میرنیوز

ایران نگران مردم مظلوم افغانستان است

ایران نگران مردم مظلوم افغانستان است 2021-10-27T16:39:07+03:30

به گزارش ایسنا، متن کامل سخنان محمد مخبر در نشست کشورهای همسایه افغانستان که در تهران برگزار شد به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

وزرای محترم امور خارجه و روسای محترم هیئت های نمایندگی؛

حضور شما را در تهران خیرمقدم گفته و امیدوارم با همسویی و هماهنگی همه شما، این نشست به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

تحولات پرشتاب افغانستان همراه با نگرانی و امید است؛ نگرانی از سختی ها و بحران های بجای مانده از اشغالگری بیگانگان و ناامنی و خشونت؛ و امید به آن چه مردم افغانستان انتظار دارند که کشوری امن، مستقل و رو به توسعه داشته باشند.

کشورهای همسایه افغانستان دارای پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی با آن کشور هستند و از این منظر می توان گفت نوعی " هم سرشتی" و " هم سرنوشتی" میان افغانستان و همسایگانش وجود دارد که ، امنیت، ثبات و صلح را در مناطق آسیای مرکزی و آسیای جنوبی به هم گره می زند و گزافه نخواهد بود که بگوییم امنیت و ثبات همسایگان افغانستان با امنیت افغانستان بهم پیوسته است. بر همین اساس ما از ابتکار جمهوری اسلامی پاکستان برای برگزاری اولین دور نشست کشورهای همسایه افغانستان حمایت کردیم، میزبانی دور دوم آن را بر عهده گرفتیم و از میزبانی دور سوم آن توسط جمهوری خلق چین استقبال می کنیم.

میهمانان ارجمند؛

مردم افغانستان بیش از چهار دهه است که بی ثباتی، ناامنی، جنگ و خونریزی را تجربه می کنند. بعید است بتوان خانواده ای را در افغانستان یافت که عزیزانی را در تحولات خونین این کشور از دست نداده باشد و دردناکتر، وضعیت کسانی است که در سالهای ناامنی و غربت به دنیا آمده و تمام عمر خود را در چنین وضعیتی سپری کرده اند.

یاد شهدای افغانستان بخصوص نمازگزاران شهید در قندوز و قندهار را گرامی می داریم و از درگاه خدای متعال شفای مجروحین این حملات تروریستی را خواهانیم.

چه کسانی مسئول این وضعیت اسفبار در منطقه و افغانستان هستند؟ دو دهه پیش آمریکا و متحدانش در ناتو با دستاویز قرار دادن حملات یازده سپتامبر و به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند، اما حمله و اشغال نظامی بیست ساله آنها در افغانستان جز افزایش ناامنی، گسترش افراط گرایی و رشد تروریسم، عقب ماندگی اقتصادی، تخریب بنیان های استقلال و تضعیف هر چه بیشتر انسجام ملی، افزایش تولید مواد مخدر و داغدار کردن صدها هزار خانواده افغانستانی، نتیجه ای در پی نداشته است.

سیاست نابخردانه و اقدامات غیرمسئولانه، نسنجیده و یکجانبه آمریکا در افغانستان با بیش از ۲,۵ تریلیون دلار هزینه، با شکست کامل همراه بود. واشنگتن حتی در دولت سازی که صرفاً بهانه ای برای تداوم اشغال این کشور بود، شکست خورد. سقوط دولت پیشین افغانستان در کمتر از دو هفته به خوبی نشان داد که آمریکا طی دو دهه اقدام برای دولت سازی و ایجاد ساختارهای حکومتی، تا چه اندازه با مردم، فرهنگ و محیط اجتماعی این کشور بیگانه بوده است. فرار مفتضحانه و فاجعه آمیز آمریکایی ها و متحدانش از افغانستان بدون احساس مسئولیت نسبت به آینده مردم آن کشور، صحنه های دردناک و عبرت آموزی را خلق کرد که برای همیشه در یاد و خاطره مردم افغانستان و تمام مردم آزاده جهان به یادگار خواهد ماند و فراموش نخواهد شد که نه هیچ اشتغالگری می تواند برای سرزمین های اشغالی، امنیت، صلح، ثبات و رفاه بیاورد و نه اتکای به بیگانه می تواند هیچ دولتی را سرپا نگه دارد.

هر چند شکست اشغالگری نظامی آمریکا را فرصتی برای ملت افغانستان و کشورهای منطقه می دانیم، ولی باید توجه داشت که آمریکا با فرار از افغانستان، نتیجه دو دهه ناکارآمدی و اشغالگری را به دوش مردم افغانستان و همسایگان آن کشور انداخته است.

همه ما امروز ناخواسته در برابر وضعیت جاری افغانستان قرار گرفته ایم، اما مسئولیت داریم در ابتدا با همراهی یکدیگر و در گام بعدی با رایزنی و همکاری سایر کشورها و سازمان ملل متحد، موانع فراروی تشکیل دولت قوی و ملی در افغانستان را برطرف و آن دولت را برای تأمین امنیت و بازسازی و توسعه کشور یاری کنیم.

حضار گرامی؛

امروز افغانستان با بحران های متعدد انسانی، امنیتی و اقتصادی روبروست. شکست سیاست های آمریکا به معنی تغییر راهبرد تخریب و ویرانگری منطقه ای آن نیست. بعد از فرار اشغالگران، توقف خشونت و امنیت مهمترین خواسته و نیاز تمام مردم افغانستان است. اما متأسفانه تروریسم تکفیری از جمله داعش که به عنوان نیروی نیابتی در آمریکا در منطقه فعال هستند، امنیت مردم این کشور را نشانه رفته وبا هدف گیری شهروندان، نظیر آنچه در مساجد قندوز و قندهار رخ داد در صددند تا جنگ داخلی جدیدی را با القای اختلافات و تحریک بدبینی ها بر اساس تکثر قومی و مذهبی در افغانستان دامن بزنند. امروز وظیفه مردم و حاکمان افغانستان است که اجازه ندهند مرتجعین و متجاوزین، امنیت مردم افغانستان را تهدید کنند.

بحران اقتصادی در افغانستان فاجعه دیگری است که سیاست های نادرست و سلطه طلبانه آمریکا آن را مزید علت ساخته و مردم این کشور را با مشکل جدی معیشتی روبرو کرده است.

مصادره اموال مردم افغانستان، متوقف ساختن طرح های اقتصادی و قطع کمک های انسان دوستانه کشورهای مختلف از عوامل اصلی بحران اقتصادی فعلی است و اگر هر چه سریعتر برای کنترل و مدیریت بحران اقتصادی در افغانستان چاره ای یافته نشود، قطعاً دامنه این بحران مرزهای این کشور را در خواهد نوردید و همسایگان و جهانیان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بالا رفتن شدید قیمت مواد غذایی و بحران سوخت با توجه به آغاز فصل سرما در افغانستان نگرانی ها را در مورد احتمال بروز یک فاجعه انسانی در این کشور مضاعف می کند.

جمهوری اسلامی ایران نگران مردم مظلوم افغانستان است و همسایگان را دعوت می کند تا با هم اندیشی و همیاری یکدیگر از طریق ساز و کارهای موجود مانند صندوق اکو یا هر ابتکار دیگری، هر چه زودتر راه های کمک به مردم افغانستان در عبور از بحران اقتصادی را پیدا کنند. در این ارتباط، جمهوری اسلامی ایران تمام گذرگاه های مرزی خود را برای تجارت و ارسال کمک های انسان دوستانه دیگر کشورها به افغانستان باز نگه داشته و سایر امکانات و زیرساخت های ترانزیتی خود اعم از بنادر و راه های حمل و نقلی از جمله بندر چابهار را در اختیار قرار می دهد.

بحران انسانی افغانستان نتیجه جبری بحران های امنیتی و اقتصادی این کشور است. امروز میلیون ها افغانستانی به اجبار در داخل و خارج از افغانستان جابجا و آواره شده اند و متأسفانه این روند همچنان ادامه دارد. بحران های امنیتی و اقتصادی موجب بروز نگرانی های جدی در خصوص وضعیت فعلی و آینده افغانستان گردیده است و در نتیجه این نگرانی، موج جدیدی از پناهجویان به سوی کشورهای همسایه روان شده اند.

جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته از میلیون ها خواهر و برادر افغانستانی پذیرایی کرده است. اما، جنگ اقتصادی تحمیلی و تحریم ظالمانه ی آمریکا موجب شده مانند گذشته امکان مدیریت این جمعیت انبوه و جلوگیری از سرازیر شدن آنها به سایر کشورها را نداشته باشد. بر این اساس، لازم است سایر کشورها و سازمان های بین المللی مرتبط با مسائل آوارگان، ضمن توجه به مسئولیت های مشترک انسانی، کمک های پایدار و کافی خود را به کشورهای میزبان آوارگان افغانستانی از جمله جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده و به مدیریت جمعی ابعاد انسانی این تحولات کمک نمایند.

گسترش تولید و قاچاق مواد مخدر و مهمتر از آن، امکان جذب افراد توسط گروه های تروریستی یا باندهای اشرار و جنایتکار که مولود نامبارک گسترش فقر و ناامنی به حساب می آید، یکی دیگر از نگرانی های بزرگ جمهوری اسلامی ایران می باشد. تردیدی نیست که بی توجهی به مشکلات کنونی، در آینده نه چندان دور، افغانستان را با مشکلات جدی تری مواجه خواهد ساخت که اولین قربانیان آن پس از مردم، همسایگان آن کشور خواهند بود. مواجهه با این نگرانی ها در گام نخست نیازمند تقویت همسویی ها و هماهنگی های موجود میان همسایگان به منظور اجماع سازی در درون و بیرون افغانستان است. در این ارتباط انتظار داریم بدون توجه به بحث های سیاسی، همکاری های انتظامی بین کشورهای منطقه و ساختارهای امنیتی و پلیسی افغانستان برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر شکل گیرد.

حضار محترم؛

احترام به حاکمیت کشورها، حفظ تمامیت ارضی، عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و توجه به واقعیت ها خصوصاً نوع تعامل حکومت ها با مردم خود و توجه آنان به حسن رفتار با همسایگان، اصولی خدشه ناپذیر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از استقلال و آزادی خود به شدت حراست می کند، به استقلال و آزادی همسایگان خود نیز متعهد است و از حقوق آنان در تمامی عرصه های بین المللی دفاع می کند. جمهوری اسلامی ایران بدون دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از سیاست هایی که آن کشورها برای توسعه و رشد مردم خود با در نظر داشتن منافع همسایگان اتخاذ می کنند حمایت می کند.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت دولتی فراگیر با مشارکت موثر همه گروه های قومی در ساختارهای حاکمیتی افغانستان، به جهت حسن همسایگی و علاقمندی به برقراری هر چه سریعتر امنیت و ثبات و توسعه دراین کشوراست. هیچ برهه ای ازتاریخ افغانستان را نمی یابیم که ثبات و امنیت در این کشور بدون همگرایی و همکاری تمام مردم افغانستان با یکدیگر میسر شده باشد. جمهوری اسلامی همواره در کنار مردم افغانستان بوده و خواهد بود و براین باور است که ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

انتظار ما از این نشست، اتخاذ دیدگاه واقعگرایانه، متعادل، دلسوزانه و عاری از هرگونه رویکرد رقابتی و منفعت محور است. همه باید از کشاندن اختلافات کشورها به جغرافیای افغانستان پرهیز و جلوگیری نماییم و این کشور را فصل مشترکی برای تعامل، همکاری و تشریک مساعی و اقدامات دسته جمعی با هدف مبارزه با مشکلات و آوردن ثبات، امنیت و توسعه پایدار برای افغانستان و مناطق آسیای مرکزی و آسیای جنوبی بدانیم.

افغانستان امن، باثبات، مستقل، توسعه یافته و سعادتمند خواست قلبی ما برای مردم غیور و صبور این کشور همسایه است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)