میرنیوز

امید در مجلس «ناکارآمد» بود/کم تجربه‌ها در لیست اصلاح‌طلبان هستند

امید در مجلس «ناکارآمد» بود/کم تجربه‌ها در لیست اصلاح‌طلبان هستند 2020-02-19T18:27:27+03:30

خبرگزاری مهر؛ گروه سیاست- محمد حسین نظری؛ محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران و عضو فهرست «ائتلاف برای ایران» که خروجی ائتلاف ۸ حزب اصلاح طلب است ابعاد جدیدی از لیست بستن احزاب اصلاح طلب را بازگو می‌کند. او می‌گوید «به این نتیجه رسیدیم که با تجربه‌ها و کم تجربه‌ها و کسانی که تجربه کمتری دارد حضور دارند»؛ یعنی قرار است در مجلس آموزش ببینید تا از یک نهاد ملی برای «اصلاحات» نیروسازی شود.

مقیمی در حالیکه می‌گوید مجلس دهم ناکارآمد است ولی همان فرمول لیست بستن برای مجلس دهم را در مجلس یازدهم نیز تکرار می‌کند و وقتی می‌پرسیم این هزینه را چرا باید مجلس بدهد می‌گوید؟ می‌گوید برای دوره قبل این هزینه را دادیم و الان هم باید بدهیم. این جزئیاتی از نحوه لیست بستن جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که محمدحسین مقیمی تشریح می‌کند.

مشروح گفتگوی خبرگزاری مهر با محمدحسین مقیمی را در زیر می‌خوانید:

پیش بینی شما از مجلس آینده چیست؟ حضور اصلاح طلبان چگونه خواهد بود؟

در حوزه‌هایی که اصلاح‌طلبان داوطلب داشته باشند فعالیت خیلی جدی داریم و رقابت می‌کنیم. در حوزه‌هایی که داوطلب نداریم هم از مردم می‌خواهیم پای صندوق‌های بروند و به کاندیدای مورد نظر خود رأی بدهند. درباره نتیجه هم به هر حال تلاش می‌کنیم گروه ما رأی بیاورد و به عنوان برنده وارد مجلس شود، اما با توجه به اینکه در برخی حوزه‌ها داوطلب نداریم یک اقلیتی در مجلس خواهیم داشت.

با وجود دو لیست رسمی و برخی لیست‌های غیر رسمی فکر می‌کنید اصلاح طلبان در تهران هم اقلیت هستند؟

لیست‌ها به هم نزدیک هستند و افراد مشترک داریم. در دوره قبل هم درست است که تهران را بردیم ولی در مجلس اقلیت بودیم. در مجلس هفتم، هشتم، نهم و دهم مجالسی بودند که اصلاح‌طلبان در اقلیت بودند. شاید در افکار این طور جا افتاده که اصلاح‌طلبان در اکثریت هستند ولی این چنین نیست.

اما در مجلس دهم بزرگ‌ترین فراکسیون در دست اصلاح‌طلبان بود…

بزرگترین فراکسیون در اختیار اصلاح طلبان بود، اما در اقلیت بودند.

اقلیت به چه معنا؟

هر گروهی که کمتر از نصف مجلس را در اختیار داشته باشد اقلیت محسوب می‌شود.

اما به هر حال اکثریت با اصلاح طلبان بود، حتی آقای کواکبیان اعلام کردند که ۸۰-۷۰ رأی آقای لاریجانی داشت که هر زمان لازم بود وارد می‌شدند و به ما کمک می‌کردند…

خیر. هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها نشان می‌دهد مجلس چگونه بوده است. از ۱۷ کمیسیون مجلس ۵ رئیس اصلاح طلب بودند. مابقی از غیراصلاح‌طلب بودند، یعنی مستقل و اصولگرا بودند. ما یک اقلیت خیلی منسجم و قوی در مجلس داشتیم.

آیا ممکن است طی روزهای آینده در حوزه انتخابیه تهران به یک لیست واحد برسید؟

در روزهای گذشته تلاش کردیم که یک لیست واحد داشته باشیم اما در نهایت به دو لیست رسمی رسیدیم. الان هم که زمان تبلیغات است و بعید است اتفاق جدیدی بیفتد.

با توجه به اینکه اصلاح طلبان در نهایت چند لیست انتخاباتی در تهران منتشر کردند، آیا بهتر نبود که این تصمیم در قالب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گرفته می‌شد؟ دلیل پافشاری این شورا بر عدم انتشار لیست چه بود؟

شورای عالی ۳۱ عضو دارد که ده عضو آن در تهران کاندیدا داشتند. لذا احزابی که داوطلب ندارند نمی‌توانند لیست انتخاباتی منتشر کنند. حزب باید بتواند در انتخابات شرکت کند و داوطلب معرفی کند. وقتی احزاب داوطلب نداشته باشند انتظار نمی‌رود که لیست ارائه دهند.

بحث بر سر احزاب اصلاح طلب نیست، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مجموعه‌ای از احزاب است و انتظار می‌رود که به نفع کلیت جریان اصلاح طلب تصمیم بگیرد و اقدام کند. اگر قرار بر این بود که هر حزب به تنهایی برای خودش تصمیم بگیرد، آن وقت فلسفه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان چیست؟

شورای عالی سیاست‌گذاری همین احزاب هستند که داوطلب ندارند. بالاخره احزاب در طول سال فعالیت می‌کنند و هزینه می‌دهند، توقع دارند افراد آنها تائید شوند. تائید نشدند و لیست هم ارائه ندادند، چون لیست ندادند، نمی‌توانند درباره دیگران تصمیم بگیرند. کارگزاران چون داوطلب تائید شده داشت می‌توانست لیست ارائه دهد، بنابراین از میان داوطلبان خود و سایر احزاب لیستی انتخاب کرد. اما احزابی که هیچ داوطلبی از آنها در تهران تائید نشدند چطور لیست بدهند؟

امید در مجلس «ناکارآمد» بود/کم تجربه‌ها در لیست اصلاح‌طلبان هستند

چه ایده‌ای را قرار است برای مجلس آینده پیگیری کنید؟

هم کارگزاران و هم ائتلاف برنامه دارد. آنچه من با توجه به اینکه سال‌های سال مدیریت در کشور داشتم دو موضوع را به جد در مجلس دنبال خواهیم کرد. یکی قوانینی است که با شرایط فعلی همخوانی ندارد. در شرایط خاصی هستیم. در تحریم کامل هستیم، جنگ اقتصادی علیه ما است، قوانین و ضوابطی که با آن کار می‌کنیم پاسخگوی این شرایط نیست.

باید قوانین یک جاهایی اصلاح شود و باید با فوریت این را دنبال کرد تا بتوانیم اقتصاد کشور را در مقابل تحرکاتی که امریکایی‌ها دارند مقاوم کنیم. مسئله بعدی تمام قوانینی که در ده سال گذشته به خصوص در سال‌های قبل، چون برخی از دولت‌ها برخی قوانین را خیلی توجه به اجرا نداشتند و نظارت خود را اعمال می‌کردند، تصویب شدند و به اجرا نرسیده پیگیری کنیم تا اجرا شوند. اگر قوانین اجرا شوند خیلی از مشکلاتی که کشور دارد حل می‌شود. این قوانین تنها در دولت نیست که باید اجرا شود، بلکه در همه قوا، نهادها، سازمان‌ها و غیره وجود دارد.

مطلب دیگری که حتماً دنبال خواهیم کرد این است که بخش خصوصی را بتوانیم به صورت واقعی فعال کنیم. الان که مشکلات اقتصادی زیادی داریم یکی از دلایل عمده این است که بخش خصوصی فعال و اثرگذار نداریم. درصد بالایی از اقتصاد کشور توسط دولت و نهادهای نزدیک به دولت و حاکمیت اداره می‌شود و بخش خصوصی پیمانکار دسته دوم کسانی هستند که الان اقتصاد را در دست دارند.

تا زمانی که این طور باشد نه مسئله تولید حل می‌شود و نه مسئله اقتصاد حل می‌شود و باید در مجلس تلاش کنیم که بخش خصوصی جایگاه خود را پیدا کند. مردم از فساد، تبعیض، رانت، دروغ، تهمت بیزار هستند. ناراحتی مردم از شرایط فعلی بیشتر برای همین مسائل است. یکی از کارهایی که باید دنبال کنیم این است که به صورت ریشه‌ای با این مسائل برخورد کنیم. هم در قوانینی که تصویب می‌کنیم و هم در نظارت به این مسئله باید توجه شود.

مطلب بعدی این است که در نظارت مجلس تلاش شود معامله را در مجلس تمام کنیم. هر نظارتی که می‌خواهد انجام شود در چهارچوب عدد و رقم باشد. قانون برنامه به ما گفته باید این کار را انجام دهید. باید نظارت کنیم که این برنامه در مجلس، در دولت و در قوه قضائیه و سایر نهادها دقیق اجرا شده یا خیر. هر جایی اجرا نشده برخورد لازم انجام شود، سوال شود، تذکر داده شود، اگر لازم بود اقدامات بعدی انجام شود که قانون به صورت کامل عملیاتی و اجرا شود.

از همه خورده‌خرجی‌ها و هزینه‌های بیخودی که تحمیل به بیت‌المال می‌شود باید جلوگیری کنیم به خصوص در هزینه‌های فرهنگی که ده‌ها سازمان و نهاد الان مسئول آثار فرهنگی کشور است و وضع فرهنگی کشور ما این است! بودجه‌های کلانی گرفته می‌شود و به هیچ جایی پاسخگو نیستند.

این ها را باید جزو اولویت‌های کار قرار دهیم و حتماً این کار را می‌کنیم و فکر می‌کنم اگر این کار انجام شود خیلی از مسائل کشور حل خواهد شد. راه برای پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی و حکومت و امنیت پایدار کشور باز می‌شود. مردم از دوستان خیلی ناراحت هستند. مردم از اینکه می‌بینند فساد در خیلی از جاها وجود دارد ولی به صورت کامل برخورد نمی‌شود، با برخی برخورد شدید می‌شود و با برخی برخورد کمتر است، ناراحت هستند.

عملکرد دولت و مجلس را در مواجه با این فسادها چطور ارزیابی می‌کنید؟

با فساد دستگاه دیگری باید برخورد کند. هم دولت و هم مجلس باید نظارت کنند. تصمیماتی که در دولت‌های قبل گرفته شده، بالاخره ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم. وقتی حرف از فساد می‌زنیم تنها این نیست که ۴ نفر را بگیرند و سوال کنند. اینها خوب است ولی این پائین‌ترین سطح برخورد با فساد است. صد میلیارد دلار درآمد ارزی در ۸ سال داشتیم. با کشور دیگر مقایسه کنیم.

اگر کشور دیگر ۸۰۰ میلیارد دلار در طی ۸ سال پول داشت چه کار می‌کرد، ما آن کارها را انجام دادیم یا خیر. چقدر می‌توانستیم سرمایه‌گذاری کنیم و نکردیم؟ هم مجلس نتوانست قوانین را تصویب کند تا سرمایه‌گذاری صورت گیرد و هم دولت وقت نتوانسته این کار را انجام دهد و هم دستگاهی که باید نظارت می‌کرد نظارت کافی نداشت. این پول‌ها چه شد. الان در شرایط فعلی که نفت نمی‌فروشیم همان کارها را می‌کنیم. در همین دولت که نفت تقریباً به صفر رسیده با آن روزی که نفت ۱۰۰ میلیارد دلار در سال درآمد برای کشور داشت، یکسان در اداره کشور است.

آن موقع دلار را از هزار تومان به سه هزار و ۵۰۰ تومان تحویل دادند و الان از ۳,۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان تحویل می‌دهند. منتهی فرق با آن روز این است که ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتیم و الان درآمد ارزی ما بسیار کم است. به این برمی‌گردد که نتوانستیم سیاست‌گذاری‌های جامعی داشتیم. این از اشکالات مجلس هفتم، هشتم، نهم و دهم بود که اصلاح‌طلبان هم در مجلس اقلیت بودند. این درآمدهای زیاد را داشتیم، امروز که درآمد کمی از محل فروش نفت داریم، تحریم‌های شدید داریم، وضعیت‌ها یکسان است.

امید در مجلس «ناکارآمد» بود/کم تجربه‌ها در لیست اصلاح‌طلبان هستند

یک تجربه نمایندگی در دوره هشتم داشتید. اگر بخواهید مهم‌ترین طرح یا مسئله‌ای که آنجا مطرح کردید بیان کنید چیست؟

بهترین کاری که در آنجا انجام دادیم برنامه پنجم بود که در مجلس تصویب کردیم. من یک خواهشی از وزرای کشور در کار عمرانی و معاونین آنها و مدیران سازمان‌ها همانند مترو و هواپیمایی و غیره داشتم که جلساتی را تشکیل دادیم و ریاست را آقای سعیدی کیا برعهده داشتند. از اینها خواهش کردیم برنامه پنجم را تنظیم می‌کنیم و گفتیم شما بررسی کنید و به ما بگویید اگر وزیر و معاون وزیر بودید چه کار می‌کردید.

خواستیم اینها را بنویسند و در قالب برنامه ارائه شود. یک کار دو ماهه انجام شد. باید از آقای سعیدی کیا و تمام وزرای راه و شهرسازی و مسکن و غیره تشکر کنم. همچنین اساتید که از دانشگاه‌ها حضور داشتند. این برنامه به عقیده من در حمل و نقل یکی از بهترین برنامه‌هایی است که مصوب شد و در برنامه ششم هم ادامه یافت.

توانستیم قدم‌های بزرگی در حمل و نقل هوایی و ریلی و اتوبان‌ها داشته باشیم چون نظر متخصصان را گرفتیم. الان هم در مجلس سعی بر این دارم از نظر متخصصان استفاده کنم و با اساتید دانشگاه‌ها مشورت کنیم. دنبال این بحث‌هایی برویم که الان وجود دارد.

جوانان ما از کشور می‌روند، بهترین افراد را در بهترین دانشگاه‌های کشور تربیت می‌کنیم و وقتی به سنی می‌رسند که باید وارد کار شوند، چون شرایط کار برای آنها فراهم نیست علی رغم هم علاقه‌ای که به کشور دارند و دوست دارند در کشور فعالیت کنند رها می‌کنند و به خارج از کشور می‌روند. شرکت‌های دانش بنیان و کسانی که کار علمی به صورت تجاری سازی در حد پایلوت انجام دادند منابع مالی ندارند.

در اسلام قرض‌الحسنه را داریم، در قران بارها درباره اهمیت این امر صحبت شده ولی این همه سال جلو می‌رویم همه مجالسی که اکثریت آن غیر اصلاح طلبان بودند چقدر درباره اینکه ما قرض‌الحسنه را جایگزین وام‌هایی که می‌دهند کنیم، صحبت شد؟ حداقل برای مشاغلی که دانشجویان ما از نظر علمی بدان می‌رسند، برای مشاغل خانگی و کوچک این را داشته باشیم. اگر به مجلس رفتم یکی از کارهایی که خواهم کرد این است که امر قرض الحسنه را دنبال کنیم و این سنت الهی را تجدید حیات کنیم. اقتصاد را از بهره‌های کمرشکن آزاد کنیم. در هیچ جای دنیا چنین بهره‌هایی دریافت نمی‌کنند.

امید در مجلس «ناکارآمد» بود/کم تجربه‌ها در لیست اصلاح‌طلبان هستند

سال ۹۴ زمانی که لیست سی نفره اصلاح طلبان بسته شد و بعد وارد مجلس شدند شاهد بودیم عملکرد آن طور که باید نبود و برخی تصریح به ناکارآمدی کردند و بعدها گفتند چون لیست سی نفره کامل اصلاح طلب نبود و یا چهره‌هایی وارد شدند که ۱۰۰ درصد تائید نشدند این اتفاق افتاد. افرادی را در لیست گذاشتند که تجربه نداشتند. تجربه کاری نداشتند و الان چون یک دوره در مجلس بودند آن تجربه را پیدا کردند. کسانی که تائید شدند، برخی ثبت‌نام نکردند، در لیست این دوره هم حضور دارند. بحث تجربه مطرح نشد، موضوع ناکارآمدی نیروها بود.

اصلاح‌طلبان می‌گفتند این افرادی که داشتیم چون افراد شاخص تائید نشده بودند و نمی‌توانستیم از افراد شاخص استفاده کنیم مجبور بودیم از کسانی که ابتدا راه اصلاح طلبی هستند استفاده کنیم. طبیعی است کسی که تجربه ندارد با افرادی که در لیست اصولگرایان می‌دیدید که آنقدر تائید شده دارند کدام را در لیست قرار بدهند، اینجا آنقدر تائید شده ندارند که مجبور می‌شوند چنین کاری کنند. اتفاقاً این کار خوبی بود. این کار باعث شد جوانان اصلاح‌طلبان آموزش ببینند و کار میدانی انجام شوند و راهی مراحل کاری شوند.

چه تضمینی می‌دهید اتفاقی که برای مجلس دهم رخ داد دوباره تکرار نشود؟

الان بهتر شده است. به این نتیجه رسیدیم که با تجربه‌ها و کم تجربه‌ها و کسانی که تجربه کمتری دارد حضور دارند و این باعث می‌شود نیروسازی برای کشور کنیم. ما که نسل اول انقلاب و از مبارزین اول انقلاب بودیم می‌رویم و باید به مرور نسل‌های بعدی بیایند. یک هزینه‌هایی دادیم ولی امروز...

این هزینه‌ها در این دوره وجود نخواهد داشت؟

این دوره هم هست و این هزینه‌ها را می‌دهیم. اگر افراد مطرح این جریان تائید می‌شدند بیشتر می‌گذاشتند ولی همین ردصلاحیت باعث شد ۱۶-۱۵ نفر از نمایندگان دوره قبل در لیست ائتلاف قرار گیرند. اینها پارسال تجربه نداشتند ولی الان تجربه کسب کردند. تعداد دیگری الان وارد لیست می‌شوند که برای دوره بعد باتجربه می‌شوند. این جریان همین طور ادامه می‌یابد و کسانی همانند من که از ابتدای انقلاب بودیم و تا آخر هستیم این روش را ادامه ندهیم. کم تجربه‌ها بیایند و تجربه کسب کنند.

نیروهای جدید از نظر احاطه به اطلاعات و فناوری‌های جدید قابل مقایسه با ما نیست. نسل دیجیتال هستند و ما نسل چرتکه و خط کش هستیم. اینها افراد فعالی هستند. مدت کمی کار کنند خودشان را نشان می‌دهند. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند که به جوانان بها دهید من فکر کنم این باعث شد در مجلس قبل به جوانان بها داده شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)