میرنیوز

سهم سرانه سلامت کشور پایین است

سهم سرانه سلامت کشور پایین است 2021-10-30T10:32:29+03:30

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن درویشیان در دیدار با وزیر بهداشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت: نیروی انسانی به ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌های نظام هستند و باید از آن‌ها صیانت کرد. یکی از راه‌های صیانت از این سرمایه عظیم و ملی، آگاهی بخشی، هشدار و تعامل و ارتباط به‌منظور پیشگیری از تصمیم نابجا یا کمک کردن به مجموعه دستگاه اجرایی در جهت «حسن جریان امور» و «حسن مدیریت» و «انجام مأموریت‌های قانونی» است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از اشکالاتی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد ناشی از عدم اطلاع از قوانین و مقررات است یا امکانات و اعتبارات و نیروی انسانی متناسب با مسئولیت‌ها و مأموریت‌های آنان تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه کشور و نظام ما مردم پایه است و اگر سرمایه اجتماعی آسیب ببیند نمی‌توان کاری کرد، تصریح کرد: بنابراین باید تمام اهتمام مسئولین در جهت ترمیم این سرمایه اجتماعی از طریق خدمت‌رسانی بیشتر، شبانه‌روزی و جهادی باشد. دولت هم در ماه‌های اول خصوصاً در موضوع واکسیناسیون کرونا توفیقات خوبی را حاصل کرده است که بخشی از این سرمایه اجتماعی ترمیم شد.

درویشیان در بخش دیگر از این دیدار، پایین بودن سهم سرانه سلامت از درآمد ناخالص ملی را یکی از آسیب‌های کلان حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: چیزی حدود ۸ درصد از درآمد ناخالص ملی به بهداشت و درمان و سلامت اختصاص پیدا می‌کند درحالی‌که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته بین ۱۰ الی ۱۲ درصد درآمد ناخالص ملی به بحث سلامت اختصاص دارد. این در حالی است همان مبلغی که در مجلس تصویب می‌شود هم کامل تخصیص یا پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه وزارت بهداشت نتوانسته در همه بخش‌ها و حوزه‌ها به وظیفه خود عمل کند، کمبود اعتبارات و پایین بودن سرانه سلامت است که باید حتماً این موضوع در دستور کار پیگیری قرار گیرد. اگر اعتبار لازم برای وزارت بهداشت پیش‌بینی نشود خساراتی به‌مراتب بالاتر به کشور وارد می‌شود.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه با تاکید براینکه «گاهی توجه به درمان موجب غفلت از توجه به بهداشت شده است»، افزود: همواره گفته می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است اما متأسفانه در وزارت بهداشت به این موضوع توجه کافی نمی‌شود. اگر به حوزه بهداشت توجه بیشتری شود، بسیاری از مشکلات درمانی مانند مصرف دارو و امکانات بیمارستانی نیز کاهش پیدا می‌کند.

درویشیان گفت: یکی دیگر از آسیب‌های این حوزه عدم پیشرفت استقرار سلامت دیجیتال و دسترسی  به آمار دقیق و به‌روز در حوزه ستادی وزارت بهداشت است. سامانه‌های متعددی در وزارت بهداشت تعریف و ایجاد شده که حتی الامکان باید این سامانه‌ها را تجمیع و یکپارچه کرد تا بهره‌وری آن بیشتر شود.

وی گفت: یکی دیگر از نکاتی که باید در وزارت بهداشت به آن بیشتر توجه شود، توزیع مناسب نیروی انسانی، اجرای سیستم ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، اجرای صحیح آمایش سرزمینی و ضرورت ایجاد جاذبه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در مناطق محروم است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: اولویت دادن به پزشکان در اشغال همه پست‌های وزارتخانه و حتی ردیف‌های نامرتبط از جمله آسیب‌های این حوزه است. خیلی از مدیریت‌های وزارت بهداشت می‌تواند از سوی غیرپزشکان انجام شود. ازاین‌رو مدیریت یک بیمارستان لزوماً نباید پزشک باشد. اما عملاً این موضوع جا افتاده که مدیریت‌های وزارت بهداشت مانند بیمارستان‌ها باید بر عهده پزشک باشد که سبب شده هم جامعه از تخصص آن پزشک محروم شود و هم گاهی پزشک از عهده کار مدیریتی برنیاید. چراکه مدیریت بیمارستان یک تخصص مجزا است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت بهداشت و درمان کشور بر عهده وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: این موضوع هم در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تصریح شده و هم در قانون تشکیل وزارت بهداشت بر مرجعیت وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و درمان تصریح شده است ولی عملاً این موضوع اتفاق نمی‌افتد.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه بابیان اینکه آسیب دیگر حوزه بهداشت و درمان، اشتغال و انتفاع مسئولین و رده‌های آموزشی در بخش غیردولتی و خصوصی است، گفت: این موضوع یکی از مصادیق تعارض منافع در حوزه وزارت بهداشت است؛ اینکه مسئولین این وزارتخانه در بخش غیردولتی و خصوصی اشتغال دارند که این امر موجب عدم نظارت کافی می‌شود. هنگامی‌که ناظر و منظور یکی شد، قاعدتاً نظارت لازم و کافی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های دیگر بهداشت و درمان گفت: از جمله این آسیب‌ها، نبود نظارت کافی بر مراکز درمانی غیردولتی یا خصوصی و خیریه‌ها است. ما معتقدیم هر اتفاقی که در حوزه بهداشت و درمان می‌افتد، مسئولیت آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. ولو آنکه در یک خیریه یک تجویز غیرعلمی یا عمل جراحی غیراستانداردی صورت بگیرد، مسئولیت آن بر عهده وزارت بهداشت است.

درویشیان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز مردم با آن مواجه هستند، پرداخت هزینه‌های درمانی است. در مقطعی هزینه‌ها خیلی کاهش پیدا کرد ولی بعدها هدفی که در آن مقطع در نظر گرفته شده بود به انحراف کشیده شد.

وی گفت: پرداخت هزینه‌های درمان از سوی مردم با وضعیت معیشتی و اقتصادی فعلی کشور از جمله دغدغه‌ها است و عدم پوشش بیمه‌ای کامل از جمله موضوعاتی است که سازمان بازرسی کل کشور در گزارش تقدیمی به علل و راهکار رفع آن پرداخته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: کمبود شدید نیروی پرستاری در بخش‌های تشخیصی و درمانی از جمله مشکلات دیگر وزارت بهداشت است. عدم تأمین منابع لازم و مجوزهای ضروری برای ارتقاء وضعیت پرستاری به این موضوع دامن زده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان گفت: بخشی از مشکلات حوزه دارو نیز مربوط به نبود نظارت الکترونیک بر زنجیره تأمین، توزیع، عرضه، تجویز و مصرف دارو است. قیمت پایین دارو در کشور به دلیل اختصاص ارز دولتی یکی از علل قاچاق دارو است. باید در شیوه تخصیص ارز دارو بازنگری شود.

وی گفت: کمبود دارو برخی اوقات موجب نارضایتی مردم می‌شود که یکی از علل آن عدم وجود دسته‌بندی دارویی و استراتژی مشخص برای تأمین به موقع است.

وی یکی از مسئولیت‌های مرتبط با وزارت بهداشت را بحث جمعیت دانست و گفت: وضعیت جمعیت بسیار نگران کننده است. یکی از علل این وضعیت به اقداماتی بازمی‌گردد که وزارت بهداشت و درمان در گذشته در زمینه پیشگیری از ازدیاد جمعیت انجام می‌داد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دستورات وزیر سابق بهداشت در خصوص اصلاح سیاست‌های جمعیتی وزارت بهداشت گفت: در خصوص سیاست‌های جمعیتی اقداماتی انجام شده است ولی هنوز کافی نیست. وزارت بهداشت نباید بستر کاهش جمعیت را فراهم کند بلکه باید بحث افزایش جمعیت را با اقدامات تشویقی در دستور کار قرار دهد.

وی با تقدیر از عملکرد وزارت بهداشت در تأمین واکسن کرونا و واکسیناسیون سراسر کشور گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا اقدامات اثرگذاری داشته است. سازمان بازرسی کل کشور از همان روزهای ابتدایی در کنار وزارت بهداشت این موضوع را در دستور کار قرار داده و پیگیری لازم را برای حمایت دستگاه‌ها از وزارت بهداشت داشته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین درویشیان گفت: یکی از مشکلات امروز شرکت‌های واکسن‌سازی داخلی، عدم اطمینان نسبت به خرید واکسن ضد کرونا این شرکت‌ها است یا دولت زمینه صادرات آن را فراهم کند. در این خصوص باید اطمینان کافی به تولیدکنندگان واکسن داده شود.

وی افزود: نگرانی دیگر در خصوص کرونا، ساده‌انگاری و سهل‌انگاری نسبت به کرونا و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در به وجود آمدن موج جدید کرونا است. باید مکرر از طریق رسانه‌ها به مردم یادآوری شود که تزریق واکسن کافی نیست و شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید همچنان رعایت شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان خواستار تشکیل کارگروه مشترک شد.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: وظیفه مدیر صرفا اجرا نیست بلکه نظارت نیز جزو وظایف مدیران است. بنابراین سازمان بازرسی کل کشور در این راستا به مدیران کمک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اولویت «بهداشت» بر «درمان» تاکید کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه در راستای تعارض منافع گفت: هم‌اکنون هر مدیری که در مناصب بالا منصوب می‌شود، میثاق‌نامه‌ای را متهد می‌شوند که در بخش خصوصی فعالیت نداشته باشند تا تعارض منافع ایجاد نشود.

وی با اشاره به سرعت واکسیناسیون کرونا گفت: اگر ما می‌خواستیم صرفا از امکانات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون استفاده کنیم، حداقل یک سال زمان نیاز بود ولی امروز ما با کمک همه اقشار مردم حدود ۸۱ میلیون دوز واکسن تزریق کرده‌ایم که از این میزان، ۷۶ میلیون دوز آن در عرض ۲ ماه انجام گرفت که یک کار بزرگ است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)