزیستی اقتصادی و معیشتی مردمی، ملی در شرایط وقوع تهدیدات زیستی و آموزش، تمرین و رزمایش‌های دوره‌ای و نوبه‌ای از دیگر راهبردها و اهداف مورد تاکید در نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)