میرنیوز

همتی: خوشحال می‌شوم جبهه اصلاحات به من کمک کند

همتی: خوشحال می‌شوم جبهه اصلاحات به من کمک کند 2021-06-15T10:48:13+04:30

 به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی که صبح امروز در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه علت کاندیداتوری‌ من وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور است، اظهار کرد: این وضعیت مطلوب یک توسعه پایدار نیست و قطار توسعه به سرعت از ما رد شده است. با این همه امکانات و منابع مردم ما شایسته این وضعیت اقتصادی نیستند.

وی افزود: ما باید هم استراتژی خود را تغییر بدهیم و هم تاکتیک‌ها و روشهای خود را عوض کنیم. این وضعیت به توسعه پایدار نمی‌رسد. امیدوارم با حمایت مردم دولتی بر سر کار آید که با عقلانیت کشور را اداره کند و اجازه ندهد که سیاست، اقتصاد را هدایت کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که برنامه وی در زمینه برجام چیست، اظهار کرد: برجام مسئله مهمی است و مورد تأیید نظام و مورد تاکید رهبری است و ایشان هم گفته‌اند که این برجام باید اجرایی شود. امیدوارم آمریکا همانطور که از برجام خارج شد به آن بازگردد و تعهدات خود را اجرایی کند و ما هم به تعهدات خود بعد از راستی‌آزمایی بازگردیم.

همتی یادآور شد: اگر در این دولت به نتیجه برسد که بهتر اما اگر به دولت من برسد من آن را دنبال خواهم کرد تا اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی ادامه داد: در شرایط فشار حداکثری دشمن ما مقاومت کردیم و جلوی فروپاشی اقتصادی که هدف آنان بود ایستادیم و این پیچ فشار حداکثری را رد کردیم اما کشور را نمی‌شود با تهاتر اداره کرد. برخی فکر می‌کنند ملت رفاه آرامش و زندگی نمی‌خواهد. ما که نیامدیم صبح تا شب مردم تحت فشار باشند!

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید تعامل اقتصادی و بانکی بیشتری با دنیا داشته باشیم، تصریح کرد: FATF چیزی نیست جز اینکه معاملات بانکی مشخص و شفاف باشد. اما آن را اینقدر ترسناک نشان می‌دهیم. این معاهده درباره تروریسم است و ما که خودمان دشمن تروریسم هستیم چرا باید با این معاهده مشکل داشته باشیم؟

همتی یادآور شد: بدون برونگرایی اقتصاد رشد نمی‌کند و باید در دولت سیزدهم به طور جدی این موضوع پیگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سطح روابط ایران با آمریکا در دولت وی چه تغییری خواهد کرد، گفت: اینکه سیاست کلی ما در سیاست خارجی چه باشد مشخص است که چگونه و در کجا تعیین می‌شود اما در رابطه با آمریکا ما تا به حال ندیدیم که آنان اعتمادسازی کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه لازم است دولت آمریکا اعتمادسازی کند، افزود: اگر دولت آمریکا اعتمادسازی کند و به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی نباشد چرا باید مشکلی در زمینه همزیستی مثبت برای پیشبرد صلح جهانی و صلح منطقه وجود داشته باشد؟

همتی در پاسخ به پرسشی درباره نامه وی در زمینه بنزین ۵ هزار تومانی تصریح کرد: دوستانی که نامه را منتشر کردند چرا کلش را منتشر نمی‌کنند؟ چرا فقط یک بخش از آن را منتشر می‌کنند؟ این نامه به رهبری و دولت نوشته شد و دولت هم در زمان خودش آن را اجرا نکرد. من بیشتر هدفم رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از تورم بیشتر بود اما چون در این زمینه آنچه که گفته بودم انجام نشد ما نتوانستیم نه موضوع افزایش قیمت بنزین و نه حوادث بعد از آن را مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: همین یک چهارم از نامه من که منتشر شده است در آن دو نکته مهم دارد یکی اینکه باید یارانه مردم تا ۹۵ هزار تومان افزایش یابد. من به دنبال معیشت مردم هستم. نکته دوم این است که در آن بخش نامه گفته‌ام که با تدبیر باید این امر اجرایی شود اما کجا در افزایش قیمت بنزین تدبیر حاصل شد؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره احتمال ائتلاف وی با محسن مهرعلیزاده در انتخابات، تصریح کرد: صحبتی با جناب مهرعلیزاده نداشتم. ملاقاتی هم با ایشان نداشته‌ام. من به مردم عزیز همان روز اول این قول را داده‌ام که ثبت‌نام می‌کنم و خواهم ماند؛ چرا که معتقدم یک اقتصاددان باید مسئولیت اجرایی کشور را به عهده بگیرد. این یعنی هدف من از حضور در انتخابات همین است نه اینکه صرفاً بیایم و حاضر باشم. پس بنابراین من محکم ایستاده‌ام که سرنوشت انتخابات را به سمتی ببرم که چنین فردی انتخاب شود.

همتی ادامه داد: خوشحال می شوم که آقای مهرعلیزاده به من کمک کند تا تعهد خود را عملی کنم. البته شما شنیدید که دوستان اصلاح‌طلب گفتند در انتخابات شرکت می‌کنیم اما نگفتند به چه کسی رای می‌دهیم. من روز اول گفتم که مستقل وارد انتخابات شدم. چرا که من میخواهم با مردم پیمان ببندم.

وی با بیان اینکه دوستان اصلاح‌طلب و بخشی عظیمی از آنان در ستادهای من حضور دارند، اظهار کرد: خیلی خوشحال می‌شوم که جبهه اصلاحات هم به من کمک کند. به تدریج افراد بزرگی از جناح اصلاح طلب هم دارند از من حمایت می‌کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اینکه گفتم از فردوسی‌پور تا دایی در دولت من جای دارند معنایش این نبود که این دوستان به من رای دهند. حتی اگر به من رای ندهند نظر من درباره فردوسی‌پور و علی دایی عوض نمی‌شود. من خواستم بگویم این نوع تفکر را قبول دارم و می‌توانم با آنها همکاری کنم. چه این افراد و چه آن سیاسیونی که نام بردم هیچکدام ارزش‌شان پیش من کم نمی‌شود اگر به من رای ندهند.

همتی با بیان اینکه اگر مردم رای ندهند نمی‌توان با فساد مبارزه کرد، گفت: ساختار بودجه قابل اصلاح است. ظرف دو سال این ساختار را اصلاح خواهم کرد چرا که به کسی بدهکار نیستم و با او تعامل نکردم که بخواهم بعد از انتخابات هوایش را داشته باشم. در دولت من اجازه این نوع دخالت‌ها در اقتصاد و بازی با معیشت مردم وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای افزایش پهنای باند اینترنت چه برنامه‌ای دارد، گفت: بخش هایی مثل اینستاگرام تبدیل به فضای کاری شده است. فضای مجازی تبلور فضای حقیقی ماست. باید فضای حقیقی جامعه را درست کنیم. نباید محدودیت و فیلترینگ ایجاد کنیم. همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند سوال این است که پول فروش آن به جیب چه کسی می‌رود؟ چه کسانی از این وضع نفع می‌برند؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مگر ما می‌خواهیم مردم را اذیت کنیم؟ این چه کاری است که به مردم بگوییم می‌توانی به یوتیوب، توییتر یا تلگرام بروی اما نمی‌شود راحت این کار بکنی، باید اذیت شوی!

همتی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع حجاب زنان اظهار کرد: موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد و من به عنوان رییس جمهوری براساس تعهدی که اعلام می‌کنم باید مجری قانون اساسی باشم. ولی بحث من راجع به حجاب این است که زنان کشور ما باورهای عمیقی دارند ما نباید اینقدر در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم. ما باور داریم که زنان کشور ما خودشان تشخیص بهتری از ما دارند.

وی افزود: بعضی از دوستان از من انتقاد کردند که چرا گفتید به زنانی که در خودروها حجاب خود را رعایت نکردند پیامک ندهیم؟ ما حق نداریم در زندگی مردم دخالت کنیم. حتی من شنیدم به کسانی پیامک دادیم که اصلا اشتباهی بوده است و استرس بیخود وارد می‌کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: شما اصلا چرا داخل ماشین مردم تجسس می‌کنید؟ چرا به حریم خصوصی مردم دخالت می‌کنیم؟ چرا داخل ماشین مردم را نگاه می‌کنید که به نظر من حریم خصوصی مردم است، چرا باید پیامک داد و احضار کرد که روان زنان و دختران ما را بهم بریزد و به آنان استرس بدهیم که چه خطایی مرتکب شده‌است.

همتی با تاکید بر اینکه حرف من این است که با روان زنان و دختران بازی نکنید، تصریح کرد: موضوع حجاب و رعایت آن جزو قوانین است اما از خود مردم بپرسید که چگونه باید با این موضوع برخورد کنیم نه اینکه ما فکر کنیم ما بهتر تشخیص می‌دهیم و ما باید بگوییم چگونه حجاب رعایت شود نه این را قبول ندارم که افراد در این زمینه بخواهند اعمال نظر کنند.

ادامه دارد ...

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)