میرنیوز

اتفاقات خوبی در فروش نفت خام طی ماه های آینده رخ می دهد

اتفاقات خوبی در فروش نفت خام طی ماه های آینده رخ می دهد 2021-09-02T01:38:16+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا وسیما، جواد اوجی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دوسیما درباره شرایط صادرات نفت افزود: با پتانسیلی که در وزارت نفت، مجموعه شرکت‌ها و نیروهای توانمندی که در این حوزه وجود دارد و اراده بر فروش نفت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و دستگاه‌های خارج از وزارت نفت البته با مجوزهای خوبی که شورایعالی امنیت ملی در این خصوص صادر کردند و اختیاراتی که به وزیر داده می‌شود و همچنین حمایت‌های دولت قطعاً با برنامه ریزی قول می‌دهیم که اتفاقات خوبی در موضوع فروش نفت در ماه‌های آتی رقم بخورد.
وی ادامه داد: بعد از تحریم‌های ظالمانه فروش نفت کاهش چشمگیری داشته است، ولی این توان در مجموعه وزارت نفت و تمامی دستگاه‌ها برای فروش نفت وجود دارد.
اوجی گفت: یکی از راه‌های فروش نفت، تهاتر با کالا و همچنین تهاتر با سرمایه گذاری است البته نه تنها فقط در حوزه صنعت نفت بلکه در بخش‌ها و صنایع دیگر هم می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد.

کاهش ۲۵ درصدی سوخت نیروگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته
وزیر نفت گفت: حجم ذخایر و مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد کاهش دارد و در حال حاضر به یک و هفت دهم میلیارد لیتر رسیده است.
جواد اوجی افزود: با توجه به تأمین سوخت زمستانی بخصوص برای نیروگاه‌ها در فصل زمستان امسال، از ۲ ماه گذشته صادرات فرآورده‌ها بشدت کاهش پیدا کرده است تا بتوانیم ذخایر سوخت نیروگاه‌ها و صنایع را تأمین کنیم؛ البته با توجه به فصل سردی که در پیش داریم و کسری گازی که همانند سال گذشته پیش بینی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: درسال گذشته حدود ۱۶۰ میلیون متر مکعب در بعضی از روزهای فصل سرد بخصوص در استان‌های شمال و شمال شرق کشور کسری گاز داشتیم به همین دلیل محدودیتی به نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ داده شد که از سوخت مایع استفاده کنند تا بتوانند گاز بخش خانگی که اولویت اول وزارت نفت است را تأمین کنند.
وزیر نفت گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم که با روند رشد مصرف در کشور که بین ۸ تا ۱۰ درصد می‌باشد در فصل سرد تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسری گاز داشته باشیم به همین خاطر جلسات تأمین سوخت زمستانی را شروع کردیم و یکسری راهکارهایی را از الان آغاز کردیم تا بتوانیم این فصل سرد را بدون دغدغه تأمین کنیم.
وی درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌ها هم افزود: حجم ذخایر و مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته نزدیک ۲۵ درصد کاهش دارد؛ سال گذشته در همین ایام ۲/۲ دهم میلیارد لیتر سوخت مخازن نیروگاهی بوده که امروز به ۱/۷ دهم میلیارد لیتر کاهش پیدا کرده است به همین دلیل تدابیری اندیشیده شده که از ناوگان سوخت رسان بویژه تانکرهای سوخت رسان استفاده کنند البته نزدیک به ۴ هزار تانکر سوخت رسان از برنامه خارج شده بودند و امروز مصوبه هیئت وزیران را گرفتیم تا بتوانیم مشوق‌هایی در زمینه افزایش کرایه تانکرهای سوخت رسان تا نزدیک به ۳۰ درصد را گرفتیم و حتی برای تانکرهای سوخت رسان که سوخت نیروگاه‌ها را تأمین کنند این رقم قابل افزایش خواهد بود تا بتوانیم حداقل روزی ۳۵ میلیون لیتر سوخت را اضافه کنیم.
وی ادامه داد: استفاده از ناوگان ریلی را برای سوخت رسانی در برنامه خواهیم داشت و البته در بخش بالا دست هم موضوع عرضه گاز وجود دارد که باید بتوانیم در بعضی از فازهای پارس جنوبی مثل فاز ۱۴ بتوانیم حدود ۱۴ میلیون متر مکعب به حجم گاز اضافه کنیم گرچه مصرف گاز یک روند ۸ تا ۱۰ درصدی دارد ولی براساس پیش بینی به عرضه و تولید گاز اضافه نخواهد شد.
اوجی درباره قطعی گاز امسال در بخش صنعتی و خانگی هم افزود: با تجاربی که از گذشته داریم تلاش می‌کنیم مردم در فصل سرما دچار مشکل نشوند ولی یکی از چالش‌های وضع امروز ما در مورد سوخت زمستانی، پایین بودن حجم ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها و صنایع است که با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم سقف این ذخایر را افزایش دهیم تا کمتر با موضوع کسری گاز مواجه شویم.

فقط ۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی در داخل مصرف می‌شود
وزیر نفت دولت سیزدهم گفت: ۷۰ درصد محصولات پتروشیمی تولید داخل؛ صادر می‌شود.
جواد اوجی افزود: تقریباً ۳۰ درصد محصولات تولیدی پتروشیمی در کشور مصرف می‌شود و مابقی صادر می‌شود.
او ادامه داد: ورود به زنجیره ارزش یکی از مهمترین برنامه‌های من در وزارتخانه نفت خواهد بود؛ در این راستا می‌توان گفت از آنجا که این بخش در کشورمان فاقد متولی بوده؛ عمده سرمایه گذاری در کشور در سه قسمت شرکت‌های صنایع مادر شکل گرفته است.
اوجی تصریح کرد: امیدواریم با مشوق‌هایی که مد نظر داریم و با حمایت‌هایی که در صدد تأمین آنها هستیم؛ کارگروهی در دولت شکل خواهیم داد متشکل از وزارت نفت، وزارت صمت و وزارت کشور، پس از ان می‌توانیم به صورت جِد وارد پارک‌های زنجیره ارزش صنایع تکمیلی پتروشیمی شویم.
او گفت: در پارک‌های زنجیره ارزش صنایع تکمیلی پتروشیمی مانند شهرک‌های صنعتی مستقر در حاشیه شهرها؛ با تزریق خوراک پروپیلن و پلی پروپیلن می‌توان بین ۱۵ الی ۲۰ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف مانند مسکن، خودرو، نظامی و بهداشت و درمان ایجاد نمود.
وزیر نفت افزود: این در حالی است که اگر امروز بخواهیم یک واحد پتروشیمی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی اوره آمونیکی ایجاد کنیم یا یک واحد ۴۵۰ هزار تنی پلی پروپیلن راه اندازی کنیم حداقل ۷۰۰ الی یک میلیارد دلار نیاز داریم اما با ورود به زنجیره ارزش صنایع تکمیلی پتروشیمی؛ با سرمایه گذاری حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیون دلار امکان ایجاد یک پارک زنجیره تولید محصولات پتروشیمی فراهم خواهد شد؛ البته در این راستا در بخش خوراک هم تخفیف‌های خوبی شامل تولید کنندگان قائل می‌شود.
اوجی گفت: ورود به پارک‌های زنجیره ارزش محصولات تولیدی پتروشیمی عمدتاً در مناطق محروم قابلیت اجرا دارد و اشتغال زایی به همراه خواهد داشت و خوراک پتروشیمی و دانش فنی این امر هم در کشور موجود است؛ در حقیقت کار وزارت نفت؛ حمایت از این پروژه است، البته این اتفاق جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.
او افزود: ما می‌توانیم به جای این که به دنبال میعانات و فروش پتروشیمی باشیم به دنبال جلوگیری از خام فروشی باشیم، البته این اتفاق هم به نوبه خود؛ ورود به زنجیره ارزش محسوب می‌شود.
اوجی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اهمیت موضوع مبارزه با فساد ادامه داد: یکی از اهداف دولت و وزرا؛ بحث مبارزه جدی با فساد است؛ در این راستا استفاده از نیروهای کارآمد، فسادستیز و توانمند در این حوزه که البته در وزارت نفت هم؛ چنین افرادی کم نیستند؛ یکی از اولویت‌های کاری ما خواهد بود و به لطف شناسایی افراد درست در این زمینه هم به درستی انجام پذیرفته است.
او تصریح کرد: در وزارت نفت؛ شناسایی گلوگاه‌ها به درستی انجام شده و در حقیقت در بحث قراردادها و واگذاری‌ها به پیمانکاران و در بحث خرید کالا از جمله موارد گلوگاهی در وزارتخانه نفت هستند.
وزیر نفت با ذکر خاطره‌ای گفت: یاد دارم روزی شاید اوایل دهه ۸۰ به عنوان یک مدیرعامل در بالادست حوزه نفت؛ حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد کالاهای مورد نیاز در پروژه‌های ما وارداتی بود اما امروز به برکت تحریم شاهد هستیم که ۶۵ درصد کالاها ساخت داخل می‌باشد و فقط ۳۰ الی ۳۵ درصد وارداتی است.
اوجی افزود: تمام توان را به کار خواهیم گرفت و حمایت خود را معطوف به شرکت‌های تولید کننده داخلی و دانش بنیان می‌کنیم که با تقویت پتانسیل داخل به سمت کاهش هزینه‌ها حرکت کنیم.
او در پایان برنامه گفت: قطعاً ما با اوپک همراه خواهیم بود و از بیانیه اوپک پلاس حمایت می‌کنیم. رئیس اوپک هم یادآور شده که به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران و مشخصاً در حوزه نفت ایران؛ هیچ گونه محدودیتی در قبال فعالیت و همکاری نفتی با ایران نخواهیم داشت و به محض برداشته شدن تحریم‌ها تمام توان به همان ظرفیتی که قبل از تحریم‌ها داشتیم بازخواهد گشت؛ ما مخالفیم که از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده شود زیرا در این صورت نهایتاً بازار متضرر خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)