میرنیوز

رئیسی: جای برخورد با فساد در دولت است/ مهرعلیزاده: اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست‌زدگی شده است

رئیسی: جای برخورد با فساد در دولت است/ مهرعلیزاده: اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست‌زدگی شده است 2021-06-12T17:51:40+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم با موضوع «دغدغه‌های مردم» در استودیوی محل مناظره‌ها در حال برگزاری است.

موضوع اولین مناظره نامزدها در صدا و سیما، مشکلات اقتصادی و موضوع مناظره دوم، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود.

اجرای مناظره را «مرتضی حیدری» برعهده دارد.

مناظره انتخاباتی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات پخش می‌شود.

۱۷:۵۹ مهرعلیزاده در سومین مناظره انتخاباتی: اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست‌زدگی شده است

محسن مهرعلیزاده انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: برنامه دولت زندگی اقتصادمحور است. من یکی از دغدغه‌های اصلی را مساله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت می‌بینم. مردم عدم صداقت را در گفتار مدیران می‌بینند و این باعث می‌شود که مردم کار خوب را هم نبینند.

مهرعلیزاده گفت: امروز اقتصاد و معیشت ما دچار سیاست زدگی شده است. عده‌ای اصلاً التزامی به اجرای قانون ندارند.

۱۷:۵۲ همتی در سومین مناظره انتخاباتی: یک جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در سومین مناظره تلویزیونی گفت: گرانی وجود ندارد. اصلاً در کشورهای دنیا مبارزه با گرانی وجود ندارد. چرا قیمت ارز بالا رفت؟ تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما را بهم زده است.

همتی گفت: یک جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. در نهایت نتیجه این می‌شود که رشد ۸ درصدی ما تبدیل به صفر و زیر صفر درصدی می‌شود.

۱۷:۴۴ جلیلی در سومین مناظره انتخاباتی: مسائل امروز کشور ناشناخته نیست

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در سومین مناظره انتخاباتی، اظهار داشت: دغدغه مردم این است که چرا برخی موضوعات و مسائل حل نمی‌شود؟ مسائل کشور ناشناخته نیست.

جلیلی گفت: امروز متوسط نرخ تورم کشورهای دنیا ۲.۵ درصد است و سوال این است که چرا در ایران حل نشده است؟ دغدغه مردم این است که چرا دولت‌ها عقب هستند؟

وی افزود: کشوری با این همه ظرفیت‌هایی که دارد، سوال ما این است که چطور باید ابتدایی‌ترین موضوعات را حل کنیم؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهید این مسائل را حل کنید، یک برنامه جدی می‌خواهد. کار رئیس‌جمهور با وزیر فرق می‌کند بلکه باید به نقشی که هر یک از وزراتخانه‌ها دارند اشراف داشته باشد.

۱۷:۳۷ زاکانی در سومین مناظره انتخاباتی: دولت روحانی فاجعه تورمی ایجاد کرده است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در سومین مناظره تلویزیونی گفت: عمده مشکلات کشور گرانی و تورم است به ویژه در حوزه خوراکی و پوشاک این تورم تشدید شده و مردم را بیچاره کرده است. تورم سال ۹۰، ۱۵ درصد و سال ۹۹، ۳۹ درصد و به صورت نقطه‌ای و مستمر ۵۹ درصد است این فاجعه‌ای است که دولت آقای روحانی ایجاد کرده است. نقدینگی از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به ۳,۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی تقریباً شش برابر شده، پایه پولی از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که باید آقای همتی پاسخ گو باشد.

وی اظهار داشت: دولت تلاش دارد تا از تورم و جیب مردم ارتزاق کرده و خود را اداره کند. بنده در کوتاه مدت با مدیریت نرخ ارز و مدیریت نرخ بهره بانکی و در بلند مدت با اصلاح ساختار بودجه و شفاف‌سازی، اصلاح ناترازی بانک‌ها و حذف نقدینگی، در سال اول تورم را به نصف کاهش خواهم داد.

وی گفت: امروز رقابت بین غارتگران و غارت شدگان است. تلاش دارم که صدای مظلومان و غارت‌شدگان باشم. مفاسد و بی‌عدالتی بسیار بالاست. تلاش داشته‌ام که با گردن‌کلفت‌ها درگیر شوم، با دادستان تهران، وزیر ۲۰ سال پیش اطلاعات، وزیر نفت، معاون رئیس‌جمهور و برادر رئیس جمهور طرف شده‌ام غیر از این هم راه چاره‌ای برای برخورد با فساد نیست.

زاکانی ادامه داد: باید ریشه فساد را خشک کرد. در دولت اصلاح و اقدام ریشه فساد را خشک خواهم کرد. با دستان خالی امروز مقابل مفسدین ایستاده‌ام.راه را بلد هستم. شبکه‌هایی که در دولت مجلس و دستگاه قضایی شکل گرفته بود، می‌شناسم و ریشه فساد را خشک می‌کنم.

سیزدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی واگذاری‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ صورت گرفته که یک قلم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سه برادر داده شده که آن را از حلقوم مفسدان بیرون خواهم کشید.

وی افزود: علت رکود اقتصادی، رویکرد غلط دولت است که به خارج از کشور تکیه کرده بود. بنده جهش تولید را ملاک قرار خواهم داد که در این راستا تأمین مالی، مقررات زدایی، مالیات و بیمه، صادرات، نظام توزیع را سامان خواهم داد.

زاکانی تأکید کرد: در راستای شفافیت، مقابله با فساد اقتصادی و رانت‌خواری، باید تمرکززدایی و هویت دادن به شهرستان‌ها را برنامه ریزی کرد. برنامه استان‌ها و برنامه نظام مسائل شهرستان‌ها را تنظیم کرده‌ام، مسائل ۴۵۱ شهرستان را برای تمرکززدایی احصاء کردم.

وی گفت: در راستای ایجاد شفافیت، دولت الکترونیک را مستقر خواهم کرد که تا پایان سال اول این اقدام انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: رانت در دولت انجام و اصلاح به هیچ وجه وجود ندارد. ساماندهی یارانه پنهان و آشکار امری مهم است. در سال ۹۷ سازمان برنامه اعلام کرد که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان است، شدت انرژی را باید مهار کرد این یارانه را ساماندهی می‌کنیم.

سیزدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یارانه آشکار امسال ۲۵۵ میلیارد تومان است. این را مستقیماً به سمت مردم خواهیم برد.

وی ادامه داد: در دولت اقدام و اصلاح ۷۰ میلیون نفر بن کالای ۴۰ هزار تومانی ماهانه دریافت خواهند کرد، سه دهک پول نقد دریافت می‌کنند یک دهک ۲۵۰ هزار تومان، یک دهک ۲۰۰ هزار تومان و یک دهک ۱۵۰ هزار تومان که همه این پول در بودجه امسال هست و حواله به غیب نمی‌دهم.

زاکانی گفت: نرخ بیکاری موجود، نرخ بیکاری اعلام شده و دقیق نیست. ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل طی زمانبندی مشخص ایجاد خواهیم کرد. سال اول ۵۰۰ هزار شغل تا پایان چهار سال.

وی اظهار داشت: ساخت یک میلیون مسکن تکلیفی است که مجلس مشخص کرده است. سالانه ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی خواهم ساخت و در پایان سال پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ساخته خواهد شد. یک میلیون و ۲۰۰ هزار حمایتی است که ۶۰۰ هزار برای زوج‌های جوان و ۶۰۰ هزار برای خانواده‌های محروم است.

۱۷:۲۹ رئیسی در سومین مناظره انتخاباتی: بانک‌ها مانع تولید هستند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در بخش اول سومین مناظره انتخاباتی، در پاسخ به سوالی در رابطه با «طرح جامع خود در خصوص ۷ دغدغه تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد، یارانه‌ها، اشتغال و مسکن»،گفت: دغدغه‌هایی که اعلام کردید بخشی از دغدغه‌های مردم است. با نشست‌های کارشناسی و نشست‌هایی که با مردم در قوه قضاییه و آستان قدس داشتیم، اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت برای مهمترین دغدغه‌های مردم راهکار پیدا کردیم.

سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم

وی افزود: سه موضوع اصلاح دولت، مبارزه با فساد و ناکارآمدی، حمایت از خانواده‌ها و محرومین و جهش تولید و رونق کسب و کار از دغدغه‌های مهم مردم است. ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم اما برخورد با فساد در دولت است. حتماً باید، سامانه شفافیت داده‌های اقتصادی طراحی کرد که تمامی قراردادها پشت ویترینی قرار بگیرد تا مردم آن را ببینند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در تجربه مشابهی در آستان قدس، این اقدام را انجام دادیم، اظهار داشت: با شفافیت مواردی مانند، قاچاق کنترل خواهد شد. در خصوص اصلاح نظام بانکی و نظام مالیاتی نیاز به برنامه ریزی داریم. کاهش مالیات از ۲۵ درصد و واحدهای تولیدی به ۱۰ درصد با یک شیب ملایم امکان پذیر است.

رئیسی تصریح کرد: به همه کارکنان دولت احترام می‌گذارم اما نظام اداری باید اصلاح شود.بسیاری از نظارت‌های پیشینی باید به نظارت پسینی تبدیل شود؛ مجوز درست است اما تا حدی.

وی با بیان اینکه در خصوص خانواده‌ها و اقشار محروم، برخی موارد قابل تحمل نیست، اظهار داشت: اقدامات ما باید منجر به کاهش تورم تا نیم درصد و کمتر از آن شود. رونق کشاورزی و افزایش نظارت‌های میدانی و ارائه کارت اعتباری خرید برای سه دهک پایین، امکان پذیر است. باید برای تولید و ایجاد فعالیت‌های مولد جذابیت ایجاد کرد.

بانک‌ها مانع تولید هستند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه ضابطه‌های دست و پاگیر و مجوزهایی که حال تولید کننده را می‌گیرد باید اصلاح شوند، گفت: ما بانک‌ها را یکی از موانع تولید می‌دانیم. بیش از ۵ میلیون بیکار و شبه‌بیکار داریم.

۱۷:۲۲ رضایی در سومین مناظره انتخاباتی: تاخت و تازها در سیاست اجازه حل مشکلات کشور را نمی‌دهد

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین بخش از سومین مناظره انتخابات در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهایش برای مقابله با تورم، بی‌عدالتی، رکود، فساد، یارانه‌ها، اشتغال و مسکن گفت: در ابتدا میلاد با سعادت حضرت معصومه و روز دختر را تبریک می‌گویم، دغدغه‌هایی که شما گفتید را قبول دارم اما دغدغه‌های مردم بیشتر از این چیزهاست. اما ما باید ببینیم چرا این دغدغه‌ها تاکنون حل نشده است. ۵۰ سال است که گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی داریم و رشد اقتصادی کشور معیوب است و یا نوسان دارد. چرا این مسائل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز اقتدار از دست رفته خودش را بعد از ۳۰۰ سال به دست آورده است و در بعضی از زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای کرده، وقتی مردم این دو را می‌بینند و مقایسه می‌کنند، احساس می‌کنند یک جایی از کار گیر است. رهبر معظم انقلاب فرمودند راه‌حل‌ها مشخص است، نمی‌دانیم چرا نمی‌شود؟ من می‌خواهم در این جلسه رونمایی کنم که چرا نمی‌شود.

رضایی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم چادر مشکی در اختیار یک عده است، ذرت در اختیار عده‌ای دیگر است، گوشت در اختیار عده دیگری، کمی که بیشتر توجه می‌کنیم آقازاده‌ها را می‌بینیم و عقب‌تر که می‌رویم مافیاها را مشاهده می‌کنیم. چرا اینها درست شده است؟ دولت‌ها و مدیران کشور چه کار می‌کنند؟ مدیران کشور جای دیگری مشغولند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جنگ زرگری که بین جناح‌های سیاسی راه افتاده، همه آنجا درگیرند. یک دفعه بحث حجاب مطرح می‌شود، عده‌ای دیگر بحث فیلترینگ را پیش می کشند، عده‌ای دیگر می‌گویند چرا ایران در سوریه است، بحث موشک، دیوارکشی، کنسرت؛ یعنی هر چند وقت یک بار یک موضوعی مطرح می‌شود که عده‌ای موافق و مخالف آن هستند. جنگ زرگری این وسط شکل می‌گیرد و تمام انرژی‌ها و افکار به این سمت می‌رود.

رضایی تصریح کرد: در این شرایط، امام و رهبر جامعه به آن پایان می‌دهد اما بعد از مدتی دوباره این غائله راه می‌افتد. در حقیقت این تاخت و تازی که در سیاست راه افتاده و این میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اجازه نمی‌دهد انرژی ملت ایران، دولت‌ها روی گرانی، رکود اقتصادی و یارانه‌های پنهان متمرکز شوند که باید ما این مساله را حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آیا قرار است رئیس‌جمهور بعدی همانند رئیس جمهورهای دولت‌های قبلی و قصه قبلی دوباره تکرار شود. باید به این موضوعات پایان بدهیم. در اینجا به دو جراحی بزرگ نیاز داریم، اولین جراحی اصلاح درون قدرت ایران است که باید حکمرانی، مدیریت، قوانین و قواعد و ساختار آن با یک جراحی اساسی درون قدرت اصلاح شود. مساله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است. اقتصاد ایران باید معماری شود وگرنه شما بیایید برای گرانی و نرخ تورم پیشنهاد دهید وقتی زمین اقتصاد زمین گرمی است که هر چه برف روی آن می بارد بخار می‌شود و هوا می‌رود، همه برنامه‌ها خنثی می‌شود.

رضایی گفت: برنامه دولت ما این است که اولاً با به کارگیری همه اقوام ایرانی و همه شایستگان از اصولگرا، اصلاح‌طلب و همچنین به کارگیری همه بانوان و تمام ظرفیت‌های اهل تسنن و اقلیت‌ها دوباره یک حرکتی شبیه انقلاب و بسیج در دفاع مقدس درست کنیم و همه بیاییم با هم یک دولت قوی، پاسخگو و مسئولیت پذیر را ایجاد کنیم و بعد این دولت اصلاحات را از درون قدرت آغاز کند و وضعیت نهادهای درون قدرت از نهادهایی که منتسب به مقام معظم رهبری است و همه برای دولت کار می‌کنند تا خود دولت و رابطه سه قوه با یکدیگر که معمولاً در نزاع و درگیری دست به یقه می‌شوند و مردم را فراموش کرده و دنبال مسائل دیگر می‌روند و تا دیوان سالاری و وزارتخانه‌ها را حل کنند. ما برای این موضوعات برنامه داریم و از بالا تا پایین را اصلاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای بحث اقتصاد در سه سطح برنامه ریزی کرده است، گفت: ما اقتصاد را به سه سطح اقتصاد ملی، اقتصاد استانی و اقتصاد زندگی تقسیم کرده‌ایم. در سطح اقتصاد زندگی طرح کفایت زندگی را پیش بینی کردیم. ما یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را پرداخت خواهیم کرد. نگران نشوید که این منابع از کجا می‌آید. اگر شما دزدی نکرده‌اید نگران نشوید. آنقدر دزدی بوده که ما آنها را درست خواهیم کرد. ما دزدی‌ها و رانتی که مافیا می‌خورند را قطع خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما مشکلی در تهیه منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی نداریم. همچنین به خانم‌های خانه دار حقوق خواهیم داد و مسکن سهل و ارزان را با قسط‌های ۴۰ یا ۵۰ ساله درست خواهیم کرد. همچنین با رونق کسب و کارهای خانگی و ۳۰ درصد سهام صنعت نفت را به مردم می‌دهیم. ما برای تک تک استان‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم.

رضایی تصریح کرد: در سطح ملی ۱۴ مگاپروژه که یکی از آنها مساله مسکن و دیگری انرژی‌های نو است، برنامه ریزی کرده‌ایم. تا در سطح اقتصاد ملی و اقتصاد استانی و اقتصاد زندگی، اقتصاد ملی ایران را بازمعماری کنیم تا بتوانیم مشکلاتی که بیش از ۵۰ سال است گریبان مردم را گرفته حل وفصل کنیم.

۱۷:۱۵ قاضی‌زاده در سومین مناظره انتخاباتی: منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز (شنبه) در بخش اول سومین مناظره انتخاباتی در رابطه با «طرح جامع خود در خصوص ۷ دغدغه تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد، یارانه‌ها، اشتغال و مسکن»، گفت: این موارد به درستی دغدغه مردم هستند اما باید ریشه یابی شوند و در روش اصلاح آنها، اصلاح صورت بگیرد.

وی ضمن نشان دادن برخی تصاویر و نمودار درباره وضعیت توزیع منابع و درآمد در کشور، افزود: بر اساس شاخص‌هایی که داریم، روندهایی از سال ۱۳۴۵ تا کنون وجود داشته و در برخی استان‌ها وضعیت نرخ بیکاری و همچنین معضلات در حوزه اشتغال در حال افزایش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: موضوعات بسیاری نشان دهنده عدم توازن در توزیع خدمات آموزش و حوزه مسکن است. به طور مثال با اینکه افزایش تولید مسکن پیدا کرده‌ایم اما این افزایش باز محصور در چند استان بوده است. همین باعث شده کم کم یک مهاجرت سراسری شکل بگیرد و وضعیت ترکیب جمعیتی کشور تغییر پیدا کند و در پی این مهاجرت سراسری برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق افزایش پیدا کرده است.

منابع کشور به طور نادرست در حال توزیع است

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دلایل این معضلات روشن است، علت اصلی این است که منابع کشور به طور نادرست در حال توزیع است. مجموعه منابعی که در کشور وجود دارد، نادرست توزیع می‌شود و ساختارها متاسفانه استضعاف گر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این را از نحوه مدیریت نا کارآمد و کارنابلدی مسئولان می‌بینند و آنچه امروز در مردم دلزدگی ایجاد کرده این است که ما در پنجره طلایی هستیم، اما متاسفانه به جای اینکه وضعیت کشور مثل همه کشورهای در حال توسعه رشد پیدا کند دچار قفل و انسداد شده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کارنامه همه دولت‌ها در این زمینه مشخص است و همه دولت‌ها نقاط ضعف و قدرتی داشته‌اند اما هنوز موضوعات اساسی حل و فصل نشده است، یعنی مشکلاتی که در گذشته ذکر می شده امروز هم ذکر می‌شود، حتی شاید وضع بدتر هم شده باشد. مفاهیم متعالی بسیاری از جمله آزادی و امثال اینها در گذشته ذکر می‌شد، اما امروز مسئله ما حداقل معیشت است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اختلافات اجتماعی را مردم از نحوه مدیریت می‌بینند که بی اعتمادی به دولت‌ها را شکل داده است. در موضوع کرونا ببینید مردم چقدر گرفتار شده‌اند. خودم خانواده‌ای را می‌شناسم که مادر سرپرست خانوار فوت کرده و دو فرزند به جا گذاشته است و حالا امثال این خانواده‌ها با اختلال رفتاری مواجه می‌شوند و دچار سو تصمیم گیری می‌شوند و بعد هم تقصیر به گردن مردم می‌افتند.

وی بیان کرد: مردم یک سال است از کار و زندگی مانده‌اند و بین کار و جان گیر کرده‌اند و ما به ۶۰ درصد مشاغل که روزمزد هستند می‌گوییم کار نکن! خُب محبور می‌شوند برای کسب خود فعالیت کنند. وقتی هم صحبت می‌شود مورد عتاب و خطاب قرار می‌گیرند.

حاضرم با روحانی مناظره کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: خطاب به مسئولین مربوطه به خصوص جناب روحانی عرض می‌کنم که مناظرات را مورد تفقد قرار داده‌اند. در جمع حاضر که کسی حاضر نیست عملکرد این دولت را گردن بگیرد بنده اعلام آمادگی می‌کنم، فقط شما از دفتر خود خارج شوید به صدا و سیما بیایید، بنده حاضر هستم هم در موضوع کرونا هم در همه موضوعات با شما مناظره کنم.

قاضی زاده هاشمی درباره موضوع گرانی بنزین، گفت: هنوز معلوم نشده است که چه کسی مقصر بوده است. ساختارهایی و ستادهایی درست کرده‌ایم که همه پشت آنها پنهان می‌شوند و نهایتاً مقام معظم رهبری مجبور هستند وسط کار بیایند چراکه از مسئولان کسی حاضر نشد اظهار تاسف کند، یا استعفا بدهد یا عذر خواهی کند.

وی تاکید کرد: مسئله ما امروز در دولت گرانی، مسکن و بیکاری هست، اما مسئله اصلی نظام دیوان سالاری کشور است که هفتاد- هشتاد سال است تغییر نکرده و باعث شده روز به روز مردم مستضعف‌تر شوند و عده‌ای خاص که به رانت دولت و سیاست و قدرت وصل هستند برخوردار باشند و سایرین ضعیف بمانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما چه باید بکنیم؟ موضوع این است که سازو کارها در کشور باید تغییر پیدا کند و طرز تفکر مدیران و نوع نگاه آنها به مردم اصلاح شود. اصل ۵۶ قانون اساسی نحوه حاکمیت را اعمال حاکمیت مردم ذکر کرده است. درحالی که در عمل روز به روز مردم از دایره خارج شده‌اند.

قاضی زاده هاشمی فزود: حاج قاسم سلیمانی می‌گفت هرجا مردم در عرصه بودند آنجا موفق خواهید شد و هرجا مردم را خارج کردید ما با شکست روبرو شده‌ایم.

وی افزود: ما پیش بینی کرده‌ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم و بر همین مبنا دولت مردم را تشکیل داده‌ایم. بر اساس این واگذاری اختیارات اجرایی را به فرمانداران می‌دهد. همچنین اختیار عزل و نصب مدیران را به مردم خواهیم داد و اگر یک سوم مردم شهرستانی از مدیری ناراضی باشند و او را استیضاح کنند دولت موظف است او را عزل کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: همه شهرستان‌ها از نظر ما پایتخت هستند و همه شهرستان‌ها اختیارات هیئت وزیران را دارند. یک ماموریت ملی به عنوان پایتخت حوزه‌ای به آنها واگذار می‌شود که مسئول توسعه آن حوزه در کشور باشد. با این روش این نظام هفتاد ساله اصلاح خواهد شد.

۱۶:۳۶ قرعه کشی صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

ترتیب صندلی نامزدها در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قرعه‌کشی مشخص شد.

صندلی شماره یک: سعید جلیلی

صندلی شماره دو: علیرضا زاکانی

صندلی شماره سه: عبدالناصر همتی

صندلی شماره چهار: سید ابراهیم رئیسی

صندلی شماره پنج: محسن مهرعلیزاده

صندلی شماره شش: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

صندلی شماره هفت: محسن رضایی میرقائد

۱۶:۱۸ جلیلی در بدو ورود به صدا و سیما: حل مشکلات مردم، قدرتی فراتر از بازی‌های سیاسی می‌خواهد

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به صدا و سیما گفت: دغدغه مردم چیزی نیست که با یک گزارش یا با یک حضور در جمع مردم فهمیده شود، به ویژه برای کسی که رئیس جمهور است.

وی افزود: رئیس جمهور باید دغدغه همه مردم ایران را در همه موضوعاتی که مربوط به دولت است، بداند. رئیس جمهور یک وزیر نیست که فقط یک موضوع را بداند، از آن طرف هم فقط رئیس بخشی از مردم نیست، بلکه رئیس همه کشور است و باید اداره کند. لذا نه با یک روز حاضر شدن در جمع مردم و نه با دو گزارشی که به دست رئیس جمهور می‌رسد، دغدغه‌های مردم فهمیده نمی‌شود.

جلیلی تصریح کرد: ما در هشت سال گذشته این بنا را داشتیم که در ۳۱ استان، شهرها، روستاها، شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها جلسات متعدد برگزار کنیم. همچنین با اصناف، اساتید دانشگاه و با کسانی که موضوعات مختلفی را طرح می‌کردند، جلساتی را برگزار کردیم.

وی اظهار داشت: شاید بیش از ۱۲۰ سفر داشتیم و هزاران ساعت جلسه داشتیم تا بتوانیم به معنای واقعی آن چیزی را که دغدغه مردم است و همه کشور نسبت به آن اجماع دارند، بشناسیم و سپس برای آنها راه حل و پاسخ داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم شاید سخت‌تر از کرونا باشد اما شکل کرونا نیست که ناشناخته باشد چرا که کرونا هم خودش، هم راه حلش و هم آنچه باید برای مداوای آن صورت بگیرد، ناشناخته است.

جلیلی گفت: ما در این هشت سال، زمانی که دغدغه‌ها را شناختیم، فهمیدیم که خوشبختانه پاسخ‌های آن مشخص است و راه حل های روشن دارد، فقط اراده جدی می‌خواهد و قدرتی که فراتر از بازی‌های سیاسی و جناحی بتواند به آن دغدغه‌ها پاسخ دهد.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

۱۶:۰۹ قاضی‌زاده در بدو ورود به صدا و سیما: کاری می‌کنیم که ملت ایران از مزایای «برجام» برخوردار شوند

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز پس از ورود به صدا و سیما به منظور شرکت در سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که برای درک عینی و شناخت دغدغه‌های مردم از چه روشی استفاده می‌کنید؟، گفت: کسی به جز بودن در میان مردم، نمی‌تواند دغدغه آنها را درک کند. دغدغه‌های مردم بدون حضور مستقیم و مداومت در ارتباط دائمی قابل درک نیست. لازمه مدیر بودن در جمهوری اسلامی همراهی با مردم است.

وی افزود: بعضی از دوستان می‌پرسند موضع شما درباره مذاکرات و آینده برجام چیست؟ باید بگویم هر دولتی که روی کار بیاید به قراردادهای بین‌المللی متعهد خواهد بود، اما حتماً کاری خواهیم کرد که ملت بزرگ ایران از مزایای آن برخوردار شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کار آمریکایی‌ها کش دادن مذاکرات است؛ برای اینکه دست بالاتر را داشته باشند و طرف مقابل چیزی به دست نیاورد و فقط زبان اقتدار را متوجه می‌شوند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: البته ما دست پُری داریم و آنها به زودی خواهند فهمید که باید به مذاکرات به صورت عملی فیصله بدهند. نباید گذاشت زمان به نفع طرف مقابل سپری شود و ما حتماً چرخه زمان را به نفع ملت ایران تغییر خواهیم داد.

وی گفت: من خیلی امیدوار هستم که خیلی زود نتایج عملی در مذاکرات در دولت سلام مشهود باشد.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

۱۶:۰۱ همتی در بدو ورود به صدا و سیما: رئیس جمهور نباید از اتاق شیشه‌ای کشور را اداره کند

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به صدا و سیما جهت شرکت در سومین مناظره انتخاباتی، در جمع خبرنگاران گفت: قبل از اینکه بپرسید رئیس جمهور باید چگونه رفتار کند، باید بگویم رئیس جمهور باید منتخب اکثریت مردم باشد. نباید منتخب اقلیت مردم باشد.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور را مردم و اکثریت مردم انتخاب کنند، تعامل زیادی با مردم خواهد داشت. لذا معلوم است که رئیس‌جمهور باید در بین مردم باشد؛ درد آنها را بفهمد؛ زندگی آنها را ببیند؛ دردهای آنها را بشناسد؛ معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد و از طریق گزارش‌های اطرافیان، کشور را اداره کند.

همتی افزود: فکر می‌کنم باید نگاه دیگری به رئیس‌جمهور داشت. من به رفتار و ارتباط مردم با حاکمیت فکر می‌کنم. الان ارتباط حاکمیت با مردم سست شده است و این مسئله بسیار مهم است. امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نکته‌ای که یکی از کاندیدا گفتند و شنیدم، این بود که گفتند بعضی از کاندیداها از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند برای اینکه رای بیاورند! نه؛ زندگی ما با آنها است. برای آنها شاید تعجب‌آور است ولی این مسائل برای ما تعجب‌آور نیست.

همتی اضافه کرد: من خانمم، خانم سپیده شبستری را فرستادم که از طرف من صحبت کند و همه از من تقلید کردند و بچه‌هایشان را فرستادند.

وی افزود: می‌خواهم بگویم که می‌شود با تعامل، خیلی از کارها را انجام داد. خوشحالم که نامزدهای دیگر همین روشی را که من رفتم را در پیش گرفتند.

همتی تصریح کرد: می‌توانیم ارتباط خوبی با مردم، زنان، جوانان، اهل سنت، بقیه مذاهب کشور و با اقوام کشورمان داشته باشیم. من از جمله کسانی هستم که حتماً به طور مرتب در بین مردم خواهم بود و مشکلات آنها را خواهم شنید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان تاکید کرد: ان‌شاءالله بتوانیم جمهوریت را هر چه بیشتر قوی کنیم.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

۱۵:۴۹ رئیسی در بدو ورود به صدا و سیما: مردمی بودن در عمل از شروط موفقیت یک مدیر است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در بدو ورود به سازمان صداوسیما به منظور شرکت در سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران در رابطه با روش او برای درک عینی و واقعی مشکلات و دغدغه‌های مردم، گفت: از اولین شرایط برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، ارتباط با مردم است.

وی افزود: باید از مردم، در مردم و با مردم بود. از نزدیک باید با مردم سخن گفت و شکایات و دغدغه‌های مردم را شنید. من هم نامه‌هایی که مردم برای من می‌نویسند می‌بینم و هم از طریق ارتباط‌های دیجیتالی مواردی را بررسی و ارجاع می‌دهیم، یکی از بخش‌های مهم حضور من در استان‌ها ارتباط با مردم است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در سازمان اداری خود، علاوه بر ارتباط با مدیران سطوح عالی، با سطوح میانی و بخش‌های اداری هم در ارتباط هستم و خواسته‌های آنها را رصد می‌کنم.

رئیسی با بیان اینکه یکی از شروط موفقیت یک مدیر، مردمی بودن نه در ادعا بلکه در عمل است، گفت: لذا مدیرانی که انتخاب می‌کنم سه شرط اساسی مردمی بودن، ضد فساد بودن و روحیه انقلابی داشتن به معنای اهل «ما می‌توانیم» بودن را باید دارا باشند تا در مسائل بهانه تراشی نکنند و بگویند مانع بود و نشد و واقعاً کار را پیش ببرند.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

۱۵:۴۲ مهرعلیزاده در بدو ورو د صدا و سیما: نگاه مسئولان به مردم نباید ارباب، رعیتی باشد

حسن مهرعلیزاده عصر امروز (شنبه) در بدو ورود به سازمان صداوسیما به منظور شرکت در سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، درباره درک عینی دغدغه‌های مردم و پیش بینی راه حل های برطرف کردن آنها، گفت: به نظر من دغدغه‌های مردم در صورتی شناخته می‌شوند که دولت و حاکمیت امکاناتی را فراهم کند که صدای مردم بدون هیچ سانسور و تغییری به گوش مسئولان برسد.

وی افزود: زمانی که دولت بتواند از متخصصین امر بدون در نظر گرفتن موضوعات حاشیه‌ای استفاده کند، دغدغه‌های مردم شناخته می‌شود. همچنین زمانی که شفافیت باشد، در تمام حوزه‌ها دغدغه‌های مردم به نحو بهتری شناسایی می‌شود.

مهرعلیزاده اظهار کرد: آنچه در میان مردم و در روزگار مردم می‌گذرد، امروز در رسانه‌های متعدد در سطح دنیا منتشر می‌شوند.لذا دغدغه‌های مردم به وضوح و روشنی در این بستر مشخص است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر نگاه مسئولین به مردم نگاه از بالا به پایین و ارباب و رعیتی نباشد، مسئولین بهتر و دقیق‌تر می‌توانند با دغدغه‌های مردم آشنا شوند.

وی ادامه داد: اگر سیستم، متشکل از نماینده‌های واقعی مردم باشد و انتخابات در مسیری باشد که افراد متخصص و دلسوز و کسانی که آشنا به مشکلات مردم هستند، انتخاب شوند و کسانی که از طریق گروه‌های سیاسی انتخاب شده‌اند، روی کار نیایند، دغدغه‌های مردم از طریق مجلس به گوش مسئولین می‌رسد و تصمیم گیری روشن‌تر و واضح‌تری انجام می‌شود و در فرآیند سریع‌تری به قوانین و مقررات تبدیل می‌شود.

مهرعلیزاده عنوان کرد: امیدوارم با برنامه‌هایی که تدوین کردم و در مناظره امروز به بیان آنها خواهم پرداخت، بتوانم دغدغه‌های مردم را بازگو کنم، تا با همفکری مردم آینده کشور را بسازیم تا مشکلات به حداقل کاهش یافته و دغدغه‌های اساسی و خطرآفرین در جامعه نداشته باشیم.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

۱۵:۳۲ رضایی در بدو ورود به صدا و سیما: منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تامین می‌شود

محسن رضایی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در بدو ورود به سازمان صداوسیما به منظور شرکت در سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که برای درک عینی و شناخت دغدغه‌های مردم از چه روشی استفاده می‌کنید، گفت: تبریک به دختران و بانوان زمانی است که سهم آنان از اقتصاد داده شود.

وی افزود: بانوان ۵۰ درصد از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند اما تنها در ۱۰ اقتصاد ملی سهم دارند. این سهم باید افزایش پیدا کند. دولت ما طرح جامعی برای بانوان داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با شعار و وعده دادن نمی‌شود بر مشکلات مردم غلبه کرد، گفت: دولت باید یک شناخت کامل از وضعیت کنونی کشور و همچنین مشکلات هشت سال آینده داشته باشد تا بداند چه مشکلاتی پیش آمده و چه راهکارهایی را برای حل آنان به کار بگیرد.

رضایی تصریح کرد: دولت ما هم دولت راهبردی و هم دولت عملیاتی است. ما می‌دانیم علل مشکلات اصلی امروز کشور چیست. همچنین پیش بینی‌ها در خصوص هشت سال آینده کشور را کرده‌ایم و راهکارهایی که اتخاذ کرده‌ایم با کار پژوهشی و علمی است.

وی بی اعتمادی به مسئولین را مهمترین مساله امروز کشور دانست و ادامه داد: مردم به ما نامزدها اعتماد نمی‌کنند کما اینکه هنوز یخ‌شان آب نشده البته هفت روز دیگر تا انتخابات باقی است، ان‌شاءالله ملت ما یک تصمیم تاریخی در روز انتخابات خواهند گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دلیل اصلی بی اعتمادی مردم به مسئولین را عدم سخن گفتن با آنها دانست و افزود: وقتی مشکلی در کشور به وجود می‌آید مسئولان نمی‌روند با مردم صحبت کنند و می‌گویند همینی است که هست، اشتباه می‌کنند ولی نمی‌روند از مردم عذرخواهی کنند و می‌گویند همینی که هست.

رضایی تاکید کرد: صبح مردم از خواب بیدار می‌شوند می‌بینند قیمت بنزین سه برابر شده، می‌گویند چرا این‌طور شده پاسخ نمی‌گیرند. این روند باید پایان پیدا کند و دولت ما به «همینی که هست» پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: ما اگر جلوتر از خود مردم برای حل مشکلات ندویم از آنها عقب‌تر نخواهیم بود. دولت ما دولتی خواهد بود که می‌گوید بیایید نه اینکه بروید. دولت ما پایانی برای نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های او برای حل مشکلات مردم، اظهار داشت: ما در سه سطح ملی، مناطق و اقتصاد زندگی برنامه داریم. در حوزه «اقتصاد زندگی» طرحی داریم که اسم آن را گذاشتم طرح کفایت زندگی که ۵ محور دارد. یکی از آنها پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی است. دائم نگویند آقای رضایی از کجا می‌خواهید پول بیاورید و یارانه بدهید، خیالتان راحت باشد منابع این کار را مشخص کرده‌ایم و حتماً در وهله اول به ۴۰ میلیون و در مرحله دوم به ۶۰ میلیون نفر یارانه ۴۵۰ هزار تومان خواهم داد.

رضایی افزود: مسکن سهل و ارزان بخش دوم برنامه‌های من در حوزه اقتصاد زندگی است. مسکن‌های ارزان با اقساط ۵۰ ساله آن هم با وام از همه بانک‌ها، نه تنها بانک مسکن و مساله سوم هم کسب و کارهای خانگی است.

وی توزیع ۳۰ درصد سهام صنعت نفت کشور را یکی دیگر از برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم موجب کفایت زندگی مردم می‌شود. همچنین ۱۴ پروژه بزرگ در سطح کل کشور داریم که با این طرح‌ها معماری نوین اقتصاد ایران شکل خواهد گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه معماری اقتصاد ایران بدون اصلاح از درون قدرت اتفاق نخواهد افتاد، گفت: بدون اینکه ما پشتوانه‌ای را اصلاح کنیم اقتصاد درست نخواهد شد. به همین دلیل ما از یک طرح اصلاح از درون قدرت و از سوی دیگر بازسازی اقتصاد ملی را دنبال خواهیم کرد.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

۱۵:۲۰ زاکانی در بدو ورود به صدا و سیما: رقابت انتخاباتی بین غارت‌زدگان و غارت‌شدگان است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در بدو ورود به صداوسیما به منظور شرکت در سومین مناظره انتخاباتی، گفت: میلاد حضرت معصومه (س) را به دختران شهیدان مدافع حرم و شهدا انقلاب و دفاع مقدس تبریک عرض می‌کنم. بنده اطلاعتم را از گزارشات مختلفی که به دستم می‌رسد در ابعاد مختلف به واسطه نوع کاری که مسئولیتش را دارم به دست می‌آورم.

وی با بیان اینکه از این رو گزارشات بسیار تخصصی را در اختیار دارم، افزود: خودم هفته‌ای دو روز در بطن جامعه و بین مردم هستم، پنج شنبه و جمعه‌ها به خانه‌های مردم، کوچه و بازار حضور می‌روم و پای صحبت آنها می‌نشینم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بنابراین اطلاعاتی که به بنده می‌رسد یا از طریق کارشناسان است و یا اطلاعاتی است که به صورت عینی به دست می‌آورم.

زاکانی گفت: امروز آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری است. مردم ما عزت دارند. اگر مردم نبودند، ما به عنوان مسئول اینجا نبودیم. نامردی و ناجوانمردی است که عده‌ای نام مردم را به زبان می‌آورند، اما آنچه مردم دارند را راهزنی می‌کنند. این نامردی و ناجوانمردی است که با نام زنان، جوانان و ایثارگران، بازنشستگان و اقوام و بزرگان و مذاهب، عده‌ای به دنبال کاسبی هستند.

وی تصریح کرد: امروز رقابت بین غارت‌زدگان و غارت شدگان است. بنده خودم را صدای مردم غارت شده می‌دانم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: یک روز جانمان را کف دست گرفتیم و به میدان رفتیم تا در برابر متجاوزان خارجی قد علم کرده و از دین و میهن دفاع کنیم و امروز با تمام وجود در برابر غارت کنندگانی قرار داریم که غارت زدگی را پیشه کردند، کسانی که آبرو، عرض و جان مردم را هدف قرار دادند.

زاکانی تصریح کرد: امروز تمام قامت در برابر آنها با ادله قاطع می‌ایستم و صدای فروخفته غارت شدگان خواهم بود و امیدوارم با حرف‌های جدید و دست پُر، مشت کسانی که می‌خواهند مجدداً مردم را دچار فریب کرده و جامعه را با دروغ خود دچار تشکیک کنند، باز خواهم کرد. ان‌شاءالله موفق و پیروز باشید.

مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود

خبر تکمیل می‌شود...

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)